Service story
- Valentin Litex
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Feb 08, 2008 9:54 pm
- Valentin Litex
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Feb 08, 2008 9:54 pm
La cate laude am auzit in acest topic despre service-ul Mitsubishi de la Ploiesti, ma vad nevoit sa postez si eu povestea ultimei...si pana acum unicei mele vizite la LITEX SRL cu un L200/2001.
Nu imi mergea ABS-ul, iar motorul nu tragea deloc bine, drept pentru care am dat la o parte ideea de a merge la mecanici amatori si am luat calea Service-ului oficial Mitsubishi. Sa va povestesc: Vineri am fost cu masina la service. Amabili, serviabili...dar in final cred ca doar atat. Imi aduc masina dupa o ora jumate ( nu poti sta langa masina) cu o lista de constatari. Cele mai multe, maruntisuri de care stiam sau nu. Despre frane: senzorii ABS de la roti sunt defecti. Toti. I-am crezut pe cuvant, ca oricum ABS-ul stiam ca nu merge. Ce ma frigea era motorul, care nu tragea deloc bine. Imi spune tipul: turbina nu merge, trebuie inlocuita, ma rog, sunt unii care repara, noi nu reparam, asta e, buna ziua! Cost revizie motor si tren de rulare: 92,8 RON.
Duminica, ma echipez si ridic capota. Scot furtunul gros din turbina, accelerez, se simte presiune la turatii mari. Deci, turbina MERGE. Demontez bratul care vine de la actuatorul de turbo ( cred ca asa se numeste, e o capsula vacuumatica cu rol de a inchide partial intrarea gazelor arse in turbina, si deci, regleaza presiunea aerului care intra in galeria de admisie. Verific dispozitivul de obturare, functioneaza. Fac o proba de presiune cu maneta dispozitivului in sens contrar de cum era si...surpriza! PRESIUNEA DIN GALERIE CRESTE SEMNIFICATIV, turbina incepe sa zumzaie frumos, iar pe strada...minune mare:TRAGE MASINA DE RUPE, O INCANTARE!
In final imi dau seama ca nici turbina nu era defecta, nici dispozitivul cu pricina, ci o piesa de 5 cm. care nu a fost reglata cum trebuie de cine stie cine sau s-a uzat mai mult, care in loc sa tina la ralanti "usita" deschisa, o tinea aproape inchisa. Am refacut piesa dintr-o tabla groasa si totul e ok. De la 1700 de ture in sus, masina are un cuplu bestial, practic nu trebuie sa i-o dau pe a patra decat daca dau de vreo caruta. Astept acum sa vad daca se modifica si consumul...in minus, sper. O sa va tin la curent. In rest, no comment, doar suntem in Romania.
Constatare personala: cred ca diagnoza se face dupa ureche. Am pe CD manualul de service al masinii. Se specifica acolo presiunea de lucru a actuatorului, cum se probeaza, etc. Asa ma asteptam sa procedeze domnii de la Ploiesti si in cazul meu. E simplu, foarte simplu sa scrii la rubrica INLOCUIRE: piesa defecta si gata. Pentru domnul Valentin:
1. daca un mecanic nu e in stare sa puna mana pe un furtun si sa constate ca turbocompresorul face presiune, ca d-aia se numeste asa, ce incredere sa am pentru chestii mai dificile?
2. Daca nu aveti manualul de service, vi- dau eu. In engleza, spaniola sau germana. La alegere!
CONCLUZIE: Orice nu merge, dupa ureche si miros, SE SCHIMBA. De s-ar schimba vreodata si metalitatile romanilor!
Nu imi mergea ABS-ul, iar motorul nu tragea deloc bine, drept pentru care am dat la o parte ideea de a merge la mecanici amatori si am luat calea Service-ului oficial Mitsubishi. Sa va povestesc: Vineri am fost cu masina la service. Amabili, serviabili...dar in final cred ca doar atat. Imi aduc masina dupa o ora jumate ( nu poti sta langa masina) cu o lista de constatari. Cele mai multe, maruntisuri de care stiam sau nu. Despre frane: senzorii ABS de la roti sunt defecti. Toti. I-am crezut pe cuvant, ca oricum ABS-ul stiam ca nu merge. Ce ma frigea era motorul, care nu tragea deloc bine. Imi spune tipul: turbina nu merge, trebuie inlocuita, ma rog, sunt unii care repara, noi nu reparam, asta e, buna ziua! Cost revizie motor si tren de rulare: 92,8 RON.
Duminica, ma echipez si ridic capota. Scot furtunul gros din turbina, accelerez, se simte presiune la turatii mari. Deci, turbina MERGE. Demontez bratul care vine de la actuatorul de turbo ( cred ca asa se numeste, e o capsula vacuumatica cu rol de a inchide partial intrarea gazelor arse in turbina, si deci, regleaza presiunea aerului care intra in galeria de admisie. Verific dispozitivul de obturare, functioneaza. Fac o proba de presiune cu maneta dispozitivului in sens contrar de cum era si...surpriza! PRESIUNEA DIN GALERIE CRESTE SEMNIFICATIV, turbina incepe sa zumzaie frumos, iar pe strada...minune mare:TRAGE MASINA DE RUPE, O INCANTARE!
In final imi dau seama ca nici turbina nu era defecta, nici dispozitivul cu pricina, ci o piesa de 5 cm. care nu a fost reglata cum trebuie de cine stie cine sau s-a uzat mai mult, care in loc sa tina la ralanti "usita" deschisa, o tinea aproape inchisa. Am refacut piesa dintr-o tabla groasa si totul e ok. De la 1700 de ture in sus, masina are un cuplu bestial, practic nu trebuie sa i-o dau pe a patra decat daca dau de vreo caruta. Astept acum sa vad daca se modifica si consumul...in minus, sper. O sa va tin la curent. In rest, no comment, doar suntem in Romania.
Constatare personala: cred ca diagnoza se face dupa ureche. Am pe CD manualul de service al masinii. Se specifica acolo presiunea de lucru a actuatorului, cum se probeaza, etc. Asa ma asteptam sa procedeze domnii de la Ploiesti si in cazul meu. E simplu, foarte simplu sa scrii la rubrica INLOCUIRE: piesa defecta si gata. Pentru domnul Valentin:
1. daca un mecanic nu e in stare sa puna mana pe un furtun si sa constate ca turbocompresorul face presiune, ca d-aia se numeste asa, ce incredere sa am pentru chestii mai dificile?
2. Daca nu aveti manualul de service, vi- dau eu. In engleza, spaniola sau germana. La alegere!
CONCLUZIE: Orice nu merge, dupa ureche si miros, SE SCHIMBA. De s-ar schimba vreodata si metalitatile romanilor!
QUOTE De s-ar schimba vreodata si metalitatile romanilor!
Daca s-ar schimba ... care roman??!! Stiti de ce ne uitam la altii si ne minunam de cat de bune sunt lucrurile la ei??
Pentru ca (,) clientul insusi are atitudinea ... "merge si asa". Sau "lasa-i bah, sa manance si ei o paine, de ce sa le fac rau, bine ca-mi merge pan' la urma".
Credeti ca e vre-un loc in lumea asta unde angajatul nu are inclinatia pur omeneasca de a-si baga piciorul in problemele clientului ?? Dati-mi un exemplu si ma mut maine acolo.
Insa ... "dincolo", acolo unde totul e roz si exista respect si competenta, clientul cu probleme ar posta observatiile de pe acest topic direct in mailbox-ul Mitsubishi Romania, Europe, Japan si tot asa. Si daca angajatul n-are competenta si respectul innascute, atunci ii vor fi cu siguranta impuse sau ... va repara masinile la coada la somaj, impreuna cu sefii care l-au angajat.
Am postat undeva pe forum o observatie, ca in Jp Mitsubishi nu se vinde. Nu se mai vinde cam de pe la sfarsitul anilor 90 si cu greu isi revin in zilele noastre, oricate eforturi fac. Vorbesc despre piata japoneza, in rest vad ca se descurca binisor. Nu se vinde pentru ca la un moment dat, pe langa alte probleme inerente si scuzabile (independente de vointa lor) dealerii mitsubishi, mitsubishi motors japan, service-urile ... au dezamagit consumatorul. Si piata i-a eliminat in mod natural. Pentru ca a existat vocea clientului, care-si respecta banii munciti si care vrea servicii corespunzatoare pentru ce plateste. Scurt si cuprinzator.
Scuze pentru aciditate ... da' m-am trezit cu draci azi. Acum m-am mai calmat .. dar continui sa sustin cele de mai sus; si vorbesc despre orice produs si despre orice alt aspect al vietii de zi cu zi, nu neaparat despre dealerul mitsubishi din Romania, orasul X ...
Cat despre postarea anterioara ... Ce sa zic. Nici macar nu am Mitsubishi. Ba mai mult, nici macar nu am masina in momentul asta, deci n-as fi cel mai in masura sa postez balarii pe-aici. Bine totusi c-ai reusit s-o faci sa mearga. Asta e, vor mai trece si altii pe la acel service, dar poate nu vor fi atat de norocosi/descurcareti ca tine si atunci vor plati turbine, senzori ... etcetc si asta cu bani munciti ...
Daca s-ar schimba ... care roman??!! Stiti de ce ne uitam la altii si ne minunam de cat de bune sunt lucrurile la ei??
Pentru ca (,) clientul insusi are atitudinea ... "merge si asa". Sau "lasa-i bah, sa manance si ei o paine, de ce sa le fac rau, bine ca-mi merge pan' la urma".
Credeti ca e vre-un loc in lumea asta unde angajatul nu are inclinatia pur omeneasca de a-si baga piciorul in problemele clientului ?? Dati-mi un exemplu si ma mut maine acolo.
Insa ... "dincolo", acolo unde totul e roz si exista respect si competenta, clientul cu probleme ar posta observatiile de pe acest topic direct in mailbox-ul Mitsubishi Romania, Europe, Japan si tot asa. Si daca angajatul n-are competenta si respectul innascute, atunci ii vor fi cu siguranta impuse sau ... va repara masinile la coada la somaj, impreuna cu sefii care l-au angajat.
Am postat undeva pe forum o observatie, ca in Jp Mitsubishi nu se vinde. Nu se mai vinde cam de pe la sfarsitul anilor 90 si cu greu isi revin in zilele noastre, oricate eforturi fac. Vorbesc despre piata japoneza, in rest vad ca se descurca binisor. Nu se vinde pentru ca la un moment dat, pe langa alte probleme inerente si scuzabile (independente de vointa lor) dealerii mitsubishi, mitsubishi motors japan, service-urile ... au dezamagit consumatorul. Si piata i-a eliminat in mod natural. Pentru ca a existat vocea clientului, care-si respecta banii munciti si care vrea servicii corespunzatoare pentru ce plateste. Scurt si cuprinzator.
Scuze pentru aciditate ... da' m-am trezit cu draci azi. Acum m-am mai calmat .. dar continui sa sustin cele de mai sus; si vorbesc despre orice produs si despre orice alt aspect al vietii de zi cu zi, nu neaparat despre dealerul mitsubishi din Romania, orasul X ...
Cat despre postarea anterioara ... Ce sa zic. Nici macar nu am Mitsubishi. Ba mai mult, nici macar nu am masina in momentul asta, deci n-as fi cel mai in masura sa postez balarii pe-aici. Bine totusi c-ai reusit s-o faci sa mearga. Asta e, vor mai trece si altii pe la acel service, dar poate nu vor fi atat de norocosi/descurcareti ca tine si atunci vor plati turbine, senzori ... etcetc si asta cu bani munciti ...
Leutz, se cunoaste ca esti...umblat si ai ceva experienta...de viata.
Poate te-ai trezit cu draci dar ai dreptate, opiniile tale sunt corecte si faptul ca nu ai un Mitsubishi nu inseamna nimic!
Tocmai ce scrisesem asta...
http://www.mitsu.ro/forums/viewtopic.php?p=7775#7775
Trimis: Vin Feb 15, 2008 1:02 pm
Legat de service, nu am ce sa mai comentez...am scris romane in aria asta...
Spartan...tot respectul , din pacate nu toti ne pricepem la mecanica si...asta e.
Insa putini sunt acei care spun lucrurilor pe nume ca tine, ca Leutz si ar mai fi...
Cum zicea un "anonim" mai sus oameni "mizeri" pentru ca nu avem aveam aceeasi atitudine cu a majoritatii...
Leutz te citez :
"Pentru ca (,) clientul insusi are atitudinea ... "merge si asa". Sau "lasa-i bah, sa manance si ei o paine, de ce sa le fac rau, bine ca-mi merge pan' la urma".
Insa ... "dincolo", acolo unde totul e roz si exista respect si competenta, clientul cu probleme ar posta observatiile de pe acest topic direct in mailbox-ul Mitsubishi
Si piata i-a eliminat in mod natural. Pentru ca a existat vocea clientului, care-si respecta banii munciti si care vrea servicii corespunzatoare pentru ce plateste."
Chestiile astea nu au de unde sa le stie multi dintre noi...
Plus ca "bani munciti" nu se aplica decat la o mica parte din posesori...
Problemele enumerate de mine le-am facut cunoscute celor de la Mitsubishi, fie pe mail, fie direct in service si apoi...pe forum cand am constatat ca respectul si compteneta sunt lipsa...
Ce-i drept nu am incercat la M Europe...inca.
Suntem indiferenti...sa avem ce f...si ce bea...in rest nu conteaza.
Asta e educatia noastra...
Intr-o societate dominata de parveniti, manelisti, comunisti si ai lor copii pupincuristi absolventi de ... diplome platite, multi semi-analfabeti (se vede si pe forum)...doar tupeul si gura de ei...nu prea ai ce sa ceri.
Poate te-ai trezit cu draci dar ai dreptate, opiniile tale sunt corecte si faptul ca nu ai un Mitsubishi nu inseamna nimic!
Tocmai ce scrisesem asta...
http://www.mitsu.ro/forums/viewtopic.php?p=7775#7775
Trimis: Vin Feb 15, 2008 1:02 pm
Legat de service, nu am ce sa mai comentez...am scris romane in aria asta...
Spartan...tot respectul , din pacate nu toti ne pricepem la mecanica si...asta e.
Insa putini sunt acei care spun lucrurilor pe nume ca tine, ca Leutz si ar mai fi...
Cum zicea un "anonim" mai sus oameni "mizeri" pentru ca nu avem aveam aceeasi atitudine cu a majoritatii...
Leutz te citez :
"Pentru ca (,) clientul insusi are atitudinea ... "merge si asa". Sau "lasa-i bah, sa manance si ei o paine, de ce sa le fac rau, bine ca-mi merge pan' la urma".
Insa ... "dincolo", acolo unde totul e roz si exista respect si competenta, clientul cu probleme ar posta observatiile de pe acest topic direct in mailbox-ul Mitsubishi
Si piata i-a eliminat in mod natural. Pentru ca a existat vocea clientului, care-si respecta banii munciti si care vrea servicii corespunzatoare pentru ce plateste."
Chestiile astea nu au de unde sa le stie multi dintre noi...
Plus ca "bani munciti" nu se aplica decat la o mica parte din posesori...
Problemele enumerate de mine le-am facut cunoscute celor de la Mitsubishi, fie pe mail, fie direct in service si apoi...pe forum cand am constatat ca respectul si compteneta sunt lipsa...
Ce-i drept nu am incercat la M Europe...inca.
Suntem indiferenti...sa avem ce f...si ce bea...in rest nu conteaza.
Asta e educatia noastra...
Intr-o societate dominata de parveniti, manelisti, comunisti si ai lor copii pupincuristi absolventi de ... diplome platite, multi semi-analfabeti (se vede si pe forum)...doar tupeul si gura de ei...nu prea ai ce sa ceri.
cea fost, a fost...conteaza viitorul.
deci, vrand, nevrand trebuie sa ajung in service ca sa schimb parbrizul si alte cateva maruntisuri cel mai serios ar fi un troncanit stanga, parca in bord, in special cand e frig si iau stanga sau dreapta maxim...de la drumurile noastre dar problema am sesizat-o de noua insa abia acum nu mai poate fi negata...
ma voi duce in service-ul din metalurgiei, las masina, le explic rapid ce si cum si am plecat.
cand o sa fie gata...vreau sa fie GATA!
nu mai scriu pe forum, lasa, fiecare cu experientele lui...dar daca nu e ok o sa scriu altundeva si cu asta basta!
profesionalism si seriozitate ... astea nu prea exista pe nicaieri, e chestie de noroc, depinde pe mana carui mecanic apuca masina si alte cateva detalii...
si de la service-ul mitsu poti pleca multumit...mie mi s-a intamplat si asa ceva dar bucuria nu dura mai mult de o saptamana, pana observam diverse...in urma lucrarii X.
coobra, la intalnirea aia de la polivalenta, mcar a participat invitat de mine in urma unui interviu pe care l-am dat intr-o revista de-a lor...
nu am fost dintotdeauna asa carcotas.
pana sa ajung sa scriu pe forum...consider ca am fost chiar un...client cu o rabdare de fier, extrem de intelegator, comunicativ si chiar cheltuitor
un singur exemplu...masina are 3-4 luni, ajunge la service pentru o verificare de iarna (prima iarna)...la final un mecanic impulsionat de bacsis se ofera sa o spele...era intuneric afara, nu aveau spalatorie fara atingere, o spala la burete si galeata...imi cade cam greu imaginea dar ma gandesc ca nu e prima masina spalata asa si o data nu se intampla nimic...nu observ nimic dupa spalare. nici nu o studiez. era tarziu, intuneric...a doua zi dimineata, soare, masina plina de holograme, zgariat lacul pe toata suprafata, se cunostea traseul buretelui peste tot...nu scapase nici macar 1 cm...masina fusese spalata bine, apasat la burete si galeata...apa neagra in galeata.
am inlemnit cand am vazut-o...am dus-o imediat la detailing si au rezolvat-o pe banii mei + omeran ca incepuse sa ma supere gastrita de la suparare.
nu eram suparat pe ei...eram suparat pe mine ca fusesem atat de dobitoc sa-i las sa o spele...
am facut greseala ca nu le-am dus masina atunci...oricum nu m-ar fi crezut...odata ce ai plecat cu masina din curtea lor...la revedere.
le-am spus asta ceva mai tarziu...mai ca nu mi-au ras in nas....la ei nu se poate intampla asa ceva...
nu ma astept la servicii de calitate de la ei...problema cu ei e ca fac GAFE!
sunt criminali...uita si sa stranga o borna la baterie...
nu mai scriu ca ma enervez...degeaba.
honda ? da io sunt ala...din ce si cat am vazut nu se compara...nici ca masini, nici ca oameni!
Punct!
deci, vrand, nevrand trebuie sa ajung in service ca sa schimb parbrizul si alte cateva maruntisuri cel mai serios ar fi un troncanit stanga, parca in bord, in special cand e frig si iau stanga sau dreapta maxim...de la drumurile noastre dar problema am sesizat-o de noua insa abia acum nu mai poate fi negata...
ma voi duce in service-ul din metalurgiei, las masina, le explic rapid ce si cum si am plecat.
cand o sa fie gata...vreau sa fie GATA!
nu mai scriu pe forum, lasa, fiecare cu experientele lui...dar daca nu e ok o sa scriu altundeva si cu asta basta!
profesionalism si seriozitate ... astea nu prea exista pe nicaieri, e chestie de noroc, depinde pe mana carui mecanic apuca masina si alte cateva detalii...
si de la service-ul mitsu poti pleca multumit...mie mi s-a intamplat si asa ceva dar bucuria nu dura mai mult de o saptamana, pana observam diverse...in urma lucrarii X.
coobra, la intalnirea aia de la polivalenta, mcar a participat invitat de mine in urma unui interviu pe care l-am dat intr-o revista de-a lor...
nu am fost dintotdeauna asa carcotas.
pana sa ajung sa scriu pe forum...consider ca am fost chiar un...client cu o rabdare de fier, extrem de intelegator, comunicativ si chiar cheltuitor
un singur exemplu...masina are 3-4 luni, ajunge la service pentru o verificare de iarna (prima iarna)...la final un mecanic impulsionat de bacsis se ofera sa o spele...era intuneric afara, nu aveau spalatorie fara atingere, o spala la burete si galeata...imi cade cam greu imaginea dar ma gandesc ca nu e prima masina spalata asa si o data nu se intampla nimic...nu observ nimic dupa spalare. nici nu o studiez. era tarziu, intuneric...a doua zi dimineata, soare, masina plina de holograme, zgariat lacul pe toata suprafata, se cunostea traseul buretelui peste tot...nu scapase nici macar 1 cm...masina fusese spalata bine, apasat la burete si galeata...apa neagra in galeata.
am inlemnit cand am vazut-o...am dus-o imediat la detailing si au rezolvat-o pe banii mei + omeran ca incepuse sa ma supere gastrita de la suparare.
nu eram suparat pe ei...eram suparat pe mine ca fusesem atat de dobitoc sa-i las sa o spele...
am facut greseala ca nu le-am dus masina atunci...oricum nu m-ar fi crezut...odata ce ai plecat cu masina din curtea lor...la revedere.
le-am spus asta ceva mai tarziu...mai ca nu mi-au ras in nas....la ei nu se poate intampla asa ceva...
nu ma astept la servicii de calitate de la ei...problema cu ei e ca fac GAFE!
sunt criminali...uita si sa stranga o borna la baterie...
nu mai scriu ca ma enervez...degeaba.
honda ? da io sunt ala...din ce si cat am vazut nu se compara...nici ca masini, nici ca oameni!
Punct!
ghid al romanului de rand fata in fata cu interactiunea(serviceul)
1.te prezinti calm,de preferat mai devreme decat ai programarea
2.astepti calm pana te baga in seama(sunt unii care sunt clienti vechi si au prioritate fata de tine)
3.daca a trecut ora programarii si baietii nu zic nimic,mai arunca o vorba politicos
4.stai calm ca asa nu functioneaza dar e bine sa iesi in evidenta in fata celorlalti care asteapta ca si tine
5.iti vine randul,iti manifesti politicos oful si apoi astepti
6.daca te-ai plictisit de asteptat,incepi cu amenintari si vei vedea apoi cum se lumineaza peisajul.lumea te priveste cu admiratie, sar mecanicii sa te ajute,ai acces in service fara sa te intrebe cineva ceva.
concluzia? cu rabdarea poate treci marea in vest, ca la noi te inneci la mal
1.te prezinti calm,de preferat mai devreme decat ai programarea
2.astepti calm pana te baga in seama(sunt unii care sunt clienti vechi si au prioritate fata de tine)
3.daca a trecut ora programarii si baietii nu zic nimic,mai arunca o vorba politicos
4.stai calm ca asa nu functioneaza dar e bine sa iesi in evidenta in fata celorlalti care asteapta ca si tine
5.iti vine randul,iti manifesti politicos oful si apoi astepti
6.daca te-ai plictisit de asteptat,incepi cu amenintari si vei vedea apoi cum se lumineaza peisajul.lumea te priveste cu admiratie, sar mecanicii sa te ajute,ai acces in service fara sa te intrebe cineva ceva.
concluzia? cu rabdarea poate treci marea in vest, ca la noi te inneci la mal
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator