Consum Lancer
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
Lancar Sportback 1.5 invite. - 2010
In afara orasului
Am facut pana acum 7500 km si cel mai mic consum scos vreodata a fost pe ruta:
Cluj Napoca > Alba Iulia (distanta intre cele doua orase 100 km) consum 5.7 L /100 km. acum 3 saptamani
Alba Iulia > Cluj Napoca 6.2 L /100 km
Viteza de mers 80-100 km/h.
Am incercat sa tin masina constant in a 4-a la 3000 de ture cat mai mult timp posibil.
Cauciucuri de vara ca era vara evident
Bagaje o geanta de 10 kg
Rezervorul la jumatate
Sofer + pasager (sotia 50 kg cu haine, papuci si cu poseta cu tot )
In oras papa cam 8.2 - 10.2 in functie de cat de mult merg si desigur daca e motorul rece sau cald.
In afara orasului
Am facut pana acum 7500 km si cel mai mic consum scos vreodata a fost pe ruta:
Cluj Napoca > Alba Iulia (distanta intre cele doua orase 100 km) consum 5.7 L /100 km. acum 3 saptamani
Alba Iulia > Cluj Napoca 6.2 L /100 km
Viteza de mers 80-100 km/h.
Am incercat sa tin masina constant in a 4-a la 3000 de ture cat mai mult timp posibil.
Cauciucuri de vara ca era vara evident
Bagaje o geanta de 10 kg
Rezervorul la jumatate
Sofer + pasager (sotia 50 kg cu haine, papuci si cu poseta cu tot )
In oras papa cam 8.2 - 10.2 in functie de cat de mult merg si desigur daca e motorul rece sau cald.
Am incercat cum spui tu dar consumul crestea
A 4-a 3000 ture sta in 90 km/ora. (drum drept)
A 5-a 3000 ture sta in 110 km/ora. (drum drept)
Daca la 90 ii dau a 5-a sta cam in 2500-2600 ture.
La mine problema e ca sub 2600 papa multisor. Poate si din cauza rodajului.
In carte scria:
- a 2-a pana la max 55 km/h acolo scimbam la max
- a 3-a pana la max 80
- a 4-a pana la max 115
- a 5-a pana la max 135
La fiecare treapta schimbam la maximul admis. daca coboram sub 55 de ex. la 45 - 50 in perioada de rodaj ii dadeam iara a 2-a si urla in draci.
Deci conform rodajului din manual intre 80 -115 esti intr-a 4-a.
Si crede-ma ca, de cand am pus mana pe ea cam tot in acelasi regim merge. Intr-adevar primii 2.000-2.500 km i-am cam simtit la buzunarel dar apoi consumul a scazut vazand cu ochii .
A 4-a 3000 ture sta in 90 km/ora. (drum drept)
A 5-a 3000 ture sta in 110 km/ora. (drum drept)
Daca la 90 ii dau a 5-a sta cam in 2500-2600 ture.
La mine problema e ca sub 2600 papa multisor. Poate si din cauza rodajului.
In carte scria:
- a 2-a pana la max 55 km/h acolo scimbam la max
- a 3-a pana la max 80
- a 4-a pana la max 115
- a 5-a pana la max 135
La fiecare treapta schimbam la maximul admis. daca coboram sub 55 de ex. la 45 - 50 in perioada de rodaj ii dadeam iara a 2-a si urla in draci.
Deci conform rodajului din manual intre 80 -115 esti intr-a 4-a.
Si crede-ma ca, de cand am pus mana pe ea cam tot in acelasi regim merge. Intr-adevar primii 2.000-2.500 km i-am cam simtit la buzunarel dar apoi consumul a scazut vazand cu ochii .
Este imposibil. La mers constant cu minim 80km/h poti sta perfect in treapta 5. Consumul va fi mai mic decat in treapta 4. Nu are nici o legatura cu rodajul. Nu inteleg de ce specifici drum drept langa turatia la care ai o anumita viteza. Aceeasi turatie o vei avea la o anumita viteza indiferent de configuratia drumului(viraje, rampa, panta, declivitate 0). La fel nu inteleg de ce ai incercat sa o tii cat mai constant in jurul a 3000rpm... Daca in conditiile in care ai mers cu treapta 4 la 90km/h ai scos 5,7-6,2l/100km in treapta 5 ai fi scos 5,1-5,8l/100km(daca nu chiar ceva mai putin la rulaj constant cu 90km/h..)(intre Cluj si Alba Iulia este si o diferenta de nivel, motiv pentru care ai consum mai mic la dus si mai mare la intors). Limitele pentru rodaj sunt limite maxim admise in caz de necesitate. Nu te-a ajutat cu nimic sa schimbi numai acolo. Decat la un consum mai mare.
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM) La mers constant cu minim 80km/h poti sta perfect in treapta 5. Consumul va fi mai mic decat in treapta 4.
Corect poti sta perfect in treapta 5 dar dupa cum am spus si mai sus am incercat sa stau si in treapta 5 dar consumul crestea. la 5.8 si de indata ce ii dadeam a 4-a scadea la loc.
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM) Nu inteleg de ce specifici drum drept langa turatia la care ai o anumita viteza. Aceeasi turatie o vei avea la o anumita viteza indiferent de configuratia drumului(viraje, rampa, panta, declivitate 0).
Asta chiar nu stiam . Multumesc de informare.
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM) (intre Cluj si Alba Iulia este si o diferenta de nivel, motiv pentru care ai consum mai mic la dus si mai mare la intors).
Da intradevar dar inapoi am calcat-o mai tare
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM) Limitele pentru rodaj sunt limite maxim admise in caz de necesitate. Nu te-a ajutat cu nimic sa schimbi numai acolo. Decat la un consum mai mare.
UMM aici inseamna ca m-am cam ars. la reprezentanta era o femeie foarte amabila de altfel si cand am intrebat-o ce e cu limitele alea mi-a zis ca acolo se schimba. poate ma insel si nu retin bine.
Corect poti sta perfect in treapta 5 dar dupa cum am spus si mai sus am incercat sa stau si in treapta 5 dar consumul crestea. la 5.8 si de indata ce ii dadeam a 4-a scadea la loc.
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM) Nu inteleg de ce specifici drum drept langa turatia la care ai o anumita viteza. Aceeasi turatie o vei avea la o anumita viteza indiferent de configuratia drumului(viraje, rampa, panta, declivitate 0).
Asta chiar nu stiam . Multumesc de informare.
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM) (intre Cluj si Alba Iulia este si o diferenta de nivel, motiv pentru care ai consum mai mic la dus si mai mare la intors).
Da intradevar dar inapoi am calcat-o mai tare
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM) Limitele pentru rodaj sunt limite maxim admise in caz de necesitate. Nu te-a ajutat cu nimic sa schimbi numai acolo. Decat la un consum mai mare.
UMM aici inseamna ca m-am cam ars. la reprezentanta era o femeie foarte amabila de altfel si cand am intrebat-o ce e cu limitele alea mi-a zis ca acolo se schimba. poate ma insel si nu retin bine.
Ar fi trebuit sa stai un timp in treapta 5 si sa mergi constant si stabilizat. Consumul obligatoriu devenea mai mic.
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM)
Nu inteleg de ce specifici drum drept langa turatia la care ai o anumita viteza. Aceeasi turatie o vei avea la o anumita viteza intr-o anumita treapta indiferent de configuratia drumului(viraje, rampa, panta, declivitate 0).
Aici am uitat sa specific ce am pus in rosu. Dar cred ca ti-ai dat si tu seama.
QUOTE (PaulT @ Sep 20 2010, 11:16 AM)
Nu inteleg de ce specifici drum drept langa turatia la care ai o anumita viteza. Aceeasi turatie o vei avea la o anumita viteza intr-o anumita treapta indiferent de configuratia drumului(viraje, rampa, panta, declivitate 0).
Aici am uitat sa specific ce am pus in rosu. Dar cred ca ti-ai dat si tu seama.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori