Castigatori si inovatori

In anii 90 modelul “Shogun (Pajero)” a continuat sa domine raliurile, cum ar fi cel de la Dakar, iar autoturismele Mitsubishi au inceput sa isi puna amprenta in Campionatul Mondial de Raliuri. La sfarsitul deceniului, Tommi Makinen la bordul unui “Lancer” a castigat de patru ori consecutiv Campionatul, in timp ce Grupa N era dominata total de Lancer-uri – modele cu echipare standard.

Tehnologic vorbind, aceasta decada a fost una de inovatii incredibile. In 1990 “MMC” a introdus primul Sistem de Control al Tractiunii, urmat in 1991 de tractiunea integrala “Super Select” si de ABS-ul “Multi-mode”, iar in 1992 a urmat sistemul “INVECS”. Productia comerciala a autoturismului electric “Libero ” a inceput in 1994, iar in 1996 a fost dezvoltat motorul “GDI”.

In strainatate, expansiunea a fost implinita de iesirea pe portile fabricii “NedCar” din Olanda in 1995 a primelor autoturisme “Carisma” – colaborare intre “MMC”, Volvo si guvernul olandez – dar si de deschiderea unor linii de productie in Australia si Thailanda. Fabrica “NedCar” a trecut in totalitate in posesia “MMC” intr-un an.