Discuri De Frina
Eu cred ca problema la masina asta e practic lungimea ei, sau mai bine zis proportia maselor....la cat are 4 metri si spate foarte scurt, asa ca la orice frana, ea fuge inspre rotile fata.
Asta, plus niste placute dure, si discuri moi.... iaca de ce ajungem sa schimbam discurile pe fata ca pe niste hartii.
Asta, plus niste placute dure, si discuri moi.... iaca de ce ajungem sa schimbam discurile pe fata ca pe niste hartii.
- laurentiuuitnerual
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 8:09 pm
QUOTE (LaurB @ Feb 25 2011, 11:58 PM) Din ce stiu, placutele si discurile originale sunt TRW.
Placutele TRW originale sunt facute dintr-un material destul de dur, asa ca ele cam "mananca" din disc.
Sunt pe piata si placute sa zicem mai "moi" care protejeaza discul, insa dezavantajul e ca lasa praf si se rod ele primele.
Daca nu sunt de calitate, la frane dese praful ala se incinge si iese fum.
Si eu am 60Km cu masina (vreo jumatate cu placutele originale si restul cu placute mai moi mintex). Si la mine discurile sunt la limita.
Deci sucs...insa marea lor calitate e ca nu s-au ovalizat pana acum.
Discurile si placutele originale sunt niste mizerii.Masina mea are 45k si aveam discurile praf .Norocul meu a fost ca am rugat mecanicul sa se uite si la tamburi.Cand i-au dat jos au cazut ferodourile de pe saboti la propriu.
Asa ca am bagat
-700 lei discuri si placute ATE
-220 saboti Jakoparts
-100 rectificat tamburi
-130 geometrie
Mai bine verificati preventiv starea sabotilor.
Placutele TRW originale sunt facute dintr-un material destul de dur, asa ca ele cam "mananca" din disc.
Sunt pe piata si placute sa zicem mai "moi" care protejeaza discul, insa dezavantajul e ca lasa praf si se rod ele primele.
Daca nu sunt de calitate, la frane dese praful ala se incinge si iese fum.
Si eu am 60Km cu masina (vreo jumatate cu placutele originale si restul cu placute mai moi mintex). Si la mine discurile sunt la limita.
Deci sucs...insa marea lor calitate e ca nu s-au ovalizat pana acum.
Discurile si placutele originale sunt niste mizerii.Masina mea are 45k si aveam discurile praf .Norocul meu a fost ca am rugat mecanicul sa se uite si la tamburi.Cand i-au dat jos au cazut ferodourile de pe saboti la propriu.
Asa ca am bagat
-700 lei discuri si placute ATE
-220 saboti Jakoparts
-100 rectificat tamburi
-130 geometrie
Mai bine verificati preventiv starea sabotilor.
La a mea am schimbat discurile la 30mii dar am mers ceva mai sportiv... asta e, e adevarat, sunt de kkt alea din fabrica, moi ca branza.
La Di-D le schimb sambata, am 45mii km dar merg mai cuminte cu ea.
Ca piese am ales discuri Zimmerman (300 ron perechea) si placute Ferodo Premier (200 ron setu) pentru ambele masini. Tot sambata o sa schimb si lichidul de frana cu Castrol SRF ca deja ma apropii de 5 ani si e mult prea mult.
@laurentiuuitnerual: dupa ce ai scris aici m-ai convins sa ma uit si la tamburi... iarna asta cand era multa umezeala primele doua-trei franari faceau destul zgomot deci banuiesc ca au adunat mizerie.
La Di-D le schimb sambata, am 45mii km dar merg mai cuminte cu ea.
Ca piese am ales discuri Zimmerman (300 ron perechea) si placute Ferodo Premier (200 ron setu) pentru ambele masini. Tot sambata o sa schimb si lichidul de frana cu Castrol SRF ca deja ma apropii de 5 ani si e mult prea mult.
@laurentiuuitnerual: dupa ce ai scris aici m-ai convins sa ma uit si la tamburi... iarna asta cand era multa umezeala primele doua-trei franari faceau destul zgomot deci banuiesc ca au adunat mizerie.
- laurentiuuitnerual
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 8:09 pm
Discurile nu fac in nici un fel, doar ca daca se subtiaza, riscul de a crapa atunci cand au loc socuri termice e mai mare.
Daca si placutele sunt roase atunci mai apare o problema, aceea ca cilindrii din etrieri vor iesi un pic cam in afara, ceea ce duce la acumulare de praf si mizerie pe acolo.
Ca sa verifici, trebuie sa le masori latimea cu un subler, acolo unde fac contact cu placutele de frana. Din ce stiu, limita minima e 21.5 mm.
Spor.
Daca si placutele sunt roase atunci mai apare o problema, aceea ca cilindrii din etrieri vor iesi un pic cam in afara, ceea ce duce la acumulare de praf si mizerie pe acolo.
Ca sa verifici, trebuie sa le masori latimea cu un subler, acolo unde fac contact cu placutele de frana. Din ce stiu, limita minima e 21.5 mm.
Spor.
Gata, am schimbat sambata discurile si palcutele la DI-D. KM parcursi cu discurile: 45.680. Uzura: 6 mm (maximum dat de producator este de 2 - 2.5 mm).
Poze:
Concluzia: discuri de kko... din branza, sau oricum vreti sa le ziceti...
PS: ferodourile ma mai tin minim 20mii, mai au carne pe ele si arata f bine.
Poze:
Concluzia: discuri de kko... din branza, sau oricum vreti sa le ziceti...
PS: ferodourile ma mai tin minim 20mii, mai au carne pe ele si arata f bine.
Mi se pare de groaza ce arata acolo!
Am un Smart Forfour cu mai multi ani si mult mai multi km si nu arata nici pe departe asa rau. Stiu ca dpdv tehnic masinile sunt aproape identice dar ce vad acolo ma face sa cred ca Forfour-urile sunt echipate mai bine. Noi avem si pe spate (majoritatea covarsitoare) discuri.
Am un Smart Forfour cu mai multi ani si mult mai multi km si nu arata nici pe departe asa rau. Stiu ca dpdv tehnic masinile sunt aproape identice dar ce vad acolo ma face sa cred ca Forfour-urile sunt echipate mai bine. Noi avem si pe spate (majoritatea covarsitoare) discuri.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori