XENOANE pe Colt :)
Salutare tuturor,
Ma bate gandul de ceva timp sa instalez un kit xenon pe faza scurta. Ma intereseaza sa stiu parerea voastra vis a vis de urmatoarele:
1. Pot aparea probleme datorate montarea unui kit xenon pe o masina care nu are din fabrica asa ceva? (avand in vedere ca se modifica instalatia electrica prin adugarea balasturilor)
2. A mai montat cineva pe colt xenoane afteremarket? Daca da:
- cu cat s-a imbunatatit vizibilitatea?
- cand ploua cat de mult este diminuata lumina? (devine o problema?)
- afecteaza ceilalti participanti la trafic?
3. Exista probleme din punct de vedere legislativ privind upgrade-ul ? (nu numai pe teritoriul romaniei)
Va multumesc,
Ma bate gandul de ceva timp sa instalez un kit xenon pe faza scurta. Ma intereseaza sa stiu parerea voastra vis a vis de urmatoarele:
1. Pot aparea probleme datorate montarea unui kit xenon pe o masina care nu are din fabrica asa ceva? (avand in vedere ca se modifica instalatia electrica prin adugarea balasturilor)
2. A mai montat cineva pe colt xenoane afteremarket? Daca da:
- cu cat s-a imbunatatit vizibilitatea?
- cand ploua cat de mult este diminuata lumina? (devine o problema?)
- afecteaza ceilalti participanti la trafic?
3. Exista probleme din punct de vedere legislativ privind upgrade-ul ? (nu numai pe teritoriul romaniei)
Va multumesc,
salut! nu am xenon (inca), dar voi avea diseara . Iti spun datele pe care le am si eu dupa ce m-am documentat pe net:
1. vizibilitatea ar trebui sa se imbunatateasca cu pana la 60% in cazul folosirii de becuri cu temperaturi cat mai joae (ex: ~4300; pana in 6000k); cu cat are mai multi k; lumina devine mai albastra si arata ca tiganiile din targ, iar eficienta scade. Eu de ex imi voi pune de 6000k (penultimele ca performanta pt ca nu are de 4300 unde imi montez eu) diferenta fiind ceva de genul: lumina alba la 4300 k si lumina alba rece la 6000k; de la 8000 in sus o da in albastru din ce in ce mai rau.
2.Cand ploua ma gandesc ca nu poate decat sa fie la fel de afectata vizibilitatea ca si in cazul unui bec haogen (procentual ma refer).
3. Daca ai farurile bine reglate nu ar trebui avand in vedere faptul ca xenonul nu iti modifica unghiul luminii; ci imbunatateste acoperirea aceluiasi camp vizual reflectat de aceiasi oglinda din far care reflecta/refracta lumina produsa de halogen.
4. Legislativ stiu ca in unele tari din ue este obligatorie si instalatia de spalare a farului la xenon, pt ca iarna nu s-ar mai topi gheata depusa deoarece nu degaja nici pe departe tot atata caldura ca si halogenul; dar nu cred sa te opreasca vreun echipaj atata timp cat iti pui unele pt vizibilitate (albe) nu de "design" care sa fie cat mai movulii sau albastre.
5. La instalatia electrica teoretic nu ar avea de ce sa apara probleme deoarece nu faci decat sa ai un consumator mai mic de energie (in loc de 55 ai 35 w la o temperatura de 6000k).
Daca mai esti interesat dupa ce am mentionat revin cu info dupa ce le montez in cursul zilei de azi.
1. vizibilitatea ar trebui sa se imbunatateasca cu pana la 60% in cazul folosirii de becuri cu temperaturi cat mai joae (ex: ~4300; pana in 6000k); cu cat are mai multi k; lumina devine mai albastra si arata ca tiganiile din targ, iar eficienta scade. Eu de ex imi voi pune de 6000k (penultimele ca performanta pt ca nu are de 4300 unde imi montez eu) diferenta fiind ceva de genul: lumina alba la 4300 k si lumina alba rece la 6000k; de la 8000 in sus o da in albastru din ce in ce mai rau.
2.Cand ploua ma gandesc ca nu poate decat sa fie la fel de afectata vizibilitatea ca si in cazul unui bec haogen (procentual ma refer).
3. Daca ai farurile bine reglate nu ar trebui avand in vedere faptul ca xenonul nu iti modifica unghiul luminii; ci imbunatateste acoperirea aceluiasi camp vizual reflectat de aceiasi oglinda din far care reflecta/refracta lumina produsa de halogen.
4. Legislativ stiu ca in unele tari din ue este obligatorie si instalatia de spalare a farului la xenon, pt ca iarna nu s-ar mai topi gheata depusa deoarece nu degaja nici pe departe tot atata caldura ca si halogenul; dar nu cred sa te opreasca vreun echipaj atata timp cat iti pui unele pt vizibilitate (albe) nu de "design" care sa fie cat mai movulii sau albastre.
5. La instalatia electrica teoretic nu ar avea de ce sa apara probleme deoarece nu faci decat sa ai un consumator mai mic de energie (in loc de 55 ai 35 w la o temperatura de 6000k).
Daca mai esti interesat dupa ce am mentionat revin cu info dupa ce le montez in cursul zilei de azi.
1 - nu apar probleme, instalatia e plug&play, singurul lucru sa te asiguri ca iti cumperi balasturi pentru CAN-BUS. altfel vei avea erori in bord.
2 - nu stiu sa zic cu cat, dar s-a imbunatatit
- pe ploaie, daca mergi in oras, zici ca ai farurile stinse dar cam la fel e si cu haolgene. cand ajungi pe bezna iti dai seama cat de bine lumineaza
- de 4 ani nu mi-am luat nici un flash. dar am farurile reglate bine.
3 - legislativ nu stiu, dar ca sa completez ce zice colegul, stiu ca exista si masini cu xenon din fabrica, fara spalatoare.
consumul e mai mic, caldura e mai putina, dar tot se incazeste farul.
2 - nu stiu sa zic cu cat, dar s-a imbunatatit
- pe ploaie, daca mergi in oras, zici ca ai farurile stinse dar cam la fel e si cu haolgene. cand ajungi pe bezna iti dai seama cat de bine lumineaza
- de 4 ani nu mi-am luat nici un flash. dar am farurile reglate bine.
3 - legislativ nu stiu, dar ca sa completez ce zice colegul, stiu ca exista si masini cu xenon din fabrica, fara spalatoare.
consumul e mai mic, caldura e mai putina, dar tot se incazeste farul.
feedback: dupa cum spunea coobra am testat-o azi vrand nevrand pe ploaie si noapte...pe ploaie intr-adevar, zici ca sunt stinse, dar nici cu halogen nu pot spune ca ma dadea pe afara de lumina, in schimb noaptea e ...SUPER se vede diferenta de la cer la pamant...ce citesc in schimb acum (cam tarziu din pacate pt ca am umblat toata ziua) si il intreb si pe coobra, desi cam tarziu: se pare ca a mea nu e can bus sau cum spui tu si doar cand le aprind prima data dupa ce a stat mai mult timp oprita (cel putin pe frigurile de azi) mi se aprinde in bord martotul de la temperatura motor si cel de "check engine" dupa care se sting in cateva secunde...daca le aprind si le sting dupa aceea de cate ori vreau nu mai face pana la urmatoarea oprire indelungata...vroiam sa te intreb 2 lucruri:imi strica ceva sau e vb doar de o eroare? siinca ceva o pot rezolva in vreun fel sau ma resemnez?
vad ca zici de balast...ce inseamna balast?becul sau "cutiutele electronice" pe care mi le-au montat catre motor?
vad ca zici de balast...ce inseamna balast?becul sau "cutiutele electronice" pe care mi le-au montat catre motor?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori