Ce ulei de motor sa punem in Lancer
@PaulIT pentru acest motor Castrol recomanda fie magnatec 10W40 fie Edge 0W30(p).
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?vehicle=6062
Ma mira totusi pentru ca eu stiam ca uleiurile cu 10 in fata sunt semisintetice.
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?vehicle=6062
Ma mira totusi pentru ca eu stiam ca uleiurile cu 10 in fata sunt semisintetice.
Referitor la ulei, am discutat astazi cu dealerul local si se pare ca, la urmatorul schimb, am de ales doar intre Mobil 5W-30 ESP formula si 5W-40.
Cautand pe net, constat ca 5W-40 este produs sub numele Mobil Super si nu sub numele de Mobil 1.
Pe http://mobil1.com.ro/ apar si aceste produse insa pe site-ul din UK nu sunt disponible?
Aveti idee care-i povestea cu acest Mobil Super ? Sa merg pe 5W-40 (fiind mai ieftin) sau pe 5W-30 ESP ?
Cautand pe net, constat ca 5W-40 este produs sub numele Mobil Super si nu sub numele de Mobil 1.
Pe http://mobil1.com.ro/ apar si aceste produse insa pe site-ul din UK nu sunt disponible?
Aveti idee care-i povestea cu acest Mobil Super ? Sa merg pe 5W-40 (fiind mai ieftin) sau pe 5W-30 ESP ?
Nu inteleg de ce ai de ales doar intre cele 2 tipuri de ulei?Fabricantul nu iti impune o anumita marca,ci doar iti da specificatiile minime pe care trebuie sa le respecte uleiul.Nici dealer-ul nu are dreptul se te oblige sa alegi o anumita marca.Uleiul 10w40 Magnatec este semisintetic,intr-adevar.Din asta folosesc la berlina mea.Nu trebuie sa te iei dupa configuratoarele acelea.5w40 este full sintetic si are performantele API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3 .10w40 este inferior clasat fata de 5w40 ,adica API SL/CF.
@PaulT, Asta este ce-mi ofera dealerul cu mentiunea ca e recomandat si de producator. La revizia de anul trecut tot dintre uleiuri Mobil am avut de ales. Atunci am pus 5W-50.
Ziele astea, ca toto a fost prea cald pe afara, am tot cautat sa vad ce se potriveste cel mai bine pentru lancerul classic.
In carte sunt date urmatoarele uleiuri ca fiind compatibile:
SAE: 20W-40, 20W-50 - pentru tempereturi de la - 10 la + 50 grade C.
SAE: 15W-40, 15W-50 - pentru tempereturi de la - 15 la + 50 grade C.
SAE: 10W-40, 10W-50 - pentru tempereturi de la - 25 la + 50 grade C.
SAE: 10W-30 - pentru tempereturi de la - 25 la + 50 grade C.
SAE : 5W-40 - pentru tempereturi de la - 35 la + 50 grade C.
SAE : 0W-30, 5W-30 - pentru tempereturi de la - 35 la + 40 grade C.
Cu respectarea standerdelor:
ACEA: A1, A2 sau A3
API : SG (sau superior)
Asa cum spuneam, de la dealer am de ales doar intre:
#Mobil SyntS 5W40 ( API: SL/SJ/CF & ACEA : A3/B3/B4 )
Acest ulei, pare a fi cea mai buna alegere tinand cont de pret & specificatiile SAE. Totusi, nu este Mobil1 si din ce am mai citit, sunt cam multe semne de intrebare vis-?-vis de acest ulei. Interesant e faptul ca pe site-urile din afara (UK, SUA) acest ulei nu exista.
alternativa ar fi pe
#Mobil1 5W30 ESP formula ( API: SL/SM/CF & ACEA : A3/B3/B4 & A5/B5 ).
Pe langa pretul mult mai mare, nu-mi convine ca este recomandat doar pana la temperaturi de pana la 40 de grade C si cum la noi in tara, in ultimul timp temeperatura tinde spre 40 de grade la umbra, consider utilizarea acestui ulei, destul de riscanta, la limita.
Din cautarile facute pe net, am mai gasit:
#Mobil1 0W40 Protect formula ( API: SM/SL/SJ/EC/CF & ACEA: A3,B3,B4)
Speificatiile API & ACEA acopera integral specificatiile Mobil SyntS 5W40. Din pacate nu stiu in ce plaja de temperaturi e recomandat. Inclin sa cred ca se duce pana la 50 de grade C.
si
#Mobil1 5W50 Rally formula (API: SM/SL/CF & ACEA: A3,B3, B4 )
Anul trecut mi-au spus ca pot sa-l pun si acesta este uleiul pe care-l am acum in masina.
Specificatiile API si ACEA acopera cerintele impuse de producator iar din fisa tehnica a produsului rezulta ca este recomandat pentru motoare care functioneaza la turatii si temperaturi mari.
Dintre toate, inclin sa cred ca cel mai OK ar fi 0W40 si sa incerc sa merg cu uleiul meu .
Voi ce parere aveti?
Ziele astea, ca toto a fost prea cald pe afara, am tot cautat sa vad ce se potriveste cel mai bine pentru lancerul classic.
In carte sunt date urmatoarele uleiuri ca fiind compatibile:
SAE: 20W-40, 20W-50 - pentru tempereturi de la - 10 la + 50 grade C.
SAE: 15W-40, 15W-50 - pentru tempereturi de la - 15 la + 50 grade C.
SAE: 10W-40, 10W-50 - pentru tempereturi de la - 25 la + 50 grade C.
SAE: 10W-30 - pentru tempereturi de la - 25 la + 50 grade C.
SAE : 5W-40 - pentru tempereturi de la - 35 la + 50 grade C.
SAE : 0W-30, 5W-30 - pentru tempereturi de la - 35 la + 40 grade C.
Cu respectarea standerdelor:
ACEA: A1, A2 sau A3
API : SG (sau superior)
Asa cum spuneam, de la dealer am de ales doar intre:
#Mobil SyntS 5W40 ( API: SL/SJ/CF & ACEA : A3/B3/B4 )
Acest ulei, pare a fi cea mai buna alegere tinand cont de pret & specificatiile SAE. Totusi, nu este Mobil1 si din ce am mai citit, sunt cam multe semne de intrebare vis-?-vis de acest ulei. Interesant e faptul ca pe site-urile din afara (UK, SUA) acest ulei nu exista.
alternativa ar fi pe
#Mobil1 5W30 ESP formula ( API: SL/SM/CF & ACEA : A3/B3/B4 & A5/B5 ).
Pe langa pretul mult mai mare, nu-mi convine ca este recomandat doar pana la temperaturi de pana la 40 de grade C si cum la noi in tara, in ultimul timp temeperatura tinde spre 40 de grade la umbra, consider utilizarea acestui ulei, destul de riscanta, la limita.
Din cautarile facute pe net, am mai gasit:
#Mobil1 0W40 Protect formula ( API: SM/SL/SJ/EC/CF & ACEA: A3,B3,B4)
Speificatiile API & ACEA acopera integral specificatiile Mobil SyntS 5W40. Din pacate nu stiu in ce plaja de temperaturi e recomandat. Inclin sa cred ca se duce pana la 50 de grade C.
si
#Mobil1 5W50 Rally formula (API: SM/SL/CF & ACEA: A3,B3, B4 )
Anul trecut mi-au spus ca pot sa-l pun si acesta este uleiul pe care-l am acum in masina.
Specificatiile API si ACEA acopera cerintele impuse de producator iar din fisa tehnica a produsului rezulta ca este recomandat pentru motoare care functioneaza la turatii si temperaturi mari.
Dintre toate, inclin sa cred ca cel mai OK ar fi 0W40 si sa incerc sa merg cu uleiul meu .
Voi ce parere aveti?
Nu prea merge treaba asta peste tot , cu iti cumperi uleiul si te duci cu el .
Eu am pus problema, si au spus ca nu se poate . Tot ce intra in revizie pun de la ei .
Acum cum o fi , nu pot da inapoi . Poate au bunavointa sa ma lase sa aleg , in caz ca au mai multe produse .
De preferat ar fi ce scrie in manual , cel putin in perioada de garantie .
Majoritatea vad ca sunt pentru mobil 1 .
Eu am pus problema, si au spus ca nu se poate . Tot ce intra in revizie pun de la ei .
Acum cum o fi , nu pot da inapoi . Poate au bunavointa sa ma lase sa aleg , in caz ca au mai multe produse .
De preferat ar fi ce scrie in manual , cel putin in perioada de garantie .
Majoritatea vad ca sunt pentru mobil 1 .
Asa au incercat sa imi faca si mie la Logan,la prima revizie..Scandal mare,amenintari cu scos din garantie,etc..Nu au nici un drept sa faca asta.Dupa ce am vrut sa sun la ANPC si la Dacia s-a rezolvat instant.In 5 minute aveam Castrolul 5w40 in motor(nu am vrut Elf sau Texaco).La a doua revizie inca ma tineau minte.Poti aduce absolut ce ulei doresti cu conditia sa respecte cerintele impuse de producator.In cartea masinii NU am vazut mentionat vreun fabricant de ulei,ci doar norme si vascozitati.Service-urile incearca doar sa isi vanda marfa.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori