Gpl?
@PaulT Sfatul meu este sa nu renuntati la roata de rezerva. Eu am taiat prima data un cauciuc intr-o groapa in Bucuresti si cu kitul de reparatie nu am avut ce face, a trebuit sa iau masina cu platforma. Al doilea s-a taiat pe autostrada, dar deja cumparasem roata de rezerva de la reprezentanta. Mentionez ca am jante de 15" iar cei cu 16" sunt mai predispusi la evenimentele astea.
QUOTE (Alex44 @ Jan 11 2011, 08:14 AM) @PaulT Ma gandeam ca un ulei care pare curat nu este totul, mai conteaza si cum se mentine pachetul de aditivi din el. Tot auzim de ardere mai "uscata", ce inseamna asta? Doar mai curata, sau si mai fierbinte?
Cutuma conform careia daca uleiul devine negru inseamna ca e bun si isi face treaba este doar partial adevarata. Uleiul devine negru si isi pierde proprietatile de ungere aproape 100% din cauza contaminarii cu resturi ramase dupa combustia benzinei. De acolo culoarea neagra si tot de acolo si mirosul pe care il capata uleiul folosit in apropiere de limita de schimb(10-15.000km). Aceste resturi sunt responsabile si de degradarea calitatilor de ungere ale lubrifiantului. Arderea gpl este aproape perfect curata si nu lasa nici un fel de depuneri, nici in motor si nici pe traiectul de evacuare. Uleiul din motorul unei masini care functioneaza in principal cu gpl va ramane curat, necontaminat neexistand sursa de resturi de ardere. Isi va pastra calitatile de ungere nealterate pe o perioada mult mai mare. Uzura lubrifiantului(daca vorbim de un ulei 100% sintetic) datorata fortelor mecanice din motor este aproape neglijabila comparativ cu uzura(pierderea proprietatilor de ungere prin contaminare) provocata de spalarea resturilor de ardere lasate de benzina. Expresia cu arderea uscata este o poveste absurda(un alt mit perpetuat aiurea)... Arderea in sine este un proces uscat. Lubrifierea motorului este asigurata 100% de uleiul din sistemul de ungere. Rularea si pe benzina din cand in cand este recomandata pentru pastrarea in parametri a injectoarelor de benzina. Atata timp cat temperatura de lucru a motorului este perfect pastrata cu ajutorul sistemului de racire standard al masinii in orice conditii climaterice indiferent de rularea pe gpl sau pe benzina nu cred ca are rost sa mai discutam despre temperaturile de ardere... Problemele cu scaunele supapelor(care au devenit si ele un semi-mit...) au aparut in marea majoritate(covarsitoare majoritate chiar..) datorita reglajului defectuos... Dupa cum toata lumea stie exista o idee preconceputa cum ca pentru a avea un consum redus pe gpl trebuie sa "gatui" instalatia... Total fals... Rezultatul este doar un motor debil, putere redusa, consum MARE, datorita faptului ca pentru orice demaraj trebuie calcata acceleratia(deschisa clapeta) mult, etc.. Si, un amestec sarac, indiferent de combustibilul folosit(benzina sau gpl..) duce invariabil la temperaturi mult mai mari in camera de ardere si in timp creeaza probleme. Indiferent ca vorbim de rulare pe gpl sau pe benzina. O masina cu un amestec reglat corect nu sufera de pierderi de putere, de consum mare sau de temperaturi crescute in camera de ardere.. Vorbesc din proprie experienta, lovindu-ma de cateva ori de "competenta si profesionalismul" celor care monteaza/regleaza gpl si care mi-au reglat superb instalatia berlinei... atat de superb ca nu mai lua peste 95km/h, si ajungea la viteza asta fenomenala in timp extrem de lung Cu instalatia reglata de mine merge cu 130-135km/h toata autostrada fara probleme, consumul este aproape similar cu cel pe benzina iar lipsa de putere este aproape insesizabila. Asta la o Dacia berlina pe carburatie cu motor de 1289cm3... In cazul instalatiilor gestionate electronic pierderile de putere sunt practic nule, diferentele de consum sunt foarte mici. Singura problema reala este sa gasim un service unde stiu ce au de facut in momentul montarii(care stiu exact cum sa instaleze in asa fel incat sa nu gaureasca aiurea caroseria de exemplu...) si calibrarii. Dupa parerea mea asta e singura problema reala. Dpdv uzura motorul o va duce semnificativ mai bine decat pe benzina...
QUOTE (alexio @ Jan 11 2011, 12:32 PM) @PaulT Sfatul meu este sa nu renuntati la roata de rezerva. Eu am taiat prima data un cauciuc intr-o groapa in Bucuresti si cu kitul de reparatie nu am avut ce face, a trebuit sa iau masina cu platforma. Al doilea s-a taiat pe autostrada, dar deja cumparasem roata de rezerva de la reprezentanta. Mentionez ca am jante de 15" iar cei cu 16" sunt mai predispusi la evenimentele astea.
In cazul in care tai cauciucul kit-ul de reparatii este intr-adevar inutil. Din fericire in situatii de genul asta se ajunge foarte rar. In cazul penelor clasice kitul isi face perfect treaba. Pentru deplasari pe distante distante lungi se poate lua si roate de rezerva intr-o husa speciala, sau se poate cauta o roata de rezerva ingusta, pentru a mai salva din spatiu. Daca se renunta la roata, practic greutatea rotii care se elimina compenseaza aproape complet greutatea rezervorului toroidal gol, deci nici nu se ingreuneaza masina prea mult(poate 6-7 kg in plus in portbagaj..).
Cutuma conform careia daca uleiul devine negru inseamna ca e bun si isi face treaba este doar partial adevarata. Uleiul devine negru si isi pierde proprietatile de ungere aproape 100% din cauza contaminarii cu resturi ramase dupa combustia benzinei. De acolo culoarea neagra si tot de acolo si mirosul pe care il capata uleiul folosit in apropiere de limita de schimb(10-15.000km). Aceste resturi sunt responsabile si de degradarea calitatilor de ungere ale lubrifiantului. Arderea gpl este aproape perfect curata si nu lasa nici un fel de depuneri, nici in motor si nici pe traiectul de evacuare. Uleiul din motorul unei masini care functioneaza in principal cu gpl va ramane curat, necontaminat neexistand sursa de resturi de ardere. Isi va pastra calitatile de ungere nealterate pe o perioada mult mai mare. Uzura lubrifiantului(daca vorbim de un ulei 100% sintetic) datorata fortelor mecanice din motor este aproape neglijabila comparativ cu uzura(pierderea proprietatilor de ungere prin contaminare) provocata de spalarea resturilor de ardere lasate de benzina. Expresia cu arderea uscata este o poveste absurda(un alt mit perpetuat aiurea)... Arderea in sine este un proces uscat. Lubrifierea motorului este asigurata 100% de uleiul din sistemul de ungere. Rularea si pe benzina din cand in cand este recomandata pentru pastrarea in parametri a injectoarelor de benzina. Atata timp cat temperatura de lucru a motorului este perfect pastrata cu ajutorul sistemului de racire standard al masinii in orice conditii climaterice indiferent de rularea pe gpl sau pe benzina nu cred ca are rost sa mai discutam despre temperaturile de ardere... Problemele cu scaunele supapelor(care au devenit si ele un semi-mit...) au aparut in marea majoritate(covarsitoare majoritate chiar..) datorita reglajului defectuos... Dupa cum toata lumea stie exista o idee preconceputa cum ca pentru a avea un consum redus pe gpl trebuie sa "gatui" instalatia... Total fals... Rezultatul este doar un motor debil, putere redusa, consum MARE, datorita faptului ca pentru orice demaraj trebuie calcata acceleratia(deschisa clapeta) mult, etc.. Si, un amestec sarac, indiferent de combustibilul folosit(benzina sau gpl..) duce invariabil la temperaturi mult mai mari in camera de ardere si in timp creeaza probleme. Indiferent ca vorbim de rulare pe gpl sau pe benzina. O masina cu un amestec reglat corect nu sufera de pierderi de putere, de consum mare sau de temperaturi crescute in camera de ardere.. Vorbesc din proprie experienta, lovindu-ma de cateva ori de "competenta si profesionalismul" celor care monteaza/regleaza gpl si care mi-au reglat superb instalatia berlinei... atat de superb ca nu mai lua peste 95km/h, si ajungea la viteza asta fenomenala in timp extrem de lung Cu instalatia reglata de mine merge cu 130-135km/h toata autostrada fara probleme, consumul este aproape similar cu cel pe benzina iar lipsa de putere este aproape insesizabila. Asta la o Dacia berlina pe carburatie cu motor de 1289cm3... In cazul instalatiilor gestionate electronic pierderile de putere sunt practic nule, diferentele de consum sunt foarte mici. Singura problema reala este sa gasim un service unde stiu ce au de facut in momentul montarii(care stiu exact cum sa instaleze in asa fel incat sa nu gaureasca aiurea caroseria de exemplu...) si calibrarii. Dupa parerea mea asta e singura problema reala. Dpdv uzura motorul o va duce semnificativ mai bine decat pe benzina...
QUOTE (alexio @ Jan 11 2011, 12:32 PM) @PaulT Sfatul meu este sa nu renuntati la roata de rezerva. Eu am taiat prima data un cauciuc intr-o groapa in Bucuresti si cu kitul de reparatie nu am avut ce face, a trebuit sa iau masina cu platforma. Al doilea s-a taiat pe autostrada, dar deja cumparasem roata de rezerva de la reprezentanta. Mentionez ca am jante de 15" iar cei cu 16" sunt mai predispusi la evenimentele astea.
In cazul in care tai cauciucul kit-ul de reparatii este intr-adevar inutil. Din fericire in situatii de genul asta se ajunge foarte rar. In cazul penelor clasice kitul isi face perfect treaba. Pentru deplasari pe distante distante lungi se poate lua si roate de rezerva intr-o husa speciala, sau se poate cauta o roata de rezerva ingusta, pentru a mai salva din spatiu. Daca se renunta la roata, practic greutatea rotii care se elimina compenseaza aproape complet greutatea rezervorului toroidal gol, deci nici nu se ingreuneaza masina prea mult(poate 6-7 kg in plus in portbagaj..).
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
Am vrut sa imi montez si eu instalatie gpl de colt 1.1. La praktiker imi cereau ceva de genul 3000 ron ....i/am intrebat unde merg sa il montez si m/am dus la cei care monteaza La ei costa aceeasi instalatie 2450ron....deci pana la 3000 era capacul la praktiker. La dacie merg de 1 an pe gpl si merge perfect. Mai nou imi pun atat gaz cat si benzina din moldova cu 4 lei benzina si 2.25 gazul.Benzina este buna...nu simt nici o diferenta nici la dacie care e pe carb nici la colt.
Nu am mai montat la colt gpl din motive personale. Am discutat cu persoane care merg de 30 de ani pe gpl, si toti mi/au spus....gpl nu strica motorul,sunt doar povesti spune de persoane care nu au avut niciodata gpl si doar au auzit la telefonul fara fir aceste povesti cu uscat,ungere la pistoane din benzina etc. Si ganditi/va ca masinile vechi erau facute sa mearga doar cu benzina....acestea de generatie mai noua sunt facute sa mearga cu benzina, gpl, e10 (10% etanol 90%benzina.....care va intra pe piata cat de curant), si cu mici modificari la conducte si alte mici chichite cu e85. Deci,va puteti monta gpl fara probleme.
Nu am mai montat la colt gpl din motive personale. Am discutat cu persoane care merg de 30 de ani pe gpl, si toti mi/au spus....gpl nu strica motorul,sunt doar povesti spune de persoane care nu au avut niciodata gpl si doar au auzit la telefonul fara fir aceste povesti cu uscat,ungere la pistoane din benzina etc. Si ganditi/va ca masinile vechi erau facute sa mearga doar cu benzina....acestea de generatie mai noua sunt facute sa mearga cu benzina, gpl, e10 (10% etanol 90%benzina.....care va intra pe piata cat de curant), si cu mici modificari la conducte si alte mici chichite cu e85. Deci,va puteti monta gpl fara probleme.
- mitsu_colt76
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mai 23, 2009 12:53 pm
va salut pe toti!
gata, m-am hotarat! vreau sa-mi pun gpl!!! am un colt 1,3 din 2006; sunt f multumit de consumul pe benzina(si de masina, in general), dar daca exista o varianta mai ieftina si cu aproximativ aceleasi rezultate in ceea ce priveste performantele, ar fi pacat sa n-o iau in calcul in conditiile in care o ducem din ce in ce mai "bine"...!!!
in consecinta, rog pt orice sfat si informatie care mi-ar fi de folos! mentionez faptul ca sunt din constanta, pt cei care stiti firme din acest oras care executa astfel de operatiuni cu un raport calitate/pret macar bunicel!
va multumesc anticipat!!! drum bun, oriunde v-ati afla!!!
gata, m-am hotarat! vreau sa-mi pun gpl!!! am un colt 1,3 din 2006; sunt f multumit de consumul pe benzina(si de masina, in general), dar daca exista o varianta mai ieftina si cu aproximativ aceleasi rezultate in ceea ce priveste performantele, ar fi pacat sa n-o iau in calcul in conditiile in care o ducem din ce in ce mai "bine"...!!!
in consecinta, rog pt orice sfat si informatie care mi-ar fi de folos! mentionez faptul ca sunt din constanta, pt cei care stiti firme din acest oras care executa astfel de operatiuni cu un raport calitate/pret macar bunicel!
va multumesc anticipat!!! drum bun, oriunde v-ati afla!!!
salut mitsu_colt76...si eu ma gandesc la aceiasi varianta pe la vara, in cazul in care voi mai tine masina...cu toate ca eu sunt din buc, am cercetat piata si am inteles ca pt colt trebuie instalatie secventiala de gpl. am gasit un montator ce pare a avea exoerienta si preturi ok la buzau...pt coltul meu (motor 1.1, desi nu cred sa fie mari dif. de pret) era 2100 instalatia, + 200 pt ca vreau rezervor toroidal, + 50 alimentarea la busonu de benzina (sa nu imi mai strice tabla sau bara masinii), deci in total 2350...mentionez ca aceiasi instalatie dedicata, conform catalogului de la praktiker era ~3500 ron
- mitsu_colt76
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mai 23, 2009 12:53 pm
thx mistyque!
maine cred c-am sa merg la o firma din cta, unde am inteles ca sunt f buni profesionisti, si-ti voi da toate detaliile; poate renunti la buzau si vii la mare... putina plaja nu strica... spun "cred ca voi merge" pt ca nu stiu daca voi avea timp; tocmai am aflat ca ne trimite in libia...!!!
in ceea ce priveste detaliile tehnice pe care le-ai metionat, esti in asentimentul meu; aceesi instalatie vreau si eu sa-mi monteze. iar la pret ai uitat sa adaugi si omologarea r.a.r.(se schimba certificatul de inmatriculare); cred ca in jur de 100ron.
mai vorbim cu siguranta! te salut si toate cele bune!!!
maine cred c-am sa merg la o firma din cta, unde am inteles ca sunt f buni profesionisti, si-ti voi da toate detaliile; poate renunti la buzau si vii la mare... putina plaja nu strica... spun "cred ca voi merge" pt ca nu stiu daca voi avea timp; tocmai am aflat ca ne trimite in libia...!!!
in ceea ce priveste detaliile tehnice pe care le-ai metionat, esti in asentimentul meu; aceesi instalatie vreau si eu sa-mi monteze. iar la pret ai uitat sa adaugi si omologarea r.a.r.(se schimba certificatul de inmatriculare); cred ca in jur de 100ron.
mai vorbim cu siguranta! te salut si toate cele bune!!!
De taxa de omologare nu am scris, pt că nu are legătură cu montatorul (din c?te ştiu eu este la fel oriunde ai instala gpl-ul). ?n ceea ce priveşte montajul, vin cu cea mai mare plăcere la cta,av?nd ?n vedere că pretena e de acolo. Ce ştiu că este important la instalaţie, e calibrarea ei corectă. Instalaţia pe care o găsisem la bz era tomaseto stag secvenţială, dacă am reţinut bine. Tine-mă la curent cu evoluţia după ce ai instalat şi ai grijă ?n Libia...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator