Noutati Auto

Discutii despre alte modele de automobile
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Feb 26, 2010 10:09 pm

Noul Chevrolet Aveo - primele detalii şi fotografii oficiale

Noua generaţie Aveo, previzionată de conceptul Aveo RS de la Salonul Auto de la Detroit, va fi lansat pe piaţă ?n 2011.
Chevrolet a oferit primele detalii ale designului noii generaţii Aveo prin dezvăluirea conceptului Aveo RS hatchback la Salonul Auto de la Detroit, ?n ianuarie. Acum iată că avem şi primele fotografii cu versiunea de serie a noii generaţii Chevrolet Aveo, ?n versiunea sedan.

Noua generaţie Chevrolet Aveo păstrează acelaşi design frontal cu aspect nervos de la Aveo RS, av?nd farurile duble şi grila radiatorului supradimensionată, cu margini pronunţate. Interiorul este şi el asemănător cu cel al conceptului, ?nsă mai puţin sofisticat şi cu materiale decorative mai puţine.

Pe l?ngă versiunea sedan cu patru uşi, cu siguranţă noua generaţie Chevrolet Aveo va avea şi o versiune hatchback, cu trei şi cinci uşi, ce va concura cu Ford Fiesta. Este de aşteptat ca Chevrolet să prezinte versiunea de producţie p?nă la sf?rşitul acestui an, iar v?nzările să ?nceapă la ?nceputul anului 2011.
Sursa



Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 1:59 pm

Audi RS5 - adevaratul M3 killer

Audi RS5 este modelul cu care toata suflarea Audi se poate m?ndri, 450 CP şi performanţe superioare modelului cu care va fi comparat cel mai des.

Spiritul lui RS4 va merge mai departe prin versiunea Audi RS5. Propulsorul de 4.2 litri V8 al berline ?şi va continua cariera şi dezvoltă acum 450 CP. Fiind o sportivă pur s?nge, motorul aspirat ?şi atinge maximul foarte sus ?n ture, apogeul puterii fiind livrat la 8.250 rpm, iar cuplul are valorile de v?rf ?ntre 4.000 rpm şi 6.000 rpm.

Din arsenalul acestui model nu putea lipsi transmisia cu dublu ambreiaj S-Tronic - manuală nu există ?nsă - şi bine?nţeles emblematica tracţiune Quattro, omniprezentă ?n ADN-ul modelelor RS. Iar acest ingredient are cu siguranţă rolul diferenţiator ?n duelul cu rivalul BMW M3, facilit?nd, pe h?rtie, performanţe mai bune dec?t ale rivalului bavarez, și av?nd o capacitate largă de a varia distribuţia cuplului către cele două punţi, de la 70/30 p?nă la 15/85. Pentru a ?mbunătăţi manevrabilitatea lui RS5, ca opţional, se poate comanda un diferenţial pentru puntea spate, acest model anunţ?ndu-se foarte delicios pentru cei care vor maximul de performanţe.

Este mai greu dec?t BMW M3, c?ntărind 1.725 kg, dar nu ?ndeajuns ?nc?t să fie penalizat ?n faţa bavarezei care are 1.655 kg. Astfel Audi RS5 atinge 100 km/h ?n 4,6 secunde şi o viteze maximă limitată de 250 km/h. Pentru cei care vor mai mult Audi poate ?nlătura parţial cenzura şi astfel se va ajunge la o viteză maximă de 280 km/h. Reversul medaliei nu este un consum obscen, ba din contră acest model are un consum mediu declarat de 10,8 litri la 100 km. Dar probabil cei care vor să ?l atingă şi-au cumpărat degeaba acest model. Preţul anunţat pentru Europa va fi de 77.700euro.

Acestui model poate, ?i lipseşte bombeul de pe capotă şi plafonul de fibră de carbon, dar recuperează prin prizele uriaşe, eleronul ştrengăresc care se ridică la 80 km/h, evacuările uriaşe şi bosajele uşor bombate. Nuanţele disponibile vor fi ?n număr de 8 şi de asemenea se pot comanda elemente ale caroseriei din fibră de carbon. Interiorul combină rigurozitatea germană ireproşabilă cu scaunele sport profilate proeminent.
Sursa




Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 2:07 pm

Noul Porsche Cayenne - primele date şi imagini

Nu este greu de observat stilul apropiat de al lui Infiniti FX sau Nissan Murano, Cayenne ţintind ?n mod direct piaţa SUV-urilor life-style din America, unde, de atlfel, şi-a făcut deja un renume. Spatele e total diferit de al generaţiei precedente, dar lipsa de originalitate e puţin deconcertantă (cei obişnuiţi cu SUV-urile japoneze pentru piaţa americană vor găsi destule similitudini cu modele Nissan sau chiar Hyundai).

Interiorul a fost redesenat, dar păstrează un look familiar, ?n timp ce luxul şi confortul sunt, bine?nţeles, la cote maxime. Faţă de precedentul Cayenne, noua generaţie este mai uşoară cu 200 kg, iar motoarele vor fi trei pe benzină (3.6 V6 de 300 CP, 4.8 V8 aspirat 400 CP şi cu turbocompresor 500 CP) şi unul diesel, 3.0 V6 240 CP. Nu va lipsi şi un sistem de propulsie hibridă: la fel ca ?n cazul lui Volkswagen Touareg, vorbim de un motor V6 TSI, de 3.3 litri şi 333 CP, combinat cu un motor electric de 47 CP, puterea totală fiind de 380 CP.
Noul Porsche Cayenne va putea fi vazut la Salonul Auto Geneva 2010.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 2:19 pm

QUOTE (Tanaka @ Jan 25 2010, 04:05 PM) Peugeot 508 - va ?nlocui actualele 407 şi 607

Peugeot 508 Concept - primele imagini

Peugeot a dezvaluit astazi primele imagini si informatii oficiale ale conceptului care va sta la baza viitorului sedan de clasa medie, 508. Botezat "5 by Peugeot", conceptul va fi dezvaluit live la Geneva.
eugeot a publicat astazi primele imagini si informatii oficiale ale conceptului care prefigureaza viitorul 508 de serie. Cu un nume ciudat, "5 by Peugeot", conceptul introduce o serie de linii complet noi, care, potrivit oficialilor marcii, traseaza viitoarea filosofie de design a modelelor "Leului" si tradeaza totodata "fata" proiectelor viitoare. Atentia cade in principal asupra noii grile, care se inspira din conceptul SR1, dar si asupra blocurilor optice fata, cu tehnologie LED.

"5 by Peugeot" este caracterizat de o lungime totala de 4860 mm, de o latime de 1880 mm si de un ampatament de 2815 mm. La toate acestea se adauga o masa totala de 1880 de kilograme, care ar putea insa sa scada in versiunea de serie.

Conceput ca un rival pentru Ford Mondeo, Opel Insignia si Renault Laguna, viitorul 508 va incerca sa castige clienti cu ajutorul noului sistem de propulsie, care are la baza tehnologia Hybrid4, asteptata in productie de serie cel mai devreme in 2011 pe monovolumul 3008. Asadar, conceptul este animat de un motor diesel de 2.0 litri si 163 de cai putere, ajutat de un motor electric capabil sa ofere si el 37 de cai putere.

Combinatia celor doua unitati livreaza un total de 200 de cai putere, o tractiune integrala si un mod de operare pur electric in situatii de trafic urban, la viteze reduse. In aceste conditii, consumul mediu se opreste la 3.16 litri/100 de km, in timp ce valoarea emisiilor nu sare de 99 de g/km.

Peugeot sustine ca tehnologia Hybrid4 va putea fi regasita in viitor pe mai toate modelele din gama, trenul de rulare fiind usor de adaptat la platforme diferite. Mai mult decat atat, in functie de nevoile pietei pe care va fi vandut, Hybrid4 va putea fi regasit in versiuni de motorizare diferite, fie diesel, fie benzina.
aceeasi sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 2:26 pm

Lexus CT 200h - la Salonul Auto de la Geneva

La şase luni după ce a prezentat conceptul hibrid din clasa compactă LF-Ch, Lexus a anunţat că va dezvălui versiunea de serie, Lexus CT 200h, la Salonul Auto de la Geneva. Alături de acesta la standul Lexus se va afla şi supercarul LFA.
Lexus a dezvăluit noi detalii şi fotografii complete cu noul său model hibrid CT 200h - primul vehicul de acest gen din segmentul de maşini compacte, premium. Noul Lexus CT 200h va intra ?n producţie spre sf?rşitul anului 2010 şi va fi pus ?n v?nzare pe toate pieţele globale. Modelul este primul dintr-o nouă gamă de maşini Lexus ce vor atrage clienţii tineri către brandul japonez de lux.

Versiunea de seria a modelului Lexus CT 200h are un design aproape identic cu LF-Ch - conceptul dezvăluit ?n 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt. Stilul său denotă o puternică evoluţie a filozofiei de design Lexus "L-finesse", cu un aspect distinctiv dat de unghiurile ascuţite ce-l distanţează de rivalii săi din clasa compactă.

Exteriorul este stilat pentru o eficienţă maximă a aerodinamicii şi pentru a minimiza zgomotul provocat de curenţii de aer. Grila frontală puternică face referire directă la conceptul LF-Ch, fiind aşezată exact deasupra spoilerului cu o priză mare de aer la mijloc. Farurile, poziţionate mai sus dec?t grila radiatorului (o caracteristică a designului L-finesse), incorporează lumini de zi cu tehnologie LED.

Interiorul combină ergonomia cu utilizarea intensivă a finisării cu aspect metalic şi negru, cu suprafeţe plăcute la atingere. Lexus a păstra designul bordului asimetric de la conceptul LF-Ch: planşa de bord este ?mpărţită ?n zona superioară numită "Display Zone", cu un ecran multi-display de 8 inch LCD şi zona inferioară, numită "Operation Zone" cu levierul schimbătorului de viteze şi alte controale precum "Remote Touch".

?n ciuda dimensiunilor sale compacte, noul Lexus CT 200h oferă un spaţiu interior generos. Cu un ampatament ce măsoară 2.600 mm, vehiculul oferă pasagerilor din faţă şi celor din spate cel mai mare spaţiu din segment. Compartimentul pentru bagaje este de 345 litri, dar poate fi extins la 700 litri prin rabatarea scaunelor din spate.

Sistemul hibrid Lexus utilizat la modelul CT 200h combină un motor pe benzină de 1,8 litri VVT-i cu un puternic motor electric. Şoferul poate alege patru moduri de condus: ECO şi NORMAL pun accentul pe eficienţă şi confort, iar SPORT este pentru performanţe dinamice. Faţă de alte sisteme hibride, CT 200h permite şi modul EV (electric vehicle) prin care maşina utilizează doar motorul electric rezult?nd un condus complet ecologic, fără emisii poluante şi zgomot. Lexus CT 200h poate parcurge o distanţă de p?nă la 2 km ?n modul EV, la o viteză maximă de p?nă la 45 km/h, motorul electric fiind alimentat cu energia stocată ?n bateriile NiMH (Nickel-metal hydride).
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 3:04 pm

Toyota - noutatile de la Salonul Auto Geneva

Toyota a anunţat oficial că va prezenta ?n premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva modelul 2010 RAV4 cu facelift, alături de hibridul Auris HSD, Prius Plug-In şi conceptele FT-EV, FT-86 ?n premieră europeană.

Tehnologia hibridă şi designul nou reprezintă temele principale ale prezenţei Toyota la Salonul Auto de la Geneva. Producătorul japonez şi-a anunţat astăzi oficial principalele noutăţi - concepte şi vehicule de producţie - pe care le vor putea admira vizitatorii salonului ?ncep?nd cu 4 martie.

?n premieră mondială, Toyota prezintă la Geneva versiunea de producţie a modelului Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) - un model ce marchează un pas important ?n programul Toyota de a introduce c?te o propulsie hibridă ?n gama fiecărui model p?nă ?n 2020.

Construit ?n Marea Britanie, Auris HSD ?şi va face debutul ?nainte de a fi pus ?n v?nzare ?n toată Europa, ?ncep?nd cu vara acestui an.

Toyota Prius Plug-In Hybrid şi conceptul complet electric FT-EV vor fi prezentate ?n premieră europeană. Noua generaţie de vehicule hibride fuel-cell, FCHV-adv, va fi de asemenea la standul Toyota, demonstr?nd unul dintre multiplele aplicaţii ale sistemului Hybrid Synergy Drive.

Conceptul sport Toyota FT-86 ?şi va face de asemenea debutul ?n premieră europeană la Salonul Auto de la Geneva, reprezent?nd viziunea producătorului asupra unei maşini creată ?n jurul şoferului, foarte aerodinamică, cu tracţiune spate.

SUV-ul compact Toyota RAV4 2010 va fi unul dintre punctele principale de atracţie ale standului Toyota la Geneva, prezent?nd un design mai sofisticat şi un interior rafinat. Graţie motorizărilor Toyota Optimal Drive, noul RAV4 2010 va fi unul dintre cele mai "curate" maşini din segmentul său.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 3:19 pm

QUOTE (Tanaka @ Jan 20 2010, 05:51 PM) Dacia Duster - primul video de prezentare http://www.youtube.com/watch?v=qQz0U552 ... r_embedded

Dacia Duster - 13.040 de euro

Pe site-urile de anunţuri au apărut primele oferte cu Dacia Duster. Un dealer Renault Dacia din Germania vinde pe Internet modelul Dacia Duster la preţuri ?ntre 13.040 euro şi 16.630 de euro, ?naintea debutului oficial de la Salonul Auto de la Geneva.

Versiunea Dacia Duster Ambiance cu motor pe benzină de 1,6 litri, 105 CP şi dotări precum aer condiţionat manual, ?nchidere centralizată şi geamuri electrice figurează cu preţul de 15.130 de euro. Totodată, un Duster Ambiance cu motor diesel de 1,5 litri, 86 CP costă 16.630 euro. Versiunea Duster Laureate 1.6 litri, 105 CP este menţionat pe site-uri cu preţul de 16.150 de euro.
Versiunea cu motor pe benzina de 1,6 litri, 105 CP, care costă 13.040 de euro.

Portalurile de v?nzări auto oferă şi modele Duster cu cel mult 100 de kilometri parcurşi, la preţuri care pornesc de la 13.009 euro, ?n variante de culori gri metalizat, negru metalizat, maro metalizat, argintiu metalizat, alb şi albastru.

Reprezentanţii Automobile Dacia au declarat pentru MEDIAFAX că nu pot confirma preţurile, ?ntruc?t acestea nu au fost anunţate oficial.

Dacia Duster va fi prezentată oficial la Salonul Auto de la Geneva (2-14 martie 2010).
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 3:25 pm

Citroen DS4 - primele detalii oficiale

Citroen a pregătit pentru Salonul Auto de la Geneva, din martie, premiera mondială a conceptului DS HIGH RIDER - un vehicul hibrid diesel-electric, ce previzionează al doilea model al gamei premium - DS4.
Sursa





Nissan Juke - noul crossover pentru 2010, bazat pe conceptul Qazana

Nissan a dezvăluit astăzi complet toate detaliile noului său crossover de clasă mică. Nissan Juke - modelul de serie a conceptului Qazana - după ce-şi va face debutul la Salonul Auto de la Geneva, va fi lansat pe piaţă ?n octombrie 2010.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 3:32 pm

Infiniti G - noutatile gamei pentru 2010

rincipala noutate pentru 2010 ?n cazul luxoaselor modele sport cu două uşi ale mărcii, G Coup? şi G Cabrio, o reprezintă interiorul de calitate superioară ce oferă mai mult din tot ceea ce a creat renumele Infiniti: distincţie, măiestrie, funcţionalitate
Astfel, performantele modele V6 intră ?n r?nd cu cel de-al treilea membru al gamei Infiniti G, sedanul, care, după cum s-a confirmat deja, beneficiază de acelaşi pachet de ?mbunătăţiri interioare şi exterioare pentru anul 2010. ?n plus, Infiniti a introdus o versiune ?all-inclusive? numita Premium pentru variantele sedan şi coup?, pentru a răspunde astfel cererii clienţilor.

Noul aspect interior al modelelor Infiniti G pentru 2010 plasează ?n centrul atenţiei o consolă redesenată pe baza celei care se regăseşte ?n interiorul modelelor crossover EX şi FX. Consola reg?ndită are la bază caracterul aparte al interiorului modelelor Infiniti şi pune accentul pe materialele naturale şi pe arta japoneză, păstr?nd ?nsă ?ntreaga excelenţă ergonomică din trecut.

Inserţiile din aluminiu din habitaclu formează acum un nou model, inspirat din caligrafia tradiţională japoneză. Există o finisare nouă, strălucitoare, pentru ornamentele opţionale din lemn de arţar, iar culoarea de fundal a cadranelor şi a tabloului de bord este acum albul.

Platforma de informaţii şi divertisment cu hard-disc Connectiviti oferită de Infiniti se regăseşte pe modelul Infiniti G coup? pentru prima dată, iar versiunea cu sistem de navigaţie, Connectiviti+, este dotare standard pe toate modelele Premium noi. Connectiviti+ oferă o funcţionalitate mult ?mbunătăţită comparativ cu sistemul de navigaţie anterior. Printre noutăţi se număra grafica 3D şi accesul exclusiv la informaţiile turistice conţinute ?n Ghidul Verde Michelin. Totodată, calculează traseul de patru ori mai rapid dec?t versiunea anterioara funcţion?nd de pe DVD.

?n ceea ce priveşte echiparea multimedia, toate modelele seriei Infiniti G pentru anul 2010 fac parte din grupul celor mai bine dotate maşini de lux din Europa, iar clienţii Infiniti nu trebuie să recurgă la opţiunile multimedia complicate, ?ntotdeauna scumpe şi fragmentate aşa cum este cazul la unele mărci concurente.

Pentru 2010, la paleta de culori a modelelor Infiniti G Coup? şi Cabrio se adaugă o nouă culoare exterioară de nuanţă gri ?nchis. Nu lipseşte nici ?n acest caz tehnologia ?Scratch-shield?, datorită căreia zg?rieturile dispar ca prin magie. Aspectul exterior al ambelor modele cu două uşi răm?ne nemodificat ?n rest, păstr?nd liniile sportive şi dinamice datorită cărora popularitatea celui mai nou producător japonez de maşini de lux cunoaşte o creştere rapidă ?n Europa.

Modelele reg?ndite fac parte dintr-o serie G extinsă pentru 2010, care va propune noi ediţii Premium pentru modelele de v?rf de gamă. Versiunile Premium au fost dezvoltate ca reacţie la faptul că principalele modele G cumpărate erau cele complet echipate. Astfel, dotările opţionale au devenit echipamente standard, iar caracteristicile de v?rf au ajuns la un cu totul alt nivel. Nu este un lucru de neglijat la o marcă deja renumită pentru dotările complexe şi lista scurtă de echipamente opţionale.

Pe l?ngă sistemul de navigaţie prin satelit Connectiviti+, modelele Premium sunt echipate standard cu un sistem audio Bose cu 11 difuzoare la care se adaugă un hard-disc ce permite stocarea a p?nă la 300 de CD-uri, cu cameră video pentru mersul cu spatele şi cu sistemul Intelligent Cruise Control (ICC), o tehnologie inovatoare ?n materie de siguranţă dezvoltată de Infiniti. Fiecare model Infiniti este deja echipat cu un sistem cruise control şi cu un limitator de viteză, ?nsă sistemul ICC este unul inteligent care foloseşte senzori laser pentru a menţine o distanţă corespunzătoare faţă de vehiculul din faţă. Cea mai nouă versiune a sistemului ICC care funcţionează pe ?ntreaga plajă de viteza va putea opri maşina automat ?n caz de nevoie.

Noile ediţii Premium ale modelelor Infiniti G sedan şi coup? sunt disponibile ?n varianta de lux GT - piele, scaune ?ncălzite cu memorie şi reglaj lombar electric pentru şofer - sau ?n versiunea mai sportivă S, cu dotări standard care vizează ?n primul r?nd şoferul, precum direcţia activă pe patru roţi (4WAS - four wheel active steering), diferenţialul autoblocant (LSD - limited slip differential) şi suspensiile, scaunele şi fr?nele sport. Infiniti apreciază că modelele Premium vor fi cele mai bine v?ndute din gama G ?n Europa. Conform estimărilor, jumătate dintre cumpărătorii de modele sedan vor opta pentru versiunea GT Premium, iar 40% din cumpărătorii de coup? vor alege versiunea S Premium. ?n segmentul cabrio, v?nzările GT Premium le-au depăşit deja pe cele ale modelului GT. Echiparea versiunii Premium este at?t de completă ?nc?t există o singură opţiune de ornamente.

Alegerea va fi şi mai simplă pentru clienţi ?n 2010 datorită unei game de intrare optimizate at?t pentru coup?, c?t şi pentru sedan. Cu toate că acum există mai puţine opţiuni, modelele de bază sunt la fel de bine echipate ca p?nă acum. Acestea sunt dotate cu faruri adaptive bi-Xenon, senzori de parcare, scaune şi coloană de direcţie reglabile electric, jante din aliaj de 18 inchi, I-Key cu acces inteligent, cruise control/limitator de viteza şi vopsea rezistentă la zg?rieturi. La acestea se adaugă avantajele multimedia oferite de sistemul Connectiviti cu şapte difuzoare stereo, MP3 player, conexiuni iPod/USB şi funcţie Bluetooth.

Printre alte modificări pentru 2010, se număra şi faptul că, datorită succesului deosebit al tracţiunii integrale, versiunea Infiniti G echipată cu această opţiune a devenit un model de sine stătător. ?n Europa, 44% din autoturismele G Sedan v?ndute au fost modelele x echipate cu sistemul inteligent de distribuţie a cuplului la cele patru roţi, care sfidează iarna. Modelele G cu transmise automată cu şapte trepte cu Adaptive Shift Control şi padele pe volan sunt de asemenea prezentate ca modele separate.

?n ciuda numeroaselor ?mbunătăţiri aduse tuturor vehiculelor din gama G, preţurile modelelor Infiniti G, G Coup? sau G Cabrio răm?n neschimbate. Preţurile versiunilor cu transmisie automată şi tracţiune integrală sunt cele vechi plus valoarea dotărilor care ?n trecut erau oferite opţional. Situaţia este identică şi ?n cazul modelelor Premium, astfel ?nc?t acestea dob?ndesc o valoare excepţionala av?nd ?n vedere funcţiile suplimentare şi performanţele de navigare ?mbunătăţite oferite de sistemul Connectiviti+.

Preturile pentru modelele din gama G pentru anul 2010 ?ncep de la 41.900 euro pentru sedan, 43.900 euro pentru coup? şi 51.300 euro pentru modelul cabrio cu acoperiş rigid. Preţul modelelor sedan x cu tracţiune integrală ?ncep de la 46.000 euro.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 27, 2010 5:22 pm

Volkswagen CrossGolf - ?n premieră mondială la Geneva

Actuala generaţie Golf intră din nou ?n formaţia completă pe şosele: la Salonul Auto de la Geneva, pe 2 martie, va debuta, ?n premiera mondială, noua ediţie a modelului CrossGolf. Cu un nou design, cu motorizări noi TDI şi TSI şi cu noi dotări.
Cu Golf ?n versiune clasică, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI şi Golf R care a fost introdus pe piaţă doar de puţine săptăm?ni, gama cuprinde acum şase modele de sine stătătoare. Totuşi, ?mpart ?ntre ele componentele high-tech ale unui sistem modular inovativ. Astfel, ca şi predecesorul său, CrossGolf a fost dezvoltat av?nd la baza modelul Golf Plus. Dar, fiind un model all-round, varianta Cross reprezintă modelul de trecere ?ntre MPV (Multi Purpose Vehicle) şi SUV (Sport Utility Vehicle), combină deci variabilitatea MPV-urilor cu robusteţea maşinilor de teren. Toate aceste categorii au ?n comun poziţia ridicată a scaunelor, care este la mare căutare, acum mai mult ca niciodată.

Noul CrossGolf va fi disponibil deja din aprilie pe primele pieţe. Cumpărătorii inteligentului model cu cinci uşi vor prinde gustul unei noi generaţii de propulsoare care includ şi avantaje considerabile ?n privinţa consumului de combustibil. Sunt folosite exclusiv motoare supraalimentate cu injecţie directă pe benzina (TSI) şi diesel (Common-Rail-TDI). Iar acestea sunt pe c?t de agile, pe at?t de economice, lucru evident la exemplul oferit de CrossGolf 1,4 TSI cu 118 kW / 160 CP: motor pe benzină cu turbocompresor, cu un cuplu maxim de 240 Nm (?ncep?nd de la 1.500 rpm), permite o viteză maximă de 207 km/h, iar condus cu ajutorul cutiei de viteze cu 6 trepte consumă ?n medie doar 6,8 litri de combustibil (analog 159 g/km CO2). Chiar comparativ cu TSI-ul primei generaţii, faţă de care este cu 20 de CP mai puternic (!), consumul este mai redus cu 0,5 litri. Ca alternativă TSI-ul este disponibil opţional şi cu transmisia DSG cu 7 viteze; şi ?n acest caz consumul este de 6,8 litri. Celelalte motorizări TSI disponibile sunt variantele cu 77 kW / 105 CP şi 90 kW / 122 CP.

Conform aşteptărilor, noile motorizări CrossGolf Common-Rail-TDI sunt extrem de economice. Au puteri de 77 kW / 105 CP (1,6 litri) şi 103 kW / 140 CP (2,0 litri) şi dispun din standard de filtru de particule diesel. Astfel, de exemplu, motorul TDI de 140 CP cu cutie cu 6 viteze, consumă doar 5,3 litri (138 g/km CO2). Cuplul maxim al acestui motor este atins deja la 1.750 rpm, av?nd impunătoarea valoare de 320 Nm.

Cu excepţia motorului TSI de 105 CP, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj - DSG. Pentru motoarele pe benzină şi pentru TDI de 105 CP se foloseşte versiunea cu 7 viteze; iar pentru TDI cu 140 CP varianta cu 6 viteze, reglată special pentru cuplu motor extrem de mare. ?n plus, toată gama de motorizări CrossGolf respectă norma strictă de emisii Euro 5.

A doua generaţie CrossGolf urmează, similar celorlalte noi modele, noul ADN al design-ului Volkswagen. Iar aceasta se reflectă foarte expresiv mai ales ?n banda orizontală a radiatorului, poziţionată ?ntre farurile frontale, precum şi ?n spoilerele din faţă, care au de asemenea o linie orizontală. Modelul nou combină această linie cu elementele tipice modelelor Cross.

?n comparaţie cu prima generaţie CrossGolf, costumul robust de teren a fost conceput mai elegant, iar linia a fost adaptată noului ADN al design-ului Volkswagen. Similar cu noul CrossPolo rezultă astfel, mai ales ?n partea frontală, un aspect foarte diferit. Protecţia ?n nuanţa antracit urmăreşte ?n partea de sus a barei frontale, linia stilistică orizontală de design. Aici sunt integrate, ?n extremele laterale, proiectoarele de ceaţă, disponibile ?n standard. ?n partea de jos, zona frontală este limitată inferior de o margine cu design de scut, ?n nuanţă argintie. Lateral, noul CrossGolf prezintă extensiile tipice deasupra roţilor, inclusiv protecţia pragurilor şi a părţii inferioare a uşilor. Bara din spate este protejată similar cu cea din faţă şi este accesorizată cu un scut stilizat argintiu. General valabil: datorită protecţiilor vopsite ?n culoare ?nchisă şi a gărzii la sol, ridicată cu 20 milimetri, noul CrossGolf (?n standard suspensie de drumuri grele cu garda la sol de 111 milimetri) ?nfruntă cu uşurinţă chiar zone de off-road mai uşoare; bandourile protejează maşina şi ?n traficul zilnic urban.

Aşa cum este specific modelelor Cross, carcasele oglinzilor sunt vopsite argintiu pentru toate variantele, av?nd astfel aceeaşi nuanţă ca şi elementele de scut ale barelor şi armoniz?nd cu barele de portbagaj argintii incluse ?n dotarea standard. Design-ul exterior este desăv?rşit prin aplicaţiile cromate şi prin sigla "CrossGolf" inscripţionată pe lateral, precum şi prin noile jante de aliaj de 17 ţoli ("Budapest").

Culorile exterioare: Volkswagen oferă noul CrossGolf ?n sase culori diferite - ?ncep?nd cu nuanţa aflată mereu ?n tendinţe, Candy White, şi p?nă la United Grey şi Reflexsilver Metallic, Shadow Blue Metallic, Cashmere Brown Metallic şi Deep Black Pearl Effect.

Un stil inconfundabil şi o ambianţă proaspătă şi simpatică sunt caracteristicile definitorii ale interiorului noului CrossGolf. Acesta dispune ?n standard de scaune sport (faţă), inclusiv tapiţerie ?n două culori şi cusături decorative. Părţile interioare ale suprafeţei de şezut şi de spătar sunt personalizate prin modelul gri deschis "Cellular" cu cusături decorative colorate. Părţile laterale şi cele din spatele scaunelor au nuanţa "Negru Titan". Spătarele scaunelor din faţă sunt dotate ?n exterior cu mese rabatabile şi cu buzunare de depozitare. Covoraşele decorate prin cusături colorate conferă un accent stilistic deosebit.


?n plus, CrossGolf este personalizat cu ajutorul ornamentelor cu aspect de inox ale suflantelor. De asemenea ?n standard: aşa numitul "pachet de piele small" cu volan ?n trei spiţe, cu levierul şi partea superioară a schimbătorului de viteze ?mbrăcate ?n piele. Şi nu ?n ultimul r?nd, noul Volkswagen este individualizat prin foliile de protecţie inscripţionate cu sigla "CrossGolf" de pe pragurile uşilor din faţă şi prin pedalele cu aspect de aluminiu.

Similar cu Golf Plus, interiorul noului CrossGolf este caracterizat prin variabilitatea deosebită şi poziţia foarte ridicată a scaunelor. ?n plus, CrossGolf oferă at?t ?n faţă, c?t şi ?n spate, foarte mult loc la picioare. Şi nu doar at?t: ?n funcţie de poziţia banchetei rabatabile asimetric şi glisante longitudinal, volumul portbagajului variază ?ntre minim 395 litri şi maxim 540 litri. Atunci c?nd spătarul banchetei este complet rabatat, capacitatea de ?ncărcare este de p?nă la 1.450 litri.

CrossGolf are ?n standard, printre altele, oglinzi exterioare reglabile electric şi ?ncălzite, faruri spate cu tehnologie LED, geamuri termoizolante ?n tentă verde, lumini de drum permanente şi ?nchidere centralizată cu telecomandă. ?n interior echiparea standard prevede de exemplu instalaţia de aer condiţionat "Climatic" cu reglare semiautomată, scaun şofer reglabil pe ?nălţime, geamuri acţionate electric faţă şi spate, volan reglabil pe ?nălţime şi longitudinal, display multifuncţional, capac rezervor cu deschidere telecomandată, torpedou cu sistem de răcire şi de ?ncuiere, lumini pentru citit faţă, precum şi spatii de depozitare pe plafon şi la toate uşile, iar ?n faţă şi cu suporţi pentru sticle de 1,5 litri.

Opţional, Volkswagen oferă pentru CrossGolf şi accesorii precum: interior din piele (tip "Vienna"), faruri bi-xenon cu lumină dinamică la virare, precum şi camera Rear Assist, pentru mersul ?n marşarier. Cei care doresc să parcheze mai uşor, comandă CrossGolf cu Park Assist şi deleagă astfel sarcina aceasta maşinii lor, Volkswagen. Una dintre puţinele opţiuni care nu este disponibilă pentru CrossGolf este suspensia sport. Dar asta este logic, fiind vorba aici de o altă categorie. ?n schimb Golf GTI şi Golf R nu pot fi comandate, nici ?n schimbul banilor şi nici ?n schimbul unei vorbe bune, cu suspensiile de drumuri grele cu garda ridicată cu 20 milimetri, aşa cum poate fi comandat Golf-ul all-terrain.
Sursa



Scrie răspuns

Înapoi la “Alte marci”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator