Mitsubishi Evolution Gsr Vs. Subaru Wrx Sti
Duelul a presupus 3 runde de circuit, in care Subaru WRX STI si Mitsubishi Evolution GSR au dat tot ce-au avut mai bun. Castigatorul titlului de "cel mai bun turbo cu patru cilindri" a fost ales cu greu.
In "coltul rosu", cantarind 1522 kg, s-a aflat un detinator al centurii negre cu inima de Mike Tyson:
Subaru WRX STI.
Imbracata in sort gri, japoneza Mitsubishi Lancer Evolution GSR, de 1608 kg, s-a aratat si ea inca de la inceput manioasa.
Ca si-n artele martiale, Lancer Evolution si WRX STI sunt campioni inzestrati cu un puternic spirit de lupta. Vaneaza competitia si pretendentii slabi, si tin neaparat sa fie prezenti la orice raliu, enduro, autocross, cursa pe circuit sau drift-show.
Aceste 2 masini sunt cele mai versatile sport sedan-uri din lume. Cand s-au intalnit prima oara, in octombrie 2004, Lancer-ul Evolution MR din 2005 a luat titlul. In decembrie 2005, castigator a iesit WRX STI din 2006...
De aceasta data, duelul va fi si mai strans, avand in vedere ca ambele modele au fost regandite.
Subaru WRX STI intra-n cursa cu doua avantaje fata de rivalul sau: o greutate mai mica si mai multa putere. Sub capota ascunde un motor turbo boxer de 2.5l cu 4 cilindri, care dezvolta 305 CP.
Datorita noilor norme de siguranta, Mitsubishi Lancer Evolution GSR e mai greu ca niciodata si mai lung cu 8 cm decat STI. Puterea vine de la noul motor turbo 2.0l cu 4 cilindri, care pune-n joc 291 CP.
Chiar daca are cu 14 cai mai putin decat Subaru WRX STI si cantareste cu 86 kg mai mult, Evo abunda-n "smecherii" electronice. Dispune de sistemul Super-All Wheel Control si o dinamica imbunatatita. Asta nu e tot. Asul din maneca al Lancer-ului ar putea fi Active Yaw Control (AYC).
RUNDA 1: DUELUL
Evo e gata de lupta, si are nevoie de 5.2 s ca sa atinga 100 km/h. In consecinta, termina cursa de 400 m in 13.9 s. STI-ul ajunge la 100 km/h in 4.7 s, reusind sa treaca lap-ul in 13.4 s. Castigator: SUBARU!
Subaru STI reuseste sa-l devanseze pe Lancer si la capitolul "franare". Lui Lancer ii trebuie 34 m ca sa se opreasca de la 100 km/h, in timp ce Subaru are nevoie de 32 m. Probabil ca au contat cele 86 de kg in plus ale lui Evo...
Evo raspunde atacului, comportandu-se excelent in curbe, si-l devanseaza pe STI in cursa "figure-eight", gratie sistemului Active Yaw Control. Mentionam ca bolizii poarta acelasi tip de jante (18 X 8.5) si cauciucuri (245/45R18).
RUNDA 2: DYNO
Dupa runda 1, masinile au fost trimise la K&N Engineering, Inc., ca sa se asigure toti ca nu-s "lucrate".
STI a intrat primul la Dyno, si a scos 255 CP. Subaru a declarat 305 CP, dar specialistii au mentionat ca 15% din putere se pierde din cauza ineficientei trenului de rulare. Evo a marcat pe dyno 245 CP, fata de cei 291 declarati de Mitsubishi.
Cei 122 CP per litru castigati de Evo ii "bat" pe cei 102 CP per litru obtinuti de STI. Nu pare mult la prima vedere, dar cu asa gladiatori, orice calut in plus poate conta.
RUNDA 3: Manevrabilitate
Pana acum, lucrurile nu sunt tocmai roz pentru Evo...A fost devansat de puterea lui STI, viteza sa mai mare in linie dreapta, franarea sa mai eficace... Desigur, Lancer e mult mai tare in curbe, dar ii va folosi la ceva? Va fi umilit Subaru pe circuitul de 1600 m de la Buttonwillow?
Evo se manevreaza mai usor decat STI, face-ntoarceri mai frumoase si are o directie mai buna. Permite rotatii mai rapide, si ataca mai usor curbele. Iti ia ceva timp sa te inveti cu AYC, dar odata ce te-ai obisnuit cu el, nu mai vrei sa-l lasi!
STI pare mai solid si greoi. Controlul directiei e decent, dar nu e atat de natural ca in cazul Lancer-ului. Subaru STI pare ca ar vrea sa iti limiteze controlul asupra directiei, pentru siguranta...Nu prea te lasa sa ai parte de distractie...
Directia lui Evo este asistata de sistemul S-AC, completat de AYC, care distribuie cuplul catre roti in timpul virajelor. AYC permite masinii sa vireze mai rapid, soferul avand timp sa apeleze mai repede la throttle.
Sistemul de pe STI este unul Intelligent Drive (SI-Drive). De asemenea, Subaru WRX STI beneficiaza de un diferential ajustabil manual. DCCD (Driver Controlled Center Differential) are 3 moduri (auto, - si +) si 6 optiuni de setare.
Subaru nu ofera insa aceeasi placere a condusului...Sistemul S-AWC de pe Mitsubishi iti permite sa driftuiesti la greu. Evo e mai rapid in curbe. A terminat cel mai rapid LAP in 57.6 s. STI a venit cu o secunda mai in urma...
Decizia a fost grea. Dupa 3 runde, competitia s-a mentinut stransa, dar juriul a vota in unanimitate: datorita manevrabilitatii sale impecabile si a factorului "DISTRACTIE" oferit, MITSUBISHI LANCER EVOLUTION obtine titlul de "cel mai bun all-wheel-drive turbo cu patru cilindri".
Astfel, Subaru WRX STI "a incasat-o" de la Mitsubishi Evo GSR, dar n-au intrat zilele-n sac, si oricand o revansa e binevenita...
Sursa
In "coltul rosu", cantarind 1522 kg, s-a aflat un detinator al centurii negre cu inima de Mike Tyson:
Subaru WRX STI.
Imbracata in sort gri, japoneza Mitsubishi Lancer Evolution GSR, de 1608 kg, s-a aratat si ea inca de la inceput manioasa.
Ca si-n artele martiale, Lancer Evolution si WRX STI sunt campioni inzestrati cu un puternic spirit de lupta. Vaneaza competitia si pretendentii slabi, si tin neaparat sa fie prezenti la orice raliu, enduro, autocross, cursa pe circuit sau drift-show.
Aceste 2 masini sunt cele mai versatile sport sedan-uri din lume. Cand s-au intalnit prima oara, in octombrie 2004, Lancer-ul Evolution MR din 2005 a luat titlul. In decembrie 2005, castigator a iesit WRX STI din 2006...
De aceasta data, duelul va fi si mai strans, avand in vedere ca ambele modele au fost regandite.
Subaru WRX STI intra-n cursa cu doua avantaje fata de rivalul sau: o greutate mai mica si mai multa putere. Sub capota ascunde un motor turbo boxer de 2.5l cu 4 cilindri, care dezvolta 305 CP.
Datorita noilor norme de siguranta, Mitsubishi Lancer Evolution GSR e mai greu ca niciodata si mai lung cu 8 cm decat STI. Puterea vine de la noul motor turbo 2.0l cu 4 cilindri, care pune-n joc 291 CP.
Chiar daca are cu 14 cai mai putin decat Subaru WRX STI si cantareste cu 86 kg mai mult, Evo abunda-n "smecherii" electronice. Dispune de sistemul Super-All Wheel Control si o dinamica imbunatatita. Asta nu e tot. Asul din maneca al Lancer-ului ar putea fi Active Yaw Control (AYC).
RUNDA 1: DUELUL
Evo e gata de lupta, si are nevoie de 5.2 s ca sa atinga 100 km/h. In consecinta, termina cursa de 400 m in 13.9 s. STI-ul ajunge la 100 km/h in 4.7 s, reusind sa treaca lap-ul in 13.4 s. Castigator: SUBARU!
Subaru STI reuseste sa-l devanseze pe Lancer si la capitolul "franare". Lui Lancer ii trebuie 34 m ca sa se opreasca de la 100 km/h, in timp ce Subaru are nevoie de 32 m. Probabil ca au contat cele 86 de kg in plus ale lui Evo...
Evo raspunde atacului, comportandu-se excelent in curbe, si-l devanseaza pe STI in cursa "figure-eight", gratie sistemului Active Yaw Control. Mentionam ca bolizii poarta acelasi tip de jante (18 X 8.5) si cauciucuri (245/45R18).
RUNDA 2: DYNO
Dupa runda 1, masinile au fost trimise la K&N Engineering, Inc., ca sa se asigure toti ca nu-s "lucrate".
STI a intrat primul la Dyno, si a scos 255 CP. Subaru a declarat 305 CP, dar specialistii au mentionat ca 15% din putere se pierde din cauza ineficientei trenului de rulare. Evo a marcat pe dyno 245 CP, fata de cei 291 declarati de Mitsubishi.
Cei 122 CP per litru castigati de Evo ii "bat" pe cei 102 CP per litru obtinuti de STI. Nu pare mult la prima vedere, dar cu asa gladiatori, orice calut in plus poate conta.
RUNDA 3: Manevrabilitate
Pana acum, lucrurile nu sunt tocmai roz pentru Evo...A fost devansat de puterea lui STI, viteza sa mai mare in linie dreapta, franarea sa mai eficace... Desigur, Lancer e mult mai tare in curbe, dar ii va folosi la ceva? Va fi umilit Subaru pe circuitul de 1600 m de la Buttonwillow?
Evo se manevreaza mai usor decat STI, face-ntoarceri mai frumoase si are o directie mai buna. Permite rotatii mai rapide, si ataca mai usor curbele. Iti ia ceva timp sa te inveti cu AYC, dar odata ce te-ai obisnuit cu el, nu mai vrei sa-l lasi!
STI pare mai solid si greoi. Controlul directiei e decent, dar nu e atat de natural ca in cazul Lancer-ului. Subaru STI pare ca ar vrea sa iti limiteze controlul asupra directiei, pentru siguranta...Nu prea te lasa sa ai parte de distractie...
Directia lui Evo este asistata de sistemul S-AC, completat de AYC, care distribuie cuplul catre roti in timpul virajelor. AYC permite masinii sa vireze mai rapid, soferul avand timp sa apeleze mai repede la throttle.
Sistemul de pe STI este unul Intelligent Drive (SI-Drive). De asemenea, Subaru WRX STI beneficiaza de un diferential ajustabil manual. DCCD (Driver Controlled Center Differential) are 3 moduri (auto, - si +) si 6 optiuni de setare.
Subaru nu ofera insa aceeasi placere a condusului...Sistemul S-AWC de pe Mitsubishi iti permite sa driftuiesti la greu. Evo e mai rapid in curbe. A terminat cel mai rapid LAP in 57.6 s. STI a venit cu o secunda mai in urma...
Decizia a fost grea. Dupa 3 runde, competitia s-a mentinut stransa, dar juriul a vota in unanimitate: datorita manevrabilitatii sale impecabile si a factorului "DISTRACTIE" oferit, MITSUBISHI LANCER EVOLUTION obtine titlul de "cel mai bun all-wheel-drive turbo cu patru cilindri".
Astfel, Subaru WRX STI "a incasat-o" de la Mitsubishi Evo GSR, dar n-au intrat zilele-n sac, si oricand o revansa e binevenita...
Sursa
Nu este vorba de ECU-uri stricate.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1632634
http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-l ... ems-2.html
Doua articole care ar trebui sa dea de gandit. Exista ceva probleme de calitate. Printre incercarile de remediere s-a numarat si un update de soft. Dar asta nu a rezolvat in totalitate problema.
Din masinile care au venit la noi la resoftare unele erau deja cu motorul refacut (pe garantie) din cauza acestei probleme.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1632634
http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-l ... ems-2.html
Doua articole care ar trebui sa dea de gandit. Exista ceva probleme de calitate. Printre incercarile de remediere s-a numarat si un update de soft. Dar asta nu a rezolvat in totalitate problema.
Din masinile care au venit la noi la resoftare unele erau deja cu motorul refacut (pe garantie) din cauza acestei probleme.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator