Impresii Test Drive

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Scrie răspuns
Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Joi Aug 19, 2010 7:38 pm

Corect ! (treaba cu cei 150 CP). Trebuie turat pana acolo pentru a-i obtine.
La fel de corect as zice ca este si raspunsul in orice plaja de turatie, insa o chestiune ma sperie. Daca apas ceva mai brusc acceleratia in special cand sunt intr-o treapta mai sus de a 3-a, dar nu apuc sa continui mult accelerarea fiindca urmaza un semafor sau ceva de genul asta, de indata ce am luat piciorul de pe acceleratie, masina are o zvacnire inainte, ca un fel de suprareglaj, un fel de sut in fund primit un secunda urmatoare ridicarii piciorului de pe acceleratie, tocmai atunci cand efectul asteptat este invers. In fine, deja m-am obisnuit si nu ma mai surprinde, oricum incerc sa evit acceleratiile bruste sub 2000 de rmp.
Astazi am observat o ciudatenie... Carligul de remorcare pentru fata este sub masina, iar cel de spate este "integrat" in spoilerul din spate, adica din acela cu carlig ce se insurubeaza. la fosta mea masina era exact invers..., majoritatea masinilor au acum carlig ce se insurubeaza in fata, mai putin asta....

Mi-am aus aminte, tot vroiam sa zic cate ceva de suspensii si stabilitate. Aceasta din urma este foarte buna, asa cum ati remarcat unii dintre voi, sta pe sosea aprope ca o berlina de clasa compacta, iar denivelarile le "absoarbe" foarte bine. Totusi, suspensia spate este un pic cam moale, astfel ca daca trec peste o delnivelare in viteza, spatele tot oscilaza in sus si in jos de cateva ori, as fi preferat-o un pic mai rigida, chiar daca trebia sa incetinesc mai mult la denivelarile din astfalt, in special la cele puse de... primarie sau cine pune benzile alea galbene cu negru... ?

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Aug 19, 2010 8:15 pm

Incearca sa iesi din accelerare un pic mai progresiv, adica sa nu iesi din sarcina maxima(treapta superioara si accelerare puternica) extrem de brusc. Ia piciorul un pic mai usor de pe acc pana simti ca s-a redus sarcina asupra motorului(nu complet, ci doar nu mai este in accelerare violenta) apoi il poti lua cat vrei de repede. Sunt sigur ca vor dispare simptomele. E totusi un turbodiesel puternic si e destul de normal sa fie mai brutal in cazul in care este pus in sarcina maxima. Foarte bine ca nu accelerezi puternic sub 2000rpm. Carligul fata este sub masina probabil pentru a avea o prindere mai solida, sa poata fi trasa masina afara din noroaie mai cu incredere. Suspensia spate inca este dura fata de alte suv-uri... Inteleg perfect senzatia dar totusi este un compromis intre o rutiera si un offroader. Nu are cum sa fie altfel. Cam cat a fost consumul in concediu?

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Joi Aug 19, 2010 9:20 pm

Nu pot spune exact consumul in concediu fiindca pur si simplu am uitat sa resetez si eu la plecare unul din jurnaliere, iar motorina am bagat haotic, fiindca am fost cu inca o familie ce poseda un Ssangyong Rexton de 2.3 litri benzina (motor 6 in V si 220 CP) si alimentam zilnic (sau aproape) din cauza lui, eu bagam cativa litri si el jumate de rezervor cea ce insemna 40 litri...
Insa am resetat chiar dupa ce am bagat plinul cand am luat masina pe 30 iulie. Acum am aproape 3000 de km facuti in toate conditiile (oras, afara, offroad, autostrada) si imi arata 5.5 consum mediu. Insa asa cum am mai spus mi se pare ca are o reoare de 1 litru (asa aveam si la Fiat). M-am dezobisnuit de reset fiinda si-l face singura zilnic, cum am mai spus si alta data pe-aici si in felul asta am uitat de utilitatea resetului. Chiar azi eram hotarat sa ii fac plinul si sa resetez jurnalierul si am uitat...
Marele castig este pentru mine consumul la viteza de croaziera, avand 6 trepte si mtor puternic, nu haleste mult pe autostrada, asa cum pateam cu Doblo. Plus confortul e altul...

P.S. Ca tot veni vorba de concediu, pe Dealul Negru, am fost depasit de un Mitsubishi Spacestar, am vazut doar ca avea DI-D pe spate, eu tocmai ma pregateam sa opresc, insa nu cred ca ar fi fost altul deznodamantul, nu paream sa am nici o sansa in fata lui. Banuiesc ca era cu motorul de 1.9 de Renault, dar se ducea de parca era racheta... Si nu cred ca era fara pasageri si bagaje...

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Aug 19, 2010 10:07 pm

Excelent consum. Space Star DI-D are motorul 1.9dci Renault cu 101 cp, iar DI-D S are acelasi motor cu 115cp. Daca ai fi calcat ASX-ul Space Star-ul nu avea nici o sansa. Probabil ca venea lansat si de acolo impresia dinamica deosebita.

Avatar utilizator
calin81
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 09, 2010 10:41 am

Mesaj de calin81 » Vin Aug 20, 2010 5:11 pm

@gica: Nu postezi niste poze la jurnal de bord, sa ne clatim si noi ochii cu un ASX al unui membru?

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Aug 21, 2010 7:15 pm

Test drive: Mitsubishi ASX

Intro:
?n primul r?nd, ASX aduce o premieră tehnică extrem de importantă pentru Mitsubishi.
ASX este un mini SUV de oraş. Are dimensiunile exterioare ale unui automobil din clasa compactă dar poziţia de condus este ?naltă, specifică unui SUV. ASX-ul se manevrează extrem de uşor ?n oraş şi datorită direcţiei foarte uşoare. La drum lung, acest lucru devine un dezavantaj şi aş fi preferat o direcţie ceva mai precisă şi un feeling mai greu ?n volan.

Dar cel mai mare atu este noul motor diesel . Extrem de silenţios şi foarte potent datorită cifrei de cuplu, noul propulsor de 150 CP se dovedeşte a fi perfect pentru caracterul lui ASX. Tehnic, noul ASX ?mparte 70% dintre componente cu Outlander, dar Mitsubishi ne asigură ca acestea sunt toate elemente care nu se află la vederea publicului. Faptul că maşina este de fapt un Outlander ceva mai mic a ajutat la obţinerea unui timp-record de proiectare a modelului. ?n septembrie 2007, a fost prezentat primul concept al modelului, CX, design-ul final a fost aprobat ?n vara lui 2008, iar maşina a fost lansată pe piaţă ?n februarie 2010.

Interior:
Interiorul lui ASX este aproape identic cu cel al fratelui mai mare, Mitsubishi Outlander. Este ?nsă ceva mai mic iar spaţiul ?n spate este comparabil cu cel dintr-un Mitsubishi Lancer. Modelul testat era ?n finisarea de top, Instyle. Asta ?nseamnă tapiţerie de piele, sistem de navigaţie ?mbunătăţit cu display touch şi performantul sistem audio Rockford Fosgate. Volanul din piele este foarte agreabil la atingere iar noul display color dintre vitezomentru şi turometru este mult mai plăcut. ?nainte, Mitsubishi folosea display-uri monocrome cu nuanţe de roşu ?nainte. Noile displayuri color arată mult mai hightech. Calitatea materialelor a crescut mult ?n ultima vreme, plasticele dure lăs?nd locul unor materiale mult mai moi şi mai plăcute la atingere.

Per total, ASX este primitor la interior. Singurul minus este poziţia de condus. Multă lume o va găsi potrivită. Este ok pentru perspectiva care ti-o oferă asupra traficului dar face mai dificilă găsirea unei poziţii perfecte de condus. Mi-a plăcut şi noul design al levierului schimbătorului de viteze şi mai ales faptul că acum motorul se porneşte dintr-un buton amplasat pe bord la modelele dotate cu cheie inteligentă. Mitsubishi a renunţat ?n sf?rşit la acel robinet lateral amplasat pe coloana volanului care trebuia răsucit pentru pornirea motorului. Impresionant este si sistemul AutoStop&Go sau ASG pe scurt. Sistemul opreşte motorul ?n momentul c?nd maşina staţionează la stop, de exemplu. Simpla apăsare pe pedala de ambreiaj reporneşte motorul. Chiar dacă motorul se opreşte aerul condiţionat continuă să funcţioneze.

Motor:
Constructorul japonez nu a avut un propulsor diesel decent de producţie proprie de ceva vreme. Pentru modelul Pajero exista un diesel de 3.2 litri dar mult prea mare pentru SUV-uri sau modele de clasă compactă. La lansarea SUV-ului Outlander, Mitsubishi a cumpărat motoare turbodiesel de doi litri de la Volkswagen. TDI-urile de 140 CP erau zgomotoase dar şi-au făcut bine treaba şi au ajutat modelul Outlander să pătrundă pe piaţa europeană. A urmat apoi join-venture-ul cu PSA de unde Mitsubishi a moştenit un excelent propulsor diesel de 2,2 litri şi 156 CP. Dar pentru ASX şi Lancer aveau nevoie de un diesel mai mic.

Mitsubishi lucrează la acest motor de ceva vreme. Aşa că ASX poate fi comandat cu noul motor Di-D de 1,8 litri şi 150 CP. Este construit ?n ?ntregime de Mitsubishi şi este unul dintre cele mai bune motoare diesel. Este foarte silenţios şi, deşi ?i lipseşte puterea ?n prima parte, se dovedeşte a fi foarte rapid, cuplul maxim de 300 Nm fiind disponibil ?ntre 2000 şi 3000 rpm.. Puterea maximă de 150 CP este atinsă la 4.000 rpm. ASX este disponibil at?t cu tracţiune integrală c?t şi cu tracţiune doar pe puntea faţă. ?n afară de noul motor diesel se mai poate opta pentru un propulsor pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP. Există şi un mare minus. Nu se poate opta pentru o cutie automată de viteze, cel puţin deocamdată. Din acest propulsor, Mitsubishi va dezvolta şi un motor de cilindree mai mică pentru modelele de clasă mică şi compactă. De asemenea, noul motor diesel va fi probabil transplantat şi pe Outlander dar cu o cilindree mărită şi cu un cuplu ceva mai serios.

Preturi:
Preţul pentru Mitsubishi ASX ?ncepe la 16.662 şi poate ajunge p?nă la 29.166euro (TVA inclus). Preţurile cele mai mici sunt pentru versiunea cu motor pe benzină de 1,6 litri ce dezvoltă 115CP şi are tracţiune doar pe puntea faţă. Cel mai accesibil ASX cu motor diesel costă 19.952 euro (TVA inclus) dar are doar tracţiune faţă.
Sursa
PS: stiu ca topicu-i doar pt experiente proprii, insa daca-i gresit se poate sterge.


Avatar utilizator
adrian_c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 03, 2010 3:05 pm

Mesaj de adrian_c » Lun Aug 23, 2010 9:17 pm

Salutare tuturor,

Sambata am fost intr-un showroom Mitsu si am analizat modelul ASX varianta Invite. As vrea sa va impartasesc impresiile mele, care evident vor avea o nota de subiectivitate.

Ce m-a impresionat in mod placut :

1. prima privire a fost sub masina. caroseria este bine protejata la partea inferioara, puntea spate este idependenta, foarte frumos lucrata;

2. compartimentul motor bine amenajat, totul destul de bine gandit, cu acces usor la consumabile (filtru de aer, de ulei), turbina plasata dupa motor cum te uiti din fata (intre motor si bord). De ca va spun pentru ca la Citron C4 este o aventura schimbatul filtrului de aer.

3.caroseria foarte bine imbinata, usile se inchideau frumos, portbagajul la fel;

4. portbagajul simplu, nu mi-a dat impresia ca ar avea 442 litri (parca), insa daca scrie in carte asa este ;

5. interiorul frumos, tip european;

6. bancheta spate foarte confortabila;

7. volanul imbracat in piele, placut la atingere, pielea era moale, de buna calitate;

8. spatiul dintre sofer si parbriz foarte mare, iti da o stare de siguranta si un oarecare confort. asta imi place cel mai mult la o masina (eu nu ii inteleg pe cei cu VW si BMW clasa compacta cum pot sa stea in masina ... mai au putin si musca din parbriz );

9. pozitie de condus inalte, deci vizibilitate buna.



Acum am si ceva puncte negative :

1. ceea ce ma nemultumeste cel mai mult este bordul, care are foarte mult plastic dur si care da impresia de lucru ieftin. Asa cum vedeti in foto atasata, partea hasurata are un material moale, iar restul este plastic dur;

2. materialul care imbraca levierul de schimbat viteze este un inlocuitor de piele moale, da impresia de ieftin si deja la modelul din showroom avea urme de uzura (avea niste linii ca si cum apar la pantofi in zona in care se inndoie laba piciorului cand mergi). Bine, presupun ca se poate schimba;

3. la variantele Inform, Invite si Intense, in locul unde ar trebui sa fie butonul de pornit/oprit motor este un capac de plastic negru destul de uratel;

4. puteau pune la fetele de usi un plastic mai bun, mai placut de atingere;

5. butoanele de deschis geamuri au un design cam rudimentar, nu sunt placute la atingere si in plus nu au led incorporat (nici cele de pe usa soferului, nici celelalte de pe usi);

6. desi pozitia la volan era inalta, mi s-a parut ca volanul este destul de jos, insa probabil se poate rezolva din reglaje;

7. scaunele fata aveau suportul lateral destul de moale, si nu aveau reglaj lombar.


Comparand cu masina mea actula (Citroen C4), pot spune ca ASX este la exterior peste C4, insa la interior este destul de jos, C4 avand materiale mai bune, mai placute. Insa per total ASX mi-a placut, mi s-a parut foarte echilibrata, bine finisata interior si exterior, bine dotata si cu un raport calitate-pret foarte bun pentru un mini-SUV.

Desi ... in gama de pret 23-24 k€ se gasesc foarte multe modele bine cotate (cu motorizari echivalente) si dau numai cateva exemple (Opel Astra, Ford Mondeo, Skoda Superb 4x4 etc).

Peste 2 saptamani ma duc la un drive-test pentru ca sunt foarte curios cum se comporta motorul asta diesel de 150 CP. Ma astept la un motor diesel de turatie, precum HDI, pentru ca este un motor de cilindree mica cu putere mare.
Fişiere ataşate
Mitsubishi_ASX_2011_1024x768_wallpaper_1e.jpg
Mitsubishi_ASX_2011_1024x768_wallpaper_1e.jpg (120.07 KiB) Vizualizat de 2277 ori

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Lun Aug 23, 2010 9:20 pm

Tanaka, nu stiu daca postul tau e gresit, in principiu parerile jurnalistului sunt coreste, insa urmatoarea face exceptie si este gresita : "Chiar dacă motorul se opreşte aerul condiţionat continuă să funcţioneze".
Si se referea la AS&G. Ei bine, ceea ce functioneaza este ventilatia si in primele, sa zicem 10 secunde, mai sufla aer rece, dar apoi aerul este la temperatura celui de afara (sau din interior daca e pus pe recirculare), iar daca sistemul sesizeaza cresterea temperaturii interioare cu (am senzatia, nu sunt sigur) de 1 grad pestea cea setata, porneste singur motorul pentru a putea baga aer conditionat. In rest, intr-adevar toate sistemele sunt functionale in cazul opririi declansate de AS&G.

QUOTE (calin81 @ Aug 20 2010, 05:11 PM) @gica: Nu postezi niste poze la jurnal de bord, sa ne clatim si noi ochii cu un ASX al unui membru?
Imi pare rau ca dezamagesc, dar nu am apucat sa ii fac nici o sedinta foto, insa nici nu este o mare grozavenie, in sensul ca este exact culoare de lansare, fiind acel turqoise pe care il vedem in toate materialele, fiind de altfel identic cu pozele puse mai sus de Tanaka, difera doar un pic la interior ca al meu nu are ecranul de navigatie si pielea. Promit ca am sa incerc totusi si o prezentare, insa nu stiu cand...

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Lun Aug 23, 2010 9:31 pm

QUOTE (adrian_c @ Aug 23 2010, 09:17 PM) Desi ... in gama de pret 23-24 k? se gasesc foarte multe modele bine cotate (cu motorizari echivalente) si dau numai cateva exemple (Opel Astra, Ford Mondeo, Skoda Superb 4x4 etc).
OK (mai e si Insignia pe aici) dar sunt alta clasa de masini. ASX e un crossover din gama Qashqai, RAV4, Tucson/ix35, Tiguan, Kuga etc. Parerea mea e ca la ora actuala raportul pret/calitate/performante/taxe e in favoarea ASX-ului comparativ cu celelalte marci.

Avatar utilizator
adrian_c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 03, 2010 3:05 pm

Mesaj de adrian_c » Lun Aug 23, 2010 9:36 pm

QUOTE (f.cristi @ Aug 23 2010, 08:31 PM) OK (mai e si Insignia pe aici) dar sunt alta clasa de masini. ASX e un crossover din gama Qashqai, RAV4, Tucson/ix35, Tiguan, Kuga etc. Parerea mea e ca la ora actuala raportul pret/calitate/performante/taxe e in favoarea ASX-ului comparativ cu celelalte marci.

Sunt total de acord ca este alta clasa ! Spuneam numai ca inainte de a cumpara stai si analizezi daca iei ASX sau Insignia .

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori