Comportament Lancer CVT 1,8 Benzina
Am fost deja la service la noi ...a dat un consilier de akolo ture..plimbat fata spate ..ridicat capota..si nimik..nu stiau nici daca sunetul e normalsau nu si nici daca la alte lancer 1.8 CVT se aude, sau de unde e sunetul! m au chemat maine sa mi o puna pe rampa! sfaturi ceva? pana la urma mai e cineva cu sunetul asta? se aude doar dupa ce pornesc motorul si plec de pe loc si in Drive si Reverse. daca tin masina pornita pe P sau N si plec nu se aude. e ca si cum ar cupla sau decupla ceva.
Speedy? recomanzi sa ma duk in alta parte?
QUOTE (chacha @ Apr 16 2009, 10:39 AM) In opinia mea, daca s-ar dovedi ca este de la ulei, cred ca ar fi bine sa schimbati uleiul daca este posibil (deah, garantia asta...) cu unul mai "subtire" pentru ca nu este normal sa se "loveasca" fiarele neunse, chiar daca la rece... Opinia mea..
Masina mea are doar 2 saptamani si 1000 de km..nu cred ca ar fi indicat sa schimb ulei acum!
Nu stiu ce sa zic, dar nu cred ca e de la ulei pentru ca face asa la fiecare pornire..azi am mers 40 de km am oprit 1 min si a facut la fel. nu se mai poate spune ca uleiul e rece.
Speedy? recomanzi sa ma duk in alta parte?
QUOTE (chacha @ Apr 16 2009, 10:39 AM) In opinia mea, daca s-ar dovedi ca este de la ulei, cred ca ar fi bine sa schimbati uleiul daca este posibil (deah, garantia asta...) cu unul mai "subtire" pentru ca nu este normal sa se "loveasca" fiarele neunse, chiar daca la rece... Opinia mea..
Masina mea are doar 2 saptamani si 1000 de km..nu cred ca ar fi indicat sa schimb ulei acum!
Nu stiu ce sa zic, dar nu cred ca e de la ulei pentru ca face asa la fiecare pornire..azi am mers 40 de km am oprit 1 min si a facut la fel. nu se mai poate spune ca uleiul e rece.
Salut,
Acel sunet se aude de la blocajul cutiei cand e in pozitit "P" (incercati sa miscati masina impinsa cand stationeaza in pozitia "P"si veti auzi zgomotul).Se aude doar cand masina stationeaza mai mult timp si uleiul cutiei este rece.Daca a incercat careva sa schimbe treptele pe modul sport intr-o dimeneata rece a observat ca aceasta functie nu functioneaza cum trebuie si cutia pe orice mod ar fi functioneaza cu un anumit "Lag"(avertismentul este si in manualul masinii).Daca lasati masina pornita 5 minute dimineata in pozitia "N"...Surpriza! zgomotul nu se mai face simtit.(cel putin asa face a mea dar banuiesc ca asa fac toate din moment ce toti se plang de aceasta simtoma).
Toate aceste simtome sunt din cauza fluidului CVT;un fluid special ce are rol de lubrifiant pentru angrenajele cutiei si aderent pentru cureaua cvt.(se pare ca functioneaza mai bine la temperaturi mai ridicate)
Pe mine nu ma deranjeaza deoarece cutia se comporta perfect dupa 3-4 min de functionare.
Acel sunet se aude de la blocajul cutiei cand e in pozitit "P" (incercati sa miscati masina impinsa cand stationeaza in pozitia "P"si veti auzi zgomotul).Se aude doar cand masina stationeaza mai mult timp si uleiul cutiei este rece.Daca a incercat careva sa schimbe treptele pe modul sport intr-o dimeneata rece a observat ca aceasta functie nu functioneaza cum trebuie si cutia pe orice mod ar fi functioneaza cu un anumit "Lag"(avertismentul este si in manualul masinii).Daca lasati masina pornita 5 minute dimineata in pozitia "N"...Surpriza! zgomotul nu se mai face simtit.(cel putin asa face a mea dar banuiesc ca asa fac toate din moment ce toti se plang de aceasta simtoma).
Toate aceste simtome sunt din cauza fluidului CVT;un fluid special ce are rol de lubrifiant pentru angrenajele cutiei si aderent pentru cureaua cvt.(se pare ca functioneaza mai bine la temperaturi mai ridicate)
Pe mine nu ma deranjeaza deoarece cutia se comporta perfect dupa 3-4 min de functionare.
- evocris2006
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Ian 31, 2010 11:44 pm
Sal, si la mine s-a auzit pana acum 2 saptamani, pana intro dimineata cand am plecat nervos dupa loc si sa auzit ca si cum ar fi sarit un arc, si surpriza de atunci de dimineata nu se mai aude si vad ca si cutia e ok.
Masina are un an , cutie manuala , si 20000km. tot 1.8. Cred ca e ceva la discul de ambreiaj(parerea mea), si dimineata cand este rece motorul, arcurile care sunt in discul de ambreiaj sunt fff. tari si dau brusc drumu la disc si produc acel sunet.
Sper sa nu fie o problema generala la Lancer , si mie sper sa nu-mi fi sarit un arc din disc , o sa vad in timp si la prima revizie o sa le zic. Am pus si o poza.
Masina are un an , cutie manuala , si 20000km. tot 1.8. Cred ca e ceva la discul de ambreiaj(parerea mea), si dimineata cand este rece motorul, arcurile care sunt in discul de ambreiaj sunt fff. tari si dau brusc drumu la disc si produc acel sunet.
Sper sa nu fie o problema generala la Lancer , si mie sper sa nu-mi fi sarit un arc din disc , o sa vad in timp si la prima revizie o sa le zic. Am pus si o poza.
- Fişiere ataşate
-
- 206_20893_2054.jpg (92.09 KiB) Vizualizat de 7907 ori
Pai tu ai cutie manuala si ei au CVT, nu sunt sigur dar s-ar putea ca ambreiajul sa nu arate la fel. La mine la SST ambreiajul e umed deci sigur nu arata la fel. CVT este ce fel de cutie automata, cu convertor de cuplu (sau cum s-o chema) sau cu ambreiaj dublu?
Daca lasati masina in panta (poate sa fie mica inclinatia si sa nu va dati seama de ea), recomandat este sa trageti frana de mana intai si apoi sa bagati in P.
Daca lasati masina in panta (poate sa fie mica inclinatia si sa nu va dati seama de ea), recomandat este sa trageti frana de mana intai si apoi sa bagati in P.
CVT-ul are doua conuri asezate opus angrenate intre ele de un lant. Modificind pozitia lantului "cutia" schimba raportul de viteze teoretic intr-o infinitate de valori.
Practic, cutia de pe Outlander are si 2 sau chiar 3 (nu sunt sigur) rapoate fixe. Acest lucru se poate observa accelerind uniform (2000-2500 ture) pina pe la 75kmh, moment in care turatia scade brusc pe la 1500 de ture. Probabil se intimpla similar pe la 150kmh, dar nu am verificat acest lucru ca nu prea ies pe autostrada, iar cind am iest nu m-a preocupat acest lucru... Poate data viitoare, daca nu uit.
Consumul in modul automat si stil de condus "molcom" este mai mic decit cel mai "cuminte" stil de condus in modul manual. Modul sport nu poate fi subiect de comparatie pentru ca depinde de prea multi factori. Asta la motorul meu de 2,4 l.
Practic, cutia de pe Outlander are si 2 sau chiar 3 (nu sunt sigur) rapoate fixe. Acest lucru se poate observa accelerind uniform (2000-2500 ture) pina pe la 75kmh, moment in care turatia scade brusc pe la 1500 de ture. Probabil se intimpla similar pe la 150kmh, dar nu am verificat acest lucru ca nu prea ies pe autostrada, iar cind am iest nu m-a preocupat acest lucru... Poate data viitoare, daca nu uit.
Consumul in modul automat si stil de condus "molcom" este mai mic decit cel mai "cuminte" stil de condus in modul manual. Modul sport nu poate fi subiect de comparatie pentru ca depinde de prea multi factori. Asta la motorul meu de 2,4 l.
interesant topicul. ar merge un topic dedicat cutiilor CVT intrucat vad ca prolifereaza: Nissan Qashqai+X-Trail+vechiul Murano, Subaru Outback si Honda (hibrid) folsesc tehnologia asta si subiectul poate fi de interes si pentru alti utilizatori.
referitor la ce zicea colegul mai sus, CVT nu are rapoarte fixe ci doar le simuleaza. faptul ca turatia scade brusc uneori, se datoreaza setarilor CVT care poate accelera masina in timp ce turatia scade. suna bizar dar asa este: masina asta poate accelera "din cutie" scazand raportul de demultiplicare. noi utilizatorii de rand care am invatat sa conducem pe cutii manuale suntem obisnuiti instinctiv sa asociem cresterea in viteza cu cresterea turatiei motorului. CVT pare bizara pentru ca ea poate creste viteza masinii odata cu scaderea turatiei motorului, imbunatatind consumul.
una peste alta CVT este o cutie ciudatica al carei scop primordial este optimizarea consumului: practic, la toti producatorii mentionati mai sus masinile echipate cu CVT consuma la fel ca modelele echipate cu cutii manuale, ceea ce este remarcabil tinand cont de pierderile de putere inerente convertorului de cuplu. eu personal nu am reusit sa "bat" consumul automat niciodata in regim manual. am observat ca in regim automat masina este in permanenta subturata pentru a avea RPM optim. sper ca producatorii sa fi gandit bine comportamentul asta si sa nu avem probleme mai tarziu cu motoarele noastre din cauza regimului subturat. poate ati observat ca la viteze de croaziera cand treceti din automat in tr.VI turatia motorului creste un pic, semn ca de fapt in mod automat raportul de demultiplicare este chiar mai mic decat cel al tr.6, ca si cand ar fi intr-a 7-a !!!
din pacate optimizarea aceasta de consum vine cu pretul unei dinamici mai lente, cel putin in modul automat. CVT cauta in permanenta "raportul optim de demultiplicare" ceea ce ii ia mai mult timp de gandire si cu totii am observat o latenta atunci cand apasam pedala de acceleratie. de asemenea, din cauza subturarii enuntata mai sus este dificil sa accelerezi, ca atunci cand mergi subturat intr-a 5-a si vrei dintr-o data sa depasesti! de aceea exista modul manual, pentru a avea niste rapoarte fixe si pentru a obtine un raspuns al pedalei liniar si direct proportional cu turatia, dar cu pretul unui consum ridicat.
ar trebui ca cei care care achizitioneaza un automobil echipat cu CVT sa stie ca aceasta cutie nu este proiectata pentru sportivitate. ar trebui remarcat si faptul ca CVT nu exista nicaieri montata pe diesel ceea ce inseamna ca, probabil, nu rezista la cupluri mari. CVT este mai mult pentru confort si mai ales pentru consum si se intalneste numai pe benzinare (din cate cunosc eu, sper sa nu ma insel). cred ca CVT fara mod manual/sport este o cutie insipida. modul manual pe CVT este un deliciu ce face aceasta cutie sa se comporte ca una manuala, cu raspuns prompt al pedalei. de asemenea modul manual este DEOSEBIT de eficientin frana de motor.
referitor la ce zicea colegul mai sus, CVT nu are rapoarte fixe ci doar le simuleaza. faptul ca turatia scade brusc uneori, se datoreaza setarilor CVT care poate accelera masina in timp ce turatia scade. suna bizar dar asa este: masina asta poate accelera "din cutie" scazand raportul de demultiplicare. noi utilizatorii de rand care am invatat sa conducem pe cutii manuale suntem obisnuiti instinctiv sa asociem cresterea in viteza cu cresterea turatiei motorului. CVT pare bizara pentru ca ea poate creste viteza masinii odata cu scaderea turatiei motorului, imbunatatind consumul.
una peste alta CVT este o cutie ciudatica al carei scop primordial este optimizarea consumului: practic, la toti producatorii mentionati mai sus masinile echipate cu CVT consuma la fel ca modelele echipate cu cutii manuale, ceea ce este remarcabil tinand cont de pierderile de putere inerente convertorului de cuplu. eu personal nu am reusit sa "bat" consumul automat niciodata in regim manual. am observat ca in regim automat masina este in permanenta subturata pentru a avea RPM optim. sper ca producatorii sa fi gandit bine comportamentul asta si sa nu avem probleme mai tarziu cu motoarele noastre din cauza regimului subturat. poate ati observat ca la viteze de croaziera cand treceti din automat in tr.VI turatia motorului creste un pic, semn ca de fapt in mod automat raportul de demultiplicare este chiar mai mic decat cel al tr.6, ca si cand ar fi intr-a 7-a !!!
din pacate optimizarea aceasta de consum vine cu pretul unei dinamici mai lente, cel putin in modul automat. CVT cauta in permanenta "raportul optim de demultiplicare" ceea ce ii ia mai mult timp de gandire si cu totii am observat o latenta atunci cand apasam pedala de acceleratie. de asemenea, din cauza subturarii enuntata mai sus este dificil sa accelerezi, ca atunci cand mergi subturat intr-a 5-a si vrei dintr-o data sa depasesti! de aceea exista modul manual, pentru a avea niste rapoarte fixe si pentru a obtine un raspuns al pedalei liniar si direct proportional cu turatia, dar cu pretul unui consum ridicat.
ar trebui ca cei care care achizitioneaza un automobil echipat cu CVT sa stie ca aceasta cutie nu este proiectata pentru sportivitate. ar trebui remarcat si faptul ca CVT nu exista nicaieri montata pe diesel ceea ce inseamna ca, probabil, nu rezista la cupluri mari. CVT este mai mult pentru confort si mai ales pentru consum si se intalneste numai pe benzinare (din cate cunosc eu, sper sa nu ma insel). cred ca CVT fara mod manual/sport este o cutie insipida. modul manual pe CVT este un deliciu ce face aceasta cutie sa se comporte ca una manuala, cu raspuns prompt al pedalei. de asemenea modul manual este DEOSEBIT de eficientin frana de motor.
Am uitat sa precizez atunci ca anvelopele erau de 195/16 (profil de iarna).
Pe cele de vara (prea late) pe care am mers in vara asta consumul pe acel traseu, conditii aproape identice, a sarit la 6,6 % !!
Deci atentie la anvelpe si presiunea din ele daca tineti la consum.
Am refacut traseul si acum dupa ce am trecut la loc pe cele de iarna. Tot 5,5 %.
Pe cele de vara (prea late) pe care am mers in vara asta consumul pe acel traseu, conditii aproape identice, a sarit la 6,6 % !!
Deci atentie la anvelpe si presiunea din ele daca tineti la consum.
Am refacut traseul si acum dupa ce am trecut la loc pe cele de iarna. Tot 5,5 %.
Si la mine este prezent sunetul, inainte sa fac schimbul de ulei in CVT la 80.000 nu se auzea si nu simteam cand acceleram usor.
Se pare ca acum la plecare de pe loc sau la accelerari usoare simt o vibratie ceva in cutia de viteze.
Cei din service spun ca nu este nicio problema dar eu mergand zilnic cu ea observ la fiecare plecare de pe loc aceste simptome.
Se pare ca acum la plecare de pe loc sau la accelerari usoare simt o vibratie ceva in cutia de viteze.
Cei din service spun ca nu este nicio problema dar eu mergand zilnic cu ea observ la fiecare plecare de pe loc aceste simptome.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori