Benzina sau Diesel? Argumente pro si contra
nu stiu de ce... dar am un tabel de la MCar legat de revizii, nu pe telefoane, si costul mediu e undeva la 160 de euro. Cea mai scumpa revizie este cea la 200.000 km cand intr-adevar se mai adauga 223 de euro costul unui filtru de combustibil.
La diesel insa, intervalul de revizii este la jumatate, cel putin ptr ulei si filtru ulei. restul se schimba la fel... 1.8 benzina face 5 schimburi de ulei la 100.000 km parcursi, 2.0 DID face 10. nu stiu cine ti-a dat un astfel de cost de 10 mil la prima revizie de lancer 1.8, dar cu siguranta s-a inselat.
La diesel insa, intervalul de revizii este la jumatate, cel putin ptr ulei si filtru ulei. restul se schimba la fel... 1.8 benzina face 5 schimburi de ulei la 100.000 km parcursi, 2.0 DID face 10. nu stiu cine ti-a dat un astfel de cost de 10 mil la prima revizie de lancer 1.8, dar cu siguranta s-a inselat.
QUOTE (thor)In ce priveste turbina care crapa la 140 mii.....poate ca asa o fi....numai ca la acelasi numar de km la benzina incepi sa te uiti la teava de asapament....scoate sau nu fum albastru....?
Ma scuzati, am o intrebare: cumva ne gasim pe Daciaclub, la sectiunea de Berline sau pe daewooclub la sectiunea de Cielo Made in Romania?
thor, probabil ca n-ai avut pe mina decit masini noi sau cu un numar mic de kilometri. In ceea ce ma priveste, am avut un Renault 25 pe care l-am luat la 277 de mii de km si l-am dat la 320 de mii, acum am un Renault 21 pe care l-am luat la 170 de mii si are in prezent vreo 240-250 de mii de km. Crede-ma, benzinarele aspirate tin fara sa pape ulei cca. 450 de mii de km.! Dieselurile aspirate tin ceva mai mult. In cazul motoarelor "turbate", durata de viata se reduce simtitor, valorile invartindu-se in jurul a 300-350 de mii de km. in ambele cazuri.
Asadar, fumul albastru la 140 de mii e valabil doar in cazul berlinelor si a masinilor daewoo produse cu piese romanesti.
P.S.: Sa nu uit.... fumul albastru si consumul de ulei mai pot fi produse si de simeringurile de supapa imbatrinite, nu neaparat din segmentarea motorului.
Ma scuzati, am o intrebare: cumva ne gasim pe Daciaclub, la sectiunea de Berline sau pe daewooclub la sectiunea de Cielo Made in Romania?
thor, probabil ca n-ai avut pe mina decit masini noi sau cu un numar mic de kilometri. In ceea ce ma priveste, am avut un Renault 25 pe care l-am luat la 277 de mii de km si l-am dat la 320 de mii, acum am un Renault 21 pe care l-am luat la 170 de mii si are in prezent vreo 240-250 de mii de km. Crede-ma, benzinarele aspirate tin fara sa pape ulei cca. 450 de mii de km.! Dieselurile aspirate tin ceva mai mult. In cazul motoarelor "turbate", durata de viata se reduce simtitor, valorile invartindu-se in jurul a 300-350 de mii de km. in ambele cazuri.
Asadar, fumul albastru la 140 de mii e valabil doar in cazul berlinelor si a masinilor daewoo produse cu piese romanesti.
P.S.: Sa nu uit.... fumul albastru si consumul de ulei mai pot fi produse si de simeringurile de supapa imbatrinite, nu neaparat din segmentarea motorului.
ma scuzati ca uitai ceva... poate cand schimbi, o data in intervalul asta de revizii, discuri + placute sa coste intr-adevar unde va la peste 10 mil revizia. Dar in cazul respectiv si la DID se adauga aceeasi suma
PS: Gata, eu nu mai particip la discutia asta ca nu are nici un viitor (ca orice topic de acest gen). Am mai spus-o si o repet: alegerile de acest gen se fac dupa cum il taie capul pe fiecare si in functie de ce ii place mai mult. Era mai util un poll de genul "Ce ati alege: diesel sau benzina?" in care sa nu se posteze, doar sa se voteze. :roll:
PS: Gata, eu nu mai particip la discutia asta ca nu are nici un viitor (ca orice topic de acest gen). Am mai spus-o si o repet: alegerile de acest gen se fac dupa cum il taie capul pe fiecare si in functie de ce ii place mai mult. Era mai util un poll de genul "Ce ati alege: diesel sau benzina?" in care sa nu se posteze, doar sa se voteze. :roll:
QUOTE (Apple)nu stiu de ce... dar am un tabel de la MCar legat de revizii, nu pe telefoane, si costul mediu e undeva la 160 de euro. Cea mai scumpa revizie este cea la 200.000 km cand intr-adevar se mai adauga 223 de euro costul unui filtru de combustibil.
La diesel insa, intervalul de revizii este la jumatate, cel putin ptr ulei si filtru ulei. restul se schimba la fel... 1.8 benzina face 5 schimburi de ulei la 100.000 km parcursi, 2.0 DID face 10. nu stiu cine ti-a dat un astfel de cost de 10 mil la prima revizie de lancer 1.8, dar cu siguranta s-a inselat.
Si mie mi s-au parut mari cifrele, dar pune matale mana pe telefon si la 021.202.64.60 ar trebui sa ti se spuna acelasi lucru...
La diesel insa, intervalul de revizii este la jumatate, cel putin ptr ulei si filtru ulei. restul se schimba la fel... 1.8 benzina face 5 schimburi de ulei la 100.000 km parcursi, 2.0 DID face 10. nu stiu cine ti-a dat un astfel de cost de 10 mil la prima revizie de lancer 1.8, dar cu siguranta s-a inselat.
Si mie mi s-au parut mari cifrele, dar pune matale mana pe telefon si la 021.202.64.60 ar trebui sa ti se spuna acelasi lucru...
M-ati convins...ca mai.....saptamana viitoare ma duc la dealer sa negociez un buyback si sa imi iau o benzinara....).....glumesc...
Am glumit numai in ce priveste faptul ca m-ati fi convins voi.....asta pentru ca diferentele de costuri imi par irelevante.....masina pe motorina e mai scumpa una peste alta ...la sfarsitul perioadei de garantie cu cat?.....cateva sute de euro?
Zgomotul si vibratiile sunt problema mea.....si pt asta...si maine as face schimb.
Am glumit numai in ce priveste faptul ca m-ati fi convins voi.....asta pentru ca diferentele de costuri imi par irelevante.....masina pe motorina e mai scumpa una peste alta ...la sfarsitul perioadei de garantie cu cat?.....cateva sute de euro?
Zgomotul si vibratiile sunt problema mea.....si pt asta...si maine as face schimb.
Mi se rupe mie ca toata lumea a inteles ce ai scris, exista un regulament pe care trebuie sa il respecti fie ca iti place fie ca nu. De aceea e Romania unde este pentru ca nu stim sa ne respectam unii pe altii.
Plus ca sincer nu stiu dar de fiecare data cei care au diesel sunt mai nervosi si mai agresivi decat cei care prefera motoarele pe benzina. De parca cei cu diesel vor sa se convinga pe ei ca au facut alegerea corecta. Pana la urma fiecare a facut alegerea care i s-a parut cea mai corecta.
Plus ca sincer nu stiu dar de fiecare data cei care au diesel sunt mai nervosi si mai agresivi decat cei care prefera motoarele pe benzina. De parca cei cu diesel vor sa se convinga pe ei ca au facut alegerea corecta. Pana la urma fiecare a facut alegerea care i s-a parut cea mai corecta.
Intrebare: (Ca eu unul n-am inteles :? ) - de unde pana unde revizie la 10.000 km la 2.0 DiD, ca toatel Lancerele comercializate in 2008 au revizii la 20.000 km? :?
Aaaaaaa, la 2.0 DiD trebuie ulei 5w30 ESP - cam 80 LEI/litru. Si inca ceva... diferenta de pret intre benzina, fie ea si 99+ si motorina este de cativa banuti...7-8 sau pe acolo.
Deci daca e sa o ei fix matematic, avem (pentru o versiune Intense):
Achizitie: - diferenta de 1500 euro in favoarea benzinei;
benzina - 20370 EURO;
diesel - 21871 Euro;
Revizii - cu exceptia filtrelor cam pe acolo - ce stirca scorul e pretul uleiului de diesel pentru intervale lungi de utilizare...
Costuri de exploatare - adica carburant - benzina 99+ aici completez mai tarziu :-D :-D
- motorina - voi completa mai tarziu :-D :-D
Calcule finale mai taziu, ca se plictiseste repede lumea...
Numai bine...
Aaaaaaa, la 2.0 DiD trebuie ulei 5w30 ESP - cam 80 LEI/litru. Si inca ceva... diferenta de pret intre benzina, fie ea si 99+ si motorina este de cativa banuti...7-8 sau pe acolo.
Deci daca e sa o ei fix matematic, avem (pentru o versiune Intense):
Achizitie: - diferenta de 1500 euro in favoarea benzinei;
benzina - 20370 EURO;
diesel - 21871 Euro;
Revizii - cu exceptia filtrelor cam pe acolo - ce stirca scorul e pretul uleiului de diesel pentru intervale lungi de utilizare...
Costuri de exploatare - adica carburant - benzina 99+ aici completez mai tarziu :-D :-D
- motorina - voi completa mai tarziu :-D :-D
Calcule finale mai taziu, ca se plictiseste repede lumea...
Numai bine...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori