Folosirea franei de motor scade/creste consumul?
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
pt cei care nu cred ca motorul nu este sub nici o forma alimentat cu combustibil in timpul unei frane de motor, in coborarea unui deal, de exemplu, va invit sa opriti motorul din cheie, fara sa apasati nici o pedala.. in frana de motor, si sa observati daca se modifica ceva.. masina va scoate aceleasi sunete, se va comporta la fel. numai sa aveti grija sa nu fie curbe, ca se dezactiveaza servodirectia si servofrana(care nu consuma combustibil, ci curent electric).
Motoarele pe injectie, din cate am inteles consuma combustibil doar cand sunt puse sub sarcina, la relanti, pentru a mentine turatia motorului, sarcina este mica, doar atat cat sa invinga fortzele de frecare proprii.. cand masina este in vale, aceste forte sunt invinse de inertie, deci motorul este in sarcina 0. daca motorul in frana de motor ar fi consumat la fel ca si la relanti, nu ar mai fi existat frana de motor, masina s-ar fi dus ca "pe liber".
am observat ca daca apas putin acceleratia, in timp ce cobor o vale mai abrupta, chiar daca masina ramane in frana de motor, eficienta acestei frane scade, pentru ca o parte din "frecari" sunt anulate de punerea in functiune a motorului.
Motoarele pe injectie, din cate am inteles consuma combustibil doar cand sunt puse sub sarcina, la relanti, pentru a mentine turatia motorului, sarcina este mica, doar atat cat sa invinga fortzele de frecare proprii.. cand masina este in vale, aceste forte sunt invinse de inertie, deci motorul este in sarcina 0. daca motorul in frana de motor ar fi consumat la fel ca si la relanti, nu ar mai fi existat frana de motor, masina s-ar fi dus ca "pe liber".
am observat ca daca apas putin acceleratia, in timp ce cobor o vale mai abrupta, chiar daca masina ramane in frana de motor, eficienta acestei frane scade, pentru ca o parte din "frecari" sunt anulate de punerea in functiune a motorului.
QUOTE (Dudu @ Oct 4 2009, 10:54 AM) pt cei care nu cred ca motorul nu este sub nici o forma alimentat cu combustibil in timpul unei frane de motor, in coborarea unui deal, de exemplu, va invit sa opriti motorul din cheie, fara sa apasati nici o pedala.. in frana de motor, si sa observati daca se modifica ceva.. masina va scoate aceleasi sunete, se va comporta la fel. numai sa aveti grija sa nu fie curbe, ca se dezactiveaza servodirectia si servofrana(care nu consuma combustibil, ci curent electric).
Cu motorul oprit in frana de motor? Cum vine asta?
QUOTE (Dudu @ Oct 4 2009, 10:54 AM) am observat ca daca apas putin acceleratia, in timp ce cobor o vale mai abrupta, chiar daca masina ramane in frana de motor, eficienta acestei frane scade, pentru ca o parte din "frecari" sunt anulate de punerea in functiune a motorului.
Nu ti se pare normal? Te asteptai ca eficienta franei de motor sa creasca atunci cand apesi acceleratia? Inseamna ca atunci cand mergi normal si accelerezi, te astepti ca masina sa franeze.
Cu motorul oprit in frana de motor? Cum vine asta?
QUOTE (Dudu @ Oct 4 2009, 10:54 AM) am observat ca daca apas putin acceleratia, in timp ce cobor o vale mai abrupta, chiar daca masina ramane in frana de motor, eficienta acestei frane scade, pentru ca o parte din "frecari" sunt anulate de punerea in functiune a motorului.
Nu ti se pare normal? Te asteptai ca eficienta franei de motor sa creasca atunci cand apesi acceleratia? Inseamna ca atunci cand mergi normal si accelerezi, te astepti ca masina sa franeze.
Eu zic sa faceti o filtrare printre mesaje pentru ca multe sunt total pe dos.
Inca odata vreau sa va zic ca rezistenta opusa de motor in timpul unei astfel de frane se datoreaza presiunii care se face in cilindru prin impingerea fortata a pistonului. In situatia asta chiar nu se foloseste absolut deloc combustibil si daca acesta ar fi bagat in cilindru nu ar folosi la nimic, asa ca e numai normal ca o masina care are injectia comandata de un computer sa nu consume nimic. Credeti ca daca ar fi consumat ceva in timpul franei de motor ar fi fost atat de prost computerul ala de bord sa afiseze 0.00 la consum?
Apple, nu se intampla nimic nici daca apesi frana in curba, atata timp cat aceasta nu e violenta. Recomandat e ca o frana de motor mai violenta sa fie ajutata de frana normala. A nu se intelege pedala apasata de tot.
Chiar si pe zapada se poate derapa cu frana de motor. Asta iarna coborand de la cota 1400, inainte de o curba, am bagat dintr-a 3-a intr-a doua si a pierdut aderenta. Masina a luat-o drept si tot ce am putut sa fac a fost sa accelerez si sa trag frana de mana. S-a produs un fel de drift pe zapada si masina a luat-o cum trebuie in curba.
Teoria conteaza mai putin. Chiar si daca consumul nu ar fi 0 nu conteaza atat de mult. Eu va sfatuiesc ca atunci cand vine iarna sa mergeti undeva intr-un spatiu larg (de ex parcarea unui centru comercial) si sa incercati diferite chestii: frana normala, frana de motor, drifturi cu frana de mana. O sa va ajute mult in a lua decizii in situatii critice.
Inca odata vreau sa va zic ca rezistenta opusa de motor in timpul unei astfel de frane se datoreaza presiunii care se face in cilindru prin impingerea fortata a pistonului. In situatia asta chiar nu se foloseste absolut deloc combustibil si daca acesta ar fi bagat in cilindru nu ar folosi la nimic, asa ca e numai normal ca o masina care are injectia comandata de un computer sa nu consume nimic. Credeti ca daca ar fi consumat ceva in timpul franei de motor ar fi fost atat de prost computerul ala de bord sa afiseze 0.00 la consum?
Apple, nu se intampla nimic nici daca apesi frana in curba, atata timp cat aceasta nu e violenta. Recomandat e ca o frana de motor mai violenta sa fie ajutata de frana normala. A nu se intelege pedala apasata de tot.
Chiar si pe zapada se poate derapa cu frana de motor. Asta iarna coborand de la cota 1400, inainte de o curba, am bagat dintr-a 3-a intr-a doua si a pierdut aderenta. Masina a luat-o drept si tot ce am putut sa fac a fost sa accelerez si sa trag frana de mana. S-a produs un fel de drift pe zapada si masina a luat-o cum trebuie in curba.
Teoria conteaza mai putin. Chiar si daca consumul nu ar fi 0 nu conteaza atat de mult. Eu va sfatuiesc ca atunci cand vine iarna sa mergeti undeva intr-un spatiu larg (de ex parcarea unui centru comercial) si sa incercati diferite chestii: frana normala, frana de motor, drifturi cu frana de mana. O sa va ajute mult in a lua decizii in situatii critice.
Tot legat de consumul 0 http://www.youtube.com/watch?v=zX51795yZ6Y
Vedeti cand e apasat ambreiajul motorul este la ralanti si consumul nu mai este 0 cand intra in frana de motor scade la 0. Puteti incerca si voi.
Vedeti cand e apasat ambreiajul motorul este la ralanti si consumul nu mai este 0 cand intra in frana de motor scade la 0. Puteti incerca si voi.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori