2008, Mitsubishi Outlander, 2.0 DI-D, Rally Art, Instyle
Nu ai cum sa castigi 8CP la un motor diesel cu filtru sport si in plus de asta nu am blufat. Nu merita sa iti strici turbina si motorul pentru un filtru sport pus de frumusete. Te dai la vreun raliu cu masina si noi nu stim? Filtrele sport sunt mai permisive, lasa sa treaca mai repede prin ele aerul si odata cu el si praful care il gasesti din abundenta pe strazile noastre. In poza de mai sus se poate vedea clar jegul de pe motor, presun ca poza este facuta in Romania. Ce te face sa crezi ca nu intra si in motor ceea ce s-a pus pe deasupra lui?
Traseul este simplu: primul este afectat debitmetrul, apoi turrbina, daca trece de aceasta urmeaza intercoolerul, mai departe ajunge in galeria de admisie unde intalneste vapori de ulei si motorina (din cauza EGR-ului) unde sigur va forma o mazga groasa (motorina, ulei, praf) ce va obtura galeria in timp. Putem face o asemanare cu vasele de sange ale corpului uman, care de la colesterol se obtureaza treptat pana fac poc. Daca totusi trece si de galerie ajung in motor unde pot afecta scaunele supapelor sau pistoanele.
Un alt exemplu care imi vine in minte acum este acela al fumatului, care poate duce la boli grave ale sistemului respirator. Cu toate astea cred ca exista mai multi fumatori, decat nefumatori. Insa nu sunt multi cei care au vazut cum arata internele la un fumator fata de un nefumator. Exista firma care produc filtre sport universale cu un marketing foarte bun care nu o sa-ti spune niciodata ca vei distruge un motor daca le folosesti, insa iti sugereaza castiguri imense de putere.
Traseul este simplu: primul este afectat debitmetrul, apoi turrbina, daca trece de aceasta urmeaza intercoolerul, mai departe ajunge in galeria de admisie unde intalneste vapori de ulei si motorina (din cauza EGR-ului) unde sigur va forma o mazga groasa (motorina, ulei, praf) ce va obtura galeria in timp. Putem face o asemanare cu vasele de sange ale corpului uman, care de la colesterol se obtureaza treptat pana fac poc. Daca totusi trece si de galerie ajung in motor unde pot afecta scaunele supapelor sau pistoanele.
Un alt exemplu care imi vine in minte acum este acela al fumatului, care poate duce la boli grave ale sistemului respirator. Cu toate astea cred ca exista mai multi fumatori, decat nefumatori. Insa nu sunt multi cei care au vazut cum arata internele la un fumator fata de un nefumator. Exista firma care produc filtre sport universale cu un marketing foarte bun care nu o sa-ti spune niciodata ca vei distruge un motor daca le folosesti, insa iti sugereaza castiguri imense de putere.
Doc: nu vreau sa polemizez acum pe tema asta.
Luand concret ce zice un producator de filtre (K&N) pe site-ul lui (http://www.knfilters.com/filter_facts.htm):
We subject a sample of our filter designs to this test procedure using Coarse Test Dust, which includes particles ranging in size from less than 5.5 microns to 176 microns. As a point of reference, a human hair is approximately 50 microns in diameter. The result of the above test procedure is a specific air filtration efficiency number. This efficiency number represents the percentage of test dust retained by the filter and thereby kept out of an engine. Our goal is to design our air filters to achieve maximum airflow while targeting overall filtration efficiency at 98%.
Ca idee, filtrul nu este neaparat mai permisiv cu particulele filtrate cu cu fluxul de aer ce trece. Ideea de baza este sistemul de filtrare care este diferit.
Daca ai timp sa citesti de pe link-ul de mai sus o sa vezi ca filtrele sport pot fi mai eficiente din punct de vedere al filtrarii permitand si un flux de aer marit (ceea ce am citat mai sus un pic)!
Ca sa fac o paralela cu ce ai zis tu: stiu destui oameni care au murit de cancer si nu au fumat niciodata. De asemenea, stiu multi oameni care fumeaza de multa vreme si au 8X ani (inca nu au murit si nici cancer nu par sa aibe).
Luand concret ce zice un producator de filtre (K&N) pe site-ul lui (http://www.knfilters.com/filter_facts.htm):
We subject a sample of our filter designs to this test procedure using Coarse Test Dust, which includes particles ranging in size from less than 5.5 microns to 176 microns. As a point of reference, a human hair is approximately 50 microns in diameter. The result of the above test procedure is a specific air filtration efficiency number. This efficiency number represents the percentage of test dust retained by the filter and thereby kept out of an engine. Our goal is to design our air filters to achieve maximum airflow while targeting overall filtration efficiency at 98%.
Ca idee, filtrul nu este neaparat mai permisiv cu particulele filtrate cu cu fluxul de aer ce trece. Ideea de baza este sistemul de filtrare care este diferit.
Daca ai timp sa citesti de pe link-ul de mai sus o sa vezi ca filtrele sport pot fi mai eficiente din punct de vedere al filtrarii permitand si un flux de aer marit (ceea ce am citat mai sus un pic)!
Ca sa fac o paralela cu ce ai zis tu: stiu destui oameni care au murit de cancer si nu au fumat niciodata. De asemenea, stiu multi oameni care fumeaza de multa vreme si au 8X ani (inca nu au murit si nici cancer nu par sa aibe).
Am fost la intalnirea membrilor formului. A fost fain, dar mai faine au fost plimbarile de prin zona.
Am mers din Lepsa spre Targu Secuiesc. Drumul destul de prost... noroc cu masina care ne-a tinut foarte bine. Pe drum ne-am intalnit cu un card de 5 caprioare si un cerbisor. Ele au trecut drumul dar pana sa scoatem noi aparatele de forografiar erau deja departe. Totusi am prins o poza:
Am facut cateva escapade in afara drumului forestier.
Pe drumul de intoarcere de la Targu Secuiesc spre Lepsa, o iesire de pe drum...
La plecare din Lepsa spre Bucuresti am vrut sa o iau pe un drum spre Nehoiu care aparea pe harta dar nimeni nu stia nimic depsre el. In ultimul moment m-am sucit si am mers spre Soveja, ca urmare a faptului ca Oroles zicea ca drumul este destul de rupt. Adevarul este ca drumul era inchis datorita unor surpari de poduri, dar nimic peste puterile unui Outlander. Cateva secvente de pe niste scurtaturi de pe acest traseu:
http://www.youtube.com/watch?v=UGIE-C5J2Yk
...si tot pe acolo.. o "chinuiala" datorata subturarii masinii. In cele din urma am iesit cu bine... la a treia incercare (ce nu apare filmata):
http://www.youtube.com/watch?v=S0tCm31wxL8
In rest, acasa am constatat ca am dat cu aripa din spate de pamant prin escapadele mele off-road si aveam stopul de ceata de pe spate-dreapta un pic iesit din locas, dar cu o atingere de palma a intrat la loc; in plus, in fata era destul de multa iarba.
Urmatoarea investitie: scut metalic (daca exista) si .... poate MMCS... sa vedem ce sume putem investi!
Am mers din Lepsa spre Targu Secuiesc. Drumul destul de prost... noroc cu masina care ne-a tinut foarte bine. Pe drum ne-am intalnit cu un card de 5 caprioare si un cerbisor. Ele au trecut drumul dar pana sa scoatem noi aparatele de forografiar erau deja departe. Totusi am prins o poza:
Am facut cateva escapade in afara drumului forestier.
Pe drumul de intoarcere de la Targu Secuiesc spre Lepsa, o iesire de pe drum...
La plecare din Lepsa spre Bucuresti am vrut sa o iau pe un drum spre Nehoiu care aparea pe harta dar nimeni nu stia nimic depsre el. In ultimul moment m-am sucit si am mers spre Soveja, ca urmare a faptului ca Oroles zicea ca drumul este destul de rupt. Adevarul este ca drumul era inchis datorita unor surpari de poduri, dar nimic peste puterile unui Outlander. Cateva secvente de pe niste scurtaturi de pe acest traseu:
http://www.youtube.com/watch?v=UGIE-C5J2Yk
...si tot pe acolo.. o "chinuiala" datorata subturarii masinii. In cele din urma am iesit cu bine... la a treia incercare (ce nu apare filmata):
http://www.youtube.com/watch?v=S0tCm31wxL8
In rest, acasa am constatat ca am dat cu aripa din spate de pamant prin escapadele mele off-road si aveam stopul de ceata de pe spate-dreapta un pic iesit din locas, dar cu o atingere de palma a intrat la loc; in plus, in fata era destul de multa iarba.
Urmatoarea investitie: scut metalic (daca exista) si .... poate MMCS... sa vedem ce sume putem investi!
Sppedy: citez aici pe un alt membru al forumului:
QUOTE (cristibna @ Apr 8 2009, 12:55 AM) .... Debitmetrul de aer nu citea corect datele , dar nu era de la admisie , era doar murdar , dar un ''mecanic'' mi-a spus ca trebe altul nou. Si m-am conformat. Ulterior am aflat ca se putea curata acel debitmetru , ca nu e chiar ieftin.
....
Ca idee, relativ neoficial, poti sa iti montezi filtru sport si la service-ul Mitsubishi, dar ei nu incurajeaza aceste practici, din motive usor de inteles si nu neaparat pentru ca dauneaza motorului.
Revenind la masina mea: revazand pprimul film, nu am putut sa nu remarc sunetul de "tractoras" pe care il face motorul!
Cautand pe net, am constatat ca pt Outlander nu prea "se exista" scuturi metalice. Sper sa nu fie cazul sa apelez la ceva "artizanal". Inca sunt in cautari!
QUOTE (cristibna @ Apr 8 2009, 12:55 AM) .... Debitmetrul de aer nu citea corect datele , dar nu era de la admisie , era doar murdar , dar un ''mecanic'' mi-a spus ca trebe altul nou. Si m-am conformat. Ulterior am aflat ca se putea curata acel debitmetru , ca nu e chiar ieftin.
....
Ca idee, relativ neoficial, poti sa iti montezi filtru sport si la service-ul Mitsubishi, dar ei nu incurajeaza aceste practici, din motive usor de inteles si nu neaparat pentru ca dauneaza motorului.
Revenind la masina mea: revazand pprimul film, nu am putut sa nu remarc sunetul de "tractoras" pe care il face motorul!
Cautand pe net, am constatat ca pt Outlander nu prea "se exista" scuturi metalice. Sper sa nu fie cazul sa apelez la ceva "artizanal". Inca sunt in cautari!
vezi linkul de mai jos pentru scut motor.
http://www.karter.ru/site/catalog/resul ... ION_ID=279
http://www.karter.ru/site/catalog/resul ... ION_ID=279
Multumesc de idei!
La Mitsubishi, vand scuturi din sural de 6mm la preturile urmatoare:
Scut Motor 2.o DID 4WD: 637 Euro (scut+manopera montaj)
Scut Rezervor cobustibil 4WD: 540 Euro (scut+manopera montaj)
Scut radiator de racire suplimentara a rezervorului de combustibil (var motorizare 2,0 DID): 267 Euro (scut+manopera montaj).
Nu pot sa zic decat: scum doamna - scump!
O sa caut sa vedem ce are biaiatul recomandat de Cacha! Rusii Sfinx-ului au doar de 3mm, care imi par cam subtiri!
La Mitsubishi, vand scuturi din sural de 6mm la preturile urmatoare:
Scut Motor 2.o DID 4WD: 637 Euro (scut+manopera montaj)
Scut Rezervor cobustibil 4WD: 540 Euro (scut+manopera montaj)
Scut radiator de racire suplimentara a rezervorului de combustibil (var motorizare 2,0 DID): 267 Euro (scut+manopera montaj).
Nu pot sa zic decat: scum doamna - scump!
O sa caut sa vedem ce are biaiatul recomandat de Cacha! Rusii Sfinx-ului au doar de 3mm, care imi par cam subtiri!
Ca sunt baiat bun si nu am mai plimbat masina decat prin Bucuresti... am intampinat o problema: mergeam cu motorul la turatii constante (am pus si cruise control-ul in functiune) si turatia motorului varia putin si repede... sacadat, din casnd in cand.
Mi-am amintit de un post de pe aici: http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... l=constant
Multumita lui andreiderme am rezolvat rapid problema!
Multumesc maestre!
Cred ca ziele astea o sa pun un scut... ca sa ma simt un pic mai bine!
Constinui sa ma gandesc al schimbarea evacuarii; nu am gasit nimci complet si am aflat ca am galeriile sudate nu stiu cum si nu se poate schimba tot sistemul de evacuare. Solutia ar fi sa merg la un atelier de tuning sa imi faca o evacuare custom cap-coada sau sa schimb doar toba finala. Inclin spre cea de a doua propunere.
Inca ne gandim si palnificam. Din pacate am alte cheltuieli mari - prioritare si nu stiu ce voi putea face mai intai.
Mi-am amintit de un post de pe aici: http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... l=constant
Multumita lui andreiderme am rezolvat rapid problema!
Multumesc maestre!
Cred ca ziele astea o sa pun un scut... ca sa ma simt un pic mai bine!
Constinui sa ma gandesc al schimbarea evacuarii; nu am gasit nimci complet si am aflat ca am galeriile sudate nu stiu cum si nu se poate schimba tot sistemul de evacuare. Solutia ar fi sa merg la un atelier de tuning sa imi faca o evacuare custom cap-coada sau sa schimb doar toba finala. Inclin spre cea de a doua propunere.
Inca ne gandim si palnificam. Din pacate am alte cheltuieli mari - prioritare si nu stiu ce voi putea face mai intai.
Acum ceva vreme, sa totr fie vre-o saptamana-doua, am primit un plic de la M Car Distributions. Eram chemat pentru o verificare gratuita a masinii. Dat fiind ca tot o sa merg la aceasta verificare am decis sa pun si scut-ul! ... fiindca nu sunt "in bani" am optat pentru un scut de tabla, aftermarket, care il distribuie tot M Car-ul.
O sa il vad maine.. si decid ce si cum la fata locului.
Ca pret: 200 Euro cu manopera cu tot.
Sa imi urez succes!
O sa il vad maine.. si decid ce si cum la fata locului.
Ca pret: 200 Euro cu manopera cu tot.
Sa imi urez succes!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori