Consum Outlander 2
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
2.2 Intense+
Salutare tuturor!
Am reusit sa adun primii 2000 km. Parcursi cam 60% in Bucuresti, iar restul... pe DN1. Consum mediu (atat pe calculatorul de bord, cat si prin calculul bonurilor de pompa) - cca.9,1 l/100 km. Nu stiu daca e bine sau rau, pana acum am condus un Vento 1.9 TDI si media era de cca. 6,1-6,2 :roll: .
In medie, parcurg cam 20 k km pe an, respectand proportiile de mai sus - 60 in/40 out. La partea cu "in" inca am un sentiment ciudat cand conduc singur, fara pasageri, prin Bucuresti si vad pe calculator 12/100. Ma simt oarecum vinovat si fata de bugetul familiei (nu sunt chiar sarac, dar nici nu-mi place sa fac risipa) si fata de... cauza ecologista (nu sunt un exagerat dar, totusi, sunt suficient de "verde" pentru a nu accepta tapiteria din piele, de exemplu).
In fine, adevarul este ca am cumparat Outlader-ul pentru cei 40% "out", reprezentand calatoriile prin Europa, pe care le fac incarcat "full", cu familie si bagaje. Sunt convins ca, din acest punct de vedere, am facut alegerea optima.
Totusi, inca nu am reusit sa gasesc un optim intre un consum decent si un condus sportiv. Pe de o parte, am reusit o performanta de 6,7/100 pe un drum Ploiesti-Bucuresti, dar cu pretul unui mers cuminte, cu 70-80 km/h in localitati si 100-110 km/h intre. Pe de alta parte, cand am avut posibilitatea unei viteze mai mari (de ex, intre Ploiesti si Campina) si am incercat sa fortez putin spre 140-150 km/h, media de consum a crescut vizibil spre 8,2-8,4/100. Ciudat este ca acest consum nu pare sa fie influentat de treapta de viteza in care ma aflu. Am incercat, de exemplu, sa pastrez o viteza cat mai constanta - la 130 - cate 10 minute in fiecare dintre treptele a 4-a, a 5-a si a 6-a si am observat ca atat consumul instantaneu, cat si cel mediu au ramas ca batute in cuie (primul, putin sub jumatatea scalei, iar al doilea la 8,3). Sincer, ma asteptam sa constat o economie semnificativa in viteza a 6-a fata de a 4-a, dar acest lucru nu s-a intamplat. Poate sa-mi lamureasca cineva misterul?
Altfel, motorul este excelent si-mi ofera exact ce speram de la el: un comportament sportiv, cu reprize foarte bune si cu un "zvac" remarcabil in depasiri.
Salutare tuturor!
Am reusit sa adun primii 2000 km. Parcursi cam 60% in Bucuresti, iar restul... pe DN1. Consum mediu (atat pe calculatorul de bord, cat si prin calculul bonurilor de pompa) - cca.9,1 l/100 km. Nu stiu daca e bine sau rau, pana acum am condus un Vento 1.9 TDI si media era de cca. 6,1-6,2 :roll: .
In medie, parcurg cam 20 k km pe an, respectand proportiile de mai sus - 60 in/40 out. La partea cu "in" inca am un sentiment ciudat cand conduc singur, fara pasageri, prin Bucuresti si vad pe calculator 12/100. Ma simt oarecum vinovat si fata de bugetul familiei (nu sunt chiar sarac, dar nici nu-mi place sa fac risipa) si fata de... cauza ecologista (nu sunt un exagerat dar, totusi, sunt suficient de "verde" pentru a nu accepta tapiteria din piele, de exemplu).
In fine, adevarul este ca am cumparat Outlader-ul pentru cei 40% "out", reprezentand calatoriile prin Europa, pe care le fac incarcat "full", cu familie si bagaje. Sunt convins ca, din acest punct de vedere, am facut alegerea optima.
Totusi, inca nu am reusit sa gasesc un optim intre un consum decent si un condus sportiv. Pe de o parte, am reusit o performanta de 6,7/100 pe un drum Ploiesti-Bucuresti, dar cu pretul unui mers cuminte, cu 70-80 km/h in localitati si 100-110 km/h intre. Pe de alta parte, cand am avut posibilitatea unei viteze mai mari (de ex, intre Ploiesti si Campina) si am incercat sa fortez putin spre 140-150 km/h, media de consum a crescut vizibil spre 8,2-8,4/100. Ciudat este ca acest consum nu pare sa fie influentat de treapta de viteza in care ma aflu. Am incercat, de exemplu, sa pastrez o viteza cat mai constanta - la 130 - cate 10 minute in fiecare dintre treptele a 4-a, a 5-a si a 6-a si am observat ca atat consumul instantaneu, cat si cel mediu au ramas ca batute in cuie (primul, putin sub jumatatea scalei, iar al doilea la 8,3). Sincer, ma asteptam sa constat o economie semnificativa in viteza a 6-a fata de a 4-a, dar acest lucru nu s-a intamplat. Poate sa-mi lamureasca cineva misterul?
Altfel, motorul este excelent si-mi ofera exact ce speram de la el: un comportament sportiv, cu reprize foarte bune si cu un "zvac" remarcabil in depasiri.
Salut Kahn,
Poti face ceva economie, dar nu semnificativa, in treapta 6 doar daca o mentii pe la 2000 turatii timp mai indelungat, altfel nu se observa. Dar asta inseamna un condus mai batraneste cu care eu nu ma impac. Cum o calci mai tare, creste si consumul. Eu am acum 11000 km si consumul mixt, masurat la pompa, (75% oras si 25 % afara) imi iese mai mereu pe la 8,7. In afara orasului circul cam prea sportiv. Niciodata nu mi-a afisat sub 8%. Ah, totusi am avut o exceptie, am scos 5,6% cand am coborat serpentinele de la Vartop - Arieseni, fiindca a fost mai mult in frana de motor :-D . Pe autostrada, mers constant cu 190 Km/h media afisata e pe la 12 - 13%, super rezonabil zic eu.
P.S. Motorul tot de 2,2
Poti face ceva economie, dar nu semnificativa, in treapta 6 doar daca o mentii pe la 2000 turatii timp mai indelungat, altfel nu se observa. Dar asta inseamna un condus mai batraneste cu care eu nu ma impac. Cum o calci mai tare, creste si consumul. Eu am acum 11000 km si consumul mixt, masurat la pompa, (75% oras si 25 % afara) imi iese mai mereu pe la 8,7. In afara orasului circul cam prea sportiv. Niciodata nu mi-a afisat sub 8%. Ah, totusi am avut o exceptie, am scos 5,6% cand am coborat serpentinele de la Vartop - Arieseni, fiindca a fost mai mult in frana de motor :-D . Pe autostrada, mers constant cu 190 Km/h media afisata e pe la 12 - 13%, super rezonabil zic eu.
P.S. Motorul tot de 2,2
Mda, am si eu pasiunea condusului sportiv, dar in conditiile astea s-ar putea sa constat brusc ca am imbatranit si sa incep sa conduc mai mosnegeste :-) . Oare pe la 160 km/h constant (cu cruise control) o fi mai bine cu consumul? Desi nu cred ca o sa rezist prea mult cand m-oi pomeni pe o autostrada nemteasca goala si fara prejudecati :-D
salut
am un outlander diesel de 2.0 din aug 2008 si tocmai ieri am condus 1200km (Timisoara budapesta viena si retur de la szeged doar pe autostrada) cu un consum mediu aratat de computerul de bord de 6,8l/100km.
Interesant a fost ca masina a consumat cam 6.6l/100km pe soselele nationale, urmand ca pe autostrada sa urce la 7,1l/100km (viteza a fost undeva intre 120-140km/ora).
am un outlander diesel de 2.0 din aug 2008 si tocmai ieri am condus 1200km (Timisoara budapesta viena si retur de la szeged doar pe autostrada) cu un consum mediu aratat de computerul de bord de 6,8l/100km.
Interesant a fost ca masina a consumat cam 6.6l/100km pe soselele nationale, urmand ca pe autostrada sa urce la 7,1l/100km (viteza a fost undeva intre 120-140km/ora).
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
QUOTE (andreiderme @ Jan 24 2009, 08:56 PM) Shtitzi ce-mi place? Ca va laudati ca o ardeti cu viteze de 160+++ vezi 190 si chiar mai mult si dup-aia pe alt topic urlati ca ce proasta e masina ca v-au zburat turbina, injectoarele, etc etc. )
Hai, ca nu se lauda nimeni! Vorbeam doar despre consumul in anumite situatii, la viteze mai mari sau mai mici.
Nu vad nici o problema ca, atunci cand conditiile iti permit (de exemplu, cand esti pe un autobahn, nu pe "strazile" noastre), sa folosesti masina la potentialul pentru care a fost proiectata. O viteza maxima de 200 km/h nu e chiar o raritate printre masinile de azi, tehnologiile sunt verificate, iar limitatoarele electronice de turatie reprezinta o protectie eficienta.
O fiabilitate buna inseamna a rezista in conditiile folosirii normale, iar asta nu inseamna sa o conduci numai in intervalul 0 - 120 km/h, atat timp cat fabricantul a gandit-o pentru 0-200.
Eu, cel putin, nu am avut probleme cu VW-urile de pana acum (desi nu le-am menajat dpdv al vitezei), sper sa nu ma dezamageasca nici Mitsu!
Hai, ca nu se lauda nimeni! Vorbeam doar despre consumul in anumite situatii, la viteze mai mari sau mai mici.
Nu vad nici o problema ca, atunci cand conditiile iti permit (de exemplu, cand esti pe un autobahn, nu pe "strazile" noastre), sa folosesti masina la potentialul pentru care a fost proiectata. O viteza maxima de 200 km/h nu e chiar o raritate printre masinile de azi, tehnologiile sunt verificate, iar limitatoarele electronice de turatie reprezinta o protectie eficienta.
O fiabilitate buna inseamna a rezista in conditiile folosirii normale, iar asta nu inseamna sa o conduci numai in intervalul 0 - 120 km/h, atat timp cat fabricantul a gandit-o pentru 0-200.
Eu, cel putin, nu am avut probleme cu VW-urile de pana acum (desi nu le-am menajat dpdv al vitezei), sper sa nu ma dezamageasca nici Mitsu!
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
Si eu sper. Iti urez multa bafta. Sincer... Fara caterinca. Dar printre "masinile de azi" ai numarat si cele de multi cai putere, care la 200 km/h au 3000 rpm? Daca da: news flash: la 200, masina mea are vreo 4300 rpm. Chiar daca nu e in zona rosie, nu cred ca-i face bine, nu? Cel putin daca o folosesti mai multi ani. Daca o vinzi dupa 1 an...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori