Defecte posibile COLT - rezolvare
Vin si eu cu o intrebare despre o posibila problema generala la colt:
Are cineva schimbatorul FOARTE rigid la miscarile stanga/dreapta? Generatia 2004 ma intereseaza in special. Stiti daca exista vreo indicatie speciala in service sa se greseze selectorul de viteze la reviziile anuale?
Intreb pt ca la smart Forfour(care imparte motorul si transmisia cu Colt-ul), exista o problema generala cu acest selector, care cu timpul intepeneste, facand miscarea schimbatorului de viteze in stanga si dreapta foarte dificila. Modelul nu se mai fabrica din 2006, asa ca nimeni nu-si da interesul sa rezolve in vreun fel problema, doar iti baga pe gat un pret mare pt piesa de schimb si 3 ore de manopera. Sunt afectate toate masinile cu CV manuala, indiferent de an.
Ma intrebam daca nu cumva a existat si pe Colt aceasta problema, si daca da, cum a rezolvat-o fabrica: Piesa revizuita, sau lubrefiere suplimentara la fiecare revizie?
Are cineva schimbatorul FOARTE rigid la miscarile stanga/dreapta? Generatia 2004 ma intereseaza in special. Stiti daca exista vreo indicatie speciala in service sa se greseze selectorul de viteze la reviziile anuale?
Intreb pt ca la smart Forfour(care imparte motorul si transmisia cu Colt-ul), exista o problema generala cu acest selector, care cu timpul intepeneste, facand miscarea schimbatorului de viteze in stanga si dreapta foarte dificila. Modelul nu se mai fabrica din 2006, asa ca nimeni nu-si da interesul sa rezolve in vreun fel problema, doar iti baga pe gat un pret mare pt piesa de schimb si 3 ore de manopera. Sunt afectate toate masinile cu CV manuala, indiferent de an.
Ma intrebam daca nu cumva a existat si pe Colt aceasta problema, si daca da, cum a rezolvat-o fabrica: Piesa revizuita, sau lubrefiere suplimentara la fiecare revizie?
Am un Colt 1.3 din 2007 cu cutie automata(robotizata),pe la 15000 km nu vroia sa mai intre in marsarier ,aparea 0 pe bord,am fost la MCar Expozitiei si au spus ca e ambreiajul,l-au schimbat in garantie a mers fara probleme pana acum cand la 29000 km a inceput sa faca la fel.Daca opresc masina si o repornesc intra in marsarier altfel nu.Parerea mea e ca nu ar fi totusi de ambreiaj.Aveti idee din ce?
Eu ma gandesc la comanda CV.
Eu ma gandesc la comanda CV.
Si pe mine ma intereseaza problema asta cu rigidizarea schimbatorului CV. Colt-ul meu e din 2007, dar in ultimul timp am observat ca intra din ce in ce mai greu in tr. 1. Imi vine sa-l rup de nervi cand ma claxoneaza masinile din spate la semafor. Din reflex m-am obisnuit sa trec mai intai prin a 2-a si apoi sa cuplez treapta 1 (ceea ce e penibil, tata mi-a zis ca asa facea si el la Dacie in anii ''80). Oare trebuie schimbat uleiul din cutie la un anumit nr de km?
Sigur ii era lene. Nu e greu. Are 2 suruburi, le desfaci, curge uleiul. Il pui pe ala de jos la loc, iar prin gaura aluia de sus pui ulei pana da pe afara. Il pui la loc si pe cel de sus si gata.
Rigidizarea de care ziceam eu totusi e pe miscarea stanga dreapta. Adica din viteza 4 in 5 iti rupe mana. Sau din 2 in 3. Iar schimbatorul e teapan, nu se mai centreaza. Il dai la maxim in stanga sau in dreapta si acolo ramane.
Intre timp mi-am rezolvat problema, curatand si gresand actuatorul, treaba de cateva ore bune de munca. Trebuie demontata bateria cu tot cu suport. cutia filtrului de aer cu totul, date jos cele 2 cabluri de la timonerie si scos selectorul. Apoi munca de convingere cu degresant si apoi cu gresant. La urma reasamblat totul. Si toate astea ar fi putut fi evitate daca la fiecare revizie s-ar fi gresat cate putin selectorul. Dar daca nu apare in grafic, nu-si bate nimeni capul.
Rigidizarea de care ziceam eu totusi e pe miscarea stanga dreapta. Adica din viteza 4 in 5 iti rupe mana. Sau din 2 in 3. Iar schimbatorul e teapan, nu se mai centreaza. Il dai la maxim in stanga sau in dreapta si acolo ramane.
Intre timp mi-am rezolvat problema, curatand si gresand actuatorul, treaba de cateva ore bune de munca. Trebuie demontata bateria cu tot cu suport. cutia filtrului de aer cu totul, date jos cele 2 cabluri de la timonerie si scos selectorul. Apoi munca de convingere cu degresant si apoi cu gresant. La urma reasamblat totul. Si toate astea ar fi putut fi evitate daca la fiecare revizie s-ar fi gresat cate putin selectorul. Dar daca nu apare in grafic, nu-si bate nimeni capul.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori