Defecte posibile COLT - rezolvare
Buna seara; a fost o surpriza placuta sa descoperim un forum al utilizatorilor de Mitsubishi de pe la noi!
In familia noastra se afla, printre altele, un Colt SAM Safety, 5 usi, motorizare 1.3 benzina (proprietatea sotiei). Cumparat din showroom, acum are aprox. 1 an vechime si aprox. 28.000 km la bord.
Pana acum, nu am avut nici o problema serioasa. Masina nu a fost niciodata "torturata" fara mila, dar, in acelasi timp, niciodata menajata inutil. Pe scurt, in opinia mea, exploatata normal.
Consider ca forumul ofera multe informatii utile, dar, din pacate, timpul nostru liber este limitat. Pentru inceput, am citit acest topic si vreau sa expun, in continuare, cateva aspecte. Poate, la unele, ne puteti lamuri Dvs.; poate, la altele, putem ajuta cu opiniile noastre. Continui, asadar, cu diverse chestiuni, bune sau rele, intr-o ordine aleatoare (dupa cum imi vin in minte).
- scartzaitul la pornire, mentionat de catre unii dintre Dvs. (in posturi mai vechi), a aparut si la noi. S-a datorat curelei de antrenare accesorii (alternator + a/c). Am intins cureaua de 2 ori, prima data in urma cu cateva luni, a doua oara acum cateva zile. Operatia necesita o cheie de 13 mm (daca nu ma inseala memoria) si dureaza cca. 30 de secunde, fiind extrem de usor de realizat in opinia mea.
- caraitul la cuplarea marsarierului apare si el, uneori. Personal nu ma ingrijoreaza deloc, l-am intalnit la multe alte masini. Cu permisiunea Dvs., un mic exemplu: mai avem in posesie un Renault Kangoo, benzinar, pe care l-am condus cam de pe cand avea vreo 60.000 km. Acest carait la cuplarea marsarierului aparea si atunci, ocazional, la kangoo, si apare si acum uneori. In prezent, kangoo-ul are la bord 295.000 km (and counting ) si nu a fost schimbat absolut nimic la capitolul ambreiaj, cutie de viteze etc., functionand perfect...
- recent, a inceput sa se faca simtit un sunet de rulment de roata defectuos. Este clar ca vine din fata, personal inclin sa cred ca e vorba de DREAPTA-fata. Urmeaza sa vedem cu ocazia apropiatei revizii; va tinem la curent.
- am vazut ca unii se plang de diversi "greieri" care se aud din interior. Poate om fi noi mai norocosi; in cazul nostru nu se aude nimic anormal din habitaclu, desi masina a rulat destui km pe drumuri discutabile, in excursii la tara sau la munte...
- acesta NU este un defect, dar este un aspect destul de enervant: motorul raspunde bine la apasarea pedalei de acceleratie, DAR, la ELIBERAREA pedalei, raspunde cu un usor "lag" (adica, motorul mai ramane turat cateva fractiuni de secunda dupa ridicarea piciorului de pe pedala). Chestia asta enerveaza puternic la schimbarile treptelor de viteza - suna iritant, ca si cum soferul a uitat sa ridice piciorul de pe acceleratie. Acest lucru se datoreaza, cu siguranta, sistemului drive-by-wire (acceleratie controlata electronic, nu prin cablu), sistem pe care personal il consider o solutie absolut inutila. E adevarat ca, dupa ce te obisnuiesti, poti evita (sort of...) acel efect de turare in gol, dar in cazul unori schimbari rapide de viteza (mai in forta), mi se pare ca, overall, se pierde timp. Daca semnalul de la pedala de acceleratie trece si prin ECM (calculatorul motorului), atunci poate ca s-ar putea remedia prin corectii de software; dar oricum, asa cum este acum, pentru mine acest punct este un minus. In plus, ma mir ca nimeni dintre Dvs. nu a sesizat acest aspect pana acum! (oi fi eu mai sensibil/ciudat? dar ma gandesc ca am condus de multi ani si am la bord destul de multi km, pe diverse autovehicule din diverse categorii...)
- in decursul acestui an, pe 2 anvelope au aparut deformari laterale, ale talonului ("galci", "galme" etc, in limbaj popular). E drept ca anvelopele sunt cu talon relativ jos (205/45/16), si e drept ca drumurile din Rromanika sunt asa cum sunt; insa, avand in vedere modul cum a fost exploatata masina, consider ca pneurile de fabrica sunt, totusi, de o calitate discutabila (fabricant = Kumho, daca nu ma insel) - culmea, pana acum aveam o parere bunicica despre acest producator de pneuri...
Alte aspecte deosebite (cel putin din categoria MINUSURILOR), nu am remarcat. Rezumand si luand in calcul si raportul pret/dotari, consider, totusi, ca masina a fost o achizitie foarte inspirata.
Sa vedem cum se comporta in continuare...
Toate cele bune!
In familia noastra se afla, printre altele, un Colt SAM Safety, 5 usi, motorizare 1.3 benzina (proprietatea sotiei). Cumparat din showroom, acum are aprox. 1 an vechime si aprox. 28.000 km la bord.
Pana acum, nu am avut nici o problema serioasa. Masina nu a fost niciodata "torturata" fara mila, dar, in acelasi timp, niciodata menajata inutil. Pe scurt, in opinia mea, exploatata normal.
Consider ca forumul ofera multe informatii utile, dar, din pacate, timpul nostru liber este limitat. Pentru inceput, am citit acest topic si vreau sa expun, in continuare, cateva aspecte. Poate, la unele, ne puteti lamuri Dvs.; poate, la altele, putem ajuta cu opiniile noastre. Continui, asadar, cu diverse chestiuni, bune sau rele, intr-o ordine aleatoare (dupa cum imi vin in minte).
- scartzaitul la pornire, mentionat de catre unii dintre Dvs. (in posturi mai vechi), a aparut si la noi. S-a datorat curelei de antrenare accesorii (alternator + a/c). Am intins cureaua de 2 ori, prima data in urma cu cateva luni, a doua oara acum cateva zile. Operatia necesita o cheie de 13 mm (daca nu ma inseala memoria) si dureaza cca. 30 de secunde, fiind extrem de usor de realizat in opinia mea.
- caraitul la cuplarea marsarierului apare si el, uneori. Personal nu ma ingrijoreaza deloc, l-am intalnit la multe alte masini. Cu permisiunea Dvs., un mic exemplu: mai avem in posesie un Renault Kangoo, benzinar, pe care l-am condus cam de pe cand avea vreo 60.000 km. Acest carait la cuplarea marsarierului aparea si atunci, ocazional, la kangoo, si apare si acum uneori. In prezent, kangoo-ul are la bord 295.000 km (and counting ) si nu a fost schimbat absolut nimic la capitolul ambreiaj, cutie de viteze etc., functionand perfect...
- recent, a inceput sa se faca simtit un sunet de rulment de roata defectuos. Este clar ca vine din fata, personal inclin sa cred ca e vorba de DREAPTA-fata. Urmeaza sa vedem cu ocazia apropiatei revizii; va tinem la curent.
- am vazut ca unii se plang de diversi "greieri" care se aud din interior. Poate om fi noi mai norocosi; in cazul nostru nu se aude nimic anormal din habitaclu, desi masina a rulat destui km pe drumuri discutabile, in excursii la tara sau la munte...
- acesta NU este un defect, dar este un aspect destul de enervant: motorul raspunde bine la apasarea pedalei de acceleratie, DAR, la ELIBERAREA pedalei, raspunde cu un usor "lag" (adica, motorul mai ramane turat cateva fractiuni de secunda dupa ridicarea piciorului de pe pedala). Chestia asta enerveaza puternic la schimbarile treptelor de viteza - suna iritant, ca si cum soferul a uitat sa ridice piciorul de pe acceleratie. Acest lucru se datoreaza, cu siguranta, sistemului drive-by-wire (acceleratie controlata electronic, nu prin cablu), sistem pe care personal il consider o solutie absolut inutila. E adevarat ca, dupa ce te obisnuiesti, poti evita (sort of...) acel efect de turare in gol, dar in cazul unori schimbari rapide de viteza (mai in forta), mi se pare ca, overall, se pierde timp. Daca semnalul de la pedala de acceleratie trece si prin ECM (calculatorul motorului), atunci poate ca s-ar putea remedia prin corectii de software; dar oricum, asa cum este acum, pentru mine acest punct este un minus. In plus, ma mir ca nimeni dintre Dvs. nu a sesizat acest aspect pana acum! (oi fi eu mai sensibil/ciudat? dar ma gandesc ca am condus de multi ani si am la bord destul de multi km, pe diverse autovehicule din diverse categorii...)
- in decursul acestui an, pe 2 anvelope au aparut deformari laterale, ale talonului ("galci", "galme" etc, in limbaj popular). E drept ca anvelopele sunt cu talon relativ jos (205/45/16), si e drept ca drumurile din Rromanika sunt asa cum sunt; insa, avand in vedere modul cum a fost exploatata masina, consider ca pneurile de fabrica sunt, totusi, de o calitate discutabila (fabricant = Kumho, daca nu ma insel) - culmea, pana acum aveam o parere bunicica despre acest producator de pneuri...
Alte aspecte deosebite (cel putin din categoria MINUSURILOR), nu am remarcat. Rezumand si luand in calcul si raportul pret/dotari, consider, totusi, ca masina a fost o achizitie foarte inspirata.
Sa vedem cum se comporta in continuare...
Toate cele bune!
Bine ai venit! Ar fi bine daca ai crea si un topic despre masinuta aici:
http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=70
Nu am remarcat niciodata acel lag, dar asta nu inseamna ca nu exista. Poate nu l-am observat pana acum.
http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=70
Nu am remarcat niciodata acel lag, dar asta nu inseamna ca nu exista. Poate nu l-am observat pana acum.
Welcome to the club
QUOTE (CATS @ Nov 26 2010, 01:25 AM) - recent, a inceput sa se faca simtit un sunet de rulment de roata defectuos. Este clar ca vine din fata, personal inclin sa cred ca e vorba de DREAPTA-fata. Urmeaza sa vedem cu ocazia apropiatei revizii; va tinem la curent.
Chestia asta mi se pare ca incepe sa se simta si la mine, nici eu n-am apucat inca sa merg sa verific
QUOTE (CATS @ Nov 26 2010, 01:25 AM) - in decursul acestui an, pe 2 anvelope au aparut deformari laterale, ale talonului ("galci", "galme" etc, in limbaj popular). E drept ca anvelopele sunt cu talon relativ jos (205/45/16), si e drept ca drumurile din Rromanika sunt asa cum sunt; insa, avand in vedere modul cum a fost exploatata masina, consider ca pneurile de fabrica sunt, totusi, de o calitate discutabila (fabricant = Kumho, daca nu ma insel) - culmea, pana acum aveam o parere bunicica despre acest producator de pneuri...
Stiu ca f multa lume se plangea intr-o vreme de anvelopele Kumho din acest motiv. Al meu a venit cu anvelope Bridgestone Turanza care au rezistat eroic avand in vedere ca am circulat prin transeele din Iasi.
QUOTE (CATS @ Nov 26 2010, 01:25 AM) - recent, a inceput sa se faca simtit un sunet de rulment de roata defectuos. Este clar ca vine din fata, personal inclin sa cred ca e vorba de DREAPTA-fata. Urmeaza sa vedem cu ocazia apropiatei revizii; va tinem la curent.
Chestia asta mi se pare ca incepe sa se simta si la mine, nici eu n-am apucat inca sa merg sa verific
QUOTE (CATS @ Nov 26 2010, 01:25 AM) - in decursul acestui an, pe 2 anvelope au aparut deformari laterale, ale talonului ("galci", "galme" etc, in limbaj popular). E drept ca anvelopele sunt cu talon relativ jos (205/45/16), si e drept ca drumurile din Rromanika sunt asa cum sunt; insa, avand in vedere modul cum a fost exploatata masina, consider ca pneurile de fabrica sunt, totusi, de o calitate discutabila (fabricant = Kumho, daca nu ma insel) - culmea, pana acum aveam o parere bunicica despre acest producator de pneuri...
Stiu ca f multa lume se plangea intr-o vreme de anvelopele Kumho din acest motiv. Al meu a venit cu anvelope Bridgestone Turanza care au rezistat eroic avand in vedere ca am circulat prin transeele din Iasi.
QUOTE (adisonn @ Nov 9 2010, 01:21 PM) salut
am un new colt 2009, 1.3 benzina,
Am o problema cateodata ,intra greu in viteza, si cateodata(mai mereu) huruie, cand bag in marsarier,credeti ca este o problema la cutia de viteza,sa ma duc cu ea la mitsubishi deoarece mai am garantie,sau in general la toate colturile este problema asta
Multam
La fel face si la mine: cateodata intra greu in treapta 1 si m-am obisnuit ca la plecarea de pe loc sa trec rapid mai intai prin treapta 2 si apoi intra usor in 1. In marsarier daca simt ca intampina rezistenta si incepe sa caraie debraiez, apoi calc din nou ambreiajul si intra usor.
am un new colt 2009, 1.3 benzina,
Am o problema cateodata ,intra greu in viteza, si cateodata(mai mereu) huruie, cand bag in marsarier,credeti ca este o problema la cutia de viteza,sa ma duc cu ea la mitsubishi deoarece mai am garantie,sau in general la toate colturile este problema asta
Multam
La fel face si la mine: cateodata intra greu in treapta 1 si m-am obisnuit ca la plecarea de pe loc sa trec rapid mai intai prin treapta 2 si apoi intra usor in 1. In marsarier daca simt ca intampina rezistenta si incepe sa caraie debraiez, apoi calc din nou ambreiajul si intra usor.
Mie imi intra greu doar in 1, 2 3, 4 si 5, si cand retrogradez. Si in marsarier nu intra cateodata. Alta data intra dar caraie.
Ideea e sa te obisnuiesti cu ea, pot schimba f repede, si usor, fara sa agate, fara sa caraie, inclusiv in marsarier cand inca nu m-am oprit de tot sau e motorul turat, DAR nu mai e senzatia de la inceput, de masina straina, cand intra schimbatorul usor, aluneca. Plus ca nu se mai centreaza. Oricum, la mine a inceput sa faca dupa 130.000 km, si multe multe schimbari bruste.
De regula se schimba ceva plasticaraie, nu stiu cum sa le zic. Ideea e ca nu e de la cabluri, ci gratarul si ce bucati mai sunt in masina.
Ideea e sa te obisnuiesti cu ea, pot schimba f repede, si usor, fara sa agate, fara sa caraie, inclusiv in marsarier cand inca nu m-am oprit de tot sau e motorul turat, DAR nu mai e senzatia de la inceput, de masina straina, cand intra schimbatorul usor, aluneca. Plus ca nu se mai centreaza. Oricum, la mine a inceput sa faca dupa 130.000 km, si multe multe schimbari bruste.
De regula se schimba ceva plasticaraie, nu stiu cum sa le zic. Ideea e ca nu e de la cabluri, ci gratarul si ce bucati mai sunt in masina.
Multzam pentru urarile de bun venit!
QUOTE (the1)Ar fi bine daca ai crea si un topic despre masinuta aici:
http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=70
Urmeaza, urmeaza... o sa-l facem, ori eu ori sotia (nici unul din noi nu sta bine cu timpul liber... )
QUOTE (andrei)Stiu ca f multa lume se plangea intr-o vreme de anvelopele Kumho din acest motiv (n.m. - deformari/umflaturi ale talonului).
AHA! Deci nu sunt singurul deplasat... repet, mi s-a parut totusi anormal. Am mai condus masini folosind pneuri cu talon jos, dar n-am patit chestii de astea asa repede. In ce-l priveste pe Mitsu, 95% din timp il conduce sotia (e proprietatea ei de fapt si de drept), dar, si ea conduce foarte bine si nu ia gropile/denivelarile in mod excesiv (ma rog, cu exceptia celor "imparabile"...)
Referitor la zgomotul de rulment care, spuneai, incepe sa se manifeste si la tine: in cazul nostru, e deocamdata intermitent si destul de inofensiv; sa vedem ce spun oamenii de la service la apropiata revizie de 30.000 km, dar, ma indoiesc ca-l va schimba cineva in garantie bazat doar pe un sunet intermitent care se aude doar pe drum. Am mai auzit zgomotul la alte masini, si, fara exceptie, cand e inca in acest stadiu, NU se depisteaza cu masina urcata pe elevator, nici invartind de roata, nici miscand de ea (i.e. inca nu are joc, e vorba probabil doar de deformari minore ale catorva bile).
Atunci cand se aude, e oarecum iritant; dar, din experienta, n-are ce sa se intample rau, muuulta vreme, cata vreme e la nivelul asta, asa ca nu-mi fac griji majore.
QUOTE (cocolino)cateodata intra greu in treapta 1 si m-am obisnuit ca la plecarea de pe loc sa trec rapid mai intai prin treapta 2 si apoi intra usor in 1. In marsarier daca simt ca intampina rezistenta si incepe sa caraie debraiez, apoi calc din nou ambreiajul si intra usor.
Same here, in ce priveste marsarierul. Da, uneori merge cu o dubla debreiere; alte ori, e necesara cuplarea unei trepte de mers inainte pentru o fractiune de secunda, si apoi, o noua incercare cu marsarierul. Oricum, problema nu ma ingrijoreaza (a se vedea partea aferenta din postul meu precedent).
QUOTE (Alex44)nu mai e senzatia de la inceput, de masina straina, cand intra schimbatorul usor, aluneca. Plus ca nu se mai centreaza.
Mi-a atras atentia partea cu centratul manetei. Poate e un sfat inutil, dar oricum...:
In urma cu cativa ani, am patit aceeasi chestie la Renault kangoo (atunci avea aprox. 180-190.000 km). OK, nu e Mitsubishi, dar avand in vedere simptomele pe care le descrii, FOARTE asemanatoare cu ceea ce simteam eu atunci, totusi poate merita incercat/intrebat si in cazul tau!
A fost vorba doar de un arc relativ mic, care tine centrata timoneria si, implicit, maneta schimbatorului (si o readuce in pozitie centrala, la scoaterea ei in punctul mort). Toata reparatia a costat aprox. 60-70 RON, daca tin minte bine, si a durat aprox. 20 minute (la reprezentanta).
Numai bine, tuturor!
QUOTE (the1)Ar fi bine daca ai crea si un topic despre masinuta aici:
http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=70
Urmeaza, urmeaza... o sa-l facem, ori eu ori sotia (nici unul din noi nu sta bine cu timpul liber... )
QUOTE (andrei)Stiu ca f multa lume se plangea intr-o vreme de anvelopele Kumho din acest motiv (n.m. - deformari/umflaturi ale talonului).
AHA! Deci nu sunt singurul deplasat... repet, mi s-a parut totusi anormal. Am mai condus masini folosind pneuri cu talon jos, dar n-am patit chestii de astea asa repede. In ce-l priveste pe Mitsu, 95% din timp il conduce sotia (e proprietatea ei de fapt si de drept), dar, si ea conduce foarte bine si nu ia gropile/denivelarile in mod excesiv (ma rog, cu exceptia celor "imparabile"...)
Referitor la zgomotul de rulment care, spuneai, incepe sa se manifeste si la tine: in cazul nostru, e deocamdata intermitent si destul de inofensiv; sa vedem ce spun oamenii de la service la apropiata revizie de 30.000 km, dar, ma indoiesc ca-l va schimba cineva in garantie bazat doar pe un sunet intermitent care se aude doar pe drum. Am mai auzit zgomotul la alte masini, si, fara exceptie, cand e inca in acest stadiu, NU se depisteaza cu masina urcata pe elevator, nici invartind de roata, nici miscand de ea (i.e. inca nu are joc, e vorba probabil doar de deformari minore ale catorva bile).
Atunci cand se aude, e oarecum iritant; dar, din experienta, n-are ce sa se intample rau, muuulta vreme, cata vreme e la nivelul asta, asa ca nu-mi fac griji majore.
QUOTE (cocolino)cateodata intra greu in treapta 1 si m-am obisnuit ca la plecarea de pe loc sa trec rapid mai intai prin treapta 2 si apoi intra usor in 1. In marsarier daca simt ca intampina rezistenta si incepe sa caraie debraiez, apoi calc din nou ambreiajul si intra usor.
Same here, in ce priveste marsarierul. Da, uneori merge cu o dubla debreiere; alte ori, e necesara cuplarea unei trepte de mers inainte pentru o fractiune de secunda, si apoi, o noua incercare cu marsarierul. Oricum, problema nu ma ingrijoreaza (a se vedea partea aferenta din postul meu precedent).
QUOTE (Alex44)nu mai e senzatia de la inceput, de masina straina, cand intra schimbatorul usor, aluneca. Plus ca nu se mai centreaza.
Mi-a atras atentia partea cu centratul manetei. Poate e un sfat inutil, dar oricum...:
In urma cu cativa ani, am patit aceeasi chestie la Renault kangoo (atunci avea aprox. 180-190.000 km). OK, nu e Mitsubishi, dar avand in vedere simptomele pe care le descrii, FOARTE asemanatoare cu ceea ce simteam eu atunci, totusi poate merita incercat/intrebat si in cazul tau!
A fost vorba doar de un arc relativ mic, care tine centrata timoneria si, implicit, maneta schimbatorului (si o readuce in pozitie centrala, la scoaterea ei in punctul mort). Toata reparatia a costat aprox. 60-70 RON, daca tin minte bine, si a durat aprox. 20 minute (la reprezentanta).
Numai bine, tuturor!
La dacie mi se rupea mereu arcul care centreaza maneta pt ca tata indoia biela cutiei de viteze ca sa mai stranga un pic dispunerea treptelor si sa intre mai cum ii placea lui in viteze. Arcul fiind un jeg notoriu, acum fortat de biela pleznea mereu. La mine nu e asta, e ceva intepenit, pt ca se misca f greu stanga dreapta. Oricum, merci de sfat, era o idee buna
Rulmentul uruie si la mine de cand o am (de 70.000km). De la 70 la 90, si de la 90-140. Dupa aia tace, sau nu il mai aud de alte zgomote. Dar nu e panica, nu se sparge.
Rulmentul uruie si la mine de cand o am (de 70.000km). De la 70 la 90, si de la 90-140. Dupa aia tace, sau nu il mai aud de alte zgomote. Dar nu e panica, nu se sparge.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori