Defecte posibile COLT - rezolvare
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
QUOTE (Cristi @ Feb 5 2009, 05:27 PM) Dar cum se manifesta ?
Cand actionezi ambreiajul ?
Sa nu fie vorba de pierderi la galerie sau... ?
se aude o bataie(ca si cum ar lovi volanta ceva) doar la plecare dupa ce pornesc motorul. spre ex daca plec , ma opresc la semafor si plec mai departe nu se mai aude. trebuie sa fi prima plecare dupa pornirea motorului, si masina era ceva mai zgomotoasa. intr-un timp simteam si o lipsa de putere (cam cum se simte la matiz cand mergi cu AC-ul pornit),dar nu patina (cum se poate crede la prima vedere). dupa ce mi-au aerisit ambreiajul nu se mai simte lipsa de putere , nu mai este asa zgomotoasa masina, dar bataia tot a ramas. problema e ca nimeni de la service nu aude ce aud eu si drept urmare astept pana se mai agraveaza. mi-au dat o hartie cum ca masina este ok , sa nu cumva sa spuna ca nu am venit la ei cand a aparut problema, si cu asta basta.
Cand actionezi ambreiajul ?
Sa nu fie vorba de pierderi la galerie sau... ?
se aude o bataie(ca si cum ar lovi volanta ceva) doar la plecare dupa ce pornesc motorul. spre ex daca plec , ma opresc la semafor si plec mai departe nu se mai aude. trebuie sa fi prima plecare dupa pornirea motorului, si masina era ceva mai zgomotoasa. intr-un timp simteam si o lipsa de putere (cam cum se simte la matiz cand mergi cu AC-ul pornit),dar nu patina (cum se poate crede la prima vedere). dupa ce mi-au aerisit ambreiajul nu se mai simte lipsa de putere , nu mai este asa zgomotoasa masina, dar bataia tot a ramas. problema e ca nimeni de la service nu aude ce aud eu si drept urmare astept pana se mai agraveaza. mi-au dat o hartie cum ca masina este ok , sa nu cumva sa spuna ca nu am venit la ei cand a aparut problema, si cu asta basta.
QUOTE (Andrei_Iasi @ Feb 7 2009, 10:46 AM) se aude o bataie(ca si cum ar lovi volanta ceva) doar la plecare dupa ce pornesc motorul. spre ex daca plec , ma opresc la semafor si plec mai departe nu se mai aude. ...
Noi, toti vorbim despre acelasi lucru numai ca il percepem si il descriem diferit.
Bataie, zornait, vajait...zgomote care dispar cand se apasa ambreiajul sau dispar dupa un timp de la pornirea masinii, reapar, samd, au drept cauza cutia de viteze si mai exact un rulment din cutia de viteze dupa spusele specialistilor.
Problema asta am sesizat-o in prima saptamana de cand am luat masina impreuna cu alte zgomote si manifestari legate de cutie si ambreiaj, manifestari care erau in limite cat de cat acceptabile.
Cu toate acestea am mers la service...din prima saptamana.
De fiecare data am plecat "lamurit", dar mai vazusem masini...chiar mult mai ieftine si nu reuseam sa inghit explicatia "nu are nimic".
Pana sa primesc explicatia cu rulmentul, timp de 1 an am primit tot felul de explicatii ocolitoare pana cand mi s-a spus verde in fata
" e un rulment de kkt in cutie, zornaie, cand se va duce, schimbam cutia pentru ca nu se repara.
si daca se strica dupa, ce iese din garantie ?
ia ghici !"
Apoi am vazut aceste zgomote si la alte colturi si am lasat-o balta, dar zgomotele s-au amplificat, ca de altfel si anumite manifestari ale cutiei.
La mine acest zgomot de care vorbim e un zornait la cald (vara) si o bataie la frig (iarna).
La inceput era abia sesizabil, pe masura ce a trecut timpul a inceput sa se auda din ce in ce mai tare si este extrem de enervant.
Uneori nu se mai aude, alteori se aude foarte puternic...oprit la semafor, muzica pornita, ma uit in jur sa vad ce dizel se aude asa...calc ambreiajul si nu se mai aude...e doar cutia mea de viteze care nu are nimic pentru ca nu a avut nimic de la bun inceput, pentru ca japoneza, dar nemtzasca pentru ca e un kkt de cutie.
Vara se aude misto de tot, cand tot asa oprit la semafor zzzzz orchestra!
Asta e!
Noi, toti vorbim despre acelasi lucru numai ca il percepem si il descriem diferit.
Bataie, zornait, vajait...zgomote care dispar cand se apasa ambreiajul sau dispar dupa un timp de la pornirea masinii, reapar, samd, au drept cauza cutia de viteze si mai exact un rulment din cutia de viteze dupa spusele specialistilor.
Problema asta am sesizat-o in prima saptamana de cand am luat masina impreuna cu alte zgomote si manifestari legate de cutie si ambreiaj, manifestari care erau in limite cat de cat acceptabile.
Cu toate acestea am mers la service...din prima saptamana.
De fiecare data am plecat "lamurit", dar mai vazusem masini...chiar mult mai ieftine si nu reuseam sa inghit explicatia "nu are nimic".
Pana sa primesc explicatia cu rulmentul, timp de 1 an am primit tot felul de explicatii ocolitoare pana cand mi s-a spus verde in fata
" e un rulment de kkt in cutie, zornaie, cand se va duce, schimbam cutia pentru ca nu se repara.
si daca se strica dupa, ce iese din garantie ?
ia ghici !"
Apoi am vazut aceste zgomote si la alte colturi si am lasat-o balta, dar zgomotele s-au amplificat, ca de altfel si anumite manifestari ale cutiei.
La mine acest zgomot de care vorbim e un zornait la cald (vara) si o bataie la frig (iarna).
La inceput era abia sesizabil, pe masura ce a trecut timpul a inceput sa se auda din ce in ce mai tare si este extrem de enervant.
Uneori nu se mai aude, alteori se aude foarte puternic...oprit la semafor, muzica pornita, ma uit in jur sa vad ce dizel se aude asa...calc ambreiajul si nu se mai aude...e doar cutia mea de viteze care nu are nimic pentru ca nu a avut nimic de la bun inceput, pentru ca japoneza, dar nemtzasca pentru ca e un kkt de cutie.
Vara se aude misto de tot, cand tot asa oprit la semafor zzzzz orchestra!
Asta e!
Imi dau si eu cu parerea la problema cu unghiurile.
Privit di fata , rotile ar trebui sa arate cam //-----\\
La roata care nu sta asa,(sau care sta exagerat de inclinat),de cele mai multe ori exista o piesa deformata .Nu am mai pomenit sa se vanda o masina cu un astfel de defect.
La masinile cu astfel de problema piesa deformata cel mai tare a fost:
-80% portfuzeta
-15%bratul
-4%amortizorul
-1%punte,longeroane etc
Aceatsa e un fel de statistica in functie de cazurile pe care le-am intalnit eu .
Si totusi nu pot sa inteleg cum se poate vinde o masina asa.....
Si , mai ales, nu pot sa cred ca iese pe poarta fabricii un astfel de defect.
Privit di fata , rotile ar trebui sa arate cam //-----\\
La roata care nu sta asa,(sau care sta exagerat de inclinat),de cele mai multe ori exista o piesa deformata .Nu am mai pomenit sa se vanda o masina cu un astfel de defect.
La masinile cu astfel de problema piesa deformata cel mai tare a fost:
-80% portfuzeta
-15%bratul
-4%amortizorul
-1%punte,longeroane etc
Aceatsa e un fel de statistica in functie de cazurile pe care le-am intalnit eu .
Si totusi nu pot sa inteleg cum se poate vinde o masina asa.....
Si , mai ales, nu pot sa cred ca iese pe poarta fabricii un astfel de defect.
QUOTE (robbycar @ Feb 7 2009, 07:19 PM) Imi dau si eu cu parerea la problema cu unghiurile.
Privit di fata , rotile ar trebui sa arate cam //-----\\
Gresit, ceea ce zici tu e valabil probabil la unele masini de curse , sau modificari aduse de propietar ca sa fie cool. Rotile trebuie sa aiba unghi de cadere (la Colt cel putin, nu stiu daca e acelasi unghi la alte masini) plus/minus 0 grade si 30 minute, adica sa fie cat mai perpendiculare pe drum cand sunt pe directia inainte. In orice alta situatie, se tocesc cauciucurile mult mai repede si neuniform. In exemplul tau roata din stanga trage spre dreapta, iar cea din dreapta trage spre stanga supunand toate piesele din ansamblul de rulare si tractiune la tensiuni fizice mari ( mai ales la viteze mai mari ). Treaba asta am aflat-o si de pe site-uri de specialitate unde se dadeau si calculele matematice aferente, cu grafice si toate cele (deci nu pe forumuri unde isi da fiecare cu parerea).
Daca va uitati la unele masini o sa vedeti ca atunci cand vireaza stanga sau dreapta isi modifica un pic si unghiul de cadere la roti ca sa ajute la luarea curbei ( la stabilitate) si reducerea uzurii cauciucurilor. Dar asta e alt topic. La pozitia de mers drept inainte, unghiul trebuie sa fie aproape de zero.
Cand o sa va duceti la un service sa va regleze rotile sa va uitati pe montitorul calculatorului, o sa vedeti foarte clar cum trebuie sa fie fiecare unghi si cum e in realitate la masina masurata. Nu mai stiu ce valori erau la mine dar stiu ca pe fata erau toate mult pe zona rosie (si asta insemna ca nu e bine). Ca sa le aduca pe verde a trebuit sa faca tot ce v-am povestit mai sus.
Oricum, o sa vad cand o sa ma duc la revizie cum o rezolv. M-am mai gandit si eu si am sa fac cum m-ati sfatuit si voi, o sa insit sa-mi rezolve problema; masina e in garantie si trebuie sa functioneze cum trebuie.
Merci pentru sfaturi baieti.
Privit di fata , rotile ar trebui sa arate cam //-----\\
Gresit, ceea ce zici tu e valabil probabil la unele masini de curse , sau modificari aduse de propietar ca sa fie cool. Rotile trebuie sa aiba unghi de cadere (la Colt cel putin, nu stiu daca e acelasi unghi la alte masini) plus/minus 0 grade si 30 minute, adica sa fie cat mai perpendiculare pe drum cand sunt pe directia inainte. In orice alta situatie, se tocesc cauciucurile mult mai repede si neuniform. In exemplul tau roata din stanga trage spre dreapta, iar cea din dreapta trage spre stanga supunand toate piesele din ansamblul de rulare si tractiune la tensiuni fizice mari ( mai ales la viteze mai mari ). Treaba asta am aflat-o si de pe site-uri de specialitate unde se dadeau si calculele matematice aferente, cu grafice si toate cele (deci nu pe forumuri unde isi da fiecare cu parerea).
Daca va uitati la unele masini o sa vedeti ca atunci cand vireaza stanga sau dreapta isi modifica un pic si unghiul de cadere la roti ca sa ajute la luarea curbei ( la stabilitate) si reducerea uzurii cauciucurilor. Dar asta e alt topic. La pozitia de mers drept inainte, unghiul trebuie sa fie aproape de zero.
Cand o sa va duceti la un service sa va regleze rotile sa va uitati pe montitorul calculatorului, o sa vedeti foarte clar cum trebuie sa fie fiecare unghi si cum e in realitate la masina masurata. Nu mai stiu ce valori erau la mine dar stiu ca pe fata erau toate mult pe zona rosie (si asta insemna ca nu e bine). Ca sa le aduca pe verde a trebuit sa faca tot ce v-am povestit mai sus.
Oricum, o sa vad cand o sa ma duc la revizie cum o rezolv. M-am mai gandit si eu si am sa fac cum m-ati sfatuit si voi, o sa insit sa-mi rezolve problema; masina e in garantie si trebuie sa functioneze cum trebuie.
Merci pentru sfaturi baieti.
Se poate sa ai dreptate daca te referi la un Colt.
La a mea sunt sigur ca trebuie sa stea dupa cum am aratat mai sus.(i-am verificat unghiurile sa vad daca sunt bune,verificarea am facut-o cand masina avea o saptamana).
Nu stiu exact care saunt datele pt celelalte Colt-uri dar banuiam ca e cam ca la VW Golf,Polo sau Lupo.Majoritatea au caderea intre -2 si -1 adica //----\\ .(bineinteles in figura unghiurile sunt exagerate)
Oricum,cel mai important este ca trebuie sa existe simetrie.
La a mea sunt sigur ca trebuie sa stea dupa cum am aratat mai sus.(i-am verificat unghiurile sa vad daca sunt bune,verificarea am facut-o cand masina avea o saptamana).
Nu stiu exact care saunt datele pt celelalte Colt-uri dar banuiam ca e cam ca la VW Golf,Polo sau Lupo.Majoritatea au caderea intre -2 si -1 adica //----\\ .(bineinteles in figura unghiurile sunt exagerate)
Oricum,cel mai important este ca trebuie sa existe simetrie.
Este foarte posibil.. Eu m-am interesat pentru tipul meu de masina... Desi mi se pare ciudat sa fie asa, exista frecari intre pneu si asfalt daca roata sta inclinata ca sa nu mai zic ca nu se toceste uniform si astea mai ales la viteze mari...si conducatorii de mitsane nu prea merg ei incet.. In fine, noi sa fim sanatosi si fara evenimente...
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
legat de bataia care o aud eu (si a mai fost auzit de inca o persoana (andrei) , deci nu sunt nebun), am inteles ca poate fi de la rulmentul de la placa de presiune , dar cum momentan nu ma pot duce la verificat pentnru ca imi pierd garantia din cauza cauciucurilor de iarna voi incerca la primavara sa vad ce are.
Vad ca multi au probleme cu marsarierul. Am avut si eu. Intra tot mai greu in marsarier, caraia rau de tot si mai-mai ca nu mai intra deloc, mai ales cind motorul era rece. Si aveam doar 10.000 de kilometri! Am fost in service si mi-au schimbat discul de ambreiaj (pe garantie). Acum intra bine, doar ca imediat dupa ce i-au schimbat discul, a aparut un zgomot ciudat la relanti, care dispare cind apas pedala de ambreiaj. E un tacanit ca de tractoras. Am fost iar cu ea in service, i-au dat cutia din nou jos, dar nu i-au dat de cap... Laser, frate! Dar constat ca nu sunt singurul cu acest zgomot din cutia de viteze, asa ca incep sa ma consolez cu gindul. Deh, bani putini, masina pe masura. Nu mai sunt nici japonezii ce au fost...
Cum intra in marsarier acum? nu mai caraie? intra mai usor? si ce treaba a avut discul de ambreiaj cu asta? cum arata cel vechi, avea ceva de semne de defectiune? la ce service ai fost? nu de alta dar la ce am citit pe aici cam greu cu garantia, mai ales la un consumabil cum este considerat discul. totusi ma gandesc ca problema cu intratul greu si caraitul ar fi mai degraba din cutie sau din reglajul timoneriei, aerisit hidraulica......
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori