2008 Lancer 1.5 109 CP Invite - Amethyst Black
Salutare . Nu am scris la service story pentru ca am luat-o mai mult ca pe o greseala de a mea , aceea de a merge la un service in Romania .
Sa nu se simta ofensat domnul receptioner . Tot ce zic aici am sa ii spun si lui . Ieri am fost calm si am vorbit frumos si cu respect . Eu am fost tratat mai putin asa . De , fatza si fizicul ma tradeaza si par un pusti , probabil .
Asta nu e o problema . Chiar imi place sa vorbim deschis de la egal la egal . Ma enerveaza diplomatiile in unele cazuri.
Ieri am facut prima revizie , cea de an , ca mai era mult pana la 15 000 km . De ce m-am ferit mai tare, parca de aia s-a intamplat mult mai rau .
Am zis sa nu scriu aici, pana nu clarific toata problema . Mai trebuie schimbata pompa ambreiaj , care intra pe garantie .
Pentru cei care se aprindeau si tratau cu indiferenta pe alte topicuri cand spuneam ca scratie pedala de ambreiaj , eu zic sa analizam putin ce spune fiecare , inainte de a sari in sus .
Se pare ca s-a dus, sau asa a fost de la inceput , nu stiu ce pompa . Probabil pedala are un sistem hidraulic , nu e pe arc , nu stiu ...
Atata se ataca unii de pe forum de parca ai zice ca lucreaza toti pentru mitsubishi, si cumva le iau painea de la gura cand afirm ca masina are si probleme, remediabile sau nu .
Revin . Probabil citesc si angajatii ai altor service-uri acest forum , poate chiar si cei de la Brasov , unde m-am dus sa fac revizia , din mai multe motive la care cred ca le puteau gasi rezolvare si altii , chiar daca masina nu a fost luata de la ei .
Poate cei de acolo cred ca daca vorbesc aici despre cum m-au tratat , e vorba de lasitate sau altceva . Eu zic ca nu le-am spus in fata din respect si bun simt ca sa nu-i fac de ras in fata altor clienti care se mai aflau pe acolo .
Data viitoare nu mai sunt baiat bun, si astept sa ma sune baiatul care s-a ocupat de mine ( legat de schimbat pompa), ca sa discutam altfel...
Nu-l sun eu, ca am vazut ca e foarte ocupat si vorbeste mult la telefon . Eu vorbeam cu el si el ma " ignora " raspunzand la telefoane . Asta e , am venit cu un Lancer de 18 000 si ceva de euro , nu cu un Range/Land Rover .
Deci am decis sa ma abtin pana clarific treburile, dar cand deschid capota la motor si vad in ce stare e masina, parca imi vine sa ma duc in secunda asta peste ei . Asa ca incerc sa refulez aici in caz ca intereseaza pe vreunul .
Le-am dus o masina noua ( la km pe care ii are , nici nu a fost bine rodata ) si am plecat cu una stricata , iar la motor arata de zici ca e dacia 1310 cand avea scurgeri de tot felul de lichide .
Dupa cum zic ei ... , au schimbat decat ulei , filtru ulei , si filtru clima . Filtrul de aer nefiind nevoie, ca ar fi curat ... .
Toata treaba 600 ron . Cand am vorbit la telefon si cand au preluat masina , pretul reviziei era de aprox 600 ron , asta inainte sa vada ei ca filtrul nu mai trebuie schimbat .
Ma intreb atunci ce inseamna " aprox 600 " ? Ca daca puneau si filtrul acela, depasea de mult suma asta , ca doar nu o fi 10 lei . Nu poti sa spui aprox 600 si totalul sa fie 699 . In fine .
Achit suma , baiatul imi spune ca masina e in parcarea service-ului , si zic sa ma uit de zgarieturi sau alte chestii .
Masina manjita de maini de ulei in dreptul capotei si portieri sofer , plus in interior , pe volan si sistemul audio . De, baietii au ascultat muzica in timp ce s-au plimbat 10 km pentru " teste " .
Am specificat ca nu prea tin franele, si au scos-o la plimbare pentru verificat . Vorbim si despre asta mai tarziu .
Precizez ca masina s-a prafuit din cauza ca a plouat putin si la 6 dimineata nu am avut unde s-o spal .
Dupa ce am inspectat exteriorul , moment in care vine si receptionerul respectiv si se uita de parca fac ceva rau de tot ca imi insepctez masina ( sau asa mi s-a parut mie... ) dau sa ridic capota ...
Jale mare ! Ulei si antigel peste tot . Urat , parca nu o recunosteam , mai ales ca am sters-o cu mana mea cu o seara inainte , sa nu fiu taran si s-o duc baietilor prafuita , nu murdara ! Pot sa spun ca arata ca nou motorul .
Deci, zici ca au pus ulei cu galeata . Si acum , scutul este intr-o balta de ulei , pe niste contacte electrice , peste tot ce sa mai zic .
Trebuiau verificate xenon-ul , mai exac becurile pentru ca bateau prost , nu vedeam nimic si cred ca imi luam si carnita pe drum , si s-a umblat la cablaraia respectiva . Bai , nu au putut sa le prinda si ei la loc cu niste bride . A trebuit sa le vad eu si sa ii zic receptionerului . Atarnau ca niste mate pe acolo . L-a chemat pe un meserias si ghici ce ?
Ala a venit cu o amarata de brida ma !!! A prins cablurile pe dreapta dar pe stanga nu ! Daca nu i-am zis eu ca si pe stanga sunt la fel ....
Faceam eu treaba asta acasa , ca am bride sa-i imbrac pe amandoi , dar am zis sa nu plec cu ele atarnate asa . Ce naiba ma ? Le-am lasat asa pe stanga , da-o in colo de treaba . Daca se rupea brida aceea sau nu era buna ? Se duce meseriasul iar in atelier ?
Nu stiu de ce a trebuit desfacuta tubulatura de antigel . Probabil il incomoda la filtrul de ulei , da chiar asa sa manjesti totul cu antigel ? Si pe deasupra nu au mai completat ce au varsat . Va vine sa credeti ? M-am uitat acum si e deja pe low !!
Ce oameni ma ....
Am vorbit de ulei, de antigel , de fire xenon , acum sa vorbim si de felul cum te ingrijesti de masina clientului .
Am ( de fapt impropriu spus ) , si alte masini cum ar fi logan si peugeot . Hai sa nu vorbim de peugeot , dar frate cand te duci cu loganu la revizie , aia pun ceva pe langa capota motorului cand se lucreaza, si in afara de scaunul soferului , iti imbraca si volanul plus podeau in ceva , sa nu o iei plina de ulei !!
Bai, loganul are plasticul ala urat pe volan si tot nu-l trateaza asa . Dar lancer-ul , care zici ca acum se rupe pielea aceea subtire ?
Hai sa trecem la lucruri mai importante .
- Dupa cum ma asteptam , la vederea cunoscatoare a baiatului respectiv de la receptie , vopseaua nu are nimic !!
Pietre tata ! Aia e ! Daca era exfoliere , busea din interior . Faci si tu pe casco ...
Ale naibii pietre , loveau numai colturile barii , in rest in fata e curata ca lacrima .
Mai intrebam si pe altii si nu cred ca ramane asa. Treaba e ca nu sunt singur . Ati vazut si voi ce cazuri mai sunt .
-Partea de franare, au spus ca e in regula ca au testa-to jejde insi . Ok , asta e , intrebam si pe altii . poate mi se pare mie. E posibil , nu am condus si alte lancer-e sa imi dau cu parerea . Eu vorbeam in functie de alte masini .
Lucruri bune: - reglat frana de mana , tine acum fata de inainte si are cursa scurta .
- am probat aseara xenonul si e total diferit fata de cum ma chinuaim eu seara , ca trebuia sa merg mai
mult cu faza lunga ( bec normal ) . Se vad bine sacum si parca nici nu mai orbeste asa rau , neavand lupa .
Acum vine partea cea ma interesanta .
Accept si inghit in sec fata de ce s-a intamplat , numai bine , si o iau spre casa .
Ies din brasov , prin ceva drum liber si incep sa accelerez ...
Am zis sa accelerez ? Ce mai baieti , ca am zis ca am plecat cu loganul de 1.4 cu aerul conditionat pornit !
Nu am bagat de seama asa serios . Dau mai departe , sa fac o depasire , retrogradez a treia ca parca nu era suficient , cand pauza ...
Vazand ca ma chinui pe langa masina de langa mine , care nu era vreun bolid ( o masina oarecare ) , apas mai tare acceleratia ca era nevoie , ca am stat ca mult paralei .
Am dat de podea cu pedala !! Nu mi-a vent sa cred . De cand am masina , nu am atins podeaua in nicio treapta .
Deja ceva nu era in regula . Dai si urmareate turometru , vitezometrul . Il anunt si pe prietenul cu care am fost , bai frate tu nu simti ca nu mai trage masina . Ma aproba si el, si incep sa mai testez .
Nimic !! Masina era moarta , nu mai avea zvac-ul acela . Se tura iar vitezometrul nimic . Apasam pedala in a 3, 4, 5 pana la fund si masina parca statea pe loc pentru turatiile acelea .
Eu am cautat mereu sa menajez masina si nu prea am depasit 4000 de ture . Acum lua 4000 si ziceai ca o imping .
Ajung aproape de predeal si ma hotarasc sa ma intorc inapoi , poate mi s-a parut mie fiindca urcam .
De unde , si la coborare , aceiasi faza . In drum spre ei dupa cativa km buni , iau decizia sa nu ma mai intorc , ca oricum va trebui sa-mi schimbe pompa aceea si le spun atunci despre problema .
Dau inapoi spre casa , dar incep sa ma enervez din ce in ce mai tare . Opresc pe dreapta si-l il sun pe respectivul .
Imi zice sa ma intorc la ei sa se uite ca nu au facut decat sa schimbe filtrele . Era a doua oara cand ma intorceam si am avut timp sa-mi dau seama ca nu mi se pare ( efectul palcebo ) si ca masina ciar nu trage . Eram trei insi care am vazut treaba asta . Aceiasi trei si cu care am plecat , masina neluand cu nimic in greutate .
Ajung acolo , cheama baiatu un mecanic , vine tot meseriasul cu brida , si ma da la o parte sa conduca el .
Ca o paranteza , cand a dat sa iasa din curtea aceea , sa intre si un motociclist cu o tipa in spate , in noi .
Da si injura si semne obscene din partea lu' ala cat si a lui aia mai ales . Aveau dreptate pe bune . Bine ca nu au intrat in noi . Se facuse verde inainte la ei si mecanicul o luase in dreapta in fata exact pe pe directia lor .
Probabil a crezut ca are timp , dar daca masina nu-l ajuta ....
A urmat abureala respectiva , ca merge ca nu stiu ce. Bai nene nu vezi ca se tureaza aiurea ? Nimic , pauza .
Ajungem la service iar dupa o tura de 2 -3 km si imi spune ca sa vada si seful de service, dupa care pleaca .
Eu cred si acum ca stia ca ceva nu e in regula .
Vine un domn , care nu parea sef de service tinuta curata pe care o avea , se prezinta si i explic problema .
Ma- luat cu psihicul , deci probail sun si paranoia .
I-am explicat prima data cu franele , a zis ca s-a dat si el cu ea ( in gandul meu , mai sunteti multi care ati plimbat-o ? ) si sunt ok , si ca masina nu mai trage ca la inceput . A vrut sa ma explic mai clar , am incercat s-o fac argumentand ca turatia, ca vitezometrul ca nu stiu ce .
La fel , s-o testeze si el . Pe drum aceiasi placa , ca e ok pentru motorul ei , ambreiajul e super bun ca uite in a 4 a merge, aca sa se testeaza ambreiajul . Totul ok si daca vrei o pun si pe tester fara sa te coste nimic , ca nu vreau sa pleci dezamagit ca si eu am fost tratat cu curul la randul meu .
De parca eu le-as fi dat vreun ban .
Ajungem la service si ma trimit la racoare ca o duce el in service . Sa fi fost vreo 5 min sau putin mai mult cand il vad ca vine , da mana cu mine de la revedere , masina nu are nimic e perfecta . Si a inteles el ca o sa ne mai vedem cand schimb pompa. Imi tot spunea ca motorul e mic pentru greutatea ei si ca atat poate ca nu am cine stie ce bolid . Nenea , nu am zis eu ca am avion dar nu mai e ca inainte , nu intelegi ? Degeaba ...
Erau texte de parca acum cumparam masina , eu nu am stiut ce ma luat sau ce am condus pana acum .
Ce puteam sa mai zic si sa mai fac !? Am luat cheile si mars acasa . Eram ofticat si am zis ca o rezolv in alta parte .
Pe drum m-am hotarat sa trag de ea mai ales ca eram extrem de nervos . Am observat alta chestei ciudata . Acum in a 4-a si a 5-a , nu se mai tura mai mult de 2500 . Retrogradam mult ca sa am ceva viteza.
Cand ajung la intrare in Sinaia am simtit ca parca isi revine . Se simtea din nou acel zvac in acceleratie . Au simtit si cei care au fost cu mine . Am zis ca poat eincepe sa-si dea drumul si dai si alearga si mai rau .
Am ajuns acasa si pot sa spun ca datorita stilului in care am mers , masina si-a revenit fata de cum era .
Acum masina pare cat de cat in regula ca mers dar sub capota e jalnic pentru o masina la pretul asta .
Zici ca e dacia mea , asa mi-a spus un prieten....
Nu curat ce au facut , pana nu vad si ei cum au lasat. O fi motorul acolo , dar eu nu ti l-am adus asa . Mai multa atentie si ordine la locul de munca ar fi necesar .
Mi-a mai trecut putin supararea , dar am simtit ca din masina noua pe care o aveam acum , o simt altfel , ca s-a umblat in ea . Daca stiam , as fi renuntat oricand la garantie , ca nu ma intereseaza stamplia lor in caietul acela , atata timp cat nu am de gand s-o vand .
Un an a trecut , si daca ma duceam mai devreme cu pompa aceea , nici nu aveam nevoie de rezvizie la cei 5000 km pe care am apucat sa-i fac , datorita timpului putin pe care il am la dispozitie . In ritmul asta trec cei 3 ani pana fac eu 15 000 , asa ca mare lucru nu se putea strica la ea.
Uite ca dupa revizie , in loc sa fie mai bine, a fost mai prost .
Receptionerul catre preitenul meu cat timp eu eram plecat in " teste " : " Asa e dupa primul schimb, masina devine mai elastica ! "
Ce aia , elastica ? Numai elastica nu e i-as fi spus eu .
Deci toate astea am sa le spun si celor de acolo, fara nici-o jena , la urmatoare vizita .
Domnii cu care am vorbit, nu trebuie sa se simta lezati ca scriu toate astea aici . Poate nu trebuia acum dar , nu ma pot abtine.
Lumea trebuie sa stie, ca asa nu mai merge .
Poate am sa le fac si o demonstratie cum trage de fapt masina acum dupa ce am " tratat-o " , ca ei nu aveau domne alta pe stoc sa facem probe cum am solicitat eu .
Daca esti baiat bun , pleci cu masina varza .
V-am spus ca din cauza vopselei si a xenonului montat la ei , cat si ce povetsea Cix despre cum esti tratat acolo ( Cix, tu nu ai nico legatura , pana la urma eu am hotarat ) , am ales aceasta varianta pentru revizie .
Daca as putea schimba pompa in alta parte , chiar daca ei au comandat-o ( daca au facut comanda ) as face-o cu cea mai mare palcere .
Fara suparare , dar nu am fost deloc multumit de cum am fost tratat si de ce s-a intamplat . Prea repede sa scape de tine .
Sper sa fie totul bine si data viitoare nu mai plec de langa masina , oricare ar fi service-ul . Nu se poate sa ma trimiti la plimbare si cand vin sa gasesc masina in halul asta .
Daca nu v-am plictisit cu dimensiunea postului , astept comentariile oricare ar fi ele .
P.s - Andrei , as dori ca postul asta sa ramana aici , pentru ca nu vreau sa se creda cineva ca ma ascund . Cine citeste , poate vedea ca am reclamat dinainte anumite probleme si ca sunt multuimit in general de masina , chiar daca nu e avion
Sa nu se simta ofensat domnul receptioner . Tot ce zic aici am sa ii spun si lui . Ieri am fost calm si am vorbit frumos si cu respect . Eu am fost tratat mai putin asa . De , fatza si fizicul ma tradeaza si par un pusti , probabil .
Asta nu e o problema . Chiar imi place sa vorbim deschis de la egal la egal . Ma enerveaza diplomatiile in unele cazuri.
Ieri am facut prima revizie , cea de an , ca mai era mult pana la 15 000 km . De ce m-am ferit mai tare, parca de aia s-a intamplat mult mai rau .
Am zis sa nu scriu aici, pana nu clarific toata problema . Mai trebuie schimbata pompa ambreiaj , care intra pe garantie .
Pentru cei care se aprindeau si tratau cu indiferenta pe alte topicuri cand spuneam ca scratie pedala de ambreiaj , eu zic sa analizam putin ce spune fiecare , inainte de a sari in sus .
Se pare ca s-a dus, sau asa a fost de la inceput , nu stiu ce pompa . Probabil pedala are un sistem hidraulic , nu e pe arc , nu stiu ...
Atata se ataca unii de pe forum de parca ai zice ca lucreaza toti pentru mitsubishi, si cumva le iau painea de la gura cand afirm ca masina are si probleme, remediabile sau nu .
Revin . Probabil citesc si angajatii ai altor service-uri acest forum , poate chiar si cei de la Brasov , unde m-am dus sa fac revizia , din mai multe motive la care cred ca le puteau gasi rezolvare si altii , chiar daca masina nu a fost luata de la ei .
Poate cei de acolo cred ca daca vorbesc aici despre cum m-au tratat , e vorba de lasitate sau altceva . Eu zic ca nu le-am spus in fata din respect si bun simt ca sa nu-i fac de ras in fata altor clienti care se mai aflau pe acolo .
Data viitoare nu mai sunt baiat bun, si astept sa ma sune baiatul care s-a ocupat de mine ( legat de schimbat pompa), ca sa discutam altfel...
Nu-l sun eu, ca am vazut ca e foarte ocupat si vorbeste mult la telefon . Eu vorbeam cu el si el ma " ignora " raspunzand la telefoane . Asta e , am venit cu un Lancer de 18 000 si ceva de euro , nu cu un Range/Land Rover .
Deci am decis sa ma abtin pana clarific treburile, dar cand deschid capota la motor si vad in ce stare e masina, parca imi vine sa ma duc in secunda asta peste ei . Asa ca incerc sa refulez aici in caz ca intereseaza pe vreunul .
Le-am dus o masina noua ( la km pe care ii are , nici nu a fost bine rodata ) si am plecat cu una stricata , iar la motor arata de zici ca e dacia 1310 cand avea scurgeri de tot felul de lichide .
Dupa cum zic ei ... , au schimbat decat ulei , filtru ulei , si filtru clima . Filtrul de aer nefiind nevoie, ca ar fi curat ... .
Toata treaba 600 ron . Cand am vorbit la telefon si cand au preluat masina , pretul reviziei era de aprox 600 ron , asta inainte sa vada ei ca filtrul nu mai trebuie schimbat .
Ma intreb atunci ce inseamna " aprox 600 " ? Ca daca puneau si filtrul acela, depasea de mult suma asta , ca doar nu o fi 10 lei . Nu poti sa spui aprox 600 si totalul sa fie 699 . In fine .
Achit suma , baiatul imi spune ca masina e in parcarea service-ului , si zic sa ma uit de zgarieturi sau alte chestii .
Masina manjita de maini de ulei in dreptul capotei si portieri sofer , plus in interior , pe volan si sistemul audio . De, baietii au ascultat muzica in timp ce s-au plimbat 10 km pentru " teste " .
Am specificat ca nu prea tin franele, si au scos-o la plimbare pentru verificat . Vorbim si despre asta mai tarziu .
Precizez ca masina s-a prafuit din cauza ca a plouat putin si la 6 dimineata nu am avut unde s-o spal .
Dupa ce am inspectat exteriorul , moment in care vine si receptionerul respectiv si se uita de parca fac ceva rau de tot ca imi insepctez masina ( sau asa mi s-a parut mie... ) dau sa ridic capota ...
Jale mare ! Ulei si antigel peste tot . Urat , parca nu o recunosteam , mai ales ca am sters-o cu mana mea cu o seara inainte , sa nu fiu taran si s-o duc baietilor prafuita , nu murdara ! Pot sa spun ca arata ca nou motorul .
Deci, zici ca au pus ulei cu galeata . Si acum , scutul este intr-o balta de ulei , pe niste contacte electrice , peste tot ce sa mai zic .
Trebuiau verificate xenon-ul , mai exac becurile pentru ca bateau prost , nu vedeam nimic si cred ca imi luam si carnita pe drum , si s-a umblat la cablaraia respectiva . Bai , nu au putut sa le prinda si ei la loc cu niste bride . A trebuit sa le vad eu si sa ii zic receptionerului . Atarnau ca niste mate pe acolo . L-a chemat pe un meserias si ghici ce ?
Ala a venit cu o amarata de brida ma !!! A prins cablurile pe dreapta dar pe stanga nu ! Daca nu i-am zis eu ca si pe stanga sunt la fel ....
Faceam eu treaba asta acasa , ca am bride sa-i imbrac pe amandoi , dar am zis sa nu plec cu ele atarnate asa . Ce naiba ma ? Le-am lasat asa pe stanga , da-o in colo de treaba . Daca se rupea brida aceea sau nu era buna ? Se duce meseriasul iar in atelier ?
Nu stiu de ce a trebuit desfacuta tubulatura de antigel . Probabil il incomoda la filtrul de ulei , da chiar asa sa manjesti totul cu antigel ? Si pe deasupra nu au mai completat ce au varsat . Va vine sa credeti ? M-am uitat acum si e deja pe low !!
Ce oameni ma ....
Am vorbit de ulei, de antigel , de fire xenon , acum sa vorbim si de felul cum te ingrijesti de masina clientului .
Am ( de fapt impropriu spus ) , si alte masini cum ar fi logan si peugeot . Hai sa nu vorbim de peugeot , dar frate cand te duci cu loganu la revizie , aia pun ceva pe langa capota motorului cand se lucreaza, si in afara de scaunul soferului , iti imbraca si volanul plus podeau in ceva , sa nu o iei plina de ulei !!
Bai, loganul are plasticul ala urat pe volan si tot nu-l trateaza asa . Dar lancer-ul , care zici ca acum se rupe pielea aceea subtire ?
Hai sa trecem la lucruri mai importante .
- Dupa cum ma asteptam , la vederea cunoscatoare a baiatului respectiv de la receptie , vopseaua nu are nimic !!
Pietre tata ! Aia e ! Daca era exfoliere , busea din interior . Faci si tu pe casco ...
Ale naibii pietre , loveau numai colturile barii , in rest in fata e curata ca lacrima .
Mai intrebam si pe altii si nu cred ca ramane asa. Treaba e ca nu sunt singur . Ati vazut si voi ce cazuri mai sunt .
-Partea de franare, au spus ca e in regula ca au testa-to jejde insi . Ok , asta e , intrebam si pe altii . poate mi se pare mie. E posibil , nu am condus si alte lancer-e sa imi dau cu parerea . Eu vorbeam in functie de alte masini .
Lucruri bune: - reglat frana de mana , tine acum fata de inainte si are cursa scurta .
- am probat aseara xenonul si e total diferit fata de cum ma chinuaim eu seara , ca trebuia sa merg mai
mult cu faza lunga ( bec normal ) . Se vad bine sacum si parca nici nu mai orbeste asa rau , neavand lupa .
Acum vine partea cea ma interesanta .
Accept si inghit in sec fata de ce s-a intamplat , numai bine , si o iau spre casa .
Ies din brasov , prin ceva drum liber si incep sa accelerez ...
Am zis sa accelerez ? Ce mai baieti , ca am zis ca am plecat cu loganul de 1.4 cu aerul conditionat pornit !
Nu am bagat de seama asa serios . Dau mai departe , sa fac o depasire , retrogradez a treia ca parca nu era suficient , cand pauza ...
Vazand ca ma chinui pe langa masina de langa mine , care nu era vreun bolid ( o masina oarecare ) , apas mai tare acceleratia ca era nevoie , ca am stat ca mult paralei .
Am dat de podea cu pedala !! Nu mi-a vent sa cred . De cand am masina , nu am atins podeaua in nicio treapta .
Deja ceva nu era in regula . Dai si urmareate turometru , vitezometrul . Il anunt si pe prietenul cu care am fost , bai frate tu nu simti ca nu mai trage masina . Ma aproba si el, si incep sa mai testez .
Nimic !! Masina era moarta , nu mai avea zvac-ul acela . Se tura iar vitezometrul nimic . Apasam pedala in a 3, 4, 5 pana la fund si masina parca statea pe loc pentru turatiile acelea .
Eu am cautat mereu sa menajez masina si nu prea am depasit 4000 de ture . Acum lua 4000 si ziceai ca o imping .
Ajung aproape de predeal si ma hotarasc sa ma intorc inapoi , poate mi s-a parut mie fiindca urcam .
De unde , si la coborare , aceiasi faza . In drum spre ei dupa cativa km buni , iau decizia sa nu ma mai intorc , ca oricum va trebui sa-mi schimbe pompa aceea si le spun atunci despre problema .
Dau inapoi spre casa , dar incep sa ma enervez din ce in ce mai tare . Opresc pe dreapta si-l il sun pe respectivul .
Imi zice sa ma intorc la ei sa se uite ca nu au facut decat sa schimbe filtrele . Era a doua oara cand ma intorceam si am avut timp sa-mi dau seama ca nu mi se pare ( efectul palcebo ) si ca masina ciar nu trage . Eram trei insi care am vazut treaba asta . Aceiasi trei si cu care am plecat , masina neluand cu nimic in greutate .
Ajung acolo , cheama baiatu un mecanic , vine tot meseriasul cu brida , si ma da la o parte sa conduca el .
Ca o paranteza , cand a dat sa iasa din curtea aceea , sa intre si un motociclist cu o tipa in spate , in noi .
Da si injura si semne obscene din partea lu' ala cat si a lui aia mai ales . Aveau dreptate pe bune . Bine ca nu au intrat in noi . Se facuse verde inainte la ei si mecanicul o luase in dreapta in fata exact pe pe directia lor .
Probabil a crezut ca are timp , dar daca masina nu-l ajuta ....
A urmat abureala respectiva , ca merge ca nu stiu ce. Bai nene nu vezi ca se tureaza aiurea ? Nimic , pauza .
Ajungem la service iar dupa o tura de 2 -3 km si imi spune ca sa vada si seful de service, dupa care pleaca .
Eu cred si acum ca stia ca ceva nu e in regula .
Vine un domn , care nu parea sef de service tinuta curata pe care o avea , se prezinta si i explic problema .
Ma- luat cu psihicul , deci probail sun si paranoia .
I-am explicat prima data cu franele , a zis ca s-a dat si el cu ea ( in gandul meu , mai sunteti multi care ati plimbat-o ? ) si sunt ok , si ca masina nu mai trage ca la inceput . A vrut sa ma explic mai clar , am incercat s-o fac argumentand ca turatia, ca vitezometrul ca nu stiu ce .
La fel , s-o testeze si el . Pe drum aceiasi placa , ca e ok pentru motorul ei , ambreiajul e super bun ca uite in a 4 a merge, aca sa se testeaza ambreiajul . Totul ok si daca vrei o pun si pe tester fara sa te coste nimic , ca nu vreau sa pleci dezamagit ca si eu am fost tratat cu curul la randul meu .
De parca eu le-as fi dat vreun ban .
Ajungem la service si ma trimit la racoare ca o duce el in service . Sa fi fost vreo 5 min sau putin mai mult cand il vad ca vine , da mana cu mine de la revedere , masina nu are nimic e perfecta . Si a inteles el ca o sa ne mai vedem cand schimb pompa. Imi tot spunea ca motorul e mic pentru greutatea ei si ca atat poate ca nu am cine stie ce bolid . Nenea , nu am zis eu ca am avion dar nu mai e ca inainte , nu intelegi ? Degeaba ...
Erau texte de parca acum cumparam masina , eu nu am stiut ce ma luat sau ce am condus pana acum .
Ce puteam sa mai zic si sa mai fac !? Am luat cheile si mars acasa . Eram ofticat si am zis ca o rezolv in alta parte .
Pe drum m-am hotarat sa trag de ea mai ales ca eram extrem de nervos . Am observat alta chestei ciudata . Acum in a 4-a si a 5-a , nu se mai tura mai mult de 2500 . Retrogradam mult ca sa am ceva viteza.
Cand ajung la intrare in Sinaia am simtit ca parca isi revine . Se simtea din nou acel zvac in acceleratie . Au simtit si cei care au fost cu mine . Am zis ca poat eincepe sa-si dea drumul si dai si alearga si mai rau .
Am ajuns acasa si pot sa spun ca datorita stilului in care am mers , masina si-a revenit fata de cum era .
Acum masina pare cat de cat in regula ca mers dar sub capota e jalnic pentru o masina la pretul asta .
Zici ca e dacia mea , asa mi-a spus un prieten....
Nu curat ce au facut , pana nu vad si ei cum au lasat. O fi motorul acolo , dar eu nu ti l-am adus asa . Mai multa atentie si ordine la locul de munca ar fi necesar .
Mi-a mai trecut putin supararea , dar am simtit ca din masina noua pe care o aveam acum , o simt altfel , ca s-a umblat in ea . Daca stiam , as fi renuntat oricand la garantie , ca nu ma intereseaza stamplia lor in caietul acela , atata timp cat nu am de gand s-o vand .
Un an a trecut , si daca ma duceam mai devreme cu pompa aceea , nici nu aveam nevoie de rezvizie la cei 5000 km pe care am apucat sa-i fac , datorita timpului putin pe care il am la dispozitie . In ritmul asta trec cei 3 ani pana fac eu 15 000 , asa ca mare lucru nu se putea strica la ea.
Uite ca dupa revizie , in loc sa fie mai bine, a fost mai prost .
Receptionerul catre preitenul meu cat timp eu eram plecat in " teste " : " Asa e dupa primul schimb, masina devine mai elastica ! "
Ce aia , elastica ? Numai elastica nu e i-as fi spus eu .
Deci toate astea am sa le spun si celor de acolo, fara nici-o jena , la urmatoare vizita .
Domnii cu care am vorbit, nu trebuie sa se simta lezati ca scriu toate astea aici . Poate nu trebuia acum dar , nu ma pot abtine.
Lumea trebuie sa stie, ca asa nu mai merge .
Poate am sa le fac si o demonstratie cum trage de fapt masina acum dupa ce am " tratat-o " , ca ei nu aveau domne alta pe stoc sa facem probe cum am solicitat eu .
Daca esti baiat bun , pleci cu masina varza .
V-am spus ca din cauza vopselei si a xenonului montat la ei , cat si ce povetsea Cix despre cum esti tratat acolo ( Cix, tu nu ai nico legatura , pana la urma eu am hotarat ) , am ales aceasta varianta pentru revizie .
Daca as putea schimba pompa in alta parte , chiar daca ei au comandat-o ( daca au facut comanda ) as face-o cu cea mai mare palcere .
Fara suparare , dar nu am fost deloc multumit de cum am fost tratat si de ce s-a intamplat . Prea repede sa scape de tine .
Sper sa fie totul bine si data viitoare nu mai plec de langa masina , oricare ar fi service-ul . Nu se poate sa ma trimiti la plimbare si cand vin sa gasesc masina in halul asta .
Daca nu v-am plictisit cu dimensiunea postului , astept comentariile oricare ar fi ele .
P.s - Andrei , as dori ca postul asta sa ramana aici , pentru ca nu vreau sa se creda cineva ca ma ascund . Cine citeste , poate vedea ca am reclamat dinainte anumite probleme si ca sunt multuimit in general de masina , chiar daca nu e avion
Deci eu am ramas masca de ce ai povestit...si ma refer doar la partea cu mizeria, de restul, necunoscand mai multe, nu pot spune nimc dar oricum... No comment.
ORIUNDE, din cate stiu eu, ORIUNDE, ti se pune husa de celofan pe scaun cand intra masina in service. Eu asa stiu....
Arunca un ochi aici, poate esti tentat de o poveste cat mai concret si obiectiv expusa.... si poate cineva are demnitatea sa raspunda.
ORIUNDE, din cate stiu eu, ORIUNDE, ti se pune husa de celofan pe scaun cand intra masina in service. Eu asa stiu....
Arunca un ochi aici, poate esti tentat de o poveste cat mai concret si obiectiv expusa.... si poate cineva are demnitatea sa raspunda.
Husa de ciolofan subtirel au pus pe scaun, dar nu cred ca si pe volan . Am zis nu cred . Cel putin cand m-am suit eu cu mecanicul acela ca sa vada ca nu trage , a venit decat cu punga aceea de scaun .
In rest nu stiu exact ce s-a intamplat cand au testat-o , daca au pus sau nu ceva pe volan sau pe marginea unde s-a lucrat la motor , dar eu am vazut urme de maini pe masina, fiind prafuita .
Doar ca in jurul butonului de volum era uleios si automat au ascultat muzica pentru ca eu lasasem pe radio si am gasit-o pe cd .
Problemele legate de radio sau climatizare nici nu am vrut sa le zic , si probabil ca asa vor ramane din moment ce sunt aproape generale .
Trebuie sa dai caldura la maxim ca sa dea aer cald pe sus cand dai pe dezaburire , iar cu radioul stiti cum face cateodata , in cazul meu .
In rest nu stiu exact ce s-a intamplat cand au testat-o , daca au pus sau nu ceva pe volan sau pe marginea unde s-a lucrat la motor , dar eu am vazut urme de maini pe masina, fiind prafuita .
Doar ca in jurul butonului de volum era uleios si automat au ascultat muzica pentru ca eu lasasem pe radio si am gasit-o pe cd .
Problemele legate de radio sau climatizare nici nu am vrut sa le zic , si probabil ca asa vor ramane din moment ce sunt aproape generale .
Trebuie sa dai caldura la maxim ca sa dea aer cald pe sus cand dai pe dezaburire , iar cu radioul stiti cum face cateodata , in cazul meu .
Imi pare rau sa aud de problemele pe care le-ai avut. Am observat o tendinta a celor de la Brasov (cred ca e peste tot) de siguranta a faptului ca masina nu are nimic. De ex cand am fost cu zgomotul de la ambreiaj, cand le-am zis ce problema am au zis: "Ah, nu cred ca are nimic ca astea sunt masini bune..", asta pana sa asculte masina, apoi au fost de alta perere.
Cand am fost la revizie m-au chemat sa imi arate mizeria din filtrul de motorina si pe aripile masinii erau niste protectii ca sa nu le zgarie sau sa le murdareasca.
Din toate problemele pe care le-ai avut eu i-as acuza pentru ca ti-au lasat motorul murdar. Nu zic ca ar fi trebuit sa il spele, ci sa aiba mai multa grija si sa nu il murdareasca.
Despre faptul a nu tragea masina nu stiu ce sa zic, ai fi vrut sa iti opreasca masina pentru investigatii cateva zile? Ai fi vrut sa ii desfaca motorul? Oricum daca si-a dat drumul, ma gandesc ca o fi fost vreo reactie adversa la schimbarea uleiului si a filtrelor.
Cand am fost la revizie m-au chemat sa imi arate mizeria din filtrul de motorina si pe aripile masinii erau niste protectii ca sa nu le zgarie sau sa le murdareasca.
Din toate problemele pe care le-ai avut eu i-as acuza pentru ca ti-au lasat motorul murdar. Nu zic ca ar fi trebuit sa il spele, ci sa aiba mai multa grija si sa nu il murdareasca.
Despre faptul a nu tragea masina nu stiu ce sa zic, ai fi vrut sa iti opreasca masina pentru investigatii cateva zile? Ai fi vrut sa ii desfaca motorul? Oricum daca si-a dat drumul, ma gandesc ca o fi fost vreo reactie adversa la schimbarea uleiului si a filtrelor.
Salutare,
am vazut situatii asemanatoare la prieteni cand schimbau uleiul sau mai faceau cate ceva la dacie pe vremuri (aerisirea franelor alea de nu tineau deloc si bagau 2-3 bidonase de lichid de frana). O mica parte a lichidelor ajungea accidental pe discul de ambreiaj. Apoi, doua zile le patina ambreiajul in cazul apasarii bruste a acceleratiei (se tura motorul dar masina accelera foarte lent). Dupa ce se curata discul de ambreiaj, masina mergea ca inainte. Este posibil ca la tine sa fi fost aceeasi treaba. Au ajuns ceva lichide pe acolo...
am vazut situatii asemanatoare la prieteni cand schimbau uleiul sau mai faceau cate ceva la dacie pe vremuri (aerisirea franelor alea de nu tineau deloc si bagau 2-3 bidonase de lichid de frana). O mica parte a lichidelor ajungea accidental pe discul de ambreiaj. Apoi, doua zile le patina ambreiajul in cazul apasarii bruste a acceleratiei (se tura motorul dar masina accelera foarte lent). Dupa ce se curata discul de ambreiaj, masina mergea ca inainte. Este posibil ca la tine sa fi fost aceeasi treaba. Au ajuns ceva lichide pe acolo...
BUGHY imi pare rau pentru ce ai patit, chiar de asa o lipsa de profesionalism nu ma asteptam sa dea dovada niste mecanici care trec prin niste teste tehnice si banuiesc eu si un training despre cum sa-ti organizezi locul de munca ... nu cred ca mitsubishi agreeaza chiar asa toate service-urile cu toti "ghiolbanii". eu am patit-o cu vopsitul la service-ul unde am mers, a trebuit sa astept in plus 2 zile timp in care am pierdut bani si timp deaorece omuletul cand a vopsit a fost atat de slab pregatit incat chituit si alte elemente !
asta e ... se intampla in Romania, unde nu se pune pret pe client si nu se iau nici un fel de masuri pt o lucrare facuta prost la un bun al clientului. si daca ai fi mers sa spune la protectia consumatorului, nu ii interesa deoarece pt o amenda de cateva sute de lei ii doare undeva pe mai marii service-ului ... in schimb altfel ar fi stat lucrurile daca s-ar face ca in tarile civilizate ... nu e multumit clientul si face reclamatie pt ceva concret, pai atunci acea unitate service poate sa-si piarda dreptul de practica ...
asta e ... se intampla in Romania, unde nu se pune pret pe client si nu se iau nici un fel de masuri pt o lucrare facuta prost la un bun al clientului. si daca ai fi mers sa spune la protectia consumatorului, nu ii interesa deoarece pt o amenda de cateva sute de lei ii doare undeva pe mai marii service-ului ... in schimb altfel ar fi stat lucrurile daca s-ar face ca in tarile civilizate ... nu e multumit clientul si face reclamatie pt ceva concret, pai atunci acea unitate service poate sa-si piarda dreptul de practica ...
Cix , nu m-a lasat sa stau langa ea , mai degraba am fost trimis la plimbare , si nu pot baga mana in foc cu protectiile acelea pe margine . Dar in soare se vedeau urmele de ulei , iar pe volan nu am gasit niciun fel de protectie . La fel unsoare si pe unitatea audio .
Iar partea cu motorul e sub orice critica , cel putin din punctul meu de vedere si fata de starea in care l-am adus eu .
Sa am lichide pe acolo, nu cred ca e normal . Am sa incerc sa fac poze , poate se distinge ceva .
Cel mai urat se vede antigelul , care daca ai vazut cand se usuca, devine albicios-verzui . Ventilatorul e murdar ca naiba, orificiul acela pe unde se completeza baniuiesc, si pe unde a mai sarit pe jos pe acolo.
Bine ca si-a mai revenit motorul in final .
Nu trebuia oprita masina in service si nu trebuia desfacut niciun motor . Trebuia o explicatie daca exista .
Cum tu ti-ai dat cu parearea la reactia adversa a schimbarii filtrelor asa trebuia sa ma prosteasca si ei . Trebuia o parearea avizata cum ca masina isi va revenii daca o alergi ca nebunul .
Nu sa ma contrazici ( de fapt 3 insi ) si sa bati apropo si de psihic , ca masina nu are nimic si ca e motorul mic pentru greutatea ei .
QUOTE (bobu @ Jul 29 2009, 04:57 PM) Salutare,
am vazut situatii asemanatoare la prieteni cand schimbau uleiul sau mai faceau cate ceva la dacie pe vremuri (aerisirea franelor alea de nu tineau deloc si bagau 2-3 bidonase de lichid de frana). O mica parte a lichidelor ajungea accidental pe discul de ambreiaj. Apoi, doua zile le patina ambreiajul in cazul apasarii bruste a acceleratiei (se tura motorul dar masina accelera foarte lent). Dupa ce se curata discul de ambreiaj, masina mergea ca inainte. Este posibil ca la tine sa fi fost aceeasi treaba. Au ajuns ceva lichide pe acolo...
salut !
Multumesc pentru interesul in a ma face sa inteleg ceva .
Ce nu sunt eu lamurit , cum naiba ajung si alte lichide acolo, in fara de uleiul de transmisie ? E posibil ca la masina asta sa fie exact ca la dacie? Dupa cum arata motorul acum, chiar nu faci diferenta ...
Iar partea cu motorul e sub orice critica , cel putin din punctul meu de vedere si fata de starea in care l-am adus eu .
Sa am lichide pe acolo, nu cred ca e normal . Am sa incerc sa fac poze , poate se distinge ceva .
Cel mai urat se vede antigelul , care daca ai vazut cand se usuca, devine albicios-verzui . Ventilatorul e murdar ca naiba, orificiul acela pe unde se completeza baniuiesc, si pe unde a mai sarit pe jos pe acolo.
Bine ca si-a mai revenit motorul in final .
Nu trebuia oprita masina in service si nu trebuia desfacut niciun motor . Trebuia o explicatie daca exista .
Cum tu ti-ai dat cu parearea la reactia adversa a schimbarii filtrelor asa trebuia sa ma prosteasca si ei . Trebuia o parearea avizata cum ca masina isi va revenii daca o alergi ca nebunul .
Nu sa ma contrazici ( de fapt 3 insi ) si sa bati apropo si de psihic , ca masina nu are nimic si ca e motorul mic pentru greutatea ei .
QUOTE (bobu @ Jul 29 2009, 04:57 PM) Salutare,
am vazut situatii asemanatoare la prieteni cand schimbau uleiul sau mai faceau cate ceva la dacie pe vremuri (aerisirea franelor alea de nu tineau deloc si bagau 2-3 bidonase de lichid de frana). O mica parte a lichidelor ajungea accidental pe discul de ambreiaj. Apoi, doua zile le patina ambreiajul in cazul apasarii bruste a acceleratiei (se tura motorul dar masina accelera foarte lent). Dupa ce se curata discul de ambreiaj, masina mergea ca inainte. Este posibil ca la tine sa fi fost aceeasi treaba. Au ajuns ceva lichide pe acolo...
salut !
Multumesc pentru interesul in a ma face sa inteleg ceva .
Ce nu sunt eu lamurit , cum naiba ajung si alte lichide acolo, in fara de uleiul de transmisie ? E posibil ca la masina asta sa fie exact ca la dacie? Dupa cum arata motorul acum, chiar nu faci diferenta ...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori