Gpl?
Bujiile s-au montat noi deodata cu instalatia pe gaz, mai mult nu stiu, mersi de pont, voi intreba.
Legat de reglaj, vineri am revizia de 1000 de km, voi vedea atunci ce si cum.
Legat de pretul GPL. mereu va fi mai mic, oricum in Romania este mult mai mare fata de media europeana (ceea ce nu putem spune despre benzina/motorina). Voi vedea care e treaba, daca nu, fug pana la Buzau unde s-ar zice ca sunt no. 1 in GPL pe tara.
Legat de reglaj, vineri am revizia de 1000 de km, voi vedea atunci ce si cum.
Legat de pretul GPL. mereu va fi mai mic, oricum in Romania este mult mai mare fata de media europeana (ceea ce nu putem spune despre benzina/motorina). Voi vedea care e treaba, daca nu, fug pana la Buzau unde s-ar zice ca sunt no. 1 in GPL pe tara.
Nu se modifica absolut nimic la reglajul bujiilor! Nu mai dati sfaturi auzite pe oriunde... ca daca aude "meseriasul" de la atelier, nu ii trebuie mult sa puna mana pe cheia de bujii..
@driverx - Ai dreptate cu reglajele. Asta am mai spus si eu. In RO e o mare problema cu montarea corecta si, mai ales reglarea. Am mers cu masini care aveau instalatia montata si reglata in Italia/Franta/Olanda si totul era impecabil. Nici un dezechilibru in functionare, indiferent de combustibilul ales. Doua erau masini cu peste 150,000km la bord(cu instalatie montata la "0 km"). Pe toata durata de utilizare nu s-a refacut nici un "reglaj", nu a fost nici o problema, s-au inlocuit doar filtre, la intervale recomandate(care nu stiu cum se face da' sunt semnificativ mai mari, fata de RO, unde stiu doar sa te aduca in service sa-ti ia banii macar pe consumabile, chiar daca nu e cazul). De calitatea montajului nu vreau sa mai vorbesc... jurai ca totul e pus din fabrica, gauri protejate anticoroziune/vopsite si izolate fonic, instalatie electrica aranjata perfect...
@chacha - Ar fi mult mai bun un ulei sintetic si din punct de vedere ungere si dpdv interval de schimb. Iar diferenta de pret fata de semisintetic este absolut nesemnificativa. Asta indiferent pe ce combustibil rulezi.
@driverx - Ai dreptate cu reglajele. Asta am mai spus si eu. In RO e o mare problema cu montarea corecta si, mai ales reglarea. Am mers cu masini care aveau instalatia montata si reglata in Italia/Franta/Olanda si totul era impecabil. Nici un dezechilibru in functionare, indiferent de combustibilul ales. Doua erau masini cu peste 150,000km la bord(cu instalatie montata la "0 km"). Pe toata durata de utilizare nu s-a refacut nici un "reglaj", nu a fost nici o problema, s-au inlocuit doar filtre, la intervale recomandate(care nu stiu cum se face da' sunt semnificativ mai mari, fata de RO, unde stiu doar sa te aduca in service sa-ti ia banii macar pe consumabile, chiar daca nu e cazul). De calitatea montajului nu vreau sa mai vorbesc... jurai ca totul e pus din fabrica, gauri protejate anticoroziune/vopsite si izolate fonic, instalatie electrica aranjata perfect...
@chacha - Ar fi mult mai bun un ulei sintetic si din punct de vedere ungere si dpdv interval de schimb. Iar diferenta de pret fata de semisintetic este absolut nesemnificativa. Asta indiferent pe ce combustibil rulezi.
QUOTE (PaulT @ Oct 20 2011, 12:48 AM) Nu se modifica absolut nimic la reglajul bujiilor! Nu mai dati sfaturi auzite pe oriunde... ca daca aude "meseriasul" de la atelier, nu ii trebuie mult sa puna mana pe cheia de bujii..
Nu imi place sa vorbesc prostii, dar nici nu inseamna ca uneori nu ma insel, ca doar nu sunt nici mecanic, nici prea multi ani nu am. Totusi, uite ce reglaje se recomanda in cazul conversiilor GPL
LPG Compatibility
Pt ca GPL-ul creste temperatura combustiei se recomanda bujii mai "reci" si pt ca pt a produce scanteie e nevoie de un voltaj mai mare, se recomanda micsorarea distantei dintre electrozi.
Daca trebuie sau nu sa pui bujii mai reci depinde de motor si de ce bujii sunt standard pt el, ca poate inca esti in parametrii cu temperatura combustiei (POATE) dar micsorarea distantei este valabila pt TOATE.
Iar pe GPL bujiile se uzeaza mai repede fiind mai solicitate (temperaturi crescute si voltaj crescut), asa ca ar trebui inlocuite mai des. Deci nu va irositi banii pe Iridium, cele Platinum sunt excelente, iar eu nu am sesizat nici o diferenta trecand de la beru double platinum (care aveau multi km) la denso iridium noi pe motorul meu de Colt.
Nu imi place sa vorbesc prostii, dar nici nu inseamna ca uneori nu ma insel, ca doar nu sunt nici mecanic, nici prea multi ani nu am. Totusi, uite ce reglaje se recomanda in cazul conversiilor GPL
LPG Compatibility
Pt ca GPL-ul creste temperatura combustiei se recomanda bujii mai "reci" si pt ca pt a produce scanteie e nevoie de un voltaj mai mare, se recomanda micsorarea distantei dintre electrozi.
Daca trebuie sau nu sa pui bujii mai reci depinde de motor si de ce bujii sunt standard pt el, ca poate inca esti in parametrii cu temperatura combustiei (POATE) dar micsorarea distantei este valabila pt TOATE.
Iar pe GPL bujiile se uzeaza mai repede fiind mai solicitate (temperaturi crescute si voltaj crescut), asa ca ar trebui inlocuite mai des. Deci nu va irositi banii pe Iridium, cele Platinum sunt excelente, iar eu nu am sesizat nici o diferenta trecand de la beru double platinum (care aveau multi km) la denso iridium noi pe motorul meu de Colt.
Omule poernirea greoaie la ce tempperatura a aparut sa nu ai si tu vechea problema a colturilor cu senzorul de la lichidul de racire gasesti in forumul nostru la pornire greoiae mai multe detalii vezi daca ai aceleasi simptome iar de la gaz si bujii nu ar avea ce sa aibe in shimb s-ar putea sa ai ceva mizerie pe clapeta de acceleratie si sa nu deschida sau sa inchida aerul asa cum ar trebuii nu sunt meserias doar imi dau cu parerea . Eu la coltul meu pornirea greoaie o am sub 5 grade nu porneste din prima porneste di a 2 sau a 3 am schimbat bujiile curatat clkapeta de acceleratie am schimbat si bateria si tot la fel imi face dupa ce am citit acele postari pe forum la pornire greoaie mi-am dat seama ca si masina are aceleasi simptome ca si restul coltistilor care nu au GPL instalat asa ca vezi ce care si cum de la reglaje nu are cum sa fie mai vb bafta all .
Eu am ajuns cu instalatia deja la 8000 km parcursi . In tot acest interval s-a intimplat sa imi aprinda de cateva ori martorul in bord dar dupa ce au setat amestecul mai bogat pe toata plaja de turatie am rezolvat problema (a mai fost si o setare cu calculatorul in timpul mersului dupa ce am tot insistat eu). Consumul in Bucutesti a coborat la 14 iar afara maxim 10 .
Am observcat si eu ca pe frig dimineata porneste un pic mai greu dar daca trec instalatia pe benzina de seara porneste normal ,mai apoi dau drumul si la instalatie.
Interesant e ca acum nu se mai simte deloc ca sant pe gaz sau benzina iar in ture joase (2000) trage mai bine, lucru verificat pe serpentine in urcare pe aceeasi portiune de drum ( 4km).
Conteaza f mult si de unde alimentezi.
Am observcat si eu ca pe frig dimineata porneste un pic mai greu dar daca trec instalatia pe benzina de seara porneste normal ,mai apoi dau drumul si la instalatie.
Interesant e ca acum nu se mai simte deloc ca sant pe gaz sau benzina iar in ture joase (2000) trage mai bine, lucru verificat pe serpentine in urcare pe aceeasi portiune de drum ( 4km).
Conteaza f mult si de unde alimentezi.
Sunt pregatit sa-mi montez si eu pe coltul meu dar nu stiu sa montez brc la deva sau la vernesti buzau. Eu fiind din cluj e cam mult de mers mai ales ca trebuie facute si reviziile la 1000km. Aici in cluj am gasit instalatie milano secventiala la 2100 lei dar nu pareau prea profesionisti montatorii. Ma deranjeaza si ideea ca daca pun in locul rotii de rezerva nu mai pot rabata complet scunele din spate si pierd din ergonomia masinii.
Mie personal mi s-au parut ok baietii de la Vernesti si isi vindeau foarte bine marfa oriunde te uitai in service dadeai de sigla BRC si performantele instalatiei. Baietii cu salopete de la BRC dar presupun ca e o firma care se respecta asa ca poti sa te interesezi intai si la Deva oricum la ei pe site din cate vad sunt cam slabuti si la montaje nu stiu ce sa iti zic, oricum montarea la mine pe colt a durat cam 7-8 ore si dupa am luat si o amenda de depasirea vitezei, eram eu smeu vroiam sa vad daca se vede vre-o diferenta. Alegerea este a ta, dar sa nu te astepti ca la Vernesti sa fie un service de 20 de hectare, nu este un `GARAJ` mai mare dar merita sa te uiti si la cate instalatii au facut si pe ce masini au facut acele instalatii ca sa poti sa pui in balanta . Toater cele bune scuzati ortografia Bafta
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori