Lichid De Racire
Sau se oboseste unul sa descopere apa calda , in loc sa caute si el la randul lui , ca mine de altfel ...
Poate la tine merge netul mai bine , ca la tara aici merge mai greu ... , si astept sa ma lumineze altii mai isteti si priceputi .
" Disparitia progresiva a indicatorului pentru temperatura lichidului de racire poate sa creeze impresia ca sistemul de racire nu are nevoie de intretinere si controale. Aceasta este o deductie gresita. Cu siguranta, nu mai este necesar, ca acum o perioada, sa se umple radiatorul toamna cu apa si antigel pentru a se curata primavara si reumple cu apa curata. Astfel, avand in vedere ca adjectivul “permanent” al lichidelor de racire actuale poate conduce in eroare, citynews.ro isi propune sa faca lumina in acest caz.
Apa a stat dintotdeauna la baza sistemelor de racire ale automobilelor, dar, daca nu se iau anumite masuri, se poate ajunge la anumite defectiuni. Cel mai evident si grav deficit al apei este ca se solidifica la doar zero grade Celsius, marindu-si in acelasi timp si volumul, ceea ce determina spargerea blocului motor. Din acest motiv este necesara amestecarea cu o substanta ce coboara punctul de inghet, mai precis antigelul. De multi ani se utilizeaza substante pe baza de glicol etilenic si aditivi care indeplinesc diverse sarcini. In afara de functia de anticongelare, care variaza in functie de concentratie – se pleaca de la -12 grade C cu 25% glicol si restul apa, la -65 grade C cu 70% antigel si 30% apa.
Lichidele moderne de racire au proprietati anticorozive, antidepunere si antispuma.
Primele impiedica agresiunea fluidului asupra metalelor cu care vin in contact. Avand in vedere ca unele dintre acestea sunt mai sensibile la coroziune decat altele, este important ca lichidul de racire sa fie compus tinandu-se cont de materialele din care este fabricat motorul. Din acest motiv, casele constructoare afiseaza deseori caracteristicile specifice – la fel cum se intampla cu uleiul de motor – pe care antigelul trebuie sa le satisfaca pentru a fi folosit fara a cauza avarii. In trecut nu au lipsit situatiile in care monoblocurile din aliaj usor au fost supuse unor coroziuni iremediabile din cauza lichidelor de racire inadecvate.
Puterea “antidepunere” este necesara pentru a evita formarea depozitelor de calcar sau de alta natura, care ar putea reduce schimbul termic si, astfel, eficacitatea sistemului. Aceasta din urma ar putea fi compromisa si de formarea de spume provocate de circulatia lichidului, ce se contracareaza prin folosirea unor aditivi speciali.
Toate acestea concura la utilizarea antigelului intreaga perioada a anului, nu doar iarna, cu atat mai mult cu cat masinile noi primesc inca de la inceput acest tip de lichid. Totusi, proprietatile aditivilor tind sa scada in timp, facand de obicei necesara inlocuirea lichidului la fiecare doi – patru ani. Automobilistilor nu le mai ramane decat sa controleze (cu motorul rece) nivelul amestecului de apa si antigel si sa completeze, daca este necesar, cu lichid de racire gata preparat pentru utilizare (adica deja diluat) sau amestecand antigel pur cu cantitatea de apa justa (e buna si cea de la robinet). In fine, in cazul unor temperaturi foarte scazute, este bine sa se verifice punctul de congelare al antigelului cu un densimetru. "
Poate la tine merge netul mai bine , ca la tara aici merge mai greu ... , si astept sa ma lumineze altii mai isteti si priceputi .
" Disparitia progresiva a indicatorului pentru temperatura lichidului de racire poate sa creeze impresia ca sistemul de racire nu are nevoie de intretinere si controale. Aceasta este o deductie gresita. Cu siguranta, nu mai este necesar, ca acum o perioada, sa se umple radiatorul toamna cu apa si antigel pentru a se curata primavara si reumple cu apa curata. Astfel, avand in vedere ca adjectivul “permanent” al lichidelor de racire actuale poate conduce in eroare, citynews.ro isi propune sa faca lumina in acest caz.
Apa a stat dintotdeauna la baza sistemelor de racire ale automobilelor, dar, daca nu se iau anumite masuri, se poate ajunge la anumite defectiuni. Cel mai evident si grav deficit al apei este ca se solidifica la doar zero grade Celsius, marindu-si in acelasi timp si volumul, ceea ce determina spargerea blocului motor. Din acest motiv este necesara amestecarea cu o substanta ce coboara punctul de inghet, mai precis antigelul. De multi ani se utilizeaza substante pe baza de glicol etilenic si aditivi care indeplinesc diverse sarcini. In afara de functia de anticongelare, care variaza in functie de concentratie – se pleaca de la -12 grade C cu 25% glicol si restul apa, la -65 grade C cu 70% antigel si 30% apa.
Lichidele moderne de racire au proprietati anticorozive, antidepunere si antispuma.
Primele impiedica agresiunea fluidului asupra metalelor cu care vin in contact. Avand in vedere ca unele dintre acestea sunt mai sensibile la coroziune decat altele, este important ca lichidul de racire sa fie compus tinandu-se cont de materialele din care este fabricat motorul. Din acest motiv, casele constructoare afiseaza deseori caracteristicile specifice – la fel cum se intampla cu uleiul de motor – pe care antigelul trebuie sa le satisfaca pentru a fi folosit fara a cauza avarii. In trecut nu au lipsit situatiile in care monoblocurile din aliaj usor au fost supuse unor coroziuni iremediabile din cauza lichidelor de racire inadecvate.
Puterea “antidepunere” este necesara pentru a evita formarea depozitelor de calcar sau de alta natura, care ar putea reduce schimbul termic si, astfel, eficacitatea sistemului. Aceasta din urma ar putea fi compromisa si de formarea de spume provocate de circulatia lichidului, ce se contracareaza prin folosirea unor aditivi speciali.
Toate acestea concura la utilizarea antigelului intreaga perioada a anului, nu doar iarna, cu atat mai mult cu cat masinile noi primesc inca de la inceput acest tip de lichid. Totusi, proprietatile aditivilor tind sa scada in timp, facand de obicei necesara inlocuirea lichidului la fiecare doi – patru ani. Automobilistilor nu le mai ramane decat sa controleze (cu motorul rece) nivelul amestecului de apa si antigel si sa completeze, daca este necesar, cu lichid de racire gata preparat pentru utilizare (adica deja diluat) sau amestecand antigel pur cu cantitatea de apa justa (e buna si cea de la robinet). In fine, in cazul unor temperaturi foarte scazute, este bine sa se verifice punctul de congelare al antigelului cu un densimetru. "
- dorianakis
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am
- dorianakis
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am
Scuze, dar am fost plecat cateva luni din tara.
Cand am cumparat masina, am avut lichid de racire albastru de la mama lui (din fabrica, made in Japan).
Dupa 5 ani lam schimbat la reprezentanta cu lichid de racire MZ341015EX care are culoarea verde.
Am avut de ales intre un lichid de racire albastru, dar cu o concentratie mai mica 30% (-15 grade limita inghet) dar meseriasii de la reprezentanta l-au recomandat pe ala verde care era in concentratie de 50% (limita fiind de -40 grade).
Problema era ca ala albastru era la bidon de 4 litri cu sigla mitsubishi pe el, iar celalalt verde era vrac (probabil ca la la butoi). Nu am vazut butoiul in schimb am vazut factura pe care scrie in clar " MZ341015EX Lichid Racire 4L/50% "
In final am MZ341015EX de culoare verde.
Cand am cumparat masina, am avut lichid de racire albastru de la mama lui (din fabrica, made in Japan).
Dupa 5 ani lam schimbat la reprezentanta cu lichid de racire MZ341015EX care are culoarea verde.
Am avut de ales intre un lichid de racire albastru, dar cu o concentratie mai mica 30% (-15 grade limita inghet) dar meseriasii de la reprezentanta l-au recomandat pe ala verde care era in concentratie de 50% (limita fiind de -40 grade).
Problema era ca ala albastru era la bidon de 4 litri cu sigla mitsubishi pe el, iar celalalt verde era vrac (probabil ca la la butoi). Nu am vazut butoiul in schimb am vazut factura pe care scrie in clar " MZ341015EX Lichid Racire 4L/50% "
In final am MZ341015EX de culoare verde.
- ursul_bipolar
- EVO I
- Mesaje: 25
- Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm
Am schimbat azi lichidul de racire. Lucrarea am facut-o ca la carte. Pardon, ca in manualul de service!
Am pus antigel Cartechnic CT12 plus (culoarea este roz, fiind formulat pe baza de etilen glicol) in amestec cu apa distilata, dilutia fiind 1:1. Rezista pana la -36 grade Celsius, fiind un antigel "super long life", avand interval de schimb la turisme de 250000 km sau 2000 ore de functionare. Trecem iarna linistiti din punctul asta de vedere.
Am pus antigel Cartechnic CT12 plus (culoarea este roz, fiind formulat pe baza de etilen glicol) in amestec cu apa distilata, dilutia fiind 1:1. Rezista pana la -36 grade Celsius, fiind un antigel "super long life", avand interval de schimb la turisme de 250000 km sau 2000 ore de functionare. Trecem iarna linistiti din punctul asta de vedere.
Pana la urma a aflat cineva ce tip de antigel este recomandat pt lancer clasic ? Am ajuns la 120000 de km si vreau sa schimb tot antigelul, nu am avut masina de noua si nu stiu daca fostul proprietar l-a schimbat vreodata, sau cu ce tip de antigel a complectat. Sincer nu stiu ce trebuie sa cumpar... la service mi-au spus G12 roz, iar la magazinul de piese G12+ mov !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator