Impresii Test Drive
- las ruinas
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Aug 04, 2010 11:41 pm
- andreicepoi
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Feb 07, 2009 9:08 pm
QUOTE (Tanaka @ Aug 21 2010, 07:15 PM) Test drive: Mitsubishi ASX
Test drive: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Instyle
Dacă ?n urmă cu mult timp Mitsubishi dovedea un apetit deosebit pentru drumuri accidentate, tone de noroi şi vaduri pline cu apă, odată cu lansarea simbolului Pajero, mai nou, constructorul japonez ?şi reg?ndeşte strategia. Filosofia samurailor, care puneau la loc de cinste aventuri precum Dakar, s-a redimensionat şi s-a extins, ADN-ul fiind transferat şi noilor membri, care ?şi doresc să calce pe şleaul uscat al ?naintaşilor. Motivaţi de succesul şi ascensiunea crossover-elor la nivel mondial, japonezii au decis să ofere publicului un compromis c?t se poate de atractiv, capabil să se descurce bine ?n oraşele mari, dar şi pe drumuri de munte. Aşa a luat naştere ASX, fratele mai mic al lui Outlander şi nepotul foarte timid al bătr?nului Pajero. Mezinul familiei off-road a ajuns din această toamnă şi ?n Rom?nia, unde va avea serios de furcă cu modele deja consacrate, al căror pedigree ?n teren accidentat poate fi la fel de impresionant.
Motor/Transmisie
Unitatea cu patru cilindri vine să ?nlocuiască motorul TDI de 2.0 litri furnizat de Volkswagen, propun?nd publicului emisii şi consum ?mbunătăţite. Propulsor diesel de concepţie proprie, noul 1.8 DI-D vine cu o putere de 150CP.
Cuplul motor este unul generos pentru această cilindree, fiind deosebit de savuros pe o plajă de turaţii decentă, cuprinsă ?ntre 2000 şi 3000 de rotaţii. Resursele aşternute pe h?rtie nu impresionează audienţa, ba chiar cuplul motor este mai mic cu 20 de Nm dec?t cel al rivalilor cu puteri asemănătoare. Cu toate acestea, ele par a fi suficiente pentru a aşterne un z?mbet discret pe faţa celui de la volan, atunci c?nd pedala de acceleraţie ajunge la podea. Motorul de 1.8 litri este asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte, destul de precisă şi bine etajată. Exploatarea dinamică a celor 150CP poate face din ASX o maşină cu care te poţi juca fără probleme ?n mediul urban şi chiar pe teren accidentat. Atunci c?nd sunt preferate traseele urbane, tracţiunea anterioară este cea mai potrivită alegere, fiind o alternativă destul de "zburdalnică" de a traversa Bucureştiul, chiar şi atunci c?nd traficul ?ncepe să devină insuportabil. Pentru cei care preferă şi escapadele ?n teren accidentat, cu măsură, tracţiunea integrală şi cei 300 de Nm livraţi destul de devreme reprezintă o premiză interesantă, de la care poate porni o aventură frumoasă.
Consum
Ceea ce impresionează la ASX este fără ?ndoială consumul. Nu ne-am fi aşteptat la un comportament at?t de reţinut din partea unui crossover de talia lui ASX. Oficialii anunţă un 6.9 litri/100 de kilometri destul de optimist, care nu este ?nsă greu de atins, av?nd ?n vedere că, fără menajamente, ASX-ul nostru a ?nghiţit undeva la 7.3 litri/100 de kilometri. Trebuie să recunoaştem că am fost ajutaţi să obţinem această valoare şi de sistemul AS&G. Acesta a oprit motorul de fiecare dată c?nd am oprit la semafor, limit?nd astfel consumul. Au fost ?nsă şi situaţii neplăcute, c?nd sistemul a avut ceva ezitări la repornire, sancţionate cu claxoane de ceilalţi participanţi la trafic, imediat ce semaforul a indicat culoarea verde. ?n mediul extraurban, cei 5 litri/100 de km anunţaţi ?n cartea tehnică au fost ?n realitate 5.5 litri/100 de km, fără a forţa prea tare acul vitezometrului. Dacă ne raportăm la rivalii din segment, observăm că ASX are cel mai bun consum urban, depăşind Qashqai, Kuga, Tiguan, RAV4 şi ix35.
Performanţe
La capitolul performanţe, Mitsubishi ASX se dovedeşte a fi un crossover decent, care se poziţionează fix la limita psihologică de 10 secunde p?nă la 100 de km/h. Mulţumită cuplului motor, modelul japonez dă impresia unei maşini dinamice, la volanul căreia nu simţi c?nd ai atins 100 de km/h. Nici viteza maximă nu este una modestă, motorul de 1.8 litri oprind acul vitezometrului la 198 de km/h, o valoare suficientă pentru infrastructura locală. Deşi este insesizabil mai lent dec?t un Qashqai cu aceleaşi resurse, ASX este mai rapid cu 0.2 secunde dec?t un ix35 cu motor de 184CP. Aceeaşi situaţie se ?nt?mplă şi atunci c?nd ne raportăm la Tiguan, RAV4 sau Kuga.
Interior
Deşi Mitsubishi nu reprezintă un brand de referinţă atunci c?nd vorbim despre interiorul vreunui segment, cu ajutorul lui ASX japonezii ar putea deveni foarte uşor un model demn de urmat. Designul planşei de bord, instrumentele de bord şi finisajele sunt capitolele la care modelul primeşte multe bile albe, ?nchiz?nd gura c?rcotaşilor, care vedeau ?n Mitsubishi doar un banal constructor de volum. Calitatea materialelor folosite la interior variază, de la plastic foarte dur la foarte moale, ?nsă finisajele sunt bune, semn că japonezii au fost foarte atenţi la detalii. Ambianţa plăcută şi aerul prietenos sunt amplificate de afişajul color, poziţionat ?ntre cele două ceasuri de bord. Deşi poate părea prea ?ncărcat la ?nceput, afişajul va fi foarte util, oferind celui de la volan şi un indicator de schimbare a treptei de viteză. Cu siguranţă aspectul general este influenţat de ecranul color de 7 inch al sistemului multimedia, care tronează ?n mijlocul planşei de bord şi care dispune de funcţie tactilă. Scaunele oferă o susţinere laterală bună, ?n special ?n zona şezutului. Mai mult dec?t at?t, şoferul va fi răsfăţat cu o poziţie destul de ?naltă, specifică modelelor din acest segment, care va ajuta la stabilirea unui c?mp vizual ceva mai generos ?n trafic. Toţi cei cinci pasageri vor avea loc berechet pentru picioare şi cap. Dacă mai punem la socoteală şi portbagajul de 416 litri, depăşit ?n volum doar de Hyundai ix35, atunci putem afirma că avem un model complet, capabil să ofere condiţii fericite de acomodare pentru o familie normală.
Preţ de achiziţie
Noul Mitsubishi ASX are un preţ de pornire 16.662 de euro cu TVA, pentru versiunea 4x2, cu motor de 1.6litri benzină, de 115CP şi 152 Nm. Cei care vor opta pentru un diesel vor fi nevoiţi să ?şi reevalueze bugetul, preţurile ?ncep?nd de la 19.952euro cu TVA, pentru motorul 1.8 DI-D, dar ?n versiunea cu tracţiune faţă. Bine?nţeles, publicul cu pretenţii peste medie va putea opta pentru o versiune de top estimată la 29.166euro, care vine cu 150CP, tracţiune integrală, sistem start-stop şi nivel de echipare de top Instyle. Dacă ne uităm ?n segment, cea mai ieftină alternativă răm?ne fără ?ndoială Dacia Duster şi al său preţ de pornire de 10.900euro cu TVA inclus. Cu toate acestea, vor exista clienţi care vor plasa ASX alături de nume cu ceva mai multă experienţă, cum sunt Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Hyundai ix35, Ford Kuga şi Nissan Qashqai. ?ncepem cu Tiguan, care pleacă de la 22.170euro, dar poate ajunge şi el p?nă la 29.715euro cu TVA, ?n varianta 2.0 TDI de 140CP, cu 4Motion şi nivel de echipare Track&Field. Pentru cei care preferă japonezele, alternativele sunt simple: Qashqai sau RAV4. Fratele mai mic al lui Land Cruiser pleacă de la o valoare de 24.578euro şi poate ajunge chiar şi 31.528euro pentru o versiune 2.2 D4-D de 150CP şi nivel de echipare Executive. De cealaltă parte, Qashqai este foarte apropiat de conaţionalul ASX ?n ceea ce priveşte preţul de achiziţie, valoarea sa de pornire fiind de 17.703euro cu TVA. O versiune similară celei lui ASX poate ajunge ?nsă p?nă la 30.108euro, ?n versiunea 2.0 dCi de 150CP şi nivel de echipare Tekna. O altă opţiune asiatică ar putea fi considerat şi Hyundai ix35, care pleacă de la 21.068euro cu TVA şi poate ajunge p?nă la 28.260euro cu TVA, pentru versiunea de 184CP cu tracţiune integrală, practic cea mai bună alegere din acest eşalon. Ford Kuga vine ?n Rom?nia cu un preţ de pornire de 26.750euro, o versiune similară ASX-ului ajung?nd la 29.750euro (2.0 TDCI de 140CP, 4x4, nivel de echipare Titanium).
Siguranţă
Deşi nu a fost testat ?ncă de EuroNCAP, Mitsubishi ASX poate garanta siguranţa celor cinci pasageri ai săi cu ajutorul sistemelor active şi pasive, regăsite la interior. Pentru a putea evita un eventual impact, şoferul are la dispoziţie sisteme active, ca ABS, cu asistenţă la fr?narea de urgenţă şi distribuţie electronică a forţei de fr?nare, ASC şi TCL, responsabile pentru controlul stabilităţii şi tracţiunii. ?n eventualitatea unei coliziuni, pasagerii vor fi protejaţi de un set de airbaguri frontale, laterale şi cortină, pentru şofer exist?nd şi un airbag ?n zona genunchilor. Lista de dotări de siguranţă include şi centuri pretensionate, ancorare ISO-FIX pentru scaunele copiilor, asistenţă la pornirea din rampă şi semnalizare vizuală pentru fr?narea de urgenţă.
Ţinută de drum
Mitsubishi ASX se dovedeşte a fi o maşină care se ţine bine pe şosea atunci c?nd şoferul nu ?ncearcă să abuzeze de pedala de acceleraţie sau de coloana de direcţie. Deşi modul 4x2 este cel ?n care maşina se simte cel mai bine din punct de vedere dinamic, la capitolul stabilitate, această rulare poate avea mici neajunsuri. Puntea faţă, responsabilă cu abordarea trasei ideale şi cu livrarea puterii pe şosea, poate fi uneori depăşită de situaţie. Incapacitatea de a se achita de ambele ?ndatoriri poate duce la o pierdere a aderenţei ?n viraje, de aceea este bine ca orice act de bravură să fie abandonat sau dacă nu, făcut măcar ?n modul 4x4. Atunci c?nd se cuplează tracţiunea integrală stabilitatea creşte simţitor, iar ASX poate chiar să iasă la joacă ?n teren accidentat. Şi aici vor exista ?nsă limite, apetitul pentru escapade excentrice fiind sugrumat de capacităţile modeste ale modelului pe şleauri prea ad?nci, pline de noroi sau zăpadă. E nevoie ca cel de la volan să conştientizeze că ASX se va simţi mai bine pe şosea şi că se va achita de ?ndatoriri standard atunci c?nd va ?ncerca potecile de munte.
Vizibilitate
Atunci c?nd au g?ndit ASX, cei de la Mitsubishi şi-au dorit un model care să nu pună probleme şoferului, ba chiar să-i uşureze viaţa la volan. Oglinzile laterale sunt destul de generoase, la fel şi oglinda retrovizoare, iar montanţii A nu incomodează foarte tare nici atunci c?nd avem de a face cu viraje str?nse. Acoperişul panoramic sporeşte senzaţia de aerisire a habitaclului, iar camera pentru marşarier este fără ?ndoială un ajutor important atunci c?nd aveţi de executat manevre dificile ?n parcare.
Tehnologie
Mitsubishi ASX poate fi privit fără probleme ca un amalgam de gadget-uri. Pasagerii şi şoferul nu vor duce lipsă de nimic, lista de dotări incluz?nd printre altele o tapiţerie din piele de calitate, scaune ?ncălzite şi reglabile electric, A/C automat şi torpedou cu refrigerare. Deliciul publicului t?năr ?l va face ?nsă sistemul de sunet Rockford Fosgate, care vine cu 9 difuzoare, capabile să ridice nivelul zgomotului interior p?nă la 710W, indiferent de mediul de stocare pe care cei cinci pasageri ?l aleg: CD, DVD, USB sau iPod. Pentru cei amatori de gadget-uri, ascunderea "gurii" de CD-uri ?n spatele ecranului LCD color, care se glisează, poate deveni o obsesie şi o jucărie de care nu se vor mai plictisi. Dacă tot am ajuns la ecranul color de 7 inch, merită să amintim că funcţia sa tactilă poate controla toate sistemele multimedia ale maşinii, printre care şi camera pentru mersul cu spatele. Trebuie să adăugam acoperişul panoramic cu lumini ambientale LED şi acţionare electrică a parasolarului, precum şi computerul de bord cu display multifuncţional de tip LCD. Pentru şofer, Mitsubishi a pus la dispoziţie senzori de lumini şi ploaie, acces şi pornire fără cheie, sistem hands-free cu Bluetooth şi un cruise control, foarte uşor de folosit.
Design
Noua filosofie de design Mitsubishi, introdusă recent şi pe Outlander, pare a se potrivi cel mai bine pe ASX. Dimensiunile sale par a fi ideale pentru liniile frontale, care inspiră agresivitate şi individualizează foarte bine modelul. Partea posterioară se ?ncadrează ?n peisaj, păstr?nd sinonimia liniilor frontale. Aspectul general poate fi definit mult mai bine de un set de bare de amarare, de jante din aliaj şi de o serie de inserţii cromate la nivelul grilei şi nu numai.
Sursa
Test drive: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Instyle
Dacă ?n urmă cu mult timp Mitsubishi dovedea un apetit deosebit pentru drumuri accidentate, tone de noroi şi vaduri pline cu apă, odată cu lansarea simbolului Pajero, mai nou, constructorul japonez ?şi reg?ndeşte strategia. Filosofia samurailor, care puneau la loc de cinste aventuri precum Dakar, s-a redimensionat şi s-a extins, ADN-ul fiind transferat şi noilor membri, care ?şi doresc să calce pe şleaul uscat al ?naintaşilor. Motivaţi de succesul şi ascensiunea crossover-elor la nivel mondial, japonezii au decis să ofere publicului un compromis c?t se poate de atractiv, capabil să se descurce bine ?n oraşele mari, dar şi pe drumuri de munte. Aşa a luat naştere ASX, fratele mai mic al lui Outlander şi nepotul foarte timid al bătr?nului Pajero. Mezinul familiei off-road a ajuns din această toamnă şi ?n Rom?nia, unde va avea serios de furcă cu modele deja consacrate, al căror pedigree ?n teren accidentat poate fi la fel de impresionant.
Motor/Transmisie
Unitatea cu patru cilindri vine să ?nlocuiască motorul TDI de 2.0 litri furnizat de Volkswagen, propun?nd publicului emisii şi consum ?mbunătăţite. Propulsor diesel de concepţie proprie, noul 1.8 DI-D vine cu o putere de 150CP.
Cuplul motor este unul generos pentru această cilindree, fiind deosebit de savuros pe o plajă de turaţii decentă, cuprinsă ?ntre 2000 şi 3000 de rotaţii. Resursele aşternute pe h?rtie nu impresionează audienţa, ba chiar cuplul motor este mai mic cu 20 de Nm dec?t cel al rivalilor cu puteri asemănătoare. Cu toate acestea, ele par a fi suficiente pentru a aşterne un z?mbet discret pe faţa celui de la volan, atunci c?nd pedala de acceleraţie ajunge la podea. Motorul de 1.8 litri este asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte, destul de precisă şi bine etajată. Exploatarea dinamică a celor 150CP poate face din ASX o maşină cu care te poţi juca fără probleme ?n mediul urban şi chiar pe teren accidentat. Atunci c?nd sunt preferate traseele urbane, tracţiunea anterioară este cea mai potrivită alegere, fiind o alternativă destul de "zburdalnică" de a traversa Bucureştiul, chiar şi atunci c?nd traficul ?ncepe să devină insuportabil. Pentru cei care preferă şi escapadele ?n teren accidentat, cu măsură, tracţiunea integrală şi cei 300 de Nm livraţi destul de devreme reprezintă o premiză interesantă, de la care poate porni o aventură frumoasă.
Consum
Ceea ce impresionează la ASX este fără ?ndoială consumul. Nu ne-am fi aşteptat la un comportament at?t de reţinut din partea unui crossover de talia lui ASX. Oficialii anunţă un 6.9 litri/100 de kilometri destul de optimist, care nu este ?nsă greu de atins, av?nd ?n vedere că, fără menajamente, ASX-ul nostru a ?nghiţit undeva la 7.3 litri/100 de kilometri. Trebuie să recunoaştem că am fost ajutaţi să obţinem această valoare şi de sistemul AS&G. Acesta a oprit motorul de fiecare dată c?nd am oprit la semafor, limit?nd astfel consumul. Au fost ?nsă şi situaţii neplăcute, c?nd sistemul a avut ceva ezitări la repornire, sancţionate cu claxoane de ceilalţi participanţi la trafic, imediat ce semaforul a indicat culoarea verde. ?n mediul extraurban, cei 5 litri/100 de km anunţaţi ?n cartea tehnică au fost ?n realitate 5.5 litri/100 de km, fără a forţa prea tare acul vitezometrului. Dacă ne raportăm la rivalii din segment, observăm că ASX are cel mai bun consum urban, depăşind Qashqai, Kuga, Tiguan, RAV4 şi ix35.
Performanţe
La capitolul performanţe, Mitsubishi ASX se dovedeşte a fi un crossover decent, care se poziţionează fix la limita psihologică de 10 secunde p?nă la 100 de km/h. Mulţumită cuplului motor, modelul japonez dă impresia unei maşini dinamice, la volanul căreia nu simţi c?nd ai atins 100 de km/h. Nici viteza maximă nu este una modestă, motorul de 1.8 litri oprind acul vitezometrului la 198 de km/h, o valoare suficientă pentru infrastructura locală. Deşi este insesizabil mai lent dec?t un Qashqai cu aceleaşi resurse, ASX este mai rapid cu 0.2 secunde dec?t un ix35 cu motor de 184CP. Aceeaşi situaţie se ?nt?mplă şi atunci c?nd ne raportăm la Tiguan, RAV4 sau Kuga.
Interior
Deşi Mitsubishi nu reprezintă un brand de referinţă atunci c?nd vorbim despre interiorul vreunui segment, cu ajutorul lui ASX japonezii ar putea deveni foarte uşor un model demn de urmat. Designul planşei de bord, instrumentele de bord şi finisajele sunt capitolele la care modelul primeşte multe bile albe, ?nchiz?nd gura c?rcotaşilor, care vedeau ?n Mitsubishi doar un banal constructor de volum. Calitatea materialelor folosite la interior variază, de la plastic foarte dur la foarte moale, ?nsă finisajele sunt bune, semn că japonezii au fost foarte atenţi la detalii. Ambianţa plăcută şi aerul prietenos sunt amplificate de afişajul color, poziţionat ?ntre cele două ceasuri de bord. Deşi poate părea prea ?ncărcat la ?nceput, afişajul va fi foarte util, oferind celui de la volan şi un indicator de schimbare a treptei de viteză. Cu siguranţă aspectul general este influenţat de ecranul color de 7 inch al sistemului multimedia, care tronează ?n mijlocul planşei de bord şi care dispune de funcţie tactilă. Scaunele oferă o susţinere laterală bună, ?n special ?n zona şezutului. Mai mult dec?t at?t, şoferul va fi răsfăţat cu o poziţie destul de ?naltă, specifică modelelor din acest segment, care va ajuta la stabilirea unui c?mp vizual ceva mai generos ?n trafic. Toţi cei cinci pasageri vor avea loc berechet pentru picioare şi cap. Dacă mai punem la socoteală şi portbagajul de 416 litri, depăşit ?n volum doar de Hyundai ix35, atunci putem afirma că avem un model complet, capabil să ofere condiţii fericite de acomodare pentru o familie normală.
Preţ de achiziţie
Noul Mitsubishi ASX are un preţ de pornire 16.662 de euro cu TVA, pentru versiunea 4x2, cu motor de 1.6litri benzină, de 115CP şi 152 Nm. Cei care vor opta pentru un diesel vor fi nevoiţi să ?şi reevalueze bugetul, preţurile ?ncep?nd de la 19.952euro cu TVA, pentru motorul 1.8 DI-D, dar ?n versiunea cu tracţiune faţă. Bine?nţeles, publicul cu pretenţii peste medie va putea opta pentru o versiune de top estimată la 29.166euro, care vine cu 150CP, tracţiune integrală, sistem start-stop şi nivel de echipare de top Instyle. Dacă ne uităm ?n segment, cea mai ieftină alternativă răm?ne fără ?ndoială Dacia Duster şi al său preţ de pornire de 10.900euro cu TVA inclus. Cu toate acestea, vor exista clienţi care vor plasa ASX alături de nume cu ceva mai multă experienţă, cum sunt Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Hyundai ix35, Ford Kuga şi Nissan Qashqai. ?ncepem cu Tiguan, care pleacă de la 22.170euro, dar poate ajunge şi el p?nă la 29.715euro cu TVA, ?n varianta 2.0 TDI de 140CP, cu 4Motion şi nivel de echipare Track&Field. Pentru cei care preferă japonezele, alternativele sunt simple: Qashqai sau RAV4. Fratele mai mic al lui Land Cruiser pleacă de la o valoare de 24.578euro şi poate ajunge chiar şi 31.528euro pentru o versiune 2.2 D4-D de 150CP şi nivel de echipare Executive. De cealaltă parte, Qashqai este foarte apropiat de conaţionalul ASX ?n ceea ce priveşte preţul de achiziţie, valoarea sa de pornire fiind de 17.703euro cu TVA. O versiune similară celei lui ASX poate ajunge ?nsă p?nă la 30.108euro, ?n versiunea 2.0 dCi de 150CP şi nivel de echipare Tekna. O altă opţiune asiatică ar putea fi considerat şi Hyundai ix35, care pleacă de la 21.068euro cu TVA şi poate ajunge p?nă la 28.260euro cu TVA, pentru versiunea de 184CP cu tracţiune integrală, practic cea mai bună alegere din acest eşalon. Ford Kuga vine ?n Rom?nia cu un preţ de pornire de 26.750euro, o versiune similară ASX-ului ajung?nd la 29.750euro (2.0 TDCI de 140CP, 4x4, nivel de echipare Titanium).
Siguranţă
Deşi nu a fost testat ?ncă de EuroNCAP, Mitsubishi ASX poate garanta siguranţa celor cinci pasageri ai săi cu ajutorul sistemelor active şi pasive, regăsite la interior. Pentru a putea evita un eventual impact, şoferul are la dispoziţie sisteme active, ca ABS, cu asistenţă la fr?narea de urgenţă şi distribuţie electronică a forţei de fr?nare, ASC şi TCL, responsabile pentru controlul stabilităţii şi tracţiunii. ?n eventualitatea unei coliziuni, pasagerii vor fi protejaţi de un set de airbaguri frontale, laterale şi cortină, pentru şofer exist?nd şi un airbag ?n zona genunchilor. Lista de dotări de siguranţă include şi centuri pretensionate, ancorare ISO-FIX pentru scaunele copiilor, asistenţă la pornirea din rampă şi semnalizare vizuală pentru fr?narea de urgenţă.
Ţinută de drum
Mitsubishi ASX se dovedeşte a fi o maşină care se ţine bine pe şosea atunci c?nd şoferul nu ?ncearcă să abuzeze de pedala de acceleraţie sau de coloana de direcţie. Deşi modul 4x2 este cel ?n care maşina se simte cel mai bine din punct de vedere dinamic, la capitolul stabilitate, această rulare poate avea mici neajunsuri. Puntea faţă, responsabilă cu abordarea trasei ideale şi cu livrarea puterii pe şosea, poate fi uneori depăşită de situaţie. Incapacitatea de a se achita de ambele ?ndatoriri poate duce la o pierdere a aderenţei ?n viraje, de aceea este bine ca orice act de bravură să fie abandonat sau dacă nu, făcut măcar ?n modul 4x4. Atunci c?nd se cuplează tracţiunea integrală stabilitatea creşte simţitor, iar ASX poate chiar să iasă la joacă ?n teren accidentat. Şi aici vor exista ?nsă limite, apetitul pentru escapade excentrice fiind sugrumat de capacităţile modeste ale modelului pe şleauri prea ad?nci, pline de noroi sau zăpadă. E nevoie ca cel de la volan să conştientizeze că ASX se va simţi mai bine pe şosea şi că se va achita de ?ndatoriri standard atunci c?nd va ?ncerca potecile de munte.
Vizibilitate
Atunci c?nd au g?ndit ASX, cei de la Mitsubishi şi-au dorit un model care să nu pună probleme şoferului, ba chiar să-i uşureze viaţa la volan. Oglinzile laterale sunt destul de generoase, la fel şi oglinda retrovizoare, iar montanţii A nu incomodează foarte tare nici atunci c?nd avem de a face cu viraje str?nse. Acoperişul panoramic sporeşte senzaţia de aerisire a habitaclului, iar camera pentru marşarier este fără ?ndoială un ajutor important atunci c?nd aveţi de executat manevre dificile ?n parcare.
Tehnologie
Mitsubishi ASX poate fi privit fără probleme ca un amalgam de gadget-uri. Pasagerii şi şoferul nu vor duce lipsă de nimic, lista de dotări incluz?nd printre altele o tapiţerie din piele de calitate, scaune ?ncălzite şi reglabile electric, A/C automat şi torpedou cu refrigerare. Deliciul publicului t?năr ?l va face ?nsă sistemul de sunet Rockford Fosgate, care vine cu 9 difuzoare, capabile să ridice nivelul zgomotului interior p?nă la 710W, indiferent de mediul de stocare pe care cei cinci pasageri ?l aleg: CD, DVD, USB sau iPod. Pentru cei amatori de gadget-uri, ascunderea "gurii" de CD-uri ?n spatele ecranului LCD color, care se glisează, poate deveni o obsesie şi o jucărie de care nu se vor mai plictisi. Dacă tot am ajuns la ecranul color de 7 inch, merită să amintim că funcţia sa tactilă poate controla toate sistemele multimedia ale maşinii, printre care şi camera pentru mersul cu spatele. Trebuie să adăugam acoperişul panoramic cu lumini ambientale LED şi acţionare electrică a parasolarului, precum şi computerul de bord cu display multifuncţional de tip LCD. Pentru şofer, Mitsubishi a pus la dispoziţie senzori de lumini şi ploaie, acces şi pornire fără cheie, sistem hands-free cu Bluetooth şi un cruise control, foarte uşor de folosit.
Design
Noua filosofie de design Mitsubishi, introdusă recent şi pe Outlander, pare a se potrivi cel mai bine pe ASX. Dimensiunile sale par a fi ideale pentru liniile frontale, care inspiră agresivitate şi individualizează foarte bine modelul. Partea posterioară se ?ncadrează ?n peisaj, păstr?nd sinonimia liniilor frontale. Aspectul general poate fi definit mult mai bine de un set de bare de amarare, de jante din aliaj şi de o serie de inserţii cromate la nivelul grilei şi nu numai.
Sursa
Da, frumos, dar imi pareun articol "comandat" un pic, e adevarat ca mai puncteaza si neajunsuri, dar la sfarsit subliniaza mai mult "gadgeturi" ce se gasesc exclusiv pe echiarea "instyle", inaexcesibila multora datorita pretului. Interesant comparatia pe care o face, tot Hyundai Ix35, Qashqai si Tiguan le-am luat si eu in calcul ca competitori la achizitie, aici s-au orientat bine (sau ma rog la fel ca mine), insa Kuga si Rav 4 imi par mai mari, parca ar fi din clasa lui Outlander, nu stiu ce sa zic...
Am patit-o si eu sa imi iau claxoane din cauza ASG, asa ca m-am invatat minte si daca sunt primul la semafor, apas ambreiajul un pic mai devreme cat este culoarea rosie, nu mai stau pana vad verdele, astfel pornesc motorul chiar daca mai pierd cateva secunde de "motor oprit" si poluare sau consum zero.
Apropos de asta, ultimele consumuri au scazut, motorul s-a mai lasat, AC nu l-am mai folosit datorita racoririi de toamna si am obtinut undeva la 6.3 litri la 100 km consumul la un plin in care am mers urban cam 85%. Computerul totusi imi indica 5.9...
Am patit-o si eu sa imi iau claxoane din cauza ASG, asa ca m-am invatat minte si daca sunt primul la semafor, apas ambreiajul un pic mai devreme cat este culoarea rosie, nu mai stau pana vad verdele, astfel pornesc motorul chiar daca mai pierd cateva secunde de "motor oprit" si poluare sau consum zero.
Apropos de asta, ultimele consumuri au scazut, motorul s-a mai lasat, AC nu l-am mai folosit datorita racoririi de toamna si am obtinut undeva la 6.3 litri la 100 km consumul la un plin in care am mers urban cam 85%. Computerul totusi imi indica 5.9...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori