Impresii Test Drive
QUOTE (gica @ Aug 8 2010, 10:12 PM) Nu stiu daca este din cauza acoperisului panoramic sau asa sunt toate modelele.
1) Banuiesc (desi nu ne-ai mentionat) ca ai un Instyle (care are acoperis panoramic). Cele cu acoperis panoramic nu au plafoniera spate. Cum e cu acest acoperis ? Eu am ezitat sa iau un Instyle gandindu-ma ca nu e prea placut sa vezi rahati de pasare stropsiti deasupra capului sau zoaie de la apa si praf. Plus ca parca nu prea m-as simti confortabil printre stancile de pe Valea Oltului.
2) La ce se refera BiXenonul ? Un Xenon e pe faza scurta parca, dar al doilea unde e, ca eu nu l-am observat ?
3) In legatura cu franarea regenerativa am citit intr-o brosura de la Noul Colt Cleartec ca cica exista un alternator special care produce energie si incarca bateria cand masina este in franare. Deci nu e ceva de genul ca transforma caldura de la franare (de la discuri) in energie.
3) Ce culoare ai ? Asteptam poze !
4) Cat ai dat pe ea ? Ai obtinut ceva discounturi ? Eu am obtinut pe un Intense culoare metalizata un pret de 24660 Euro (TVA inclus).
1) Banuiesc (desi nu ne-ai mentionat) ca ai un Instyle (care are acoperis panoramic). Cele cu acoperis panoramic nu au plafoniera spate. Cum e cu acest acoperis ? Eu am ezitat sa iau un Instyle gandindu-ma ca nu e prea placut sa vezi rahati de pasare stropsiti deasupra capului sau zoaie de la apa si praf. Plus ca parca nu prea m-as simti confortabil printre stancile de pe Valea Oltului.
2) La ce se refera BiXenonul ? Un Xenon e pe faza scurta parca, dar al doilea unde e, ca eu nu l-am observat ?
3) In legatura cu franarea regenerativa am citit intr-o brosura de la Noul Colt Cleartec ca cica exista un alternator special care produce energie si incarca bateria cand masina este in franare. Deci nu e ceva de genul ca transforma caldura de la franare (de la discuri) in energie.
3) Ce culoare ai ? Asteptam poze !
4) Cat ai dat pe ea ? Ai obtinut ceva discounturi ? Eu am obtinut pe un Intense culoare metalizata un pret de 24660 Euro (TVA inclus).
- Fişiere ataşate
-
[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]
Bixenonul este ca si la Lancer: un bec xenon in spatele lupei care are aceeasi lumina si pentru faza scurta sipentru lunga. Pentru faza scurta e o tablita care opreste lumina sa se duca in sus. Tablita asta e actionata de o bobina care o ridica in sus si asa e faza lunga. O sa si auzi "tac-tac" daca dai un flash.
Farurile adaptive la directia de mers nu inseamna ca lupele isi schimba pozitia. Lumina pentru curbe vine de la becul de langa lupa (acolo unde ar veni normal faza lunga), iar astea se aprind in functie de cum iei de volan.
In loc de plafoniera spate nu are cumva luminile astea? Sau astea nu fac lumina destul?
Farurile adaptive la directia de mers nu inseamna ca lupele isi schimba pozitia. Lumina pentru curbe vine de la becul de langa lupa (acolo unde ar veni normal faza lunga), iar astea se aprind in functie de cum iei de volan.
In loc de plafoniera spate nu are cumva luminile astea? Sau astea nu fac lumina destul?
Ha,ha... ai fost tare si m-ai distrat un pic. Asa cum banuiesti, nu fac lumina mai deloc, sunt doar de design si oricum, daca nu ma insel se aprind doar cand ai contactul pus. In fine, asta e, ma multumesc fara lumina...
f.cristi, am senzatia ca "dialogurile" purtate cu tine sunt precum cele adresate unui copil. Nu te supara, dar ai mai pus intrebarea cu bixenon pana acum (bine, a si ramas fara raspuns) si apoi eu ti-am scris cu 2 sau 3 pagini inainte (mai exact in pagina 2) pe topicul asta toate aceste aspecte : cat a costat, ce varianta de echipare este, ce culoare este, ce discounturi am obtinut...etc. Citeste cu atentie din urma. E adevarat ca trebuie sa ii fac niste poze, dar deja s-a cam murdarit si nu mai are farmec. Cand oi spala-o.
Am uitat sa mentionez in postul meu precedent faptul ca atunci cand intra ASG-ul in functiune, numai functioneaza aerul conditionat, ci doar ventilatia. Deci, pana acum am observat ca pastreaza toate sistemele functionale, mai putin aerul conditionat si.... motorul bineinteles. Daca temperatura din habitaclu creste peste cea setata de mine (banuies cu un grad sau ceva de genul asta), porneste motorul singur pentru a putea baga aer conditionat. In general o tin pe 27 de grade si se comporta foarte bine.
Maine plec pentru o saptamana, am sa va spun impresii la intoarcere.
aaa.... era sa uit, pentru cei pasionati, sa spun cateva impresii despre bunul meu prieten... DPF-ul. Mi-a regenerat de vreo 3 ori pana acum (am vreo 1200km), insa mi se pare ca a durat f. putin. In carte zice ca ar dura cam 20 min. Cu toate ca in brosura aceea pe care a postat-o fcristi si pe care eu am studiat-o demult, scrie ca motorul va suna altfel ,nu mi s-a parut deloc ca s-ar auzi diferit, mi-am dat seama doar din consumul de combustibil instantaneu ce a sarit undeva la dublu fata de normal. Ultima oara l-am tinut un pic mai turat si a terminat repede. Cel putin asa mi-a dat sezatia. In manual spune ca dupa ce se aprinde un martor special (nu l-am vazut la fata pana acum), trebuie sa mers constant cu cel putin 20 min cu 40 km/h, insa nu zice in ce treapta. Banuiesc ca ar fi fost mai normal sa dea turatia, nu viteza, fiindca topirea particulelor se face la temperatura ridicata, deci cu cat e mai mare turatia, cu atat e mai bine. Ma rog, nu exagerat. Insa daca se ajunge la aprinderea martorului e de rau, inseamna ca nu a reusit sa faca regenerarea dupa cateva incercari.
f.cristi, am senzatia ca "dialogurile" purtate cu tine sunt precum cele adresate unui copil. Nu te supara, dar ai mai pus intrebarea cu bixenon pana acum (bine, a si ramas fara raspuns) si apoi eu ti-am scris cu 2 sau 3 pagini inainte (mai exact in pagina 2) pe topicul asta toate aceste aspecte : cat a costat, ce varianta de echipare este, ce culoare este, ce discounturi am obtinut...etc. Citeste cu atentie din urma. E adevarat ca trebuie sa ii fac niste poze, dar deja s-a cam murdarit si nu mai are farmec. Cand oi spala-o.
Am uitat sa mentionez in postul meu precedent faptul ca atunci cand intra ASG-ul in functiune, numai functioneaza aerul conditionat, ci doar ventilatia. Deci, pana acum am observat ca pastreaza toate sistemele functionale, mai putin aerul conditionat si.... motorul bineinteles. Daca temperatura din habitaclu creste peste cea setata de mine (banuies cu un grad sau ceva de genul asta), porneste motorul singur pentru a putea baga aer conditionat. In general o tin pe 27 de grade si se comporta foarte bine.
Maine plec pentru o saptamana, am sa va spun impresii la intoarcere.
aaa.... era sa uit, pentru cei pasionati, sa spun cateva impresii despre bunul meu prieten... DPF-ul. Mi-a regenerat de vreo 3 ori pana acum (am vreo 1200km), insa mi se pare ca a durat f. putin. In carte zice ca ar dura cam 20 min. Cu toate ca in brosura aceea pe care a postat-o fcristi si pe care eu am studiat-o demult, scrie ca motorul va suna altfel ,nu mi s-a parut deloc ca s-ar auzi diferit, mi-am dat seama doar din consumul de combustibil instantaneu ce a sarit undeva la dublu fata de normal. Ultima oara l-am tinut un pic mai turat si a terminat repede. Cel putin asa mi-a dat sezatia. In manual spune ca dupa ce se aprinde un martor special (nu l-am vazut la fata pana acum), trebuie sa mers constant cu cel putin 20 min cu 40 km/h, insa nu zice in ce treapta. Banuiesc ca ar fi fost mai normal sa dea turatia, nu viteza, fiindca topirea particulelor se face la temperatura ridicata, deci cu cat e mai mare turatia, cu atat e mai bine. Ma rog, nu exagerat. Insa daca se ajunge la aprinderea martorului e de rau, inseamna ca nu a reusit sa faca regenerarea dupa cateva incercari.
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
Dai o cautare pe net, dar ca sa iti spun pe scurt, Diese Particulate Filter este un filtru ce, montat pe evecuare, retine funinginile pe care motoarle diesel le scot pe teava de esapament si le respiram noi dupa aceea. Nu se schimba cand se infunda ci se regenereaza prin topirea funinginilor la cel putin 600 de grade. Pentru ca evacuarea sa ajunga la o asemenea temperatura, mai ales cand se marge prin oras, trebuie folosita o metoda activa de regenerarea, adica cresterea fortata a temperaturii la evacuare prin injectarea motorinei la alte presiuni si in alta cantitate decat cea uzuala. Calculatorul masinii stie cand sa o porneasca analizand cateva date, cum ar fi presiunea la evacuare...
In fine, suntem cam off-topic, insa nu stiu daca nu cumva este primul motor mitsubishi cu filtru... Am inteles ca 2.2 HDI-urile de pe outlander ar mai avea..., insa ala e de provenienta peugeot.
In fine, suntem cam off-topic, insa nu stiu daca nu cumva este primul motor mitsubishi cu filtru... Am inteles ca 2.2 HDI-urile de pe outlander ar mai avea..., insa ala e de provenienta peugeot.
Nu se injecteaza " o alta cantitate " ;aceasta este constanta ,ca si presiunea ;difera perioada ,timpul de injectie .
Mai exact ,exista o "post injectie" in timpul 4 adica pe evacuare care trimite combustibil impreuna cu gazele arse ,urmand ca acestea prin destindere si datorita temperaturii sa arda hidrocarburile existente in filtru .
Mai exact ,exista o "post injectie" in timpul 4 adica pe evacuare care trimite combustibil impreuna cu gazele arse ,urmand ca acestea prin destindere si datorita temperaturii sa arda hidrocarburile existente in filtru .
QUOTE (gica @ Aug 8 2010, 11:12 PM) Acum sa mai spun si eu cateva impresii. In primul rand l-am ridicat vinerea trecuta, adica pe 30 iulie, deci am mai bine de o saptamana de cand il conduc si am parcurs peste 1000 km, insa nu am avut timp sa intru pe-aici sa scriu. Totul a descurs in regula, masina a venit cand mi se promisese, adica la 2 zile dupa ce am facut plata, chiar de dimineata. Cred ca sunt sau eram la ora aceea primul proprietar de ASX din tara, cel putin mi-au zis ca eram din Bucuresti. Masina atrage ceva priviri, unii sunt cunoscatori si ii aud comentand "uite mitsubishi ala nou" sau alti oameni se uita doar admirativ, ciudat ca nu si-au facut cam deloc reclama prin media, la TV in special nu am vazut nici un spot si unii prieteni m-au intrebat cum am stiut de modelul asta.
Acum despre masina: pentru mine este un salt fata de ceea ce am avut anterior, insa unele treburi lasa de dorit sau ma contrariaza. Minusul nr. 1 care ar fi fost si usor de realizat: nu are plafoniera spate. Adica daca e intuneric afara nu vad nimic intre scaunele din fata si bancheta spate, lumina din fata fiind prea slaba iar scaunele din fata tin umbra si spatele e in bezna. Pai la Doblo aveam catamai lampa pentru locurile din spate... Nu stiu daca este din cauza acoperisului panoramic sau asa sunt toate modelele. Din pacate la test nu am avut inspiratia sa ma uit dupa plafoniera. Oricum nu cred ca mi-ar fi schimbat hotararea.
Minus nr. 2. Cutia de viteze. Este poate "nerodata" (exista asa ceva la c.v.?) Am avut surpriza neplacuta sa nu pot baga dintr-a doua in a treia, insa nu chiar in primazi, ci dupa cateva zile cand credeam ca m-am obisnuit cu timoneria... Tot la capitolul cutie as mentiona etajarea treptelor 1 si 2. astfel ca nu am descoperit inca cum sa nu plec ultimul de la semafor . Exagerez un pic, insa am senzatia ca primele 2 trepte sunt prea scurte si degeaba ma duc in 2500-3000 rpm, ca tot nu obtinmare lucru, insa din treapta a 3-a se schmba situatia... Daca le schimb rapid, iar nu castig nimic, eventual mai beneficiez si de un turbo lag in a 2-a in special...
Alte caracteristici pe care as vrea sa le pomenesc, chiar daca nu sunt neaparat minusuri este felul in care "trage" motorul, asta cred eu si din cauza ca este Mivec. In afara turbo lag-ului pomenit mai sus, parca are si comportamente diferite, in diferite momente, si cred ca este de la deschiderea aceasta variabila a valvelor.Apoi suspensia si articulatiile, sunt genul "moi" insa parca amortizoarele nu isi fac traba, adic miscarea pe verticala parca se amortizeaza mai greu decat la alte masini. Astazi am fost pe un drum nasol si simteam trepidatiile in volan, de parca aveam bucse duse, este ciudat.
Cine citeste pana aici ar zice ca e o catastrofa de masina, insa astea ar fi cam toate reprosurile pe care le aduc masinii pana acum. Ar mai fi acest kit de reparare a rotii, pe care chiar acum vreau sa il invat sa il folosesc, mi-am deschis manualul. In rest e super, confort, dinamica, design, manevrabilitate...etc
Am vazut pe-aci scris despre becurile din proiectoare. Intr-adevar are 2 din cauza ca unul este lumina de ceata si celalalt, este lumina de zi. Cat timp pozitiile stau stinse, aceste lumini de zi se aprind. Din momentul in care am cuplat pozitiile sau faza scurta (indiferent ca le-a aprins automat sau manual) aceste lumini de zi se sting. Altminteri luminile de faza scurta sunt excelente la varianta asta de dotare cu bixenon, am senzatia ca sunt si adaptive, imi pare ca isi schimba pozitia cand dau eu de volan, nu sunt insa convins am sa ma uit in carte.
Consumurile aratate de computerul de bord sunt deosebite... 4-5 la suta de km. Insa dupa primul plin am calculat un 6.5 mediu, in conditiile in care el imi arata cam cu un litru mai putin. Am mers si prin oras si prin afara, cu destul de mult AC pornit. Interesant este ca consumul mediu si viteza medie se reseteaza autot zilnic (de fapt daca sta 4 ore neponita), iar daca vreau pot sa vad din meniul computerului un consum mediu de la ultimul reset al meu, insa doar pana la urmatoare oprire si pornire de motor. Ma rog mai sunt cateva chestii prin menuil de setari ale BC, spre exemplu, se poate schimba sunetul semnalizatoarelor, sau felul in care afiseaza compararea intre consumul mediu si cel instantaneu, adica acea dunga verde...
Zicea cineva de pe-aici despre franarea regnerativa. Am senzatia ca foloseste cam acelasi sistem ca si BMW cu al lor "efficient dynamics". Adica intr-adevar incarca bateria, in permanenta dupa ce de ridica piciorul de pe acceleratie, dupa cate inteleg, chiar si cand nu e in frana de motor. Eu am obsrvat ca daca apuc sa prind un pic de viteza si sa o las apoi sa curga spre semafor, cand opresc la semafor se opreste si motorul, insa daca o tot frec in mers mai de trafic nasol, adica nu mai apuca sa aiba o bucata macar de mers fara picior pe acceleratie, nu mai opreste ASG ul. Bineinteles pot si si unele din celelalte conditii neindeplinite, insa mie mi-a facut de 2 ori surpriza sa nu intre ASG-ul, in 2 zile diferite, in aceeasi parte a zilei, cam in aceeasi maniera. Am pus-o pe seama tensiunii de la baterie, insa pot fi si alti factori bineinteles. Ma rog, eu am si un stil de condus cu multa frana de motor si perioadele fara ASG au coincis cu perioadele in care nu mai facusem de mult frana de motor. Abia la al 2 -lea semafor cu efectuare de frana de motor a intra t si ASG-ul.
Cam asta ar fi, in 2 zile intentionez sa fac niste trasee montane (asfalt sau macadam, nu off-road), sa vedem cum se va comporta atunci.
Sincer sa fiu, m-ai cam speriat! Voiam sa-mi iau si eu un ASX, dar citind toate cele de mai sus, ezit... Astept impresii dupa un drum mai lung, sa ma pot decide!
Acum despre masina: pentru mine este un salt fata de ceea ce am avut anterior, insa unele treburi lasa de dorit sau ma contrariaza. Minusul nr. 1 care ar fi fost si usor de realizat: nu are plafoniera spate. Adica daca e intuneric afara nu vad nimic intre scaunele din fata si bancheta spate, lumina din fata fiind prea slaba iar scaunele din fata tin umbra si spatele e in bezna. Pai la Doblo aveam catamai lampa pentru locurile din spate... Nu stiu daca este din cauza acoperisului panoramic sau asa sunt toate modelele. Din pacate la test nu am avut inspiratia sa ma uit dupa plafoniera. Oricum nu cred ca mi-ar fi schimbat hotararea.
Minus nr. 2. Cutia de viteze. Este poate "nerodata" (exista asa ceva la c.v.?) Am avut surpriza neplacuta sa nu pot baga dintr-a doua in a treia, insa nu chiar in primazi, ci dupa cateva zile cand credeam ca m-am obisnuit cu timoneria... Tot la capitolul cutie as mentiona etajarea treptelor 1 si 2. astfel ca nu am descoperit inca cum sa nu plec ultimul de la semafor . Exagerez un pic, insa am senzatia ca primele 2 trepte sunt prea scurte si degeaba ma duc in 2500-3000 rpm, ca tot nu obtinmare lucru, insa din treapta a 3-a se schmba situatia... Daca le schimb rapid, iar nu castig nimic, eventual mai beneficiez si de un turbo lag in a 2-a in special...
Alte caracteristici pe care as vrea sa le pomenesc, chiar daca nu sunt neaparat minusuri este felul in care "trage" motorul, asta cred eu si din cauza ca este Mivec. In afara turbo lag-ului pomenit mai sus, parca are si comportamente diferite, in diferite momente, si cred ca este de la deschiderea aceasta variabila a valvelor.Apoi suspensia si articulatiile, sunt genul "moi" insa parca amortizoarele nu isi fac traba, adic miscarea pe verticala parca se amortizeaza mai greu decat la alte masini. Astazi am fost pe un drum nasol si simteam trepidatiile in volan, de parca aveam bucse duse, este ciudat.
Cine citeste pana aici ar zice ca e o catastrofa de masina, insa astea ar fi cam toate reprosurile pe care le aduc masinii pana acum. Ar mai fi acest kit de reparare a rotii, pe care chiar acum vreau sa il invat sa il folosesc, mi-am deschis manualul. In rest e super, confort, dinamica, design, manevrabilitate...etc
Am vazut pe-aci scris despre becurile din proiectoare. Intr-adevar are 2 din cauza ca unul este lumina de ceata si celalalt, este lumina de zi. Cat timp pozitiile stau stinse, aceste lumini de zi se aprind. Din momentul in care am cuplat pozitiile sau faza scurta (indiferent ca le-a aprins automat sau manual) aceste lumini de zi se sting. Altminteri luminile de faza scurta sunt excelente la varianta asta de dotare cu bixenon, am senzatia ca sunt si adaptive, imi pare ca isi schimba pozitia cand dau eu de volan, nu sunt insa convins am sa ma uit in carte.
Consumurile aratate de computerul de bord sunt deosebite... 4-5 la suta de km. Insa dupa primul plin am calculat un 6.5 mediu, in conditiile in care el imi arata cam cu un litru mai putin. Am mers si prin oras si prin afara, cu destul de mult AC pornit. Interesant este ca consumul mediu si viteza medie se reseteaza autot zilnic (de fapt daca sta 4 ore neponita), iar daca vreau pot sa vad din meniul computerului un consum mediu de la ultimul reset al meu, insa doar pana la urmatoare oprire si pornire de motor. Ma rog mai sunt cateva chestii prin menuil de setari ale BC, spre exemplu, se poate schimba sunetul semnalizatoarelor, sau felul in care afiseaza compararea intre consumul mediu si cel instantaneu, adica acea dunga verde...
Zicea cineva de pe-aici despre franarea regnerativa. Am senzatia ca foloseste cam acelasi sistem ca si BMW cu al lor "efficient dynamics". Adica intr-adevar incarca bateria, in permanenta dupa ce de ridica piciorul de pe acceleratie, dupa cate inteleg, chiar si cand nu e in frana de motor. Eu am obsrvat ca daca apuc sa prind un pic de viteza si sa o las apoi sa curga spre semafor, cand opresc la semafor se opreste si motorul, insa daca o tot frec in mers mai de trafic nasol, adica nu mai apuca sa aiba o bucata macar de mers fara picior pe acceleratie, nu mai opreste ASG ul. Bineinteles pot si si unele din celelalte conditii neindeplinite, insa mie mi-a facut de 2 ori surpriza sa nu intre ASG-ul, in 2 zile diferite, in aceeasi parte a zilei, cam in aceeasi maniera. Am pus-o pe seama tensiunii de la baterie, insa pot fi si alti factori bineinteles. Ma rog, eu am si un stil de condus cu multa frana de motor si perioadele fara ASG au coincis cu perioadele in care nu mai facusem de mult frana de motor. Abia la al 2 -lea semafor cu efectuare de frana de motor a intra t si ASG-ul.
Cam asta ar fi, in 2 zile intentionez sa fac niste trasee montane (asfalt sau macadam, nu off-road), sa vedem cum se va comporta atunci.
Sincer sa fiu, m-ai cam speriat! Voiam sa-mi iau si eu un ASX, dar citind toate cele de mai sus, ezit... Astept impresii dupa un drum mai lung, sa ma pot decide!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator