Pregatiri Pentru Iarna
QUOTE (numai_silviu @ Sep 7 2010, 07:15 PM) Are cineva idee daca anvelopele clutabile (pe care se pot monta cuie) dar fara cuie montate sunt mai bune decat anvelopele clasice de iarna? ex pirelli winter carving vs dunlop winter sport.
Iti recomand sa te lamuresti daca acest gen de anvelope nu este interzis in UE, prin urmarear putea fi interzise si in Romania. Citeste http://www.traficmedia.ro/index.php?act ... col&id=461 si vezi ce decizie iei.
Succes
Iti recomand sa te lamuresti daca acest gen de anvelope nu este interzis in UE, prin urmarear putea fi interzise si in Romania. Citeste http://www.traficmedia.ro/index.php?act ... col&id=461 si vezi ce decizie iei.
Succes
QUOTE (AvionarU @ Oct 13 2010, 08:21 PM) Salut,
Sunt posesor de Lancer nou, e prima masina noua pe care o conduc/intretin eu si e prima iarna pe care trebuie sa o trec. PS: mentionez ca iarna merg normal/preventiv, figurile le pastrez doar pentru calduri, deci n-am nevoie de performante sportive sau extreme.
Salut!
Eu iti spun cum am procedat, iar tu decizi:
- 4 jante aliaj noi (ENZO - distanta intre prezoane 114,3 a la Japan - erau mai ieftine decat cele de tabla ~ 280 RON) cu 4 anvelope de iarna noi (TIGAR 195/60/15, Made in Serbia, parteneriat Michelin http://www.anvelopeweb.ro/anvelope-m/tigar). PRET: 1800 RON (63EUR/janta + 180RON/anvelopa). ATENTIE: Jantele trebuie sa vina cu prezoane!
- Teoretic nu ar trebui sa existe riscuri la schimbarea gumelor pe jante, insa... traim in Romania. Toate operatiunile: demontare, dejantare, jantare, echilibrare, montare se platesc si... e pacat de banii pecare ii arunci, in loc sa investesti ceva mai mult ca sa iei si un set de jante.
- consumul creste cu cca 1litru/100 km, insa ti-e mai mare dragul sa rulezi pe zapada.
Bafta! ...si sa treci iarna cu bine, ca se anunta a fi cam grea.
Sunt posesor de Lancer nou, e prima masina noua pe care o conduc/intretin eu si e prima iarna pe care trebuie sa o trec. PS: mentionez ca iarna merg normal/preventiv, figurile le pastrez doar pentru calduri, deci n-am nevoie de performante sportive sau extreme.
Salut!
Eu iti spun cum am procedat, iar tu decizi:
- 4 jante aliaj noi (ENZO - distanta intre prezoane 114,3 a la Japan - erau mai ieftine decat cele de tabla ~ 280 RON) cu 4 anvelope de iarna noi (TIGAR 195/60/15, Made in Serbia, parteneriat Michelin http://www.anvelopeweb.ro/anvelope-m/tigar). PRET: 1800 RON (63EUR/janta + 180RON/anvelopa). ATENTIE: Jantele trebuie sa vina cu prezoane!
- Teoretic nu ar trebui sa existe riscuri la schimbarea gumelor pe jante, insa... traim in Romania. Toate operatiunile: demontare, dejantare, jantare, echilibrare, montare se platesc si... e pacat de banii pecare ii arunci, in loc sa investesti ceva mai mult ca sa iei si un set de jante.
- consumul creste cu cca 1litru/100 km, insa ti-e mai mare dragul sa rulezi pe zapada.
Bafta! ...si sa treci iarna cu bine, ca se anunta a fi cam grea.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri, m-am mai lamurit cat de cat.
M-am uitat pe site-urile de specialitate si am vazut ca anvelopele Dunlop 3D sunt in jur de 450 RON/buc. Asta ar insemna ca 4 anvelope+ 4 jante ar putea sa treaca cu tot cu montaj de 3000 RON - nu e cam mult? Sau cam asta e pretul standard? Urmatoarea optiune cu pret mai ieftin care este in opinia voastra? (sunt totusi foarte multe modele, nu pot fi toate proaste)
Referitor la problema 2 VS 4 cauciucuri: m-ati pus pe ganduri. Cam toti prietenii soferi pe care ii am folosesc 2 cauciucuri si nu au probleme iarna, pe masini de la Logan pana la Passat. Inclusiv tata foloseste pe Nissan-ul lui doar doua caciucuri si am condus masina iarna trecuta inclusiv in zapada, fara probleme...ceea ce ma face sa ma intreb "care e faza?" Oare soferii de Lancer sunt mai agresivi in manevrarea masinii sau ce?
Poate ar fi fost indicat sa spun bugetul la care ma gandisem eu initial si specificatiile (fara sa citesc nimic): ziceam ca scap cu maxim 12-1400 RON (fara jenti, dar cu montaj inclus). Exista variante decente de 4 cauciucuri in banii astia? Cauciucurile curente sunt 205/60/R16.
Si o ultima intrebare: 205/60/R16 - acesti parametrii trebuie mentinuti si pt cauciurile de iarna daca nu schimb jentile? Ce parametru poate varia si ce ar insemna asta? Am citit pe unul din linkurile date de cineva mai sus si explicatia pt fiecare, dar poate inteleg mai bine daca imi spune cineva.
Mersi.
PS: ca si drumuri, traseele mele mai frecvente sunt: E85 (Buc - Bz - Adjud), DN1 pana la Sinaia (nu imi place sa merg pe-acolo pana la Bv), Bz - Nehoiu -Siriu -Bv (drum pe care l-am facut asta iarna cu doua cauciucuri fara probleme majore), Bucuresti zi de zi. Poate mentiunile astea va ajuta, am impresia ca unele recomandari sunt un pic cam extreme pt conditiile astea (cred?!)
M-am uitat pe site-urile de specialitate si am vazut ca anvelopele Dunlop 3D sunt in jur de 450 RON/buc. Asta ar insemna ca 4 anvelope+ 4 jante ar putea sa treaca cu tot cu montaj de 3000 RON - nu e cam mult? Sau cam asta e pretul standard? Urmatoarea optiune cu pret mai ieftin care este in opinia voastra? (sunt totusi foarte multe modele, nu pot fi toate proaste)
Referitor la problema 2 VS 4 cauciucuri: m-ati pus pe ganduri. Cam toti prietenii soferi pe care ii am folosesc 2 cauciucuri si nu au probleme iarna, pe masini de la Logan pana la Passat. Inclusiv tata foloseste pe Nissan-ul lui doar doua caciucuri si am condus masina iarna trecuta inclusiv in zapada, fara probleme...ceea ce ma face sa ma intreb "care e faza?" Oare soferii de Lancer sunt mai agresivi in manevrarea masinii sau ce?
Poate ar fi fost indicat sa spun bugetul la care ma gandisem eu initial si specificatiile (fara sa citesc nimic): ziceam ca scap cu maxim 12-1400 RON (fara jenti, dar cu montaj inclus). Exista variante decente de 4 cauciucuri in banii astia? Cauciucurile curente sunt 205/60/R16.
Si o ultima intrebare: 205/60/R16 - acesti parametrii trebuie mentinuti si pt cauciurile de iarna daca nu schimb jentile? Ce parametru poate varia si ce ar insemna asta? Am citit pe unul din linkurile date de cineva mai sus si explicatia pt fiecare, dar poate inteleg mai bine daca imi spune cineva.
Mersi.
PS: ca si drumuri, traseele mele mai frecvente sunt: E85 (Buc - Bz - Adjud), DN1 pana la Sinaia (nu imi place sa merg pe-acolo pana la Bv), Bz - Nehoiu -Siriu -Bv (drum pe care l-am facut asta iarna cu doua cauciucuri fara probleme majore), Bucuresti zi de zi. Poate mentiunile astea va ajuta, am impresia ca unele recomandari sunt un pic cam extreme pt conditiile astea (cred?!)
incearca aici pentru a vedea ce pneuri se potrivesc cu jantele tale
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
Poate ca soferii pe care ii stii tu si au doar 2 cauciucuri de iarna sunt mai putin agresivi... In general, e total contraindicat sa ai doar 2, comportamentul gumelor specifice fiecarui sezon fiind complet diferit in functie de temperatura sau conditiile de drum. Gandeste-te si asa, daca tii neaparat sa ai cauciucuri de iarna, iarna, de ce ar fi mai ok sa mergi cu cauciucuri de vara in sezonul nepotrivit?
- razvan2354
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Oct 12, 2010 4:16 pm
Salut. Pentru cauciucuri poti sa cauti si aici www.cauciucuridirect.ro Desi cred ca te poti incadra in bugetul tau cu 4 cauciucuri de iarna si cumparate direct din Romania. Preturile de pe site includ si transportul, or sa vina prin curier din Germania cam in 2 saptamani.
Cum esti din Bucuresti poti sa incerci si la vulcanizarea de pe Ion Mihalache colt cu Monetariei, uneori au preturi bune.
In caz ca mai ai dubii, in afara de desenul cauciucului si adancimea profilului, mai conteaza si guma din care e facut. Cauciucurile de vara sunt facute sa dea aderenta maxima in conditii de temperaturi de vara. Ele incep sa se rigidizeze cu scaderea temperaturii, asa ca si in conditii de asfalt uscat o sa ai o aderenta mai scazuta la temperaturi mici, fata de un cauciuc de iarna, a carui compozitie il face sa isi pastreze flexibilitatea.
Cum esti din Bucuresti poti sa incerci si la vulcanizarea de pe Ion Mihalache colt cu Monetariei, uneori au preturi bune.
In caz ca mai ai dubii, in afara de desenul cauciucului si adancimea profilului, mai conteaza si guma din care e facut. Cauciucurile de vara sunt facute sa dea aderenta maxima in conditii de temperaturi de vara. Ele incep sa se rigidizeze cu scaderea temperaturii, asa ca si in conditii de asfalt uscat o sa ai o aderenta mai scazuta la temperaturi mici, fata de un cauciuc de iarna, a carui compozitie il face sa isi pastreze flexibilitatea.
QUOTE (AvionarU @ Oct 15 2010, 03:49 AM) Referitor la problema 2 VS 4 cauciucuri: m-ati pus pe ganduri. Cam toti prietenii soferi pe care ii am folosesc 2 cauciucuri si nu au probleme iarna, pe masini de la Logan pana la Passat. Inclusiv tata foloseste pe Nissan-ul lui doar doua caciucuri si am condus masina iarna trecuta inclusiv in zapada, fara probleme...ceea ce ma face sa ma intreb "care e faza?" Oare soferii de Lancer sunt mai agresivi in manevrarea masinii sau ce?
Poate au doua anvelope noi pe fata si doua mai vechi pe spate, insa tot de iarna... De regula aceste probleme apar cand esti nevoit sa mergi pe drum foarte alunecos (gheata, polei, zapada batatorita). Oricum, nu merita riscul. Macar cumpara doua noi pe fata si doua SH pe spate, insa nu lasa doua de vara pe spate. Parerea mea!
Bafta!
Poate au doua anvelope noi pe fata si doua mai vechi pe spate, insa tot de iarna... De regula aceste probleme apar cand esti nevoit sa mergi pe drum foarte alunecos (gheata, polei, zapada batatorita). Oricum, nu merita riscul. Macar cumpara doua noi pe fata si doua SH pe spate, insa nu lasa doua de vara pe spate. Parerea mea!
Bafta!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator