Folosirea franei de motor scade/creste consumul?
Atat timp cat turatia motporului nu scade sub 1200 - 1500 rpm consumul va fi zero. Sub turatiile respective - in functie de producator, engine-ecu reincepe procesul de injectie pentru a preveni oprirea motorului si a permite o reluare lina a accelerarii.
Pentru a prelungi cat mai mult regimul de consum zero e bine sa retrogradati treptele pe masura ce turatia motorului se aprpie de pragul de 1500 rpm.
Pentru a prelungi cat mai mult regimul de consum zero e bine sa retrogradati treptele pe masura ce turatia motorului se aprpie de pragul de 1500 rpm.
Intrebare : daca CB arata 0 consum , nu inseamna ca motorul ar trebui sa fie oprit atunci ? pentru ca motorul este in functiune , iar ca sa fie in functiune trebuie sa consume ceva. Or , asta nu prea are cum sa fie 0. Da , ok , tinde spre 0 , e foarte mic , dar nu are cum sa fie zero.
@apple , nu toti care sunt soferi sunt si piloti . Iar cei care sunt soferi , multi sunt doar ca au permis. Eu nu sunt pilot , si , poate ma incadrez in ''desteptii pamantului '' ca am si eu momente cand calc frana in curbe . Da , o calc , ai citit bine. Daca tu vi tare , frana de motor nu face teaba toata si trebuie sa opresti sau incetinesti sa nu intri inc el din fata. Sau o calc daca se merge in coloana si toti franeaza . NU fac frana de motor atunci.
Am rugamintea sa nu generalizezi si sa ne impartasesti opinia ta fara sa cataloghezi .
Merci
@apple , nu toti care sunt soferi sunt si piloti . Iar cei care sunt soferi , multi sunt doar ca au permis. Eu nu sunt pilot , si , poate ma incadrez in ''desteptii pamantului '' ca am si eu momente cand calc frana in curbe . Da , o calc , ai citit bine. Daca tu vi tare , frana de motor nu face teaba toata si trebuie sa opresti sau incetinesti sa nu intri inc el din fata. Sau o calc daca se merge in coloana si toti franeaza . NU fac frana de motor atunci.
Am rugamintea sa nu generalizezi si sa ne impartasesti opinia ta fara sa cataloghezi .
Merci
In frana de motor motorul se invarte sub greutatea masinii care il impinge. Rotatia lui nu este data de arderea combustibilului.
Luam un caz real. Tu ai 60km/h si bagi a 2-a. Masina incetineste mai brusc la inceput, apoi ceva mai lent. In tot acest timp turatia motorului scade. Cand ajunge turatia la 1200 (aprox) incepe din nou functionarea motorului si nu mai esti in frana de motor.
Chiar mai sus zicea cineva sa ii dai drumul din deal cu motorul orpit si ai sa vezi ca are exact acelasi sunet ca in frana de motor. La batrana dacie puteai usor sa faci asta ca nu aveai servo directie.
Pun si un articol:
QUOTE Cand coborati o panta abrupta o modalitate foarte eficienta de a reduce consumul dar si de a proteja franele masinii este folosirea franei de motor. Consumul de carburant al masinii atunci cand nu apasati pedala de acceleratie este pentru masinile noi fix zero.
Acelasi sfat este valabil pentru situatia in care stiti ca masina urmeaza a se opri in scurt timp si puteti inlocui franarea clasica cu cea de motor.
Este destul de impamantenita teama ca folosirea franei de motor dauneaza masinii. Si acest lucru este uneori adevarat. Trebuie sa distingem intre o frana de motor "dulce" si una foarte brusca. Frana de moto rusoara - de exemplu atunci cand lasati masina sa incetineasca de la sine in viteza a 4-a de la 80-90 la 50 nu dauneaza in nici un fel motorului. In schimb o franare de urgenta prin trecerea in viteza a doua la 60 km/h poate avea efecte din cele mai rele asupra transmisiei.
Insa cunoscand aceste lucruri, frana de motor devine un instrument important in cazul in care doriti sa mentineti o viteza constanta in pante abrupte sau atunci cand va apropiati de un stop. Nu numai ca este mai stabila decat frana clasica, fiind recomandata mai ales iarna, dar ajuta si la scaderea consumului de combustibil instantaneu la zero.
Luam un caz real. Tu ai 60km/h si bagi a 2-a. Masina incetineste mai brusc la inceput, apoi ceva mai lent. In tot acest timp turatia motorului scade. Cand ajunge turatia la 1200 (aprox) incepe din nou functionarea motorului si nu mai esti in frana de motor.
Chiar mai sus zicea cineva sa ii dai drumul din deal cu motorul orpit si ai sa vezi ca are exact acelasi sunet ca in frana de motor. La batrana dacie puteai usor sa faci asta ca nu aveai servo directie.
Pun si un articol:
QUOTE Cand coborati o panta abrupta o modalitate foarte eficienta de a reduce consumul dar si de a proteja franele masinii este folosirea franei de motor. Consumul de carburant al masinii atunci cand nu apasati pedala de acceleratie este pentru masinile noi fix zero.
Acelasi sfat este valabil pentru situatia in care stiti ca masina urmeaza a se opri in scurt timp si puteti inlocui franarea clasica cu cea de motor.
Este destul de impamantenita teama ca folosirea franei de motor dauneaza masinii. Si acest lucru este uneori adevarat. Trebuie sa distingem intre o frana de motor "dulce" si una foarte brusca. Frana de moto rusoara - de exemplu atunci cand lasati masina sa incetineasca de la sine in viteza a 4-a de la 80-90 la 50 nu dauneaza in nici un fel motorului. In schimb o franare de urgenta prin trecerea in viteza a doua la 60 km/h poate avea efecte din cele mai rele asupra transmisiei.
Insa cunoscand aceste lucruri, frana de motor devine un instrument important in cazul in care doriti sa mentineti o viteza constanta in pante abrupte sau atunci cand va apropiati de un stop. Nu numai ca este mai stabila decat frana clasica, fiind recomandata mai ales iarna, dar ajuta si la scaderea consumului de combustibil instantaneu la zero.
In regimul de frana de motor - motorul este antrenat extern de inertia masinii, de aceea nu mai este necesar sa fie antrenat intern prin arderea combustibilului, poate cu exceptia cazurilor de frana de motor severa unde calculatorul incepe sa comande arderi pe cursa de compresie pentru a accentua efectul de franare.
CB reia alimentarea si aprinderile in conditiile enumtate intr-un pos anterior.
CB reia alimentarea si aprinderile in conditiile enumtate intr-un pos anterior.
cristibna, te oftici degeaba, toata discutia a fost una la fel de interesanta, cum a fost sa aflu ca pot da drumul unei masini din varful unui deal cu masina intr-o treapta de viteza dar fara motor pornit. Sau cum mai bine franez blana intr-o curba de peste 90 de grade cand am 140 la ora.
Stii foarte bine la ce ma refer si la cine ma refeream, nu e nevoie sa o iei personal.
PS: Ahh, era sa uit, in frana de motor, am aflat aici ca am cai putere mai putini. Si ca CVT-ul are modul de lucru al motorului in frana de motor.
Stii foarte bine la ce ma refer si la cine ma refeream, nu e nevoie sa o iei personal.
PS: Ahh, era sa uit, in frana de motor, am aflat aici ca am cai putere mai putini. Si ca CVT-ul are modul de lucru al motorului in frana de motor.
Bun , dar de ce nu se opreste de tot motorul daca nu se alimenteaza ? probabil ca ramane ceva combustibil in camera de ardere... Merge motorul in inertie , dar totusi de ce nu se opreste daca ECU taie alimentarea ?
Eu asta nu pricep , daca consumul este 0 , de ce nu se opreste motorul ? eu in continuare raman pe teoria mea ca maxim consumul poate sa fie minim incat CB nu-l poate citi si afiseaza 0 , dar in niciun caz ca consumul in frana de motor este 0. Si este parerea mea
Apple , nu ma oftic ,si cred ca am lamurit-o la telefon .
Eu asta nu pricep , daca consumul este 0 , de ce nu se opreste motorul ? eu in continuare raman pe teoria mea ca maxim consumul poate sa fie minim incat CB nu-l poate citi si afiseaza 0 , dar in niciun caz ca consumul in frana de motor este 0. Si este parerea mea
Apple , nu ma oftic ,si cred ca am lamurit-o la telefon .
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
Pai pentru tine ce inseamna motor oprit? Sub inertia masinii motorul se invarte. Toate circuitele electrice sunt active, dar motorul nu este alimentat. E ca si cum ai ramane brusc fara benzina. In cazul asta masina merge in frana de motor pana se opreste.
Chiar si o masina oprita si bagata in viteza, ea sta doar in rezistenta pe care o opune motorul. Aceasta rezistenta este limitata si daca o impingi suficient de tare o vei putea misca. Faptul ca motorul s-a invartit nu inseamna ca e pornit.
Eu zic ca nu o sa dea in flame. Poate fi util pentru toata lumea. Vedeti posturile lui Jeff, DeBogdan si nu numai. Ei chiar au experienta in domeniu si stiu ce vorbesc.
Chiar si o masina oprita si bagata in viteza, ea sta doar in rezistenta pe care o opune motorul. Aceasta rezistenta este limitata si daca o impingi suficient de tare o vei putea misca. Faptul ca motorul s-a invartit nu inseamna ca e pornit.
Eu zic ca nu o sa dea in flame. Poate fi util pentru toata lumea. Vedeti posturile lui Jeff, DeBogdan si nu numai. Ei chiar au experienta in domeniu si stiu ce vorbesc.
QUOTE (Apple @ Oct 5 2009, 01:26 PM) cristibna, te oftici degeaba, toata discutia a fost una la fel de interesanta, cum a fost sa aflu ca pot da drumul unei masini din varful unui deal cu masina intr-o treapta de viteza dar fara motor pornit. Sau cum mai bine franez blana intr-o curba de peste 90 de grade cand am 140 la ora.
Stii foarte bine la ce ma refer si la cine ma refeream, nu e nevoie sa o iei personal.
PS: Ahh, era sa uit, in frana de motor, am aflat aici ca am cai putere mai putini. Si ca CVT-ul are modul de lucru al motorului in frana de motor.
Mai poti afla ca pentru a avea o frina de motor si mai eficienta poti aprinde faza lunga si sa dai muzica la maximum. Astfel consumi 2x55W (de la faza lunga) + 600W de la sistemul Rockford Fosgate= 710W = aproape un cal putere care frineaza in plus. Eu asa fac. De fapt asta e modul de lucru normal la CVT.
Cind totusi nu sunt multumit de modul cum frineaza motorul, deschid usa de la sofer si pun stingul jos. Asta cind nu e curba.
Acum vorbind serios, probabil ca nu m-am exprimat prea coerent. Cind ma refeream la cai putere mai putini la frina de motor vroiam sa spun ca puterea unei frine de motor (Putere care se masoara in kW sau cai putere) este mult mai mica decit puterea motorului atunci cind este alimentat cu combustibil pentru accelerare.
Intr-adevar, se pare ca la motoarele cu injectie nu se introduce combustibil in cilindri atunci cind ECU decide ca nu e cazul. Galusca mea.
Iar in ceea ce priveste frina de motor la CVT, se simuleaza una comutind in modul cutie manuala si apoi se trece treptat in viteze inferioare. Efectul este similar cu cel de la cutia manuala.
In modul normal de lucru, pentru toata gama de viteze, pentru a accelera apas acceleratia, pentru a reduce viteza ridic piciorul de pe acceleratie si atit!
Restul il face computeru si cutia. Dar consumul nu scade instantaneu la 0. Ce pot sa spun e ca e mai economic condusul in modul automat decit cel manual.
La frinatul in curba de 90 cu 140kmh nu ma bag, ca nu ma pricep. Probabil ca Lancer-ul poate, pe sosea uscata si cauciucuri speciale.
Mi-am luat tema de casa sa vad de ce motorul in mod "frina de motor" face totusi zgomot identic cu motorul alimentat avind in vedere ca presiunea enorma din cilindri este produsa de explozia combustibilului si nu de comprimarea modica a aerului din cilindri.
Al doilea aspect pe care vreau sa-l studiez este faptul ca aerul este comprimat in cilindru in timpul II (compresie) pina cind pistonul ajunge in punctul mort interior (sau superior). Dar daca nu urmeaza o explozie in acest moment, el se destinde pe post de resort in timpul III (detenta). Deci energia consumata ca sa comprimi aerul in cilindru se regaseste aproape integral la sfirsitul timpului IV (minus frecarea din motor). Acum as avea nevoie de un mecanic sa imi spuna daca arborele cotit se invirteste greu sau usor, atunci cind motorul nu are chiulasa pusa. Stie cineva?
Stii foarte bine la ce ma refer si la cine ma refeream, nu e nevoie sa o iei personal.
PS: Ahh, era sa uit, in frana de motor, am aflat aici ca am cai putere mai putini. Si ca CVT-ul are modul de lucru al motorului in frana de motor.
Mai poti afla ca pentru a avea o frina de motor si mai eficienta poti aprinde faza lunga si sa dai muzica la maximum. Astfel consumi 2x55W (de la faza lunga) + 600W de la sistemul Rockford Fosgate= 710W = aproape un cal putere care frineaza in plus. Eu asa fac. De fapt asta e modul de lucru normal la CVT.
Cind totusi nu sunt multumit de modul cum frineaza motorul, deschid usa de la sofer si pun stingul jos. Asta cind nu e curba.
Acum vorbind serios, probabil ca nu m-am exprimat prea coerent. Cind ma refeream la cai putere mai putini la frina de motor vroiam sa spun ca puterea unei frine de motor (Putere care se masoara in kW sau cai putere) este mult mai mica decit puterea motorului atunci cind este alimentat cu combustibil pentru accelerare.
Intr-adevar, se pare ca la motoarele cu injectie nu se introduce combustibil in cilindri atunci cind ECU decide ca nu e cazul. Galusca mea.
Iar in ceea ce priveste frina de motor la CVT, se simuleaza una comutind in modul cutie manuala si apoi se trece treptat in viteze inferioare. Efectul este similar cu cel de la cutia manuala.
In modul normal de lucru, pentru toata gama de viteze, pentru a accelera apas acceleratia, pentru a reduce viteza ridic piciorul de pe acceleratie si atit!
Restul il face computeru si cutia. Dar consumul nu scade instantaneu la 0. Ce pot sa spun e ca e mai economic condusul in modul automat decit cel manual.
La frinatul in curba de 90 cu 140kmh nu ma bag, ca nu ma pricep. Probabil ca Lancer-ul poate, pe sosea uscata si cauciucuri speciale.
Mi-am luat tema de casa sa vad de ce motorul in mod "frina de motor" face totusi zgomot identic cu motorul alimentat avind in vedere ca presiunea enorma din cilindri este produsa de explozia combustibilului si nu de comprimarea modica a aerului din cilindri.
Al doilea aspect pe care vreau sa-l studiez este faptul ca aerul este comprimat in cilindru in timpul II (compresie) pina cind pistonul ajunge in punctul mort interior (sau superior). Dar daca nu urmeaza o explozie in acest moment, el se destinde pe post de resort in timpul III (detenta). Deci energia consumata ca sa comprimi aerul in cilindru se regaseste aproape integral la sfirsitul timpului IV (minus frecarea din motor). Acum as avea nevoie de un mecanic sa imi spuna daca arborele cotit se invirteste greu sau usor, atunci cind motorul nu are chiulasa pusa. Stie cineva?
Domnilor , dar despre lanturi cinematice ati auzit.
Cum se transfera energia creata in camera de combustie la roata ?
Sunt surprins ca este nevoie de detalii :
camera de ardere-piston-bolt-biela-arbore cotit-ambreiaj-cutie de viteze-planetare-roata;
Nu credeti ca procesul poate fi parcurs in ambele sensuri ?
Odata , cand are loc arderea cu degajare de energie si invers in lipsa acesteia la coborarea pantei ?
Considerati insa , repet , (sic) si treapata , raportul de transmitere din cutia de viteze pentru a intelege fenomenele dinamice(fizice) care au loc .
@cristibna
Mai exact la coborarea pantei in viteza a V-a (priza directa sau aproape 0,82 ) vehiculul nu va beneficia de frana de motor , pe cand daca este in viteza I-a raportul de 1 :3,538 o va incetinii la maxim totol functie de gradul de inclinare al pantei.Si asta fara a mai considera si raportul e transmitere final.
Cum se transfera energia creata in camera de combustie la roata ?
Sunt surprins ca este nevoie de detalii :
camera de ardere-piston-bolt-biela-arbore cotit-ambreiaj-cutie de viteze-planetare-roata;
Nu credeti ca procesul poate fi parcurs in ambele sensuri ?
Odata , cand are loc arderea cu degajare de energie si invers in lipsa acesteia la coborarea pantei ?
Considerati insa , repet , (sic) si treapata , raportul de transmitere din cutia de viteze pentru a intelege fenomenele dinamice(fizice) care au loc .
@cristibna
Mai exact la coborarea pantei in viteza a V-a (priza directa sau aproape 0,82 ) vehiculul nu va beneficia de frana de motor , pe cand daca este in viteza I-a raportul de 1 :3,538 o va incetinii la maxim totol functie de gradul de inclinare al pantei.Si asta fara a mai considera si raportul e transmitere final.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator