Motor "julit ca pe Targu Ocna"
Eu care vand bullshitareala din aia cu cipcirip am discutat cu fiecare ciripuit inainte de operatiune, lamurind aspecte cum ar fi starea motorului, modul de exploatare, benzina ce se doreste a fi folosita, modificarile actuale si viitoare ale masinii, etc. Martori imi sunt multi membri ai forumului nostru. Cristi e la curent si el cu treaba asta, dovada faptul ca nu da vina pe resoftare.
Bujiile mai reci nu sunt necesare in acest stadiu, temperaturile de ardere nu sunt semnificativ mai mari daca se respecta CO pentru care s-a facut softul. Avem posesori de Colt CZT cu modificari mai agresive care merg pe bujiile de fabrica fara probleme.
Se recomanda folosirea unui carburant de calitate (CO afisata la benzinariile de pe la noi nu respecta realitatea 100%, lucru luat in calcul si la resoftare), se recomanda revizii la maxim 10000km cu consumabile de calitate. Alte restrictii nu sunt.
Cristi, daca ai batai la motor nu e indicat sa mai tragi de el "ca sa vezi daca mai merge 200" Eu as fi de parere ca e bine sa vezi cum arata macar la suprafata pistoanele, sa verifici de zgarieturi peretii cilindrilor si sa faci un test de compresie.
Bujiile mai reci nu sunt necesare in acest stadiu, temperaturile de ardere nu sunt semnificativ mai mari daca se respecta CO pentru care s-a facut softul. Avem posesori de Colt CZT cu modificari mai agresive care merg pe bujiile de fabrica fara probleme.
Se recomanda folosirea unui carburant de calitate (CO afisata la benzinariile de pe la noi nu respecta realitatea 100%, lucru luat in calcul si la resoftare), se recomanda revizii la maxim 10000km cu consumabile de calitate. Alte restrictii nu sunt.
Cristi, daca ai batai la motor nu e indicat sa mai tragi de el "ca sa vezi daca mai merge 200" Eu as fi de parere ca e bine sa vezi cum arata macar la suprafata pistoanele, sa verifici de zgarieturi peretii cilindrilor si sa faci un test de compresie.
Salut si La Multi Ani!
Nu este de vina resoftarea, softul a fost ok, din posturile mele e cam clar ca in exploatarea/intretinerea motorului, "accidental" sau din lipsa de informare, nu am respectat anumite cerinte, benzina & bujii.
Cat timp am avut grija de masina nu au existat probleme de nici un fel, indiferent de regimul de exploatare.
E totusi o masina de strada si un anumit regim de exploatare...chiar si fara soft, nu se lasa fara urmari, de asta e constient fiecare posesor.
Nici un tuner nu stie ce faci tu cu masina in urma interventiei sale si nici nu poate garanta 100% ca totul va fi in regula, deoarece nu are de unde sti ce alte probleme ascunse are masina inainte de resoftare, probleme care pot aparea si ulterior, amplifica si deven vizibile ceva mai tarziu, mai ales daca pe o perioada mai lunga se depaseste o anumita limita in exploatare...nu are de unde sti nici in ce conditii va rula masina si mai ales cum, nu mai zic de intretinere, consumabile, verificari, service care devin ceva mai stricte din momentul in care se modifica parametrii de fabrica.
Nici macar producatorul nu poate garanta anumite lucruri.
De lucrurile acestea am fost constient si cresterea de peformanta are un cost direct proportional cu ceea ce ceri de la masina, de la combustibil pana la frecventa si calitatea verificarilor/consumabilelor.
Nu sunt mari pretentii, dar daca le-ai omis, nu e bine.
La mine a fost clar, o verificare incompleta la ultima revizie, ma refer la bujii, insa nu parea sa fie cazul deoarece nu depasisem limita de utilizare si nici nu m-am gandit/informat legat de efectul detonatiilor asupra unor bujii normale, samd., foloseam benzina recomandata, ulterior si accidental s-a alimentat cu 95, de masina s-a tras mai extrem...ea a mers...nici nu a avut simptome mai consistente care sa ma faca sa ma gandesc la ceva de genul acest si cam asta e.
Stiam de la Jeff de benzina si nu numai, mi-a raspuns la orice intrebare, la orice ora, stiam insa ca daca sunt detonatii un anume senzor de detonatii scade avansul, samd.
De bujii nu am avut habar, insa ar fi ridicol sa ma leg acum de chestia asta dupa ce am dat in masina asta ca surdu-n clopot si a mers perfect atatia km dupa resoftare.
Nici macar de service nu pot spune nimic rau, in general trebuie sa fii informat si sa stii ce sa ceri oriunde te-ai duce, mai ales daca utilajul tau e modificat si daca nu te gandesti tu la anumite lucruri, nu o face nimeni...
Oamenii si-au facut treaba de fiecare data, chiar foarte bine de cele mai multe ori, a existat comunicare si informare de ambele parti, ei mi-au explicat/aratat tot ce se face la masina, uneori mi s-a cerut acorduleu le-am spus de fiecare data tot, de la soft pana la exploatare, chiar de cand era in garantie, insa ei respecta un protocol standard de la producator in reviziile periodice pentru ca asa e normal si corect.
Da, ar fi fost frumos sa fie o voce care sa zica, "verificam si bujiile pentru ca ai soft, exploatezi masina peste limitele ei de fabrica, samd.".
Da, pana sa se intample chestia asta la motor, toti au zis, "da-i ca merge, nu are nimic..." ) dar nu e de vina nimeni.
Legat de masina acum.
200 km rulati, nu mananca ulei, rulat in medie 120 km/h, plus, minus 20, consum minim 6.3l/100km.
Dimineata fumul e normal, lichidele par a fi in regula.
Am uitat sa va spun ca inainte de a schimba bujiile, masina curenta, probabil acele bujii se descarcau in chiulasa.
La diagnoza din service a iesit Main Processor.... nu mai retin, dar verdictul era acela de a schimba ECU, probabil tot de la aceste descarcari.
Una peste alta masina porneste la sfert, in afara de tacanit si alte zgomote care acum le atribui la problema curenta, totul pare ok.
Ce e insa sesizabil, nu mai trage la fel, compresie mai mica probabil...
Numai bine!
Nu este de vina resoftarea, softul a fost ok, din posturile mele e cam clar ca in exploatarea/intretinerea motorului, "accidental" sau din lipsa de informare, nu am respectat anumite cerinte, benzina & bujii.
Cat timp am avut grija de masina nu au existat probleme de nici un fel, indiferent de regimul de exploatare.
E totusi o masina de strada si un anumit regim de exploatare...chiar si fara soft, nu se lasa fara urmari, de asta e constient fiecare posesor.
Nici un tuner nu stie ce faci tu cu masina in urma interventiei sale si nici nu poate garanta 100% ca totul va fi in regula, deoarece nu are de unde sti ce alte probleme ascunse are masina inainte de resoftare, probleme care pot aparea si ulterior, amplifica si deven vizibile ceva mai tarziu, mai ales daca pe o perioada mai lunga se depaseste o anumita limita in exploatare...nu are de unde sti nici in ce conditii va rula masina si mai ales cum, nu mai zic de intretinere, consumabile, verificari, service care devin ceva mai stricte din momentul in care se modifica parametrii de fabrica.
Nici macar producatorul nu poate garanta anumite lucruri.
De lucrurile acestea am fost constient si cresterea de peformanta are un cost direct proportional cu ceea ce ceri de la masina, de la combustibil pana la frecventa si calitatea verificarilor/consumabilelor.
Nu sunt mari pretentii, dar daca le-ai omis, nu e bine.
La mine a fost clar, o verificare incompleta la ultima revizie, ma refer la bujii, insa nu parea sa fie cazul deoarece nu depasisem limita de utilizare si nici nu m-am gandit/informat legat de efectul detonatiilor asupra unor bujii normale, samd., foloseam benzina recomandata, ulterior si accidental s-a alimentat cu 95, de masina s-a tras mai extrem...ea a mers...nici nu a avut simptome mai consistente care sa ma faca sa ma gandesc la ceva de genul acest si cam asta e.
Stiam de la Jeff de benzina si nu numai, mi-a raspuns la orice intrebare, la orice ora, stiam insa ca daca sunt detonatii un anume senzor de detonatii scade avansul, samd.
De bujii nu am avut habar, insa ar fi ridicol sa ma leg acum de chestia asta dupa ce am dat in masina asta ca surdu-n clopot si a mers perfect atatia km dupa resoftare.
Nici macar de service nu pot spune nimic rau, in general trebuie sa fii informat si sa stii ce sa ceri oriunde te-ai duce, mai ales daca utilajul tau e modificat si daca nu te gandesti tu la anumite lucruri, nu o face nimeni...
Oamenii si-au facut treaba de fiecare data, chiar foarte bine de cele mai multe ori, a existat comunicare si informare de ambele parti, ei mi-au explicat/aratat tot ce se face la masina, uneori mi s-a cerut acorduleu le-am spus de fiecare data tot, de la soft pana la exploatare, chiar de cand era in garantie, insa ei respecta un protocol standard de la producator in reviziile periodice pentru ca asa e normal si corect.
Da, ar fi fost frumos sa fie o voce care sa zica, "verificam si bujiile pentru ca ai soft, exploatezi masina peste limitele ei de fabrica, samd.".
Da, pana sa se intample chestia asta la motor, toti au zis, "da-i ca merge, nu are nimic..." ) dar nu e de vina nimeni.
Legat de masina acum.
200 km rulati, nu mananca ulei, rulat in medie 120 km/h, plus, minus 20, consum minim 6.3l/100km.
Dimineata fumul e normal, lichidele par a fi in regula.
Am uitat sa va spun ca inainte de a schimba bujiile, masina curenta, probabil acele bujii se descarcau in chiulasa.
La diagnoza din service a iesit Main Processor.... nu mai retin, dar verdictul era acela de a schimba ECU, probabil tot de la aceste descarcari.
Una peste alta masina porneste la sfert, in afara de tacanit si alte zgomote care acum le atribui la problema curenta, totul pare ok.
Ce e insa sesizabil, nu mai trage la fel, compresie mai mica probabil...
Numai bine!
E simplu: daca clientul zice ca va folosi benzina de 98-100, eu zic tunerului sa tuneze softul ca pentru benzina de 96 (de exemplu) ca sa fim acoperiti. Daca clientul vrea sa mearga pe 95, eu cer tuning pentru 93 samd. Dar daca in loc de 98 se baga 95 care de fapt este 93, nu mai avem acoperire si apar detonatii. ECU mai trage inapoi din avans dar exista limite, si de valoare, si de viteza de reactie, deci nu te poti baza ca rezolva el problema.
La Multi Ani!
La Multi Ani!
salut
am si eu o intrebare.nu stiu in ce topic sa o adresez..
am un new colt 1.3 95 cp,are 17.000km la bord, si 1 an jumate vechime.La cati km ar trebuie schimbate bujiile,ce bujii ma sfatuiti sa pun atunci cand le voi schimba?,se merita sa le cumpar pe cele originale de la reprezentanta? si cum imi dau seama ca trebuie schimbate? mi se poate intampla si mie acceasi probleama ca cea a colegului Cristi,chiar daca nu e resoftata masina
multam mult!
am si eu o intrebare.nu stiu in ce topic sa o adresez..
am un new colt 1.3 95 cp,are 17.000km la bord, si 1 an jumate vechime.La cati km ar trebuie schimbate bujiile,ce bujii ma sfatuiti sa pun atunci cand le voi schimba?,se merita sa le cumpar pe cele originale de la reprezentanta? si cum imi dau seama ca trebuie schimbate? mi se poate intampla si mie acceasi probleama ca cea a colegului Cristi,chiar daca nu e resoftata masina
multam mult!
in conditii normale de utilizare a masinii, schimbul bujiilor normale se face la 45k km sau 3 ani, cf. cartzii de service. daca le schimbi cf. indicatiilor producatorului, daca folosesti benzina buna 95+, daca utilizezi motorul in mod normal, fara sub sau supraturare excesive, sansele sa ai probleme cu bujiile sunt foarte reduse.
de cumparat si eu si altii iti vor recomanda sa le cumperi de la magazine independente de piese auto, pretul fiind mult redus fata de cel practicat de reprezentanta.
de cumparat si eu si altii iti vor recomanda sa le cumperi de la magazine independente de piese auto, pretul fiind mult redus fata de cel practicat de reprezentanta.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori