Ulei motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Sep 21, 2011 11:15 pm

Mie imi place uleiul asta,,,, nu as pune de exp Castrol sau Valvoline...... sau ce o mai fi.... Stiu ca la reprezentanta, se pune ulei Mobil 1 la revizii.....

Avatar utilizator
cătu_cătălin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Sep 21, 2011 9:19 am

Mesaj de cătu_cătălin » Joi Sep 22, 2011 9:32 am

Ma bag si eu in discutie, deocamdata ca posesor al unei alte marci.
Va spun ceea ce stiu despre caracteristiile uleiurilor folosite de mine (BMW): motor 2.2i ulei recomandat 0w30, 5w30, 5w40;
diferentele:
- cand am luat-o din Germania avea 0w30 si mi s-a recomandat sa pun numai asa, insa este prea scump si nu am pus nici macar o data;
- 5w30 am avut de multe ori, ulei cu specificatie LL04 (Long Life) adica 25.000 de km interval de revizie, eu fac reviziile la 10.000;
- 5w40 folosesc in prezent pentru ca m-am interesat un pic si acum va spun ( concluzia la care am ajuns in urma unei singure discutii cu cel din Germania, persoana cu care am pastrat legatura, spun o singura discutie pentru ca in ceea ce priveste Romania, am ajuns sa fiu total confuz, adica 1milion de pareri si trebuia sa fac un clasament pentru a trage o concluzie). Am facut aceasta mica descriere pentru a intelege ca nu este concluzia mea de amator in domeniu.
Reviziile sunt facute de fiecare producator auto in parte la un numar de x km si cam toti producatori de uleiuri s-au mulat pe aceste intervale, bineinteles si caracteristici ale motorului de tehnica si exploatare.
1. 0w30 si 5w30 sunt uleiuri care confera protectie motorului, aceeasi pe toata durata intervalului de reviziie, in speta 25.000 de km.
2. 5w40 este un ulei cu protectie mai mare decat cele mentionate anterior insa intr-un interval mai mic de revizie 15.000 de km.
Acum, avand in vedere conditiile climatice dar mai ales regimul de mers de le noi se preteaza mai bine 5w40.
Am mai vazut ca s-a adus in discutie Mobile Super 3000, este un ulei din gama inferioara de la Mobil, ca sa zic asa low cost, aspect ce este prezent in general la toti producatori de ulei. Eu unul nu as pune asa ceva intr-o masina noua sau relativ noua si mai ales nu as accepta aceasta varianta daca ar fi propusa pentru revizie de catre reprezentanta.

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Joi Sep 22, 2011 9:49 am

Deci in afara pretului uleiul 0W40/30 nu are dezavantaje fata de 5W-uri?

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Oct 12, 2011 11:15 pm

Un 0w este mai fluid la temepreaturi scazute, are caracteristici de lubrifiere mai bune la temperaturi joase, etc.
Daca vreti un ulei bun si are aceleasi specificatii API/ACEA ca si cele pe care le puneti voi, va recomand - luati-le pe cele pentru motoare cu ASG. Motoarele respective functioneaza in conditii mai dure, asa ca au nevoie de niste uleiuri mai performante.
Evident exista diferente de pret in plus in cazul uleiurilo pentru motoare cu stop &go, dar cred ca se amortizeaza in decurs de 1 an prin prisma reducerii consumului.
Calitatile uleirilor se vad si in consumurile declarate de constructori.
Un exemplu - Uitati-va la Lancer de 1.8 benzina (modelul pe care il am). In 2008 era dat cu un 10.5/100 km urban. Aacelasi model are pentru 2011 doar 9.3 litri/100 km.
Am pus astfel de ulei si intradevar consumul se situeaza in medie undeva la 9.7 - 9.8 l/100 km.
Nu voi obtine la fel de putin pentru ca astea noi au alte acareturi - management incarcare baterie, franare regenerativa, etc, care mai scad consumul.

Avatar utilizator
x300xrkh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 17, 2011 1:46 pm

Mesaj de x300xrkh » Joi Oct 27, 2011 7:05 am

As vrea sa stiu si eu ce tip este mai bun si ce cantitate?


Alex44: Ti-am mutat eu postul aici, unde ar fi trebuit sa intrebi de prima data. Daca toata lumea ar deschide un topic nou cand vrea sa intrebe ceva, cum ar arata forumul? Data viitoare da un search sau macar un scroll mic...

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Ian 11, 2012 10:41 am

Salut.


Eu am bagat in 2010 ulei Repsol in 2.0 did si a scazut consumul cu 1-2 litri.
In 2011 am bagat Motul si acum tot Motul am si sunt multumit. Iarna parca creste putin consumul dar in rest e ok. De cand am Motul, si alimentez de la Rompetrol motorul parca merge mai frumos, mai lin si nici nu huruie asa cum fac alte modele diesel.

Avatar utilizator
santto
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Sâm Ian 26, 2008 8:33 am

Mesaj de santto » Dum Ian 22, 2012 10:03 am

dar castrol a bagat cineva? ce parere are ?


vreau sa incerc alt ulei in afara de mobil 1 ....ce recomandati?

Avatar utilizator
sobolanu'
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 07, 2007 4:51 pm

Mesaj de sobolanu' » Dum Ian 22, 2012 2:55 pm

Pentru revizia urmatoare de 100 k am luat 5 l de Castrol Edge 5 W 30. Sa vedem cum e ...

Avatar utilizator
santto
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Sâm Ian 26, 2008 8:33 am

Mesaj de santto » Joi Feb 02, 2012 9:43 pm

a folosit cineva 5w 40 - norma vw 50501 ? ce parere aveti?

Avatar utilizator
mihainma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Ian 04, 2012 9:09 am

Mesaj de mihainma » Joi Apr 19, 2012 10:58 pm

Zilele acestea m-am uitat la nivelul de ulei si am vazut ca este cu 5-6 mm sub nivelul maxim, oare este normal pt un motor nou la 7000 km?

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori