Resoftare Lancer 2.0
Chiptunerii traiesc de pe urma urmatorului lucru, dezvaluit intr-un interviu de unul dintre fruntasii industriei auto: toate motoarele din prezent au o rezerva de putere de aproximativ 30 de procente. Ori, daca doriti motoarele moderne nu sunt folosite pe masini la intreaga putere pe care o pot debita. Un spor de 15 procente in putere inca mai lasa rezerve. In caz de chiptuning garantia se pierde, dar chiptunerii de soi isi plateaza operele astfel incit ele sa poata fi scoase fara urme in caz de nevoie (de exemplu, in cazul ITP-urilor unde, daca se modifica puterea, s-ar putea sa nu mai iasa bine cu poluarea). Am vazut si alte metode interesante de crestere a puterii, de exemplu o piesa mecanica provocind un turbion de aer bine calculat la admisie (pare-se ceva luat de la curse ca idee), usor de montat si de demontat de unul singur: sporul de putere si de cuplu e cam acelasi, iar costul pare mai redus ca la chiptuning. Personal, eu am unele rezerve in privinta sporurilor de putere si de cuplu setate de producatorul masinii, mai ales prin metode simple: este posibil ca sporul de putere sa scada durata de viata a motorului (in general durata de viata a motorului e data in numar de cicluri, adica de explozii, cumva traduse in kilometri), iar majorarea importanta a cuplului poate pune probleme cutiei de viteze, care trebuie sa poata prelua noul cuplu. De aceea, nu cred ca chiptuningul este recomandat in primii ani ai vietii masinii, ci mai degraba atunci cind ti-ai cam scos pirleala si cind poti pe aceasta cale sa recuperezi puterea pe care motoarele o pierd in timp. Atunci, daca se intimpla ceva ( de exemplu sa cedeze cutia de viteze), macar ai consolarea ca masina nu mai este nou-nouta. Eu as zice ca toate tunarile simple trebuie facute cu un grad de prudenta, deoarece producatorul stie ce stie atunci cind seteaza anumiti parametri pentru un motor, parametri pe care i-ar putea in fond si la urma urmei, cu 30 la suta in plus inca din fabrica.
Acei 30% trebuie mentinuti pentru ca masina in cauza sa-si mentina ciclul normal de viata si in conditii vitrege (tzari cu clima foarte calda, sau foarte rece, praf mult in atmosfera, ulei si combustibil de calitate slaba etc). Alt considerent ar fi si cel de marketing - producatorii n-o sa arunce pe piata din prima un motor exploatat la capacitate maxima; sau de ce sa nu iti ceara cu 1000-2000 euro mai mult pe o masina care are aceeasi motorizare dar putere mai mare (vorbim de aceeasi generatie), de exemplu 1.9tdi de 90cp si 110cp, care se diferentiau doar prin soft si duzele injectoarelor. Si ar mai fi exemple.
Sunt mult mai de acord cu ceea ce spune Jeff decat ce spune QFWFQ.
In alta ordine de idei a face un soft care afecteaza fiabilitatea in sens negativ ... nu este bine, nu e corect insa unii oameni cred ca chiptuning este egal cu dezastru pt masina.
Ce pot sa spun decat ca in mare parte unii au dreptate.
Un soft facut pe nv adica fara logari , unde urmaresti toti parametri motorului si vezi exact in monitorizare ce se intampla risti, masinile sunt din piese de la sute de furnizori care dau aceste subansamble cu abateri.
Abaterile nu sunt defecte sunt admise e f greu sa produci piese absolut identice fara abatere.
Acestea adunate, cumulate cumva coloborate poate si o scapare pot genera un mers defectuos periculos.
Rezerva pe care fabrica o lasa acopere aceste decalibrari intiale si posibil amplificabile in timp datorita uzurilor inegale si astfel cu o rezerva de 30% dar nu este o lege un carrera gt nu cred ca mai admite 30% in plus in configuratia de uzina.
Fabrica produce f multe masini pe zi sute poate mi, dacia produce cca 600masini pe zi doar la Pitesti si ce ar insemna sa regleze minutios cu testari de multe ore si cu specialisti o mie de masini pe zi? Nu se poate face decat manual pas cu pas cu rabdare asa ca doar un tuner sau seting specialist .
A nu se confunda ce face un chiptuner obisnuit cu metoda RacingCode care e mult mai avansata si este peste cea de fabrica.
Puterea va cramponati de putere ca are cu atat % in plus minus ... mai bine sa va ganditi la functionarea buna a motorului.
RacingCode nu are obiectiv principat cresterea de putere ci o resoftare care printr-o mai buna echilibrare a mersului motor si setari pe individ aduce unaport sanatos de putere iar intr-o varianta normala fiabilitatea creste, consumul scade.
In alta ordine de idei a face un soft care afecteaza fiabilitatea in sens negativ ... nu este bine, nu e corect insa unii oameni cred ca chiptuning este egal cu dezastru pt masina.
Ce pot sa spun decat ca in mare parte unii au dreptate.
Un soft facut pe nv adica fara logari , unde urmaresti toti parametri motorului si vezi exact in monitorizare ce se intampla risti, masinile sunt din piese de la sute de furnizori care dau aceste subansamble cu abateri.
Abaterile nu sunt defecte sunt admise e f greu sa produci piese absolut identice fara abatere.
Acestea adunate, cumulate cumva coloborate poate si o scapare pot genera un mers defectuos periculos.
Rezerva pe care fabrica o lasa acopere aceste decalibrari intiale si posibil amplificabile in timp datorita uzurilor inegale si astfel cu o rezerva de 30% dar nu este o lege un carrera gt nu cred ca mai admite 30% in plus in configuratia de uzina.
Fabrica produce f multe masini pe zi sute poate mi, dacia produce cca 600masini pe zi doar la Pitesti si ce ar insemna sa regleze minutios cu testari de multe ore si cu specialisti o mie de masini pe zi? Nu se poate face decat manual pas cu pas cu rabdare asa ca doar un tuner sau seting specialist .
A nu se confunda ce face un chiptuner obisnuit cu metoda RacingCode care e mult mai avansata si este peste cea de fabrica.
Puterea va cramponati de putere ca are cu atat % in plus minus ... mai bine sa va ganditi la functionarea buna a motorului.
RacingCode nu are obiectiv principat cresterea de putere ci o resoftare care printr-o mai buna echilibrare a mersului motor si setari pe individ aduce unaport sanatos de putere iar intr-o varianta normala fiabilitatea creste, consumul scade.
QUOTE (SEBASTIAN)Sunt mult mai de acord cu ceea ce spune Jeff decat ce spune QFWFQ.
In alta ordine de idei a face un soft care afecteaza fiabilitatea in sens negativ ... nu este bine, nu e corect insa unii oameni cred ca chiptuning este egal cu dezastru pt masina.
Ce pot sa spun decat ca in mare parte unii au dreptate.
Un soft facut pe nv adica fara logari , unde urmaresti toti parametri motorului si vezi exact in monitorizare ce se intampla risti, masinile sunt din piese de la sute de furnizori care dau aceste subansamble cu abateri.
Abaterile nu sunt defecte sunt admise e f greu sa produci piese absolut identice fara abatere.
Acestea adunate, cumulate cumva coloborate poate si o scapare pot genera un mers defectuos periculos.
Rezerva pe care fabrica o lasa acopere aceste decalibrari intiale si posibil amplificabile in timp datorita uzurilor inegale si astfel cu o rezerva de 30% dar nu este o lege un carrera gt nu cred ca mai admite 30% in plus in configuratia de uzina.
Fabrica produce f multe masini pe zi sute poate mi, dacia produce cca 600masini pe zi doar la Pitesti si ce ar insemna sa regleze minutios cu testari de multe ore si cu specialisti o mie de masini pe zi? Nu se poate face decat manual pas cu pas cu rabdare asa ca doar un tuner sau seting specialist .
A nu se confunda ce face un chiptuner obisnuit cu metoda RacingCode care e mult mai avansata si este peste cea de fabrica.
Puterea va cramponati de putere ca are cu atat % in plus minus ... mai bine sa va ganditi la functionarea buna a motorului.
RacingCode nu are obiectiv principat cresterea de putere ci o resoftare care printr-o mai buna echilibrare a mersului motor si setari pe individ aduce unaport sanatos de putere iar intr-o varianta normala fiabilitatea creste, consumul scade.
nu gasesc o iconitza cu unul de aplauda
In alta ordine de idei a face un soft care afecteaza fiabilitatea in sens negativ ... nu este bine, nu e corect insa unii oameni cred ca chiptuning este egal cu dezastru pt masina.
Ce pot sa spun decat ca in mare parte unii au dreptate.
Un soft facut pe nv adica fara logari , unde urmaresti toti parametri motorului si vezi exact in monitorizare ce se intampla risti, masinile sunt din piese de la sute de furnizori care dau aceste subansamble cu abateri.
Abaterile nu sunt defecte sunt admise e f greu sa produci piese absolut identice fara abatere.
Acestea adunate, cumulate cumva coloborate poate si o scapare pot genera un mers defectuos periculos.
Rezerva pe care fabrica o lasa acopere aceste decalibrari intiale si posibil amplificabile in timp datorita uzurilor inegale si astfel cu o rezerva de 30% dar nu este o lege un carrera gt nu cred ca mai admite 30% in plus in configuratia de uzina.
Fabrica produce f multe masini pe zi sute poate mi, dacia produce cca 600masini pe zi doar la Pitesti si ce ar insemna sa regleze minutios cu testari de multe ore si cu specialisti o mie de masini pe zi? Nu se poate face decat manual pas cu pas cu rabdare asa ca doar un tuner sau seting specialist .
A nu se confunda ce face un chiptuner obisnuit cu metoda RacingCode care e mult mai avansata si este peste cea de fabrica.
Puterea va cramponati de putere ca are cu atat % in plus minus ... mai bine sa va ganditi la functionarea buna a motorului.
RacingCode nu are obiectiv principat cresterea de putere ci o resoftare care printr-o mai buna echilibrare a mersului motor si setari pe individ aduce unaport sanatos de putere iar intr-o varianta normala fiabilitatea creste, consumul scade.
nu gasesc o iconitza cu unul de aplauda
- bogdan_lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Feb 10, 2008 3:33 pm
I-2 masini e diferenta mare si nu as spune ca la un CUSTOM TUNING de soft nu sare de 10cp.
Eu spun ca e masina nasoala daca scoate doar 10% in plus.
E una tuningul cu softuri prin posta alta customtuningul unde vezi, intelegi, analizezi ce faci, asa cum fac tuneri de obicei misca niste valori ca stiu ei ca e mai bine ... e de inteles de ce la garantie fabricanul urla.
Un custom tuning un fabricant se bucura sa vada pt ca ii pune munca in valoare.
Eu spun ca e masina nasoala daca scoate doar 10% in plus.
E una tuningul cu softuri prin posta alta customtuningul unde vezi, intelegi, analizezi ce faci, asa cum fac tuneri de obicei misca niste valori ca stiu ei ca e mai bine ... e de inteles de ce la garantie fabricanul urla.
Un custom tuning un fabricant se bucura sa vada pt ca ii pune munca in valoare.
- bogdan_lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Feb 10, 2008 3:33 pm
mah sebastiane.....sti si u k la o masina prin modif softului umbli la 3 lucruri mari si late....asa k si u si eu facem acelasi lucru...acum problema e care dintre noi stie sa se joace mai bine cu astea trei lucruri... asa k uite i-a u un lancer de 2.0 stock....masoaral...modifical...si masoaral din nou...mai mult de 10 cai nu-i dai....nu ai cum...k doar nu esti magician...ce dreq... ma refer doar sa-i faci resoft...sau custom tuning cum zici u....k pana la urma tot draku ala e...
nu te sup pe mine...da sti k am dreptate...
din cate ai spus pana acum nu ai facut una de 2.0...dar eu da...asa ca dai u mai multi cai din soft si inseamna ca esti mai bun k mine...
nu???
nu te sup pe mine...da sti k am dreptate...
din cate ai spus pana acum nu ai facut una de 2.0...dar eu da...asa ca dai u mai multi cai din soft si inseamna ca esti mai bun k mine...
nu???
- bogdan_lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Feb 10, 2008 3:33 pm
ai mai spus mai de mult ca Racing Code detine ce-a mai rapida, puternika masina de liniute din romania...
nu inteleg de ce iti place sa te lauzi pt k sti k nu e asa...
sunt niste baieti pe aici prin bucuresti care spun k nu e asa... si ca te-au c-am batut destul de rau pe vremea cad u spune-ai k ai multe sute de kai...
sunt deacord cu tine k ai o masina fffff smechera de liniutze....da nu esti pe locu 1....
oricum asta e relevant...k asta depinde de cine are mai multi bani de bagat intr-o masina....
k asa e simplu....dau 35000$ pe un viper gata modificat din usa....care are 1900hp....si stiu ca sunt cel mai tare din romania...scoate 7.90 secunde pe 400m...
vezi u.....esti un tunner foarte bun...si eu chiar daca sunt concurent cu tine te apreciez si te mai si respect pe deasupra...
pe cand u nu....
asa si eu am ce-l mai puternic lacer de 2.0 din tara si al meu chiar e...da nu ma laud....
pt k oricum tot nu e ceva impresionant....
toate cele bune....
nu inteleg de ce iti place sa te lauzi pt k sti k nu e asa...
sunt niste baieti pe aici prin bucuresti care spun k nu e asa... si ca te-au c-am batut destul de rau pe vremea cad u spune-ai k ai multe sute de kai...
sunt deacord cu tine k ai o masina fffff smechera de liniutze....da nu esti pe locu 1....
oricum asta e relevant...k asta depinde de cine are mai multi bani de bagat intr-o masina....
k asa e simplu....dau 35000$ pe un viper gata modificat din usa....care are 1900hp....si stiu ca sunt cel mai tare din romania...scoate 7.90 secunde pe 400m...
vezi u.....esti un tunner foarte bun...si eu chiar daca sunt concurent cu tine te apreciez si te mai si respect pe deasupra...
pe cand u nu....
asa si eu am ce-l mai puternic lacer de 2.0 din tara si al meu chiar e...da nu ma laud....
pt k oricum tot nu e ceva impresionant....
toate cele bune....
- bogdan_lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Feb 10, 2008 3:33 pm
ultima problema cu tine sabastiane....
daca tot spui u k modif masini doar pe strada si k dyno nu iti ofera ce-ti ofera strada...mai pe scurt, ca o masina care da bine pe dyno poate sa nu dea asa de bine pe strada...cum imi explici u mie k vii cu masini la masurat la MasterTunner, iar mai modif la ele iar vii cu ele la masurat si iar de la inceput...????
pe vremea cand nu erau dyno-uri in tara toata lumea spunea ca daca nu ai dyno nu poti sa faci o treaba buna...acum cand unii tunneri o au dyno cei care nu au spun ca dyno nu mai e bun...oare de ce???
daca tot spui u k modif masini doar pe strada si k dyno nu iti ofera ce-ti ofera strada...mai pe scurt, ca o masina care da bine pe dyno poate sa nu dea asa de bine pe strada...cum imi explici u mie k vii cu masini la masurat la MasterTunner, iar mai modif la ele iar vii cu ele la masurat si iar de la inceput...????
pe vremea cand nu erau dyno-uri in tara toata lumea spunea ca daca nu ai dyno nu poti sa faci o treaba buna...acum cand unii tunneri o au dyno cei care nu au spun ca dyno nu mai e bun...oare de ce???
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori