2010 Mitsubishi Lancer 1.5 Invite - 109cp Frost White
Daca e o chestie la care nu ma pricep, aceea e combinatia jante + gume. Sa nu radeti, am vreo 2 intrebari.
Nu stiu, daca voi da in viitorul apropiat de vreo mina de aur, as schimba jantele (pana atunci, vreau sa le vopsesc pe cele actuale, curand!). Vreau sa imi spuneti va rog daca schimbarea jantelor implica obligatoriu schimbarea gumelor. Ca nu stiu, nu ma pricep. Spre exemplu, mi-au picat cu tronc, rau, da' rau de tot astea :
http://www.cartuning.ro/jante/oz/sardegna_st.htm
Daca, ipotetic vorbind, le-as cumpara, ar trebui sa schimb si gumele ? De ce anume trebuie sa tin cont cand aleg jantele ? Nu imi explicati cu 205/60R16 samd, ca ma bagati in ceata... take me slow, ca invat repede.
Multumesc frumos.
Nu stiu, daca voi da in viitorul apropiat de vreo mina de aur, as schimba jantele (pana atunci, vreau sa le vopsesc pe cele actuale, curand!). Vreau sa imi spuneti va rog daca schimbarea jantelor implica obligatoriu schimbarea gumelor. Ca nu stiu, nu ma pricep. Spre exemplu, mi-au picat cu tronc, rau, da' rau de tot astea :
http://www.cartuning.ro/jante/oz/sardegna_st.htm
Daca, ipotetic vorbind, le-as cumpara, ar trebui sa schimb si gumele ? De ce anume trebuie sa tin cont cand aleg jantele ? Nu imi explicati cu 205/60R16 samd, ca ma bagati in ceata... take me slow, ca invat repede.
Multumesc frumos.
Pai avand in vedere ca jantele alea sunt de 18 ... cred ca trebuie sa schimbi si cauciucurile, R16 ala de la cauciuc e dimensinea care trebuie sa o aiba si janta, de ex, cauciuc cu R16 se potriveste pe o janta de 16, cauciuc de cu R18 se potriveste pe una de 18, dar aici mai intrevin si celalalte dimensiuni ale cauciucului care dau multe batai de cap din exemplu dat de tine pot sati explic doar atat, 205 = latimea cauciucului, 60 = 60% din latime se pune inaltimea talonului (cauciucului) aici fiind aprox 123 mm si R16 e dimensiunea jantei care se potriveste in cauciucul respectiv nush cum sa explic dar sper ca intelegi.
Cam atat pot explica in cuvintele mele, cel mai bine te duci la un magazin care vinde asa ceva si ii zici lu nenea ala sati explice fix ce si cum. Eu asa am facut si ma lamurit, ca de scris e mult si .... poate nu iese ce vrei sa zici
A, si binenteles trebuie sa vezi daca janta are prinderile corespunzatoare si ET-ul corespunzator, adica distanta dintre prezoane.
P.S. Vezi ca unii sunt idioti, de ex am fost la un magazin care avea jantele mele actuale pe stoc, chiar in vitrina si cand am intrebat daca au ceva ptr mine au zis ca NU, nu au nimic ptr modelu meu de masina dar, eu dimensiuni identice cu loganu, polo si opelurile mai vechi, drept urmare dupa ce le-am montat mam dus la dobitoc si iam aratat cum a pierdut o vanzare
Cam atat pot explica in cuvintele mele, cel mai bine te duci la un magazin care vinde asa ceva si ii zici lu nenea ala sati explice fix ce si cum. Eu asa am facut si ma lamurit, ca de scris e mult si .... poate nu iese ce vrei sa zici
A, si binenteles trebuie sa vezi daca janta are prinderile corespunzatoare si ET-ul corespunzator, adica distanta dintre prezoane.
P.S. Vezi ca unii sunt idioti, de ex am fost la un magazin care avea jantele mele actuale pe stoc, chiar in vitrina si cand am intrebat daca au ceva ptr mine au zis ca NU, nu au nimic ptr modelu meu de masina dar, eu dimensiuni identice cu loganu, polo si opelurile mai vechi, drept urmare dupa ce le-am montat mam dus la dobitoc si iam aratat cum a pierdut o vanzare
Dupa cum am zis, invat repede. Multumesc mult de explicatii.
Sambata vom avea si primele mici modificari la masina. Nu-s cine stie ce, dar e un inceput.
Voi renunta la grila cromata si voi vopsi negru, iar numarul va veni pe stanga, ca la evo. Am comandat suportul de numar, 110 Ron. Voi reveni cu poze cand va fi totul gata.
Caut in continuare pe cineva in Galati care sa vopseasca in camp electrostatic, e posibil sa fi gasit ceva in sfarsit dar voi avea raspunsul luni. De asemenea, m-am interesat de folii auto, care vor fi si acestea pe masina cat de curand, dupa care va veni eleronul. Incetul cu incetul...
Sambata vom avea si primele mici modificari la masina. Nu-s cine stie ce, dar e un inceput.
Voi renunta la grila cromata si voi vopsi negru, iar numarul va veni pe stanga, ca la evo. Am comandat suportul de numar, 110 Ron. Voi reveni cu poze cand va fi totul gata.
Caut in continuare pe cineva in Galati care sa vopseasca in camp electrostatic, e posibil sa fi gasit ceva in sfarsit dar voi avea raspunsul luni. De asemenea, m-am interesat de folii auto, care vor fi si acestea pe masina cat de curand, dupa care va veni eleronul. Incetul cu incetul...
Bun, hai sa-ti dau si eu cateva explicatii cu jantele si gumele.
De obicei descrierea jantelor apare cam asa: jante 17", 7J , PCV 4x100, ET 40
In primul rand trebuie sa tii cont ca diametrul total al rotii (janta + cauciuc) nu trebuie sa depaseasca 3% in plus sau minus fata de diametrul original.
Plecand de aici, te poti juca cu dimensiunea jantelor la care asortezi cauciucul potrivit ca sa iasa diametrul respectiv. Deci cu cat e o janta mai mare (17", 18") cu atat talonul (inaltimea cauciucului) trebuie sa fie mai mica.
Apoi trebuie sa tii cont de PCV (distanta intre prezoane, suruburile de fixare) care la japoneze este de 114.3. Deci tu ai PCV 5x114.3 - asta trebuie cautat in detaliile jantei si sa stii ca exista asemenea PCV pe modelul respectiv.
Dupa asta, trebuie sa-ti calculezi offsetul care se potriveste (acel ET). Acest offset reprezinta pozitionarea jantei in interiorul aripii; un offset mai mic iti va scoate janta spre exterior => un aspect mai frumos si stabilitate mai mare dar trebuie sa fii atent sa nu-ti ajunga totusi la aripa, caz in care ti-ar atinge la balansuri. Un offset mai mare => janta mai spre interior, deci tu trebuie sa gasesti unul apropiat de cel stock de unde sa zicem ca ai putea scade cam cu 6-8 unitati (sa vina putin mai spre exterior).
Apoi mai ai si latimea jantei (acel 7J) pe care iarasi trebuie sa-l "asortezi" cu cauciucul. La o latime de 6J poti merge din cate stiu cu cauciucuri cu latime de la 185 - 205 (asta e in mm si exista in descrierea fiecarui cauciuc). De obicei sunt dimensiuni uzuale, adica la 6J pui 195, la 7J pui 205 sau 215, la 7.5J - 225.
Cam asta e tot, asa alegi un cauciuc dupa jantele pe care ti le doresti. Mai trebuie sa tii cont ca pe drumurile din Romania nu se recomanda cauciuc cu inaltime mai mica de 45 ca o sa iti atingi jantele si-o sa le zgarii, chiar si asa un cauciuc de 45 e destul de subtire si nu se mai recomanda urcatul bordurilor cu ele
De obicei descrierea jantelor apare cam asa: jante 17", 7J , PCV 4x100, ET 40
In primul rand trebuie sa tii cont ca diametrul total al rotii (janta + cauciuc) nu trebuie sa depaseasca 3% in plus sau minus fata de diametrul original.
Plecand de aici, te poti juca cu dimensiunea jantelor la care asortezi cauciucul potrivit ca sa iasa diametrul respectiv. Deci cu cat e o janta mai mare (17", 18") cu atat talonul (inaltimea cauciucului) trebuie sa fie mai mica.
Apoi trebuie sa tii cont de PCV (distanta intre prezoane, suruburile de fixare) care la japoneze este de 114.3. Deci tu ai PCV 5x114.3 - asta trebuie cautat in detaliile jantei si sa stii ca exista asemenea PCV pe modelul respectiv.
Dupa asta, trebuie sa-ti calculezi offsetul care se potriveste (acel ET). Acest offset reprezinta pozitionarea jantei in interiorul aripii; un offset mai mic iti va scoate janta spre exterior => un aspect mai frumos si stabilitate mai mare dar trebuie sa fii atent sa nu-ti ajunga totusi la aripa, caz in care ti-ar atinge la balansuri. Un offset mai mare => janta mai spre interior, deci tu trebuie sa gasesti unul apropiat de cel stock de unde sa zicem ca ai putea scade cam cu 6-8 unitati (sa vina putin mai spre exterior).
Apoi mai ai si latimea jantei (acel 7J) pe care iarasi trebuie sa-l "asortezi" cu cauciucul. La o latime de 6J poti merge din cate stiu cu cauciucuri cu latime de la 185 - 205 (asta e in mm si exista in descrierea fiecarui cauciuc). De obicei sunt dimensiuni uzuale, adica la 6J pui 195, la 7J pui 205 sau 215, la 7.5J - 225.
Cam asta e tot, asa alegi un cauciuc dupa jantele pe care ti le doresti. Mai trebuie sa tii cont ca pe drumurile din Romania nu se recomanda cauciuc cu inaltime mai mica de 45 ca o sa iti atingi jantele si-o sa le zgarii, chiar si asa un cauciuc de 45 e destul de subtire si nu se mai recomanda urcatul bordurilor cu ele
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori