Cu siguranta!
Una peste alta motoarele japoneze sunt pe cale de disparitie deoarece nu sunt deloc profitabile pentru service-uri, respectiv producator.
Cred ca cei de la Mitsubishi au invatat foarte mult din experienta lancerului clasic, un model cu un design interesant, original, dar prea clasic si oarecum arhaic pentru gusturile majoritatii, super fiabila, samd = faliment, deoarece datorita designului nici nu a atras prea multi clienti si nici nu prea a onorat service-ul cu prezenta.
E nevoie de masini care sa aduca bani, atat din vanzare cat si post-vanzare.
Nu exista masini cu adevarat ieftine, producatorii isi fac si ei niste calcule...un pret mai mic la achizitie + revizii + vizite mai dese in service postgarantie = pret mai mare la achizitie + revizii.
Se mai poarta si jmecheria asta cu dotarile care sunt utile, printre altele rolul lor fiind si acela de a acoperi minusuri de alta natura si a face modelul respectiv mai atractiv in comparatie cu ce ofera concurenta...
E ca la piata...hai frate ca modelul nostru are si piele pe volan, navi in bord si mai primesti si o bucata de piele intoarsa sa te stergi pe maini cand te sui in masina ca te vad mai de la tara asa. )
Unii sar la cap cu dotarile, altii cu motorizarile, samd.
Toti isi scot in evidenta punctele forte si isi acopera minusurile.
Personal, cand evaluez o masina o fac excluzand gadgeturile, mai ales alea care nu-mi folosesc sau sunt de forma. :-D
Pret f bun masina + dotari maxime trebuie atentie maxima ca nu exista pomana.
Partea cea mai complexa in proiectarea unei masini nu e cea tehnica, ci modul cum aceasta va "produce" bani, Return On Investment (ROI), dar fara a afecta imaginea producatorului...trebuie sa produca putin si des ca sa nu atraga atentia si pe aceste considerente se aleg materialele, locul unde sunt fabricate componentele, samd.
E din ce in ce mai greu de rezistat, piata e din ce in ce mai saturata, toti incearca sa scada preturile, dar mentinand profitul si sacrificand calitatea.
Masinile (unele) incep sa semene cu niste jucarii, niste obiecte de unica folosinta calculate sa functioneze "gratis" un anumit interval de km ceea ce e normal pana la urma.
Discutand de japoneze se disting mazda si honda pe de o parte, subaru si mitsubishi de alta parte.
Mazda, honda preturi mai mari, materiale mai bune, tintesc spre premium cu unele modele, cu altele spre sport, ambele categorii bine delimitate...sport sau premium, fara prea multe compromisuri nici de o parte nici de alta, motorizari diversificate si performante, originale, NOI superioare la finisaje, imbinari, insonorizare, fara a fi pe pozitii de lideri din nici un punct de vedere, insa avand o oferta destul de variata pentru toate categoriile de clienti.
Subaru, Mitsubishi, orientate spre sport indiferent de model, design-uri tineresti, atragatoare, motorizari putine dar performante, desi...in fine..., placute la condus, distractive, placerea de a conduce si siguranta sunt pe primul loc, construite pentru a fi exploatate in mod curent pe toata scara de turatie, masini de suflet cu alte cuvinte, oferta slaba care nu acopera decat anumite categorii de clienti...ambele marci fiind in top cu doua modele care au facut istorie in WRC, lancer evo si impreza wrx sti, modele care au aprins pasiuni cu adevarat si care se reflecta si asupra modelelor de strada, lancer si impreza.
Daca nu ar fi fost lancer evo si impreza wrx sti, atunci nu s-ar mai fi povestit de nici unele...