Climatizare automata

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Vin Dec 12, 2008 9:10 am

Mda, o fi vreun algoritm dubios de reglare si la asta nu prea ai ce face...

Avatar utilizator
shadow2blade
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm

Mesaj de shadow2blade » Mar Dec 16, 2008 9:20 pm

pun si eu o intrebare ciudata....sigur cand setati dezaburire, opriti AC-ul ? Asta ar explica aerul rece . Anyway...am testat azi...setat 22 grade.citit pe termometru(lipit deasupra senzorului) 22 grade,deci e ok

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Mie Dec 17, 2008 8:35 am

Incearca un 26 ...

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Dec 17, 2008 9:22 pm

Functionarea cu aer rece in modul auto este normala, dupa o perioada, adica cam dupa 30 de minute sau mai mult..Asta ca sa nu va apuce somnul la volan.

Ca dupa aia se intampla alete bazaconii, mai nasoale.. Si se incadreaza la categoria "asa face toate", dar absolut toate marcile...

Avatar utilizator
shadow2blade
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm

Mesaj de shadow2blade » Mar Dec 30, 2008 1:03 pm

Teoretic...clima ar trebui sa functionez optim doar cand si ventilatorul este pus pe auto...zic si eu...pe de alta parte este doar un termostat un pic mai complex care ar trebuie sa deschida robinetul la maxim pana se ajunge in apropierea pragului stabilit si apoi sa-l inchida progresiv pana se ajunge la temperatura setata,moment in care robinetul ar trebui sa fie inchis si apoi mai pare si suprareglajul.deci de aici curentii reci...este si asta o posibilitate dk analizam teoria sistemelor automate

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Vin Ian 02, 2009 7:59 pm

Da in teorie e simplu, practic algoritmul de control propriu-zis e ala care te omoara.

Chiar daca AC e pornit tot nu trebuie sa bage aer rece cand e dat pe cald. Fluxul de aer oricum trece prin calorifer si afara oricum aerul e mai rece decat il poate face AC-ul.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Sâm Ian 03, 2009 6:01 pm

Climatizarea nu face doar aer cald si rece, mai si...dezumidifica aerul (folosind A/C-ul). Hint pentru cei care nu cunosc: Iarna, cind vi se aburesc geamurile masinii pe dinauntru, dati drumul la ventilator pe cald si proniti A/C-ul. Sa vedeti timp record la dezaburire.

Apropos de comportament ciudat, mergeam acu' citeva zile cu amicul cu gipan mincatzaj si am simtit mirosul de la A/C desi era dat la maxim pe cald. Asadar, dupa cum zicea si DeBogdan, asa face toate!

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Dum Ian 04, 2009 7:02 pm

Pai nu de miros sau dezaburire se plange lumea ci de frig.

Intr-adevar asa face toate, am mers si eu mai mult cu gipanu' si-am reglat de-am innebunit-o pana am reusit sa obtin un climat cat de cat confortabil.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Ian 09, 2009 12:50 pm

Salutare tuturor si "La Multi Ani!"

Sa revin cu cateva completari privind modul de functionare:
- In practica reglajul de aer pe modul auto se face cam asa:
trece mai intai prin unitatea de racire, unde este deumidificat, dupa care este trecut in proportie mai mare sau mai mica prin unitatea de incalzire pentru a fi adus la temperatura ceruta de sofer.
- In plus aeru este dirijat in mod diferit, mai cald catre picioare si mai rece catre cap, pentru a incalzi tot habitaclul intr-un mod cat mai uniform - aeru cald se ridica iar cel rece coboara.
- Suplimentar asa cum spuneam si anterior, acest mod cu aer rece la partea superioara are rolul de a preveni adormirea soferului datorita unui aer prea cald - mai ales noaptea. Asta pentru a preveni accidente datorate adormirii la volan.
- Deasemenea in modul automat, ventilatorul isi modificat turatia, pana la a fi aproape oprit, pe masura ce temperatura din habitaclu se apropie de cea solicitata din panoul de comanda.

Mirosurile sunt date in general de praful si mizeria prinse in filtrul de "polen". Cand acest filtru este prea plin, se observa doua efecte:
- aburirea rapida a geamurilor, pentru ca mizeria retinuta de filtur retine umezeala;
- mirosuri "placute" in habitaclu.

O alta problema - umezeala excesiva / aburirea rapida poate fi provocata si de infundarea tuburilor de drenaj ale apei rezultate in urma condensarii pe evaporator.

Cam asta este.

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Lun Ian 12, 2009 3:44 pm

Vai dar nici nu ne-ar fi dat prin cap, multumim pentru iluminare, iar la cati km au majoritatea Lancer-urilor noi de-aici nu cred ca se pune problema de filtre de polen imbacsite sau mai stiu eu ce.

Eu sunt de-acord sa ma trezeasca dar nu sa-mi dea jetul de aer rece fix in partea stanga a capului (ca si-asa am sensibilitate, evident din cauza geamului deschis cand fumam).

Pe vent. si directie "auto" (cu AC on evident) la un moment dat incepe sa se abureasca parbrizul, chiar si singur in masina fiind, iar cand sunt 2-3 pers. geamurile laterale spate sunt complet aburite.

Pentru a preveni lucrul asta, am constatat ca pe directie "picioare+geam" (diferite proportii) si vent. minim ~2/3 (mai raman 2 trepte pana la max. din cate tin minte) din scala se mentin dezaburite geamurile. Vent. 1/2 sau 2/3 e musai pt. obtinerea unui aproximativ confort termic la sub ~+5 grade temp. mediului.

La temp. mai scazute de ~-5 grade, la viteza mai mare de 100-110 am observat ca parbrizul se abureste putin partea de sus, precum si anumite parti din geamurile laterale si luneta chiar si cu "setarile" de mai sus.

Repet, la nici o alta masina n-am simtit nevoia sa butonez mai mult de max. 2-3 ori/calatorie climatizarea, si asta de regula pentru a ajusta temperatura in timp ce la Mitsu zici ca am ceva pe creier, pomenindu-ma de multe ori cu mana pe butoane, ba ca-i frig, ba ca se abureste, ba ca-mi ingheata mainile sau picioarele.

Deci e o problema, de conceptie, de implementare sau cine stie de ce dar este. Lasati explicatiile (avizate sau nu) despre functionarea climatizarii.

Exista vreun sait cu TSB-urile de la Mitsu?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori