!!!colt 1.3 SAM detalii
incep si eu un topic si sper sa primesc ceva raspunsuri. sunt posesorul unu Colt 1.3 SAm de vro 2 luni. masina e ok. imi place cum se comporta, demareaza cam greu dar mai conduc si masina parintilor mei(skoda octavia2) si fac putin comparatie. ok .. sa incep cu ce imi place si apoi cu ce nu-mi place
imi place : - ca e mica si te poti strecura---e
- destul de sprintena in orash dar abia dupa 3500-4000 ture
-imi place aspectul, multe priviri catre masina
- interiorul gandit cum trebuie la compartimentare
--si sistemul audio e destul de bunicel
-- a venit iarna si chiar face caldura repede si k-lumea
ce nu-mi place si nu va speriati , poate lista e cam lunga
- stalpi din fata la parbriz imi dau mare bataie de cap, cand intru intr-o curba tre sa bag capu in parbiriz
- zgomotos motorul si nu e un sunet de motor puternic ci mai degraba chinuit
- portbagajul cam mic ( fac drumul bacau- bucuresti_ sunt la facultate
- consuma mult cand e aglomerat .. al naibii de mult . am ajuns si la 24% si credeam ca mor
- consumul obisnuit e 9-10 in orash( de unde au facut aia 7.4 asa cum scrie in carte nu stiu ) si nu turez aiurea , schimb la vro 2000-3000 max si stau si cu condumul instantaneu pt a ma "controla"
- nasol ca in afara orasului nu se duce chiar asa tare la viteza- se ajunge cu greu de ex la un 150 dar cum spuneam -fac si comparatie cu skoda de acasa.
- in depasiri e cam ciudata , dai in viteza inferioara si trage dar nu asa tare cum m-as astepta
- lipsa unei cotiere- as dori sa-i pun si nu stiu cum sa fac exact, park nu m-as risca sa cumpar cine stie ce shtift-poate aveti o parere
acum sa va spun ce as dori sa fac la ea- xenon in primul rand de 6000k sau 8000k - cum vi se pare mai fain . parerea mea ca la 8000k e un albastru mai misto, as vrea sa vopsesc placutele de frana si tamburu spate in culoarea albastra - zic ca ar da bine . as pune de la mcar de la reprezentanta un eleron si un sistem audio insa imi e ca raman fara portbagaj si nu prea cred ca e asa compatibil cu mp3-ul din fabrica si nici nu vreau sa stric bordul cu un alt casetofon.
acum -- dupa cum am zis de consum, am vazut tot pe forum ca vorbeati ceva de filtru aer( se merita ? ) ma gandesc ca nu scoate cine stie ce demaraj si consum mult mai mult -- consumul in momentul asta la 3000 si ceva kilometri e de 9-10 in orash(bucuresti - dupa ora 21 cand e mai liber) si inafara 6-6jumate-7 acum depinde cum o turez (stilul de mers si cat de repede ma grabesc acasa)
sper sa cititi si voi si sa va dati cu parerea . mersi
imi place : - ca e mica si te poti strecura---e
- destul de sprintena in orash dar abia dupa 3500-4000 ture
-imi place aspectul, multe priviri catre masina
- interiorul gandit cum trebuie la compartimentare
--si sistemul audio e destul de bunicel
-- a venit iarna si chiar face caldura repede si k-lumea
ce nu-mi place si nu va speriati , poate lista e cam lunga
- stalpi din fata la parbriz imi dau mare bataie de cap, cand intru intr-o curba tre sa bag capu in parbiriz
- zgomotos motorul si nu e un sunet de motor puternic ci mai degraba chinuit
- portbagajul cam mic ( fac drumul bacau- bucuresti_ sunt la facultate
- consuma mult cand e aglomerat .. al naibii de mult . am ajuns si la 24% si credeam ca mor
- consumul obisnuit e 9-10 in orash( de unde au facut aia 7.4 asa cum scrie in carte nu stiu ) si nu turez aiurea , schimb la vro 2000-3000 max si stau si cu condumul instantaneu pt a ma "controla"
- nasol ca in afara orasului nu se duce chiar asa tare la viteza- se ajunge cu greu de ex la un 150 dar cum spuneam -fac si comparatie cu skoda de acasa.
- in depasiri e cam ciudata , dai in viteza inferioara si trage dar nu asa tare cum m-as astepta
- lipsa unei cotiere- as dori sa-i pun si nu stiu cum sa fac exact, park nu m-as risca sa cumpar cine stie ce shtift-poate aveti o parere
acum sa va spun ce as dori sa fac la ea- xenon in primul rand de 6000k sau 8000k - cum vi se pare mai fain . parerea mea ca la 8000k e un albastru mai misto, as vrea sa vopsesc placutele de frana si tamburu spate in culoarea albastra - zic ca ar da bine . as pune de la mcar de la reprezentanta un eleron si un sistem audio insa imi e ca raman fara portbagaj si nu prea cred ca e asa compatibil cu mp3-ul din fabrica si nici nu vreau sa stric bordul cu un alt casetofon.
acum -- dupa cum am zis de consum, am vazut tot pe forum ca vorbeati ceva de filtru aer( se merita ? ) ma gandesc ca nu scoate cine stie ce demaraj si consum mult mai mult -- consumul in momentul asta la 3000 si ceva kilometri e de 9-10 in orash(bucuresti - dupa ora 21 cand e mai liber) si inafara 6-6jumate-7 acum depinde cum o turez (stilul de mers si cat de repede ma grabesc acasa)
sper sa cititi si voi si sa va dati cu parerea . mersi
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
salut,
eu il am de 4 luni si de abia de 4 saptamani am invatat cum sa merg cu el mai eco.
nu mai schimba la 2000- e prea putin. incearca la 3000, mergi mai constant , si nu te grabi sa te opresti la semafor. in bc nu vad cum de iti consuma atata pt ca nu mi s-a parut un oras f aglomerat. eu in iasi scot in mod constant 8.5 , mai putin inseamna sa ma injure lumea ca nu sunt suficient de sprinten.
in afara intradevar e mai greu sa ajungi la viteze mari , dar daca vrei mai usor schimba 4 si 5 pe la 5000rpm si sa vezi ca e ok. a 5-a e numai de demultiplicare , nu prea are valga decat dupa 140 cand trece in curba de cuplu max.
legat de cotiera eu am gasit una foarte misto chiar numai ca sa ai grija cum o iei sa poti sa tragi si frana de mana.
cu staplul din stanga e adev ca se pot ascunde si 3 pietoni dupa el . era sa o patesc pe faza asta.
la depasiri daca vrei sa le faci din scurt da-i cu a 3-a pana la 130 sa vezi cum merge.
si eu o compar cu o masina mai buna (Honda CRV 2007 iCDTI), si am fost si eu dezamagit la inceput de demaraj pana am gasit turatiile mari ca sa zic asa. ideea e ca la dieselul de mai sus cuplul vine tot odata si imediat tre sa schimbi , aici este oferit oarecum uniform. vezi un topic mai jos ai curbele de cuplu pt toate motoarele.
legat de casetofonul din bord sa stii ca daca il schombi ramai fara comp-ul de bord . vei avea numai consumul instantaneu.
sa o satpanasti sanatos si fara evenimente.
toate bune
eu il am de 4 luni si de abia de 4 saptamani am invatat cum sa merg cu el mai eco.
nu mai schimba la 2000- e prea putin. incearca la 3000, mergi mai constant , si nu te grabi sa te opresti la semafor. in bc nu vad cum de iti consuma atata pt ca nu mi s-a parut un oras f aglomerat. eu in iasi scot in mod constant 8.5 , mai putin inseamna sa ma injure lumea ca nu sunt suficient de sprinten.
in afara intradevar e mai greu sa ajungi la viteze mari , dar daca vrei mai usor schimba 4 si 5 pe la 5000rpm si sa vezi ca e ok. a 5-a e numai de demultiplicare , nu prea are valga decat dupa 140 cand trece in curba de cuplu max.
legat de cotiera eu am gasit una foarte misto chiar numai ca sa ai grija cum o iei sa poti sa tragi si frana de mana.
cu staplul din stanga e adev ca se pot ascunde si 3 pietoni dupa el . era sa o patesc pe faza asta.
la depasiri daca vrei sa le faci din scurt da-i cu a 3-a pana la 130 sa vezi cum merge.
si eu o compar cu o masina mai buna (Honda CRV 2007 iCDTI), si am fost si eu dezamagit la inceput de demaraj pana am gasit turatiile mari ca sa zic asa. ideea e ca la dieselul de mai sus cuplul vine tot odata si imediat tre sa schimbi , aici este oferit oarecum uniform. vezi un topic mai jos ai curbele de cuplu pt toate motoarele.
legat de casetofonul din bord sa stii ca daca il schombi ramai fara comp-ul de bord . vei avea numai consumul instantaneu.
sa o satpanasti sanatos si fara evenimente.
toate bune
De acord cu problemele masinii de mai sus, dar, dupa cum a spus si Andrei, poate citeva sugestii la stilul de condus n-ar strica (sau poate chiar ar mai imbunatati cite ceva pe la consum, viteza, demaraj etc):
Motorul de Colt 1.3 este in primul rind pe benzina, si in al doilea rind, foarte mic. Daca o sa te uiti in manual, o sa vezi ca regimurile recomandate de condus sint urmatoarele:
a) regim economic, treptele se schimba la 4.000 de ture (aproximativ la cuplul maxim)
regim sportiv (ma rog, sportiv e mult spus, dar sa-i spunem regim mai agresiv, "mai putin lent", etc), treptele se schimba la 6.000 de ture (turatia corespunzatoare pentru puterea maxima)
Daca tu conduci un 1.3 pe benzina ca pe un 1.9 TDI, e normal sa consume mult si sa mai mearga si incet .
Insonorizarea e intr-adevar proasta (ca sa nu spun ca lipseste cu desavirsire), motorul face intr-adevar mult zgomot de la 3.000 in sus, da' stai linistit ca nu e chinuit deloc si nu i se rupe nimic, e regimul recomandat de functionare (oficial, in manual) .
Motorul de Colt 1.3 este in primul rind pe benzina, si in al doilea rind, foarte mic. Daca o sa te uiti in manual, o sa vezi ca regimurile recomandate de condus sint urmatoarele:
a) regim economic, treptele se schimba la 4.000 de ture (aproximativ la cuplul maxim)
regim sportiv (ma rog, sportiv e mult spus, dar sa-i spunem regim mai agresiv, "mai putin lent", etc), treptele se schimba la 6.000 de ture (turatia corespunzatoare pentru puterea maxima)
Daca tu conduci un 1.3 pe benzina ca pe un 1.9 TDI, e normal sa consume mult si sa mai mearga si incet .
Insonorizarea e intr-adevar proasta (ca sa nu spun ca lipseste cu desavirsire), motorul face intr-adevar mult zgomot de la 3.000 in sus, da' stai linistit ca nu e chinuit deloc si nu i se rupe nimic, e regimul recomandat de functionare (oficial, in manual) .
ok . am citti parerile voastre , mersi mult dar ..
1 - skoda nu este 1.9 ci 1.6 mpi
2-daca tu ai sa turezi pana la 4000 rpm si o sa-ti consume economic- toata stima pt tine
3-modul de a conduce - am condus multe genuri de masini cu diferite motoare si la mitsu am incercat multe variante de a conduce, oricum ideea e ca in general scot un consum de 8 jumate 9 asta cand se circula cat de cat in bucuresti dar cand se merge bara la bara am inregistrat si consum de 24 .- acum am si eu o intrebare: coltul are 2 moduri de a afisa consumul - unul care se reseteaza la 4 ore si unu care nu , voi dupa care va luati cand va spuneti valorile?
4- consumurile pe care le inregistrez nu sunt facute in bacau ci in bucuresti
in rest ce se va mai spun , aseara am condus cu ea pe zapada-cauciuce de vara - deci pe strada pur si simplu sanuitza insa se simte ca intra si abs-ul si nu am simtit ca ar trage stanga dreapta(asta e bine macar) . mi-a placut insa ca s-a dezghetat repede , s-a incalzit repede in masina si geamurile le-0a dezaburit foarte ok. cat despre zgomotul pe care il produce motorul -- tin sa te contrazic cand ai spus ca nu se chinuie motorul - totusi la cilindree de 1300 -mai exact 1332 cum scrie in certificat sa scoti 95 hp e ceva fortat . uite - skoda octavia 2 de care vorbeam scoate la un motor 1.6 mpi 103 hp deci da .. aia 95 cai a coltului sunt chinuiti. in fine .. acu ma intereseaza sa-i pun xenon . am gasit cu 500 ron . acu nu stiu . ori sa pun de 6000 k ori de 8000k . sa ne auzim cu bine
1 - skoda nu este 1.9 ci 1.6 mpi
2-daca tu ai sa turezi pana la 4000 rpm si o sa-ti consume economic- toata stima pt tine
3-modul de a conduce - am condus multe genuri de masini cu diferite motoare si la mitsu am incercat multe variante de a conduce, oricum ideea e ca in general scot un consum de 8 jumate 9 asta cand se circula cat de cat in bucuresti dar cand se merge bara la bara am inregistrat si consum de 24 .- acum am si eu o intrebare: coltul are 2 moduri de a afisa consumul - unul care se reseteaza la 4 ore si unu care nu , voi dupa care va luati cand va spuneti valorile?
4- consumurile pe care le inregistrez nu sunt facute in bacau ci in bucuresti
in rest ce se va mai spun , aseara am condus cu ea pe zapada-cauciuce de vara - deci pe strada pur si simplu sanuitza insa se simte ca intra si abs-ul si nu am simtit ca ar trage stanga dreapta(asta e bine macar) . mi-a placut insa ca s-a dezghetat repede , s-a incalzit repede in masina si geamurile le-0a dezaburit foarte ok. cat despre zgomotul pe care il produce motorul -- tin sa te contrazic cand ai spus ca nu se chinuie motorul - totusi la cilindree de 1300 -mai exact 1332 cum scrie in certificat sa scoti 95 hp e ceva fortat . uite - skoda octavia 2 de care vorbeam scoate la un motor 1.6 mpi 103 hp deci da .. aia 95 cai a coltului sunt chinuiti. in fine .. acu ma intereseaza sa-i pun xenon . am gasit cu 500 ron . acu nu stiu . ori sa pun de 6000 k ori de 8000k . sa ne auzim cu bine
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
intradevar nu e cel mai eco sa schimbi la 4000 dar este un regim optim pentru motorul acesta.
spui ca sunt 95 de cai chinuiti ? te contrazic. gandeste numai ca masinile de raliu nu au voie peste 2l, (si au peste 250 de cai, uita-te la lancer evo care la 2l are 280 de cai)si cele de F1 care sunt limitate de regulament la 3l aspirat si 1,5 turbo(din asta in practica nu sunt) si scot 800-900 cp chiar 1000 , evident de la 15000rpm in sus. este o diferenta f mare intre masinile germane si cele japoneze din punctul de vedere al turatiei motoarelor.
sunetul e chiar foarte misto, nu vad ce ti se pare ca e sunet de motor chinuit.
un consum de 8 jumate e ok in oras.
consumul este cel facut la pompa si cel care se reseteaza , ala care nu se reseteaza include si mersul extraurban.
legat de sanuta cu gume de vara nu ai ce sa faci. practic ele ingheata si devin ca si cum ar fi de plastic.
s'auzim numai de bine.
spui ca sunt 95 de cai chinuiti ? te contrazic. gandeste numai ca masinile de raliu nu au voie peste 2l, (si au peste 250 de cai, uita-te la lancer evo care la 2l are 280 de cai)si cele de F1 care sunt limitate de regulament la 3l aspirat si 1,5 turbo(din asta in practica nu sunt) si scot 800-900 cp chiar 1000 , evident de la 15000rpm in sus. este o diferenta f mare intre masinile germane si cele japoneze din punctul de vedere al turatiei motoarelor.
sunetul e chiar foarte misto, nu vad ce ti se pare ca e sunet de motor chinuit.
un consum de 8 jumate e ok in oras.
consumul este cel facut la pompa si cel care se reseteaza , ala care nu se reseteaza include si mersul extraurban.
legat de sanuta cu gume de vara nu ai ce sa faci. practic ele ingheata si devin ca si cum ar fi de plastic.
s'auzim numai de bine.
iata si de la mine
primele doua poze arata discrepanta dintre ce indica plutitorul si ce indica minunatul computer(la el aia inseamna ca e pe rosu) si a treia poza e in trafic pe la gara in ziua in care a nins.din pacate,m-am enervat si am taiat-o pe o strada laturalnica si a mai scazut.
primele doua poze arata discrepanta dintre ce indica plutitorul si ce indica minunatul computer(la el aia inseamna ca e pe rosu) si a treia poza e in trafic pe la gara in ziua in care a nins.din pacate,m-am enervat si am taiat-o pe o strada laturalnica si a mai scazut.
- Fişiere ataşate
-
- DSC00153.JPG (16.72 KiB) Vizualizat de 5810 ori
-
- DSC00157.JPG (20.05 KiB) Vizualizat de 5811 ori
-
- DSC00158.JPG (22.23 KiB) Vizualizat de 5810 ori
ba vad si ceilalti, daca isi pun ochelari de soare.
legat de pozele de mai sus referitoare la consum...
In mod normal ar trebui o corelatie intre indicatia de pe ceas referitoare la ~ cantitatea de benzina din rezervor si indicatiile de pe computerul de bord referitoare la ~ kilometrii care mai pot fi pot fi parcursi pana la epuizarea completa a carburantului din rezervor.
Nu am verificat niciodata chestia asta dar o sa ma uit si o sa va spun insa cred ca e la fel.
O observatie particulara...plutitorul nu este foarte bine calibrat, deoarece pornind de la plin, cu prima jumatate a rezervorului numarul de km parcursi este mult mai mare decat cu cea de-a doua jumatate, intreg rezervorul fiind consumat pe acelasi traseu si in aceleasi conditii.
Ok, sa zicem ca este vorba de supraplin si prima jumatate de fapt presupune 1-2 litri in plus, sau mai mult...dar diferenta de km este mult prea mare, insa nu cred ca asta sa fie cauza discrepantelor dintre cele doua valori afisate de voi.
Computerul de bord, adica softul, primeste aceeasi valoare referitoare la cantitatea de carburant din rezervor (acum mai depinde si acum transforma informatia analogica de la plutitor in digitala ) ... pana aici nimic nou...dar de aici incolo apare problema, in conditiile in care aproximeaza un consum mediu mai maricel sa nu zic mare iar cantitatea din rezervor este aproape de minim, (asa cum se vede in poze) nu se mai calculeaza nimic, da cu liniute, pentru ca, stiind ca plutitorul are o eroare destul de mare...consumul mediu la fel in mediul urban...iar informatia asta referitoare la km care pot fi parcursi pana la epuizarea carburantului din rezervor presupune o responsabilitate mare din partea producatorului in anumite situatii, MAP) au preferat sa nu mai afiseze nimic, astfel incat nu mai poate fi acuzat nimeni de nimic.
Daca plutitorul ar fi fost mult mai precis pe toata scala, algoritmul din soft care calculeaza consumul mediu ar fi fost mai inteligent si mai corect, atunci si-ar fi permis niste tolerante mai mici si automat altfel ar fi stat lucrurile insa consider ca e mai ok sa nu-ti afiseze nimic, adica rosu decat sa afiseze o valoare eroanata in km.
Eu tin cont de plutitor, s-a aprins ledu' beep beep fuga la benzinarie desi pana acum nu mi s-a intamplat asta decat de trei ori.
Pe rosu cred ca am mai parcurs max. 10km prin bucuresti, prin toamna cand era mai cald si nu blocajele nu erau asa de mari.
legat de pozele de mai sus referitoare la consum...
In mod normal ar trebui o corelatie intre indicatia de pe ceas referitoare la ~ cantitatea de benzina din rezervor si indicatiile de pe computerul de bord referitoare la ~ kilometrii care mai pot fi pot fi parcursi pana la epuizarea completa a carburantului din rezervor.
Nu am verificat niciodata chestia asta dar o sa ma uit si o sa va spun insa cred ca e la fel.
O observatie particulara...plutitorul nu este foarte bine calibrat, deoarece pornind de la plin, cu prima jumatate a rezervorului numarul de km parcursi este mult mai mare decat cu cea de-a doua jumatate, intreg rezervorul fiind consumat pe acelasi traseu si in aceleasi conditii.
Ok, sa zicem ca este vorba de supraplin si prima jumatate de fapt presupune 1-2 litri in plus, sau mai mult...dar diferenta de km este mult prea mare, insa nu cred ca asta sa fie cauza discrepantelor dintre cele doua valori afisate de voi.
Computerul de bord, adica softul, primeste aceeasi valoare referitoare la cantitatea de carburant din rezervor (acum mai depinde si acum transforma informatia analogica de la plutitor in digitala ) ... pana aici nimic nou...dar de aici incolo apare problema, in conditiile in care aproximeaza un consum mediu mai maricel sa nu zic mare iar cantitatea din rezervor este aproape de minim, (asa cum se vede in poze) nu se mai calculeaza nimic, da cu liniute, pentru ca, stiind ca plutitorul are o eroare destul de mare...consumul mediu la fel in mediul urban...iar informatia asta referitoare la km care pot fi parcursi pana la epuizarea carburantului din rezervor presupune o responsabilitate mare din partea producatorului in anumite situatii, MAP) au preferat sa nu mai afiseze nimic, astfel incat nu mai poate fi acuzat nimeni de nimic.
Daca plutitorul ar fi fost mult mai precis pe toata scala, algoritmul din soft care calculeaza consumul mediu ar fi fost mai inteligent si mai corect, atunci si-ar fi permis niste tolerante mai mici si automat altfel ar fi stat lucrurile insa consider ca e mai ok sa nu-ti afiseze nimic, adica rosu decat sa afiseze o valoare eroanata in km.
Eu tin cont de plutitor, s-a aprins ledu' beep beep fuga la benzinarie desi pana acum nu mi s-a intamplat asta decat de trei ori.
Pe rosu cred ca am mai parcurs max. 10km prin bucuresti, prin toamna cand era mai cald si nu blocajele nu erau asa de mari.
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
si la mine display-ul e verde cu scris pe negru.
da mi se pare mai frumos celelat ..
oare pot sa mi-l schimb?
cand e soare afara oricum nu prea pot sa merg fara ochelari .. asa ca nu ar fi op problema.
se mai intampla sa iti afiseze informatii eronate chiar si plutitorul daca te invarti intr-un oras cu multe urcusiri si coborasuri .. cand se "plimba" benzina in rezervor.. in orice caz am facut consumul comparat si eroarea care am avut-o era de pana in 0,5l/100km la un plin. deci comp-ul calculeaza ok dupa aprerea mea , dar dupa ce mergi macar 10km ca sa se stablizeze consumul(ma refer la modul automat).
si consumul cu 25% e real .. daca mergi in ritmul in care iesi cu masina din paracre 100 km o sa consume enorm in treapta 1.
ideea e ca nu mergi decat cativa km (1,2km..) si de aia scade. dar per total valoarea de la sf de zi e aproape de realitate.
numai bine.
da mi se pare mai frumos celelat ..
oare pot sa mi-l schimb?
cand e soare afara oricum nu prea pot sa merg fara ochelari .. asa ca nu ar fi op problema.
se mai intampla sa iti afiseze informatii eronate chiar si plutitorul daca te invarti intr-un oras cu multe urcusiri si coborasuri .. cand se "plimba" benzina in rezervor.. in orice caz am facut consumul comparat si eroarea care am avut-o era de pana in 0,5l/100km la un plin. deci comp-ul calculeaza ok dupa aprerea mea , dar dupa ce mergi macar 10km ca sa se stablizeze consumul(ma refer la modul automat).
si consumul cu 25% e real .. daca mergi in ritmul in care iesi cu masina din paracre 100 km o sa consume enorm in treapta 1.
ideea e ca nu mergi decat cativa km (1,2km..) si de aia scade. dar per total valoarea de la sf de zi e aproape de realitate.
numai bine.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori