Placute de frana la lancer di-d
- numai_silviu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am
QUOTE (numai_silviu @ May 20 2009, 01:53 PM) nu vorbim de franari impinse la extrem... ci doar.. atunci cand se poate sa folosim in siguranta frana de motor ca sa salvam placutele ecologice si sportive...
Ganditiva ca folosind frana de motor cu scopul de a face economie la placute si discuri defapt uzati alte componente care sunt mult mai importante si mai scumpe cum ar fi ambreiajul si transmisia.
Eu folosesc frana de motor doar pentru a incetini usor prin simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie. Decat sa retrogradez cu scopul de a frana mai bine apas pedala.
Am schimbat placutele la 24000 km, iar pe cele noi am dat 110ron (Textar) - deci nu costa o avere schimbarea placutelor de frana. Cand se vor tocii si discurile le voi schimba cu unele Brembo.
Ganditiva ca folosind frana de motor cu scopul de a face economie la placute si discuri defapt uzati alte componente care sunt mult mai importante si mai scumpe cum ar fi ambreiajul si transmisia.
Eu folosesc frana de motor doar pentru a incetini usor prin simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie. Decat sa retrogradez cu scopul de a frana mai bine apas pedala.
Am schimbat placutele la 24000 km, iar pe cele noi am dat 110ron (Textar) - deci nu costa o avere schimbarea placutelor de frana. Cand se vor tocii si discurile le voi schimba cu unele Brembo.
- numai_silviu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am
Utilizarea corecta a franei de motor nu implica nici o uzura sau in situatii extreme, frana de motor te scoate mai tare decat pedala de frana. Deci nu cred ca frana de motor (in termenul recomandat de producator sau de piloti in situatii aiurea) este un lucru negativ. Va recomand sa faceti 5000 de km prin anumite zone din judetul meu folosind doar cu frana din pedala si veti trage niste concluzii:
1. ii veti orbi pe aia din spate noaptea de n-au sanse sa conduca
2. veti consuma placutele de frana complet
3. daca prindeti si o balta buna dupa o ploaie meseriasa, apoi chiar veti folosi des manopera de schimbare a discurilor de frana
Din cunostiintele mele, frana de motor este foarte recomandata in vest, insa fiecare isi exploateaza masina cum doreste, eu nu recomand frana de motor de la 4000 de ture in a 4-a, trecuta direct in a doua (desi iarna in anumite am folosit-o si asa, si asta a facut diferenta dintre mine si masina din sant - vezi cod galben destul de des iarna in Tihuta).
1. ii veti orbi pe aia din spate noaptea de n-au sanse sa conduca
2. veti consuma placutele de frana complet
3. daca prindeti si o balta buna dupa o ploaie meseriasa, apoi chiar veti folosi des manopera de schimbare a discurilor de frana
Din cunostiintele mele, frana de motor este foarte recomandata in vest, insa fiecare isi exploateaza masina cum doreste, eu nu recomand frana de motor de la 4000 de ture in a 4-a, trecuta direct in a doua (desi iarna in anumite am folosit-o si asa, si asta a facut diferenta dintre mine si masina din sant - vezi cod galben destul de des iarna in Tihuta).
orice frana de motor e mai sfanta decat frana de picior. Cand ne intoarceam de la intalnirea de la Lepsa, a fost suficienta o portiune de pietricele pe asfalt in care orice frana mai puternica m-ar fi aruncat direct in sant, mai repede decat derapajul in care am intrat. Nu stiu unde si daca cineva a spus ca-i litera de lege sa calci frana decat sa tragi o frana de motor in situatii limita ca altfel se strica transmisia, dar nu-i recomand nimanui sa franeze intr-un derapaj cand trebuie sa opresti in 50 de metri de la o viteza de 130 la ora dupa ce pietricelele de pe sosea (si intr-o curba fiind) te-au bagat intr-un derapaj.
Frana de motor si cea din pedala nu sunt in concurenta. Fiecare vine in completarea celeilalte. In situatiile critice cand trebuie sa opresti brusc, frana de motor nu isi are rostul decat daca conditiile de aderenta sunt foarte slabe. Apple, in conditiile date de tine, sa fii bucuros daca te opresti in 100m. Asa ca depinde de indemanarea fiecarui sofer sa aleaga cea mai potrivita metoda de franare in fiecare situatie.
m-am oprit in 50 de metri. cu slalom insa pe toata soseaua. Si fara frana de motor direct a doua nu faceam nici o branza. Am franat cu pedala la fund de la o viteza asemanatoare si nu as fi reusit in situatia relatata fara frana de motor.... am mentionat ca era niste pietris pe asfalt, de ala mic de poti sa ai si franele cele mai dumnezeiesti ca tot te duci sanie...
M-ai facut sa fac cercetari . Eu stiam ca distanta de franare de la 100km/h este de aprox 50m pentru o masina destul de performanta. Cifrele de mai jos confirma lucrul asta - distante minime de franare in conditii de aderenta foarte buna. Cu lancerul de la 130km/h cu frana normala nu stiu daca scoti sub 90m.
BRAKING DISTANCE FROM 90 km/hr and 120 km/hr
Honda Integra GS-R 42 74.4
Audi A4 43.5 80.7
BMW Z3 (2.8) 36.9 64.5
Ferrari 550 Maranello 33.6 59.7
Lexus ES300 42 73.8
Lexus LS400 45.3 78
Mazda MX-5 45.6 76.8
Mazda Protege 47.4 86.1
Mercedes C36 36 63
Mercedes SLK230 Kompressor 36 62.7
Nissan Maxima 42 72.9
Nissan 200SX 38.7 68.4
Saab 9000 Aero 36.6 66.3
Subaru Liberty RX 40.8 70.8
Toyota Camry V6 43.5 82.2
Toyota Corolla 55.8 95.7
Porsche 911 Carrera 4 37.8 66.9
BRAKING DISTANCE FROM 90 km/hr and 120 km/hr
Honda Integra GS-R 42 74.4
Audi A4 43.5 80.7
BMW Z3 (2.8) 36.9 64.5
Ferrari 550 Maranello 33.6 59.7
Lexus ES300 42 73.8
Lexus LS400 45.3 78
Mazda MX-5 45.6 76.8
Mazda Protege 47.4 86.1
Mercedes C36 36 63
Mercedes SLK230 Kompressor 36 62.7
Nissan Maxima 42 72.9
Nissan 200SX 38.7 68.4
Saab 9000 Aero 36.6 66.3
Subaru Liberty RX 40.8 70.8
Toyota Camry V6 43.5 82.2
Toyota Corolla 55.8 95.7
Porsche 911 Carrera 4 37.8 66.9
QUOTE (Apple @ May 20 2009, 10:02 PM) m-am oprit in 50 de metri. cu slalom insa pe toata soseaua. Si fara frana de motor direct a doua nu faceam nici o branza. Am franat cu pedala la fund de la o viteza asemanatoare si nu as fi reusit in situatia relatata fara frana de motor.... am mentionat ca era niste pietris pe asfalt, de ala mic de poti sa ai si franele cele mai dumnezeiesti ca tot te duci sanie...
se intelege mai bine?
mie imi plac contrazicerile foarte mult (aviz amatorilor) insa nu vreau din contraziceri sa iasa spectacol si luari de cuvant...
se intelege mai bine?
mie imi plac contrazicerile foarte mult (aviz amatorilor) insa nu vreau din contraziceri sa iasa spectacol si luari de cuvant...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori