Expansiunea globala

Compania Mitsubishi era hotarata sa devina  una din principalele producatoare de masini. Nu era indoiala despre calitatea excelenta a produselor sale asa ca “MMC” era sigur in decizia sa de globalizare. Succesul din anii ’80 a adus justificare totala pentru increderea in decizia luata.

Unul din cele mai importante aspecte a globalizarii “MMC” a fost sponsorizarea marilor evenimente internationale. Primul pas important facut de “MMC” catre globalizare a fost cand a devenit furnizorul oficial de autovehicule la Jocurile Olimpice de la Sarajevo din anul 1984 si la Jocurile Universitare de la Zagreb din 1987, amandoua orasele fiind din fosta Iugoslavie. Masinile Mitsubishi fiind vazute la televizor in intreaga lume.

Unul dintre modele furnizate la ambele evenimente a fost “Mitsubishi Pajero” (Montero), care personifica in multe moduri progresul pe care “MMC” l-a facut ca producator de autovehicule de top. “Pajero”, lansat pentru prima data in 1982, era destul de diferit de orice altceva din categoria masinilor cu tractinue integrala de pana atunci. Era o masina de tot-teren cu performante si confort reale, care arata si bine. Incredibil, in Raliul Paris – Dakar, cel mai mare raliu de aventura din lume, masinile “Pajero” au castigat premiile pentru “Masina de productie cu tractiune integrala nemodificata”, “Clasa maraton”, si “Cea mai buna echipa”. In 1985, un “Pajero” a castigat raliul fara drept de apel. O legenda s-a nascut! Nu surprinzator “Pajero” a devenit masina cea mai bine vanduta masina la nivel global. Atat de multe premii au fost acordate modelului “Pajero” in atat de multe tari incat mentionare unui din cele mai prestigioase este de ajuns. In 1986, revista engleza “What car?” a acordat premiul “4×4 al anului” acestui model.

“Pajero” nu era singur in lista premiantelor. In 1984, “Mitsubishi Galant” a castigat in Germania premiul “Das Goldene Lenkrad” (Volanul de aur), performanta repetata de modelele “Colt” si “Lancer” in 1988. Pe plan national, “Galant VR-4” a fost votat “Masina Japoneza a anului 1987-1988”. Mai degraba lipsa de spatiu decat modestia limiteaza lista de premii castigata de Mitsubishi in anii ’80 prezentate aici. Reputatia pentru performanta, fiabilitate si geniu tehnologic a numelui Mitsubishi era acum confirmat cu adevarat in ochii intregii lumi.

La sfarsitul decadei, “MMC” si-a extins fabricile de productie si asamblare la scara internationala. In acest domeniu, cel mai semnificativ pas a fost deschiderea in 1988 a unei fabrici dotata cu tehnica de ultima ora in Bloomingston, Illinois de catre “Diamond Star Motors Corporation”, o colaborare intre Mitsubishi si Chrysler.