Crearea Mitsubishi Motors

Afacerile cu automobile ale Mitsubishi au devenit atat de importante si de succes incat la sfarsitul anilor ’60 crearea unei singure operatiuni concentrate pe aceasta ramura era  singurul mod de a continua. In 1970, “Motor Vehicle Division” din cadrul “Mitsubishi Heavy Industries Ltd.” a devenit independenta sub numele de “Mitsubishi Motors Corporation” (MMC). Asa a inceput tanara companie anii ‘70, cu un optimism reinnoit si cu un scop bine definit, dar cu o mostenire tehnologica bogata.

O arie foarte importanta pentru “MMC” a fost continua dezvoltare a infrastructurii in Japonia acoperind toate campurile, de la cercetare, dezvoltare si productie pana la retea de distributie si servicii post vanzare. Cu toate astea un eveniment din Australia a dus “MMC” in directia unui rol global. In 1972, un “Galant 16 GLS” a castigat fara drept de apel al saptelea “Southern Cross Rally”, un raliu foarte lung si de prestigiu urmarit de presa auto internationala. In anul urmator, acelasi eveniment a fost castigat de un “Lancer 1600GRS”, seria “Lancer” fiind lansata doar cu cateva luni inainte. Lancerul a repetat succesul australian in 1974, castigand si “East Africa Safari Rally”, continuand seria victoriilor si in 1976. “MMC” demonstra acum excelentele calitati in ceea ce priveste performanta si fiabilitatea masinilor sale.

In timp ce masinile Mitsubishi castigau asemenea onoruri, “MMC” era ocupat in a dezvolta o retea internationala de distribuitori pentru ca masinile sale sa poata ajunge la publicul cunascator care intelegea virtutile autoturismelor Mitsubishi. In urma crizei petrolului din 1973 lumea simtea puterea natiunilor producatoare de carburant. Chiar daca pretul benzinei crescuse, entuziastii nu erau dispusi sa sacrifice performanta pentru economie.

Combinand economia cu performanta, masinile Mitsubishi au stabilit un standard care trezea imaginatia. Deceniul s-a inchiat cu acordarea premiului masina anului de catre revistele de specialitate japoneze modelului “Colt 1400GLX”, iar in SUA premiul pentru pick-up-ul anului a fost acordat modelului “L200”.

“Mitsubishi Motors” a venit cu noutati si pe frontul tehnologic, cea mai semnificativa fiind in dezvoltarea tehnologiei “Silent Shaft” (arbore de echilibrare) pentru motorul “Aston 80”. Aceasta era o premiera pe plan mondial si i-a fost acordat de catre  Asociatia de tehnica auto a Japoniei premiul pentru stiinta. Tehnologia auto japoneza era in general respectata in intreaga lume, iar Mitsubishi a fost inca o data in frumtea inovatorilor.