Tipuri de franare si eficienta lor

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Oct 08, 2009 1:55 pm

Nu poti sa zici ca una e mai buna decat cealalta. De ABS te folosesti doar atunci cand franezi brusc si blocarea rotilor ar duce la marirea distantei de franare. ABS-ul intra doar la franari bruste sau pe suprafete alunecoase. Este o inventie foarte utila dar nu are legatura cu frana de motor. Cu frana de motor doar reduci viteza; nu o vei folosi atunci cand iti sare un pieton in fata.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Oct 08, 2009 1:59 pm

@COObra

ABS-ul NU franeaza. Pentru franare exista un sistem hidraulic care se ocupa de asta. ABS are doar rolul de a evita blocarea rotilor. Frana de motor, culmea, pe langa incetinirea slaba care o aplica masinii, are un alt rol mai mari. Sa evite blocarea rotilor la franari mici, medii in conditii de aderenta slaba si foarte slaba.
In rest frana de motor NU poate suplini ceea ce poate face ABS-ul. La fel, ABS-ul oricat de eficient ar fi el in ziua de azi, NU poate suplini ceea ce face o frana de motor corect aplicata in conditiile enuntate un rand mai sus. DE ACEEA in zonele periculoase se tot pun table cu "USE ENGINE BREAK" si nu "BUY A MODERN CAR EQUIPED WITH A.B.S.". Si nu de prosti le pun. Ca o groaza is invatati prin scoala auto de niste retardati sa apese ambreiajul cand franeaza sau i-au invatat pe elevi sa apese ambreiajul si cand nu mai accelereaza. Altii scot rabla din viteza cand o iau la vale ca se bazeaza pe frane. Altii merg cu idei preconcepute ca ABS-ul si ESP-ul ii rezolva lui toate probleme, ca asa zicea in brosura ca el poate sta linistit ca sistemele inteligente din masina au grija de siguranta lui si de aia o dat el banii pe masina...speciala.

Avatar utilizator
NeGrutzY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 07, 2007 7:42 pm

Mesaj de NeGrutzY » Joi Oct 08, 2009 2:01 pm

QUOTE (xxi @ Oct 8 2009, 12:37 PM) 3) franare de urgenta
- cine mai are timp sa se ocupe de ambreiaj ? sfrana blana, si bineinteles ca apoi daca nu esti mortaciune ai timp sa apesi si ambreiajul astfel incat sa nu opresti motorul

Cine mai are timp sa se ocupe de ambreiaj???? Mai ales la franarea de urgenta e indicat sa fie folosita frana de serviciu in combinatie cu frana de motor pentru cresterea eficacitatii. Nu odata a trebuit sa franez de urgenta si intotdeauna am folosit si frana de motor, in unele cazuri (de la viteze mai mari) retrogradand de doua ori (din 4 in 3 si din 3 in 2). Intr-adevar tre sa te misti repede si sa fii pe faza ca sa poti executa miscarea dar daca incerci ai sa fi uimit de rezultate.

In rest confirm cele spuse de Jeff referitor la ABS. (eu am probleme acum cand e mai frig dimineata si sunt reci cauciucurile (GY Eagle F1). La viteze mici (40-60) daca folosesc doar frana de serviciu intra ABS relativ repede. In schimb daca o ajut cu frana de motor n-am treaba.

Revenind la subiectul topicului: In oras folosesc frana de motor frecvent, de multe ori prefer sa retrogradez decat sa calc frana.
Cand merg tare pe drumuri virajate frana de motor e de foarte mare ajutor, ajutandu-ma sa pastrez eficacitatea franei de serviciu in parametrii. Ca si paranteza de multe ori cand retrogradez in conditii de forja turatia sare de 5000.
Iarna sau in conditii de aderenta precara la fel, frana de motor ajuta la o decelerare mai lina fara ruperea aderentei.

Ca si concluzie am 40.000 pana acum cu Coltul meu si n-am rupt nimic. ambreiaj/cutie/suporti motor, etc etc sunt cele originale si nu dau semne de stres sau oboseala.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Joi Oct 08, 2009 2:03 pm

@driverx

Nu ma supar dar nici nu inteleg.
Frana de motor este generata atunci cand momentului produs de motor (cuplului motor) ii opunem un alt cuplu.
Incepand cu simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie , retrogradarea in treapata si chiar obturarea galeriei de evacuare ,toate sunt frana de motor.
Daca citeati cu mare atentie toate posturile mele nu mai eram nevoit sa va atrag atentia ca folositi termeni neadecvati (ca de ex. prostie).Hai ca nu m-am suparat.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Oct 08, 2009 2:07 pm

@Adriancar

Am spus prostie (si nu e neadecvat, am dreptul sa consider ceva ca e prostie, dar nu am dreptul sa te fac pe tine prost, is doua chestii diferite) si motivez si de ce. Te citez:
QUOTE frana de motor (retrogradarea)Desi nu e gresit ce ai spus, poate duce la interpretari total gresite.

In schimb explicatia data acum de tine:
QUOTE Incepand cu simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie , retrogradarea in treapata si chiar obturarea galeriei de evacuare ,toate sunt frana de motor.este cea CORECTA.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Joi Oct 08, 2009 2:10 pm

Pe parcursul topic-ului am enumerat toate posibilitatile.
Probabil ca nu sunt citite integral.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Oct 08, 2009 2:48 pm

QUOTE ABS-ul NU franeaza. Pentru franare exista un sistem hidraulic care se ocupa de asta. ABS are doar rolul de a evita blocarea rotilor
voua chiar va place sa aveti un motiv sa va luati de cineva.
normal ca ABS-ul nu franeaza. nici becul fara sa fie legat la curent nu lumineaza. dar eu ziceam ca e foarte clar ca atunci cand vobim de ABS, vorbim si de franare, ca de fapt ABS-ul este o subcomponenta a sistemului de franare.
iar chestia cu use engine braking....este pentru ca apare efectul de fading la frane si nu mai tin, nu din cauza ca nu se poate incetini cu frana de serviciu.
iar chestia cu"BUY A MODERN CAR EQUIPED WITH A.B.S.". ........ mi se pare un pic deplasata.....nu cred ca franeaza nimeni pana la intrarea ABS-ului, la coborarea unui drum...cat o fi el de abrupt. iar daca ajunge in situatia aia, mai mult ca sigur ca nu mai contreaza ce fel de frana foloseste.

la camioane, in afara de franarile amintite de voi (obturarea evacuarii, etc), mai exista una electromagnetica aplicata pe cardan (dupa cate stiu eu) la unele capete de tractor (TIR).

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Oct 08, 2009 3:44 pm

Da, fadingul e un aspect important, dar la fel de important este asigurarea unei aderente.

Iar faza cu "BUY A MODERN CAR EQUIPED WITH A.B.S.", da .... a fost dusa la extrem.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Oct 08, 2009 3:55 pm

QUOTE dar la fel de important este asigurarea unei aderente
corect.....iar in asigurarea aderentei mai este importanta si anvelopa.
mai splituim un topic.
hai sa vb si de anvelope, ca pana la urma cele 4 pete de contact dintre anvelope si sosea, sunt singurele lucruri care ne tin pe lumea asta.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Oct 08, 2009 4:03 pm

Corect. Dar poti ajunge de nevoie (franare de urgenta) peste limitele unui cauciuc bun, sau in timpul franarii calitatea drumului sa se schimbe (sa apara pietris, nisip sau chiar gheata cum am patit eu). Si atunci te ajuta sa fi in frana de motor, ca nu ca te-ar frana nu stiu ce, ci....nu ma mai repet Si peste asta vine ABS-ul, care nu ezita sa intervina daca roata totusi, cu toate "ajutoarele" tot a ajuns sa se blocheze.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori