Chiptuning by Flashtuning SRL
- decebal12345
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Mai 14, 2008 5:31 pm
Jeff, mai multe intrebari, daca ai amabilitatea de a raspunde.
Scriai prin februarie-martie ca urmeaza ca in curind sa te poti ocupa si de Lancerul Diesel de 140 CP. Nu am citit ca ti-au venit sculele insa am dedus din alte posturi ca da. Asta ar fi prima intrebare dar fara semnul intrebarii...
A doua problema: mai multi utilizatori afirma (si unii cu probe) ca masina ar avea ~160 CP si nu 140. Unii useri spuneau ca pot face chiptuning astfel incit la finalul acestuia Lancerul va avea 160CP. Dar daca are deja 160, nu dau banii de pomana? Daca admiti ca masina are deja 160, atunci la cit o poti duce?
A treia problema care s-a mai discutat dar nu ar fi rau sa o reintaresti: problema garantiei; poate fi ea depistata la service si daca da, cum?
A patra problema care si ea s-a discutat dar idem precedenta: la ce ma pot astepta eu si alti proprietari de Lancer diesel de la masina dupa tuning. Cum va fi afectat motorul in timp? Stiu ca nu voi tine masina o vesnicie dar nici nu place sa trag teapa urmatorului proprietar vinzindu-i o masina cu motorul in pioneze (de acord, exagerez putin dar vreau sa intelegi ideea).
Pret.
Ridic aceste probleme pentru ca am inteles ca vi cu sculele la intilnire. Eu nu stiu daca pot veni decit la inceputul lunii noiembrie asa ca nu pot plati acum avansul. Desigur, la inceputul lui noiembrie pot trimite un om sa-mi plateasca dar probabil ca nu vor mai fi locuri iar sa stau in alta parte nu intra in discutie. Insa, cu toate acestea, daca ma convingi, in mare masura vei avea un client.
Scriai prin februarie-martie ca urmeaza ca in curind sa te poti ocupa si de Lancerul Diesel de 140 CP. Nu am citit ca ti-au venit sculele insa am dedus din alte posturi ca da. Asta ar fi prima intrebare dar fara semnul intrebarii...
A doua problema: mai multi utilizatori afirma (si unii cu probe) ca masina ar avea ~160 CP si nu 140. Unii useri spuneau ca pot face chiptuning astfel incit la finalul acestuia Lancerul va avea 160CP. Dar daca are deja 160, nu dau banii de pomana? Daca admiti ca masina are deja 160, atunci la cit o poti duce?
A treia problema care s-a mai discutat dar nu ar fi rau sa o reintaresti: problema garantiei; poate fi ea depistata la service si daca da, cum?
A patra problema care si ea s-a discutat dar idem precedenta: la ce ma pot astepta eu si alti proprietari de Lancer diesel de la masina dupa tuning. Cum va fi afectat motorul in timp? Stiu ca nu voi tine masina o vesnicie dar nici nu place sa trag teapa urmatorului proprietar vinzindu-i o masina cu motorul in pioneze (de acord, exagerez putin dar vreau sa intelegi ideea).
Pret.
Ridic aceste probleme pentru ca am inteles ca vi cu sculele la intilnire. Eu nu stiu daca pot veni decit la inceputul lunii noiembrie asa ca nu pot plati acum avansul. Desigur, la inceputul lui noiembrie pot trimite un om sa-mi plateasca dar probabil ca nu vor mai fi locuri iar sa stau in alta parte nu intra in discutie. Insa, cu toate acestea, daca ma convingi, in mare masura vei avea un client.
Sa le luam la rand:
Da, am posibilitatea de a resofta Lancerul 2.0 diesel de 140cp.
Sunt doua aspecte principale, unul este faptul ca dieselarele de la grupul VAG - implicit si Lancerul - au din constructie ceva mai mult decat CP declarati; nu as crede chiar 20CP, dar 9-12 CP e normal. Celalalt aspect e legat de masurarea puterii, care mie mi se pare ceva subiectiv. Nu exista 2 dinamometre care sa masoare identic, sunt prea multi factori in calcul (temperatura, presiune atmosferica, aderenta rotilor etc si cativa parametri setabili din dyno). De asemenea sunt diferente de masurare si intre tipurile de dyno (Mustang nu masoara ca si Dynojet, chiar daca ambele masoara prin franare, la cele inertiale nu mai vorbesc). Ca sa rezum: nu am incredere in dinamometre Un dyno bun ar putea fi util pentru setari, pentru a vedea DIFERENTA de putere, pentru ca asta ne intereseaza, inainte si dupa chiptuning (desi am intalnit si dinamometre inertiale pe care nu te poti deloc baza...)
Inapoi la subiect: prin chiptuning ofer CRESTERE de putere si cuplu. Daca are 160cp, dupa modificare va avea cca. 190cp, daca se masoara pe acelasi dyno, in aceleasi conditii, in aceeasi zi si daca acest dyno e precis.
A treia problema: chiptuningul poate fi depistat la service si se poate anula pe acest criteriu garantia la motor, daca se cauta. E foarte usor ca un tehnician sa conecteze aparatura de diagnoza si sa verifice niste parametri in regim dinamic ca sa-si dea seama ca masina are modificari de soft - daca vrea (indiferent daca este sau nu incrementat contorul de reflash). Pe partea de hard nu se observa, nu intervenim mecanic nicaieri.
Fiabilitatea: daca motorul este intretinut, reviziile facute la timp, consumabile de calitate, condus responsabil (nu subturat sau abuzat) si componentele in stare buna (de obicei turbina sau debitmetrul sunt punctele sensibile) atunci un chiptuning bine facut nu afecteaza fiabilitatea motorului, scurtarea vietii sale fiind practic putin sesizabila (cunoscatorii spun ca viata motorului scade ca durata cu cca. 10%). Ceea ce am mai spus si cu alte ocazii: motoarele lucreaza cu o toleranta mare, poate la 60-70% din sarcina pe care ar putea-o suporta normal. Asa le-a facut producatorul, ca sa reziste in conditii vitrege de exploatare (tari calde/reci, consumabile proaste, abuz al soferului etc) si sa nu pice prea multe pe garantie Asta ne ofera noua posibilitatea sa le mai impingem. Dau exemplu fosta mea masina, Octavia 1.9tdi, in prezent o conduce un coleg; masina avea 90cp din fabrica, i-am schimbat injectoarele si i-am pus un soft agresiv, ducand-o prin 145cp. Masina are 230000km, primul soft l-a primit pe la 70000, injectoarele au fost schimbate la 120000, nu a avut nici o problema serioasa, ruleaza tot cu turbina originala, e brici
Legat de pret: ma voi abtine public sa dau preturi pentru ca ultima oara am fost "sabotat" prietenii stiu. Mentionez doar ca vor fi preturi competitive si atractive, pentru detalii aveti datele mele de contact la inceputul topicului. In ce te priveste, s-ar putea sa am drum catre Brasov cu serviciul peste vreo luna-doua si putem sa o facem atunci.
Sper ca nu v-am plictisit
Da, am posibilitatea de a resofta Lancerul 2.0 diesel de 140cp.
Sunt doua aspecte principale, unul este faptul ca dieselarele de la grupul VAG - implicit si Lancerul - au din constructie ceva mai mult decat CP declarati; nu as crede chiar 20CP, dar 9-12 CP e normal. Celalalt aspect e legat de masurarea puterii, care mie mi se pare ceva subiectiv. Nu exista 2 dinamometre care sa masoare identic, sunt prea multi factori in calcul (temperatura, presiune atmosferica, aderenta rotilor etc si cativa parametri setabili din dyno). De asemenea sunt diferente de masurare si intre tipurile de dyno (Mustang nu masoara ca si Dynojet, chiar daca ambele masoara prin franare, la cele inertiale nu mai vorbesc). Ca sa rezum: nu am incredere in dinamometre Un dyno bun ar putea fi util pentru setari, pentru a vedea DIFERENTA de putere, pentru ca asta ne intereseaza, inainte si dupa chiptuning (desi am intalnit si dinamometre inertiale pe care nu te poti deloc baza...)
Inapoi la subiect: prin chiptuning ofer CRESTERE de putere si cuplu. Daca are 160cp, dupa modificare va avea cca. 190cp, daca se masoara pe acelasi dyno, in aceleasi conditii, in aceeasi zi si daca acest dyno e precis.
A treia problema: chiptuningul poate fi depistat la service si se poate anula pe acest criteriu garantia la motor, daca se cauta. E foarte usor ca un tehnician sa conecteze aparatura de diagnoza si sa verifice niste parametri in regim dinamic ca sa-si dea seama ca masina are modificari de soft - daca vrea (indiferent daca este sau nu incrementat contorul de reflash). Pe partea de hard nu se observa, nu intervenim mecanic nicaieri.
Fiabilitatea: daca motorul este intretinut, reviziile facute la timp, consumabile de calitate, condus responsabil (nu subturat sau abuzat) si componentele in stare buna (de obicei turbina sau debitmetrul sunt punctele sensibile) atunci un chiptuning bine facut nu afecteaza fiabilitatea motorului, scurtarea vietii sale fiind practic putin sesizabila (cunoscatorii spun ca viata motorului scade ca durata cu cca. 10%). Ceea ce am mai spus si cu alte ocazii: motoarele lucreaza cu o toleranta mare, poate la 60-70% din sarcina pe care ar putea-o suporta normal. Asa le-a facut producatorul, ca sa reziste in conditii vitrege de exploatare (tari calde/reci, consumabile proaste, abuz al soferului etc) si sa nu pice prea multe pe garantie Asta ne ofera noua posibilitatea sa le mai impingem. Dau exemplu fosta mea masina, Octavia 1.9tdi, in prezent o conduce un coleg; masina avea 90cp din fabrica, i-am schimbat injectoarele si i-am pus un soft agresiv, ducand-o prin 145cp. Masina are 230000km, primul soft l-a primit pe la 70000, injectoarele au fost schimbate la 120000, nu a avut nici o problema serioasa, ruleaza tot cu turbina originala, e brici
Legat de pret: ma voi abtine public sa dau preturi pentru ca ultima oara am fost "sabotat" prietenii stiu. Mentionez doar ca vor fi preturi competitive si atractive, pentru detalii aveti datele mele de contact la inceputul topicului. In ce te priveste, s-ar putea sa am drum catre Brasov cu serviciul peste vreo luna-doua si putem sa o facem atunci.
Sper ca nu v-am plictisit
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori