2008 Lancer 1.5 109 CP Invite - Amethyst Black
Azi m-am uitat la nivelul de ulei si am observat ca este cam negru , avand in vedere km pe care i-am parcurs de la schimbarea acestuia .
Nu stiu cat e de normal , dar cel cu care a venit masina, era aproape incolor de nici nu-l observai pe joja , si avand dublu ca numar de km .
Nu pot sa zic ca am exploatat-o mai mult dupa prima revizie .
Care sa fie motivul ? Calitatea uleiului sau utilizarea masinii in alte conditii ?
Nu stiu cat e de normal , dar cel cu care a venit masina, era aproape incolor de nici nu-l observai pe joja , si avand dublu ca numar de km .
Nu pot sa zic ca am exploatat-o mai mult dupa prima revizie .
Care sa fie motivul ? Calitatea uleiului sau utilizarea masinii in alte conditii ?
shocs :
""Selectia naturala e in floare din cate observ. Si eu sunt incepator si dupa varsta multi ar zice ca sunt teribilist insa dupa o viteza simti ca nu mai ai acelasi control. Pacat e ca de cele mai multe ori soferul scapa si cei patiti sunt persoane nevinovate.
Si ca sa fiu on topic: Ati simtiti diferente in consum la schimbarea carburantului? De exemplu cu carburant de la rompetrol masina consuma mai mult/mai putin decat cu unu de la omv?
QUOTE (BUGHY @ Feb 21 2010, 12:11 PM) *
Si nu te-ai potolit ? Vrei sa o "tunezi' si pe asta ?
Eu am trecut ieri in timp ce depaseam, printr-o balta mare , lunga de vreo 30 m , care era pe banda cealalata si cred ca daca nu tineam tare de volan , eram pa pa . Nici asc -ul nu a intrat , cu toate ca s-a balansat putin . Tin sa cred ca m-au ajutat cauciucurile de vara . Pe viitor am sa fiu mai preventiv, ca sa zic asa .
Vad ca la tine nu conteza ca ai mai trecut prin asa ceva ...
Si eu era sa o patesc rau de tot. Periculoase baltile astea. Asc-ul probabil n-ai intrat pentru ca rotile practic nu aluneca/derapeaza cu toate ca masina face ca naiba si trage in toate directile. ""
Da, probabil , dar sunt curios cat trebuia sa derapez ca sa-si faca prezenta ? Altcineva ( poate si eu ) se poate panica si poate lua o decizie gresita, daca vede ca fuge masina intr-o parte . Atunci la ce folos daca tu "gandesti " inaintea lui ?
Pot sa zic ca mai mult " pluteam " prin balta aceea . A fost o chestie de cateva secunde si recunosc ca aveam si viteza .
Nu a fost teribilism , doar ca aveam viteza mai mare fata de masina din fata si nu era nevoie sa franez , cand drumul era liber si puteam face depasirea . Balta a fost elementul surpriza si poate fatal ... , fiind la o distanta prea mare pentru a fi observata .
""Selectia naturala e in floare din cate observ. Si eu sunt incepator si dupa varsta multi ar zice ca sunt teribilist insa dupa o viteza simti ca nu mai ai acelasi control. Pacat e ca de cele mai multe ori soferul scapa si cei patiti sunt persoane nevinovate.
Si ca sa fiu on topic: Ati simtiti diferente in consum la schimbarea carburantului? De exemplu cu carburant de la rompetrol masina consuma mai mult/mai putin decat cu unu de la omv?
QUOTE (BUGHY @ Feb 21 2010, 12:11 PM) *
Si nu te-ai potolit ? Vrei sa o "tunezi' si pe asta ?
Eu am trecut ieri in timp ce depaseam, printr-o balta mare , lunga de vreo 30 m , care era pe banda cealalata si cred ca daca nu tineam tare de volan , eram pa pa . Nici asc -ul nu a intrat , cu toate ca s-a balansat putin . Tin sa cred ca m-au ajutat cauciucurile de vara . Pe viitor am sa fiu mai preventiv, ca sa zic asa .
Vad ca la tine nu conteza ca ai mai trecut prin asa ceva ...
Si eu era sa o patesc rau de tot. Periculoase baltile astea. Asc-ul probabil n-ai intrat pentru ca rotile practic nu aluneca/derapeaza cu toate ca masina face ca naiba si trage in toate directile. ""
Da, probabil , dar sunt curios cat trebuia sa derapez ca sa-si faca prezenta ? Altcineva ( poate si eu ) se poate panica si poate lua o decizie gresita, daca vede ca fuge masina intr-o parte . Atunci la ce folos daca tu "gandesti " inaintea lui ?
Pot sa zic ca mai mult " pluteam " prin balta aceea . A fost o chestie de cateva secunde si recunosc ca aveam si viteza .
Nu a fost teribilism , doar ca aveam viteza mai mare fata de masina din fata si nu era nevoie sa franez , cand drumul era liber si puteam face depasirea . Balta a fost elementul surpriza si poate fatal ... , fiind la o distanta prea mare pentru a fi observata .
foarte bine ca uleiul este negru.
uleiul are 3 "misiuni" de indeplinit in motor.
1 - evident de ungere
2 - de curatare. de aia se inegreste, acumuleaza diverse reziduuri aparute post cobustie, le plimba si le lasa in filtru. teoretic un ulei bun e ala care se innegreste cat mai repede. inseamna ca isi face treaba.
3 - de racire. evident ca preia din caldura motorului si o plimba de colo colo, la unele masini chiar printr-un radiator de ulei.
recomandat ar fi fost ca la fiecare schimb de ulei, sa se foloseasca un ulei de spalare, intermediar si mai prost calitativ (ieftin)
adica se scurge uleiul vechi, se pune cel intermediar si ieftin (dar cu aceeasi indici de vascozitate ca cel al masinii), se porneste masina, se lasa pornita 5 - 10 minute pana se inegreste si curata tot, se da jos, se schimba uleiul cu cel final si filtrul de ulei.
nu stiu daca mai exista ulei dala superieftin de dacia...in general ala se folosea.
uleiul are 3 "misiuni" de indeplinit in motor.
1 - evident de ungere
2 - de curatare. de aia se inegreste, acumuleaza diverse reziduuri aparute post cobustie, le plimba si le lasa in filtru. teoretic un ulei bun e ala care se innegreste cat mai repede. inseamna ca isi face treaba.
3 - de racire. evident ca preia din caldura motorului si o plimba de colo colo, la unele masini chiar printr-un radiator de ulei.
recomandat ar fi fost ca la fiecare schimb de ulei, sa se foloseasca un ulei de spalare, intermediar si mai prost calitativ (ieftin)
adica se scurge uleiul vechi, se pune cel intermediar si ieftin (dar cu aceeasi indici de vascozitate ca cel al masinii), se porneste masina, se lasa pornita 5 - 10 minute pana se inegreste si curata tot, se da jos, se schimba uleiul cu cel final si filtrul de ulei.
nu stiu daca mai exista ulei dala superieftin de dacia...in general ala se folosea.
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
Eu am folosit la fosta masina cu motor 1,4 16v la aprox. 75.000km un flacon de engine flush de la Valvoline. Se pune in uleiul vechi, se lasa 5 min se mearga motorul si dupa se lasa sa se scurga in baie si se scoate...vreau sa zic ca a iesit o budinca neagra de acolo, deci si-a facut treaba. Partea buna e ca e ieftin, cam 20 lei, mult mai ieftin ca un schimb de ulei de sacrificiu. Poate nu o fi la fel de bine, dar imi dau si eu cu parerea ca e gratis
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori