2010 Lancer Sportback Ralliart
apple: 235/40 si 245/40 presupun? ce ET ai la jantele de 18x8?
eu tot citesc aici:
http://forums.evolutionm.net/09-ralliar ... tment.html
de pe site-ul asta inteleg ca la ralliart, 235/40R18 cu 8J, ET40, ET45 si ET48 se potrivesc perfect, nu trebuie sa tragi de aripi (ultimele 3 dimensiuni din primul post).
eu tot citesc aici:
http://forums.evolutionm.net/09-ralliar ... tment.html
de pe site-ul asta inteleg ca la ralliart, 235/40R18 cu 8J, ET40, ET45 si ET48 se potrivesc perfect, nu trebuie sa tragi de aripi (ultimele 3 dimensiuni din primul post).
Presupui bine, talon de 40. Jantele mele sunt Kochi Race Black 18" cu 8J, ET 40. Nu exista pentru varianta asta de janta decat ET 40 si ET20 pentru 18". De asemenea, vezi ca nu exiswta decat cu prindere 5X100 si 5X112, prindere multipla (adica janta are gauri si pentru o prindere si pentru cealalta), iar datorita faptului ca diferenta de prindere inte 5X112 si 5X114,3 este de doar 1 mm, se potriveste pe prinderi de 5X112. Trebuie folosite doar niste inele de centrare de cauciuc care vin de altfel cu jentile. N-am avut nicio problema cu jentile de aproape 3 luni de zile de cand le am, le-am testat inclusiv la viteze mari.
Fix pe janta asta am incercat 235 si 245 ca latime. Dar dupa cum scrie si in linkul tau, exista probleme, iar acele probleme sunt pe interior. Doar ultima varianta data de el ar fi intr-adevar ok, dar ET48 este cam mare si sincer, ma indoiesc ca a reusit el sa faca experimentul ala, avand in vedere ca pe ET40 atingea cauciucul pe interior la roti virate aproape de maxim. Cu cat e mai mic ET-ul cu atat janta va sta mai inafara. ET mai mare duce janta mai spre interior. Ca reper, jantele stock de 18 de la Mitsubishi au ET46. Pe ET 40, pot spune ca am jantele la linia exterioara a aripii, fata de janta standard care facea ca linia exterioara a aripii sa imbrace practic cu ceva distanta linia exterioara a jantelor.
In acelasi timp, trebuie sa fii constient ca daca vei pune roti mai mari de 225 vei avea de suferit la suspensie, se va duce un pic mai repede, iar orice dimensiune de la 225 in sus iti va impune sa pastrezi aceeasi garda la sol, deci fara suspensii mai joase... Pe o suspensie reglabila nu mai zic ce probleme intampini, iti dai seama si singur. Orice suspensie care o va lasa mai jos te va termina de nervi si de bani .
Fix pe janta asta am incercat 235 si 245 ca latime. Dar dupa cum scrie si in linkul tau, exista probleme, iar acele probleme sunt pe interior. Doar ultima varianta data de el ar fi intr-adevar ok, dar ET48 este cam mare si sincer, ma indoiesc ca a reusit el sa faca experimentul ala, avand in vedere ca pe ET40 atingea cauciucul pe interior la roti virate aproape de maxim. Cu cat e mai mic ET-ul cu atat janta va sta mai inafara. ET mai mare duce janta mai spre interior. Ca reper, jantele stock de 18 de la Mitsubishi au ET46. Pe ET 40, pot spune ca am jantele la linia exterioara a aripii, fata de janta standard care facea ca linia exterioara a aripii sa imbrace practic cu ceva distanta linia exterioara a jantelor.
In acelasi timp, trebuie sa fii constient ca daca vei pune roti mai mari de 225 vei avea de suferit la suspensie, se va duce un pic mai repede, iar orice dimensiune de la 225 in sus iti va impune sa pastrezi aceeasi garda la sol, deci fara suspensii mai joase... Pe o suspensie reglabila nu mai zic ce probleme intampini, iti dai seama si singur. Orice suspensie care o va lasa mai jos te va termina de nervi si de bani .
Pai sunt mai multi factori care pot influenta daca o roata atinge sau nu in aripa. ET-ul care daca e mai mic, roata e mai iesita in afara. Eu am pe jantele de iarna ET-ul 36 si nu am problema sa atinga, dar anvelopele au 205. Eu cred ca merge linistit 235 pe jante de 18, dar cu un ET cam aproximativ la fel cu cel stock. Cred ca singurul loc unde poate atinge este la aripa din fata cand iei o curba si masina se inclina.
Am facut un mic calcul AICI intre 215/45/18 cu ET45 si 235/40/18 cu ET40:
Package is 5 mm (0.2'') closer to suspension/brakes components. Acceptable for most cars.
Package will stick out 15 mm (0.6'') farther. Acceptable for most cars.
Eu zic GO AHEAD
Am facut un mic calcul AICI intre 215/45/18 cu ET45 si 235/40/18 cu ET40:
Package is 5 mm (0.2'') closer to suspension/brakes components. Acceptable for most cars.
Package will stick out 15 mm (0.6'') farther. Acceptable for most cars.
Eu zic GO AHEAD
se pare ca baietii de pe forumul americanesc pun roti si mai late...
http://forums.evolutionm.net/09-ralliar ... nt-34.html
la postul 503 pun eu intrebarea, raspunsul e ca 235/40R18 se poate daca masina are suspensii stoc.
o fi posibil ca la ralliart sa fie suspensia mai dura si de-aia sa nu atinga cum zice apple?
apple: exact pe jantele alea ma hotarasem si eu. putem sa ne intalnim odata sa mi le arati pe viu? de la ce magazin le-ai luat? oare dunga aia rosie o pot face neagra? acuma daca am vazut ca tu ai kochi race ma gandesc la takata, tot de la wolfrace...
http://forums.evolutionm.net/09-ralliar ... nt-34.html
la postul 503 pun eu intrebarea, raspunsul e ca 235/40R18 se poate daca masina are suspensii stoc.
o fi posibil ca la ralliart sa fie suspensia mai dura si de-aia sa nu atinga cum zice apple?
apple: exact pe jantele alea ma hotarasem si eu. putem sa ne intalnim odata sa mi le arati pe viu? de la ce magazin le-ai luat? oare dunga aia rosie o pot face neagra? acuma daca am vazut ca tu ai kochi race ma gandesc la takata, tot de la wolfrace...
In seara asta mi-am montat anvelopele de iarna pirelli sottozero w240 215/45r18 xl 93v pe jantele oem.
Imi place cum arata masina cu ele, singurul lucru de care imi pare rau e ca nu au protectie de janta.
Dar cred ca nici nu gaseam nicaieri anvelope de iarna la dimensiunea asta cu protectie de janta.
In alta ordine de idei, am de vanzare 4 anvelope yokohama advan a10 rulate 2.200km.
Daca e cineva interesat, le dau la un pret corect, numai sa le ia pe toate 4.
La primavara voi cumpara pirelli pzero rosso, cred ca am mai spus si mai sus.
O sa fac un topic si pe bursa cu anvelopele, dar inca nu m-am hotarat la pret.
De-abia astept sa plec la brasov sa vad cum se comporta, poate prind si o lapovita.
Imi place cum arata masina cu ele, singurul lucru de care imi pare rau e ca nu au protectie de janta.
Dar cred ca nici nu gaseam nicaieri anvelope de iarna la dimensiunea asta cu protectie de janta.
In alta ordine de idei, am de vanzare 4 anvelope yokohama advan a10 rulate 2.200km.
Daca e cineva interesat, le dau la un pret corect, numai sa le ia pe toate 4.
La primavara voi cumpara pirelli pzero rosso, cred ca am mai spus si mai sus.
O sa fac un topic si pe bursa cu anvelopele, dar inca nu m-am hotarat la pret.
De-abia astept sa plec la brasov sa vad cum se comporta, poate prind si o lapovita.
cred ca ti-am mai zis, pirelli pzero rosso sunt extraordinare, au o textura mai moale, chiar si la temperaturi mai scazute, aderenta extraordinara, in schimb se tocesc inimaginabil de repede. La mine dupa 15.000 km si un an s-au uzat destul de mult, undeva la 50-60%, cred ca mai merg vreo 10.000, mai aveau cam 2 mm pana la semnul de uzura. Insa am schimbat jantele cu tot cu cauciucuri, iar cu cele noi, Continental Sport Contact 3, am mers deja 12.000 km pana acum si pot spune ca sunt ca noi, nu cred ca s-au uzat nici 10%. Si au si protectie de janta.
Eu Pirelli Pzero Rosso n -as mai lua, nu sunt deloc economice. Cred ca mai mult de 25.000-30.000 km nu au ca durata de viata...
Eu Pirelli Pzero Rosso n -as mai lua, nu sunt deloc economice. Cred ca mai mult de 25.000-30.000 km nu au ca durata de viata...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori