Formula 1 - 2018
Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan: în așteptarea unei victorii Mercedes
http://www.automarket.ro/formula1/avanc ... 84225.html
Mercedes nu a obținut încă nicio victorie în sezonul 2018, însă echipa speră să "spargă" blocada formată de Ferrari și Red Bull printr-un succes pe circuitul de la Baku.
Mercedes este lider în clasamentul constructorilor cu un punct în fața rivalilor de la Ferrari, însă nu a obținut nicio victorie în primele 3 curse ale sezonului.
De altfel, este pentru prima oară după 2014 când Mercedes are un "palmares" atât de negativ, însă germanii speră să recupereze terenul pierdut cu ocazia Marelui Premiu al Azerbaidjanului.
Oficialii echipei încearcă să păstreze aparența că totul este sub control, în contextul în care directorul de motorsport Toto Wolff afirmă că sezonul este o sărbătoare datorită implicării a trei echipe în lupta pentru trofeu. "Sezonul 2018 este pe punctul de a deveni o sărbătoare a tot ceea ce iubim în sporturile cu motor. Trei echipe luptă din greu pentru victorii. Suntem martorii unor curse spectaculoase cu depășiri emoționante", spune el.
Între timp, Sebastian Vettel își propune o extindere a avansului de 9 puncte din clasamentul general după victoriile obținute în Australia și Bahrain. Germanul a plătit tribut unei curse pline de probleme în China, când a terminat pe locul 8, după victoria obținută de Daniel Ricciardo. Pilotul celor de la Red Bull s-a aflat în ultimele două săptămâni în centrul atenției ca țintă principală a rivalilor pentru sezonul 2019.
În ultimele zile au apărut chiar informații despre un acord de negocieri exclusive semnat cu Ferrari, însă pilotul a negat această știre. "Nu este adevărat. Am avut discuții doar cu Red Bull. Sunt la curent cu zvonurile, dar nu s-a întâmplat nimic altceva. Cel puțin nu până acum", a explicat el.
Circuitul stradal de la Baku a debutat în Formula 1 cu numai doi ani în urmă și este caracterizat de lățimea foarte îngustă din anumite zone: intre virajele 8, 9 și 10, lățimea scade până la numai 7.6 metri, astfel că orice eroare poate conduce la un abandon, mai ales că circuitul este împrejmuit cu ziduri. În plus, este al doilea circuit ca lungime din calendarul competițional: 6003 metri. O treime din distanță este ocupată numai de o linie dreaptă pe care Valtteri Bottas a fost înregistrat în 2016 cu o viteză maximă de 378 km/h.
Pirelli va furniza pneuri de compoziție soft, supersoft și ultrasoft, cu două trepte mai moi decât anul trecut, întrucât cursa a fost mutată din iunie în aprilie. Vremea va fi predominant frumoasă, cu 21 de grade vineri și 24 de grade anticipate pentru sâmbăta și duminică, șansele de ploaie fiind minime.
Marele Premiu al Azerbaidjanului la TV:
Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 27 aprilie 12:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 2 vineri, 27 aprilie 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 3 sambata, 28 aprilie 13:00 Digi Sport, Telekom Sport
Calificari sambata, 28 aprilie 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Cursa duminica, 29 aprilie 15:10 Digi Sport, Telekom Sport
http://www.automarket.ro/formula1/avanc ... 84225.html
Mercedes nu a obținut încă nicio victorie în sezonul 2018, însă echipa speră să "spargă" blocada formată de Ferrari și Red Bull printr-un succes pe circuitul de la Baku.
Mercedes este lider în clasamentul constructorilor cu un punct în fața rivalilor de la Ferrari, însă nu a obținut nicio victorie în primele 3 curse ale sezonului.
De altfel, este pentru prima oară după 2014 când Mercedes are un "palmares" atât de negativ, însă germanii speră să recupereze terenul pierdut cu ocazia Marelui Premiu al Azerbaidjanului.
Oficialii echipei încearcă să păstreze aparența că totul este sub control, în contextul în care directorul de motorsport Toto Wolff afirmă că sezonul este o sărbătoare datorită implicării a trei echipe în lupta pentru trofeu. "Sezonul 2018 este pe punctul de a deveni o sărbătoare a tot ceea ce iubim în sporturile cu motor. Trei echipe luptă din greu pentru victorii. Suntem martorii unor curse spectaculoase cu depășiri emoționante", spune el.
Între timp, Sebastian Vettel își propune o extindere a avansului de 9 puncte din clasamentul general după victoriile obținute în Australia și Bahrain. Germanul a plătit tribut unei curse pline de probleme în China, când a terminat pe locul 8, după victoria obținută de Daniel Ricciardo. Pilotul celor de la Red Bull s-a aflat în ultimele două săptămâni în centrul atenției ca țintă principală a rivalilor pentru sezonul 2019.
În ultimele zile au apărut chiar informații despre un acord de negocieri exclusive semnat cu Ferrari, însă pilotul a negat această știre. "Nu este adevărat. Am avut discuții doar cu Red Bull. Sunt la curent cu zvonurile, dar nu s-a întâmplat nimic altceva. Cel puțin nu până acum", a explicat el.
Circuitul stradal de la Baku a debutat în Formula 1 cu numai doi ani în urmă și este caracterizat de lățimea foarte îngustă din anumite zone: intre virajele 8, 9 și 10, lățimea scade până la numai 7.6 metri, astfel că orice eroare poate conduce la un abandon, mai ales că circuitul este împrejmuit cu ziduri. În plus, este al doilea circuit ca lungime din calendarul competițional: 6003 metri. O treime din distanță este ocupată numai de o linie dreaptă pe care Valtteri Bottas a fost înregistrat în 2016 cu o viteză maximă de 378 km/h.
Pirelli va furniza pneuri de compoziție soft, supersoft și ultrasoft, cu două trepte mai moi decât anul trecut, întrucât cursa a fost mutată din iunie în aprilie. Vremea va fi predominant frumoasă, cu 21 de grade vineri și 24 de grade anticipate pentru sâmbăta și duminică, șansele de ploaie fiind minime.
Marele Premiu al Azerbaidjanului la TV:
Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 27 aprilie 12:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 2 vineri, 27 aprilie 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 3 sambata, 28 aprilie 13:00 Digi Sport, Telekom Sport
Calificari sambata, 28 aprilie 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Cursa duminica, 29 aprilie 15:10 Digi Sport, Telekom Sport
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Bottas și Ricciardo, cei mai rapizi în antrenamentele de la Baku. Verstappen, accident în prima sesiune
http://www.automarket.ro/formula1/botta ... 84247.html
Red Bull Racing’s Daniel Ricciardo Dismisses 2019 Ferrari Rumors
https://www.carscoops.com/2018/04/red-b ... ri-rumors/
==============
Vettel, pole position în Azerbaidjan în fața lui Hamilton. Bottas și Ricciardo, în a doua linie a grilei
http://www.automarket.ro/formula1/vette ... 84249.html
Sebastian Vettel va pleca din pole position în cursa din Azerbaidjan după ce i-a învins pe Lewis Hamilton și Valtteri Bottas. Kimi Raikkonen a ratat prima poziție în urma unei greșeli în cel mai rapid tur al său.
Sebastian Vettel a obținut sâmbătă pe circuitul stradal de la Baku al treilea pole poition consecutiv din acest sezon, după ce a fost cronometrat cu 1:41.498.
Pilotul Scuderiei Ferrari a fost la un pas să fie învins de coechipierul său Kimi Raikkonen, care a fost mai rapid pe primele două sectoare. O greșeală comisă în al treilea sector l-a costat însă timp prețios pe pilotul finlandez, care a ocupat în cele din urmă doar locul 6. Lewis Hamilton s-a poziționat pe locul 2 la mai puțin de două zecimi de secundă de lider, astfel că va avea oportunitatea să lupte pentru prima victorie din acest sezon.
A doua linie a grilei de start este ocupată de Valtteri Bottas (Mercedes) și Daniel Ricciardo, după ce australianul l-a învins pe coechipierul său de la Red Bull, Max Verstappen, cu mai puțin de o sutime de secundă.
Force India și-a adjudecat a patra linie a grilei prin Esteban Ocon și Sergio Perez, în timp ce Nico Hulkenerg a stabilit al nouălea timp pentru Renault, însă va pleca de pe 14 în urma unei penalizări de 5 poziții primită pentru înlocuirea cutiei de viteze. Locul său va fi luat chiar de coechipierul său, Carlos Sainz.
McLaren a avut parte de o sesiune dezamăgitoare, întrucât Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne au ocupat doar pozițiile 13 și, respectiv, 16 pe grila de start. Romain Grosjean (Haas) nu a parcurs niciun tur cronometrat în urma unei defecțiuni la cutia de viteze din cauza căreia a rămas blocat pe circuit.
Marele Premiu al Azerbaidjanului va avea loc duminică cu ora 15:10.
Azerbaidjan - Rezultate Calificări:
http://www.automarket.ro/formula1/botta ... 84247.html
Red Bull Racing’s Daniel Ricciardo Dismisses 2019 Ferrari Rumors
https://www.carscoops.com/2018/04/red-b ... ri-rumors/
==============
Vettel, pole position în Azerbaidjan în fața lui Hamilton. Bottas și Ricciardo, în a doua linie a grilei
http://www.automarket.ro/formula1/vette ... 84249.html
Sebastian Vettel va pleca din pole position în cursa din Azerbaidjan după ce i-a învins pe Lewis Hamilton și Valtteri Bottas. Kimi Raikkonen a ratat prima poziție în urma unei greșeli în cel mai rapid tur al său.
Sebastian Vettel a obținut sâmbătă pe circuitul stradal de la Baku al treilea pole poition consecutiv din acest sezon, după ce a fost cronometrat cu 1:41.498.
Pilotul Scuderiei Ferrari a fost la un pas să fie învins de coechipierul său Kimi Raikkonen, care a fost mai rapid pe primele două sectoare. O greșeală comisă în al treilea sector l-a costat însă timp prețios pe pilotul finlandez, care a ocupat în cele din urmă doar locul 6. Lewis Hamilton s-a poziționat pe locul 2 la mai puțin de două zecimi de secundă de lider, astfel că va avea oportunitatea să lupte pentru prima victorie din acest sezon.
A doua linie a grilei de start este ocupată de Valtteri Bottas (Mercedes) și Daniel Ricciardo, după ce australianul l-a învins pe coechipierul său de la Red Bull, Max Verstappen, cu mai puțin de o sutime de secundă.
Force India și-a adjudecat a patra linie a grilei prin Esteban Ocon și Sergio Perez, în timp ce Nico Hulkenerg a stabilit al nouălea timp pentru Renault, însă va pleca de pe 14 în urma unei penalizări de 5 poziții primită pentru înlocuirea cutiei de viteze. Locul său va fi luat chiar de coechipierul său, Carlos Sainz.
McLaren a avut parte de o sesiune dezamăgitoare, întrucât Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne au ocupat doar pozițiile 13 și, respectiv, 16 pe grila de start. Romain Grosjean (Haas) nu a parcurs niciun tur cronometrat în urma unei defecțiuni la cutia de viteze din cauza căreia a rămas blocat pe circuit.
Marele Premiu al Azerbaidjanului va avea loc duminică cu ora 15:10.
Azerbaidjan - Rezultate Calificări:
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Spectacol la Baku: Hamilton câștigă în fața lui Raikkonen după o pană suferită de Bottas. Vettel pe locul 4, acroșaj între Verstappen și Ricciardo
http://www.automarket.ro/formula1/spect ... 84251.html
Lewis Hamilton a câștigat cursa de la Baku după ce Valtteri Bottas a abandonat pe final din cauza unei pene. Sebastian Vettel a terminat pe 4 după un atac neinspirat pe final, în timp ce Max Verstappen și Daniel Ricciardo au abandonat după un acroșaj.
Circuitul stradal de la Baku a găzduit duminică una dintre cele spectaculoase curse din ultimii ani, ca urmare a numeroaselor depășiri, pene de cauciuc și abandonuri, inclusiv după acroșaje intre coechipieri.
Sebastian Vettel a plecat foarte bine din pole position și și-a păstrat prima poziție la intrarea în primul viraj, fiind urmat de Lewis Hamilton și Valtteri Bottas. Max Verstappen a încercat fără succes să-l depășească pe Daniel Ricciardo, însă în spatele plutonului fruntaș lucrurile nu au fost la fel de calme.
Sergio Perez l-a atins ușor pe Kimi Raikkonen, iar Esteban Ocon a încercat să profite de oportunitate pentru a trece de pilotul Scuderiei Ferrari. Pilotul Force India a virat însă prematur spre spre stânga, iar Raikkonen nu a avut nicio cale de scăpare, astfel că cei doi s-au acroșat. Ocon a fost nevoit să abandoneze pe circuit, astfel că Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit.
Raikkonen a revenit la boxe pentru a înlocui partea frontală a monopostului, dar și pneurile ultrasoft cu un set de cauciucuri soft, ieșind pe circuit pe locul 12. Un alt incident petrecut practic simultan cu cel dintre Ocon și Raikkonen i-a avut ca protagoniști pe Fernando Alonso și Sergey Sirotkin, care s-au acroșat, ceea ce a determinat o dublă până pentru pilotul McLaren, care a revenit cu greu la boxe pentru înlocuirea cauciucurilor.
Verstappen trece de Ricciardo. Ghinionul lui Hulkenberg
Cursa a fost reluată în turul 6 fără incidente. Verstappen l-a depășit pe Ricciardo, iar Carlos Sainz Jr. a profitat de oportunitate și, pentru câteva momente, i-a depășit pe amândoi, însă Verstappen a revenit imediat pe locul 4 în fața lui Sainz și Ricciardo.
Câteva tururi mai târziu, Sainz l-a depășit pe Verstappen ca urmare a unei probleme de încărcare a bateriei, iar Nico Hulkenberg a trecut rapid de Ricciardo și Verstappen. Aflat pe locul 4, germanul a comis însă o greșeală, a lovit zidul de pe margine cu partea stânga-spate a monopostului Renault și a fost nevoit să abandoneze.
Între timp, Ricciardo a inițiat o serie de atacuri la adresa lui Verstappen, însă nu a găsit spațiu suficient pentru a depăși. Australianul a fost nevoit să aștepte până în turul 35 pentru a urca o poziție în detrimentul coechipierului său. Între timp, Raikkonen a progresat constant în pluton și a ajuns până pe locul 6, în spatele piloților Red Bull.
Verstappen și Ricciardo abandonează după o coliziune
Aflat la 5 secunde în spatele lui Vettel, Hamilton a greșit frânarea într-un viraj și a pierdut încă 5 secunde, iar echipa l-a chemat prematur la boxe ca urmare a deteriorării cauciucurilor. Vettel a așteptat turul 31 pentru această operațiune și amândoi au mizat pe soft-uri. Verstappen a câștigat apoi duelul de la boxe cu Ricciardo, în timp ce Bottas a rămas pe circuit cu pneurile de la startul cursei.
Cu circa 15 tururi înainte de final, Ricciardo a încercat din nou să-l depășească pe Verstappen pe partea dreaptă a circuitului. Olandezul s-a repliat, Ricciardo a inițiat apoi un atac prin stânga, în timp ce Verstappen l-a blocat din nou și a frânat. Aflat la câțiva centimetri în spatele său, Ricciardo nu a mai putut evita coliziunea din spate, iar cei doi piloți Red Bull au fost nevoiți să abandoneze.
Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit, iar marele câștigător a fost Bottas. Pilotul Mercedes a intrat la boxe pentru pneuri ultrasoft, însă aceeași decizie a fost luată și de Vettel, Hamilton și Raikkonen. Prin urmare, Bottas a devenit liderul nesparat al cursei în fața lui Vettel, Hamilton și Raikkonen. Romain Grosjean rula pe locul 6 sub Safety Car pentru Haas în momentul în care a pierdut controlul volanului și a abandonat după ce a lovit zidul.
Pană misterioasă pentru Bottas
Cursa s-a reluat cu numai 4 tururi înainte de final. Vettel a încercat să treacă de Bottas pe interior, însă a frânat prea târziu, a ieșit larg în viraj și a fost depășit atât de Bottas și Hamilton, cât și de Raikkonen.
Astfel, Bottas avea cale liberă spre victorie, însă o pană apărută din senin în mod misterios l-a forțat să abandoneze. Hamilton a fost astfel propulsat pe prima poziție, cu Raikkonen în spatele său și cu Sergio Perez pe locul 3, întrucât pilotul Force India reușise între timp să-l depășească pe Vettel.
Hamilton a gestionat bine finalul și a obținut astfel prima victorie din acest sezon, cu ajutorul căreia a preluat și conducerea în clasamentul general. Vettel a încheiat astfel doar pe locul 4 în fața lui Sainz și Charles, aflat la prima clasare în puncte. McLaren a punctat prin Alonso (locul 7) și Stoffel Vandoorne (locul 9), în timp ce Lance Stroll a adus primele puncte pentru Williams.
Azerbaidjan - Rezultat:
http://www.automarket.ro/formula1/spect ... 84251.html
Lewis Hamilton a câștigat cursa de la Baku după ce Valtteri Bottas a abandonat pe final din cauza unei pene. Sebastian Vettel a terminat pe 4 după un atac neinspirat pe final, în timp ce Max Verstappen și Daniel Ricciardo au abandonat după un acroșaj.
Circuitul stradal de la Baku a găzduit duminică una dintre cele spectaculoase curse din ultimii ani, ca urmare a numeroaselor depășiri, pene de cauciuc și abandonuri, inclusiv după acroșaje intre coechipieri.
Sebastian Vettel a plecat foarte bine din pole position și și-a păstrat prima poziție la intrarea în primul viraj, fiind urmat de Lewis Hamilton și Valtteri Bottas. Max Verstappen a încercat fără succes să-l depășească pe Daniel Ricciardo, însă în spatele plutonului fruntaș lucrurile nu au fost la fel de calme.
Sergio Perez l-a atins ușor pe Kimi Raikkonen, iar Esteban Ocon a încercat să profite de oportunitate pentru a trece de pilotul Scuderiei Ferrari. Pilotul Force India a virat însă prematur spre spre stânga, iar Raikkonen nu a avut nicio cale de scăpare, astfel că cei doi s-au acroșat. Ocon a fost nevoit să abandoneze pe circuit, astfel că Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit.
Raikkonen a revenit la boxe pentru a înlocui partea frontală a monopostului, dar și pneurile ultrasoft cu un set de cauciucuri soft, ieșind pe circuit pe locul 12. Un alt incident petrecut practic simultan cu cel dintre Ocon și Raikkonen i-a avut ca protagoniști pe Fernando Alonso și Sergey Sirotkin, care s-au acroșat, ceea ce a determinat o dublă până pentru pilotul McLaren, care a revenit cu greu la boxe pentru înlocuirea cauciucurilor.
Verstappen trece de Ricciardo. Ghinionul lui Hulkenberg
Cursa a fost reluată în turul 6 fără incidente. Verstappen l-a depășit pe Ricciardo, iar Carlos Sainz Jr. a profitat de oportunitate și, pentru câteva momente, i-a depășit pe amândoi, însă Verstappen a revenit imediat pe locul 4 în fața lui Sainz și Ricciardo.
Câteva tururi mai târziu, Sainz l-a depășit pe Verstappen ca urmare a unei probleme de încărcare a bateriei, iar Nico Hulkenberg a trecut rapid de Ricciardo și Verstappen. Aflat pe locul 4, germanul a comis însă o greșeală, a lovit zidul de pe margine cu partea stânga-spate a monopostului Renault și a fost nevoit să abandoneze.
Între timp, Ricciardo a inițiat o serie de atacuri la adresa lui Verstappen, însă nu a găsit spațiu suficient pentru a depăși. Australianul a fost nevoit să aștepte până în turul 35 pentru a urca o poziție în detrimentul coechipierului său. Între timp, Raikkonen a progresat constant în pluton și a ajuns până pe locul 6, în spatele piloților Red Bull.
Verstappen și Ricciardo abandonează după o coliziune
Aflat la 5 secunde în spatele lui Vettel, Hamilton a greșit frânarea într-un viraj și a pierdut încă 5 secunde, iar echipa l-a chemat prematur la boxe ca urmare a deteriorării cauciucurilor. Vettel a așteptat turul 31 pentru această operațiune și amândoi au mizat pe soft-uri. Verstappen a câștigat apoi duelul de la boxe cu Ricciardo, în timp ce Bottas a rămas pe circuit cu pneurile de la startul cursei.
Cu circa 15 tururi înainte de final, Ricciardo a încercat din nou să-l depășească pe Verstappen pe partea dreaptă a circuitului. Olandezul s-a repliat, Ricciardo a inițiat apoi un atac prin stânga, în timp ce Verstappen l-a blocat din nou și a frânat. Aflat la câțiva centimetri în spatele său, Ricciardo nu a mai putut evita coliziunea din spate, iar cei doi piloți Red Bull au fost nevoiți să abandoneze.
Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit, iar marele câștigător a fost Bottas. Pilotul Mercedes a intrat la boxe pentru pneuri ultrasoft, însă aceeași decizie a fost luată și de Vettel, Hamilton și Raikkonen. Prin urmare, Bottas a devenit liderul nesparat al cursei în fața lui Vettel, Hamilton și Raikkonen. Romain Grosjean rula pe locul 6 sub Safety Car pentru Haas în momentul în care a pierdut controlul volanului și a abandonat după ce a lovit zidul.
Pană misterioasă pentru Bottas
Cursa s-a reluat cu numai 4 tururi înainte de final. Vettel a încercat să treacă de Bottas pe interior, însă a frânat prea târziu, a ieșit larg în viraj și a fost depășit atât de Bottas și Hamilton, cât și de Raikkonen.
Astfel, Bottas avea cale liberă spre victorie, însă o pană apărută din senin în mod misterios l-a forțat să abandoneze. Hamilton a fost astfel propulsat pe prima poziție, cu Raikkonen în spatele său și cu Sergio Perez pe locul 3, întrucât pilotul Force India reușise între timp să-l depășească pe Vettel.
Hamilton a gestionat bine finalul și a obținut astfel prima victorie din acest sezon, cu ajutorul căreia a preluat și conducerea în clasamentul general. Vettel a încheiat astfel doar pe locul 4 în fața lui Sainz și Charles, aflat la prima clasare în puncte. McLaren a punctat prin Alonso (locul 7) și Stoffel Vandoorne (locul 9), în timp ce Lance Stroll a adus primele puncte pentru Williams.
Azerbaidjan - Rezultat:
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Ferrari insistă că se va retrage din Formula 1 în absența unor motoare puternice: "Existăm pentru a dezvolta motoare"
http://www.automarket.ro/formula1/ferra ... 84317.html
Sergio Marchionne a dezvăluit că se apropie de un acord cu noul proprietar al Formulei 1 pentru noul regulament pentru motoare pentru sezonul 2021, însă avertizează că în caz contrar Ferrari se va retrage din competiție.
Regulamentul tehnic pentru sezonul 2021 este principalul subiect de discuție între echipe și Liberty Media, noul proprietar al Formulei 1.
Compania americană a anunțat anterior că își propune să egalizeze raportul de forțe din Formula 1, pentru ca mai multe echipe să poată obține victorii, însă Ferrari a avertizat că o astfel de măsură va avea ca efect o retragere din competiție. Sergio Marchionne, președintele Ferrari, insistă că în absența posibilității de a dezvolta motoare Scuderia nu are niciun motiv să rămână în Formula 1.
"Pentru noi este important să nu ne atingem de natura dezvoltării tehnice pentru motoare, pentru că asta este inima a ceea ce face Ferrari. Trebuie să continuăm să lucrăm cu Liberty Media și FIA pentru a ajunge la un echilibru sensibil. Dacă nu putem ne vom retrage, așa cum am spus înainte", a declarat el.
Pe de altă parte, Marchionne a dezvăluit că a avut discuții constructive cu ei de la Liberty Media, iar oficialii americani au lăsat să se înțeleagă că acceptă compromisul solicitat de Ferrari.
"Sunt încurajat de schimbarea de atitudine pe care o vedem din partea Liberty în privința volumului de schimbări pentru 2021. Cel mai bun indiciu este că au recunoscut că regulamentul pentru motoare trebuie să reflecte natura sportului. Și nu putem să reducem dezvoltarea motoarelor pentru a acomoda constructori noi, corect?", se întreabă el.
Anterior, au apărut informații potrivit cărora motoarele din 2021 vor fi foarte asemănătoare cu cele actuale, cu excepția faptului că se va renunța la componenta MGU-H, sistemul de recuperare a energiei din căldură generată de sistemul de evacuare.
Via Reuters
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Renault admite că nu poate atrage piloți de calibrul lui Ricciardo: francezii negociază prelungirea contractului lui Sainz
http://www.automarket.ro/formula1/renau ... 84369.html
Renault a admis că în prezent nu este suficient de competitivă pentru a recruta piloți de talia lui Daniel Ricciardo, însă anunță startul negocierilor cu Carlos Sainz pentru prelungirea contractului.
Daniel Ricciardo este una dintre cele mai atractive ținte ale marilor echipe pentru sezonul 2018, iar presa a speculat anterior că australianul negociază cu Ferrari, informație negată însă de pilotul Red Bull.
Oficialii Renault admit că ar dori să intre în cursa pentru semnătura lui Ricciardo, însă în același timp sunt conștienți că echipa nu este încă la nivelul necesar pentru a stârni interesul unui astfel de pilot.
"Suntem interesați de piloți talentați, iar Ricciardo este un pilot talentat. Dar dacă vrem să seducem piloți precum Ricciardo trebuie în primul rând să facem lucrurile cum trebuie. Iar dacă reușim să construim cel mai bun pachet sasiu/motor, sunt destul de sigur că putem atrage pe cineva precum Ricciardo pentru că putem demonstra că suntem serioși în privința ambițiilor noastre", a explicat Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault.
În acest context, Renault a început negocierile cu Carlos Sainz pentru prelungirea contractului, însă rezultatul acestora depinde și de rivalii de la Red Bull. Sainz este de fapt sub contract cu Red Bull și a fost împrumutat la Renault doar pentru sezonul 2018, astfel că poate fi chemat înapoi oricând de echipa austriacă.
"Am început deja discuțiile cu Sainz despre ce se poate întâmpla după acest an, dar acceptăm faptul că situația nu este complet în mâinile sale sau în mâinile noastre. Nu este o situație foarte confortabilă, dar trebuie să acceptăm că încă încercăm să recuperăm în multe zone, inclusiv în privința pieței piloților", a adăugat el.
Via Autosport
http://www.automarket.ro/formula1/renau ... 84369.html
Renault a admis că în prezent nu este suficient de competitivă pentru a recruta piloți de talia lui Daniel Ricciardo, însă anunță startul negocierilor cu Carlos Sainz pentru prelungirea contractului.
Daniel Ricciardo este una dintre cele mai atractive ținte ale marilor echipe pentru sezonul 2018, iar presa a speculat anterior că australianul negociază cu Ferrari, informație negată însă de pilotul Red Bull.
Oficialii Renault admit că ar dori să intre în cursa pentru semnătura lui Ricciardo, însă în același timp sunt conștienți că echipa nu este încă la nivelul necesar pentru a stârni interesul unui astfel de pilot.
"Suntem interesați de piloți talentați, iar Ricciardo este un pilot talentat. Dar dacă vrem să seducem piloți precum Ricciardo trebuie în primul rând să facem lucrurile cum trebuie. Iar dacă reușim să construim cel mai bun pachet sasiu/motor, sunt destul de sigur că putem atrage pe cineva precum Ricciardo pentru că putem demonstra că suntem serioși în privința ambițiilor noastre", a explicat Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault.
În acest context, Renault a început negocierile cu Carlos Sainz pentru prelungirea contractului, însă rezultatul acestora depinde și de rivalii de la Red Bull. Sainz este de fapt sub contract cu Red Bull și a fost împrumutat la Renault doar pentru sezonul 2018, astfel că poate fi chemat înapoi oricând de echipa austriacă.
"Am început deja discuțiile cu Sainz despre ce se poate întâmpla după acest an, dar acceptăm faptul că situația nu este complet în mâinile sale sau în mâinile noastre. Nu este o situație foarte confortabilă, dar trebuie să acceptăm că încă încercăm să recuperăm în multe zone, inclusiv în privința pieței piloților", a adăugat el.
Via Autosport
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Formula 1 vrea să renunțe la penalizările pe grila de start din 2021: regulamentul cutiilor de viteze va fi modificat
http://www.automarket.ro/formula1/formu ... 84393.html
Ross Brawn intenționează să renunțe la toate penalizările pe grila de start începând din sezonul 2021, iar una dintre principalele măsuri va fi schimbarea regulamentului pentru cutiile de viteze.
Numeroasele penalizări suferite de piloți pe grila de start înainte de curse au nemulțumit în permanență fanii, mai ales că de cele mai multe ori piloții sunt pedepsiți ca urmare a unor probleme tehnice pentru care nu sunt direct răspunzători.
Ross Brawn a admis că lucrează la un proiect pentru sezonul 2021 prin care penalizările să fie eliminate. "Am vrea să eliminăm toate penalizările de grila de start, dacă se poate. La asta lucrăm", a declarat britanicul.
Una dintre principalele măsuri vizează regulamentul pentru cutiile de viteze. În prezent, o cutie de viteze trebuie utilizată timp de 6 Mari Premii consecutive, în caz contrar pilotul fiind penalizat cu 5 poziții pe grilă. Propunerea este ca piloții să aibă 3 cutii de viteze pe care să le poată utiliza alternativ un sezon întreg.
"Dacă am schimba ceva, ar fi modul de alocare pentru cutiile de viteze, la fel cum avem pentru motoare. Să ai 3 cutii de viteze pentru totul anul și să faci ce vrei cu ele. Este unul dintre lucrurile la care ne gândim pentru 2021. Introducem un pachet cu schimbări", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.
Totuși, o astfel de măsură nu ar elimina complet penalizările pe grila, întrucât, la fel ca și în cazul motoarelor, exista numeroase situații în care piloții depășesc limita de cutii de viteze permise pe parcursul unui an.
Via Motorsport
http://www.automarket.ro/formula1/formu ... 84393.html
Ross Brawn intenționează să renunțe la toate penalizările pe grila de start începând din sezonul 2021, iar una dintre principalele măsuri va fi schimbarea regulamentului pentru cutiile de viteze.
Numeroasele penalizări suferite de piloți pe grila de start înainte de curse au nemulțumit în permanență fanii, mai ales că de cele mai multe ori piloții sunt pedepsiți ca urmare a unor probleme tehnice pentru care nu sunt direct răspunzători.
Ross Brawn a admis că lucrează la un proiect pentru sezonul 2021 prin care penalizările să fie eliminate. "Am vrea să eliminăm toate penalizările de grila de start, dacă se poate. La asta lucrăm", a declarat britanicul.
Una dintre principalele măsuri vizează regulamentul pentru cutiile de viteze. În prezent, o cutie de viteze trebuie utilizată timp de 6 Mari Premii consecutive, în caz contrar pilotul fiind penalizat cu 5 poziții pe grilă. Propunerea este ca piloții să aibă 3 cutii de viteze pe care să le poată utiliza alternativ un sezon întreg.
"Dacă am schimba ceva, ar fi modul de alocare pentru cutiile de viteze, la fel cum avem pentru motoare. Să ai 3 cutii de viteze pentru totul anul și să faci ce vrei cu ele. Este unul dintre lucrurile la care ne gândim pentru 2021. Introducem un pachet cu schimbări", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.
Totuși, o astfel de măsură nu ar elimina complet penalizările pe grila, întrucât, la fel ca și în cazul motoarelor, exista numeroase situații în care piloții depășesc limita de cutii de viteze permise pe parcursul unui an.
Via Motorsport
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Avancronica Marelui Premiu al Spaniei: start în sezonul european
http://www.automarket.ro/formula1/avanc ... 84425.html
Circuitul de la Barcelona găzduiește prima cursă europeană a sezonului, iar echipele vor introduce îmbunătățiri majore la monoposturi, astfel că lupta pentru victorie este deschisă oricărui rezultat.
Sezonul 2018 a început cu câteva curse spectaculoase desfășurate în Bahrain, China și Azerbaidjan, motiv pentru care fanii așteaptă cu nerăbdare debutul sezonului european, care va avea loc la finalul acestei săptămâni pe circuitul de la Barcelona.
În mod tradițional, Marele Premiu al Spaniei reprezintă prima cursă în care echipele aduc îmbunătățiri majore la monoposturi, iar din acest punct de edere cei de la McLaren au fost cei mai vocali. Mercedes, Ferrari și Red Bull se vor prezenta la rândul lor cu numeroase noutăți, motiv pentru care este dificil de anticipat echipa care va obține cele mai bune rezultate.
Cert este că sesiunea de calificări va juca un rol esențial dacă luăm în calcul faptul că 24 dintre cele 27 de curse de până acum au fost câștigat de un pilot care a plecat din prima linie a grilei de start. Motivul este destul de simplu: virajul 1 de la capătul unei lungi limii drepte oferă una dintre puținele oportunități de depășire pentru piloți.
În general, identificarea setărilor optime este dificilă ca urmare a faptului că există numeroase viraje lente și rapide care generează o degradare relativ rapidă a pneurilor. În plus, vântul puternic și o noua suprafață asfaltică reprezintă alte două obstacole pentru piloți în drumul spre cel mai bun timp.
Piloții vor avea la dispoziție pneurile supersoft, soft și medium, o alegere mai prudentă comparativ cu sezonul precedent. Spre deosebire de ultimii ani, etapa din acest sezon va avea loc la temperaturi ceva mai scăzute: circa 20 de grade în fiecare dintre cele 3 zile ale competiției. Pe parcursul weekendului există șanse bune de ploaie, în special duminică, însă primele estimări arată că precipitațiile se vor opri până la ora startului cursei.
Marele Premiu al Spaniei la TV
Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 11 mai 12:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 2 vineri, 11 mai 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 3 sambata, 12 mai 13:00 Digi Sport, Telekom Sport
Calificari sambata, 12 mai 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Cursa duminica, 13 mai 16:10 Digi Sport, Telekom Sport
http://www.automarket.ro/formula1/avanc ... 84425.html
Circuitul de la Barcelona găzduiește prima cursă europeană a sezonului, iar echipele vor introduce îmbunătățiri majore la monoposturi, astfel că lupta pentru victorie este deschisă oricărui rezultat.
Sezonul 2018 a început cu câteva curse spectaculoase desfășurate în Bahrain, China și Azerbaidjan, motiv pentru care fanii așteaptă cu nerăbdare debutul sezonului european, care va avea loc la finalul acestei săptămâni pe circuitul de la Barcelona.
În mod tradițional, Marele Premiu al Spaniei reprezintă prima cursă în care echipele aduc îmbunătățiri majore la monoposturi, iar din acest punct de edere cei de la McLaren au fost cei mai vocali. Mercedes, Ferrari și Red Bull se vor prezenta la rândul lor cu numeroase noutăți, motiv pentru care este dificil de anticipat echipa care va obține cele mai bune rezultate.
Cert este că sesiunea de calificări va juca un rol esențial dacă luăm în calcul faptul că 24 dintre cele 27 de curse de până acum au fost câștigat de un pilot care a plecat din prima linie a grilei de start. Motivul este destul de simplu: virajul 1 de la capătul unei lungi limii drepte oferă una dintre puținele oportunități de depășire pentru piloți.
În general, identificarea setărilor optime este dificilă ca urmare a faptului că există numeroase viraje lente și rapide care generează o degradare relativ rapidă a pneurilor. În plus, vântul puternic și o noua suprafață asfaltică reprezintă alte două obstacole pentru piloți în drumul spre cel mai bun timp.
Piloții vor avea la dispoziție pneurile supersoft, soft și medium, o alegere mai prudentă comparativ cu sezonul precedent. Spre deosebire de ultimii ani, etapa din acest sezon va avea loc la temperaturi ceva mai scăzute: circa 20 de grade în fiecare dintre cele 3 zile ale competiției. Pe parcursul weekendului există șanse bune de ploaie, în special duminică, însă primele estimări arată că precipitațiile se vor opri până la ora startului cursei.
Marele Premiu al Spaniei la TV
Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 11 mai 12:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 2 vineri, 11 mai 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Antrenamente 3 sambata, 12 mai 13:00 Digi Sport, Telekom Sport
Calificari sambata, 12 mai 16:00 Digi Sport, Telekom Sport
Cursa duminica, 13 mai 16:10 Digi Sport, Telekom Sport
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Cursele de Formula 1, transmise în direct pe internet în România: abonamentul lunar costă 8 euro
http://www.automarket.ro/formula1/curse ... 84439.html
Cursele de Formula 1 pot fi urmărite din acest weekend pe noua platformă online F1TV Pro, care oferă acces la camerele onboard ale tuturor piloților. Prețul abonamentului lunar este de 8 euro, echivalentul a circa 38 de lei.
Liberty Media, proprietarul Formulei 1, a lansat în această săptămână serviciul F1TV Pro, care transmite cursele de Formula 1 în direct pe internet.
Serviciul este disponibil inclusiv pe teritoriul României și include transmisiunea în direct a tuturor curselor cu comentariu în limba engleză preluat de la televiziunea britanică SkySports.
În plus, fanii au posibilitatea să urmărească camerele onboard ale tuturor piloților în orice moment al cursei, dar și să asculte comentarii radio mai extinse decât cele disponibile în cadrul transmisiei TV tradiționale. Nu în ultimul rând, serviciul include acces și la un clasament în timp real afișat permanent pe ecran.
Serviciul este disponibil pentru un abonament lunar de 7.99 euro, echivalentul a circa 38 de lei, în timp ce un abonament anual costă 64.99 euro, echivalentul a 300 de lei. Până la 31 mai, abonamentul anual poate fi achiziționat cu o reducere de 10% pentru 58.49 euro (270 lei).
De asemenea, există și un serviciu mai accesibil numit F1TV Access care costă 2.99 euro (14 lei) pe lună sau 26.99 euro (124 lei) pe an. Acesta include înregistrări complete și rezumate ale tuturor sesiunilor unui Mare Premiu de Formula 1 (antrenamente, calificări și curse) disponibile la două zile după desfășurarea acestora, precum și curse integrale din istoria recentă a competiției și documentare. Nu în ultimul rând, acest pachet include și acces la serviciul de live-timing disponibil pe site-ul oficial al competițional.
Toate serviciile disponibile pentru F1TV Access sunt disponibile și pentru abonații F1TV Pro, cu mențiunea că înregistrările curselor sunt disponibile imediat după încheierea acestora.
Via Formula1
=====
Meet The Real 2018 McLaren-Renault And Its Brand New Nose
https://www.carscoops.com/2018/05/meet- ... -new-nose/
Last month, McLaren-Renault racing director, Eric Boullier, revealed that his team’s real 2018 challenger, featuring major upgrades, would debut during this year’s Spanish Grand Prix in Barcelona.
Well, here it is, in all its Papaya Orange glory. While the color scheme remains the same, the nose is completely new, featuring an opening at the front, just like the one found on the Red Bull cars. Also new are the channels installed on either side of the nose, similar to this year’s Saubers.
While the nose design isn’t tremendously original, the fact that the main body is flanked by two air-directing panels is a novelty in and of itself, as Autosport points out.
Meanwhile, the front wing pillars have been replaced by a new set that come together on a Mercedes-like cape, funneling the airflow so it can be of more service to the new turning vanes mounted underneath.
Spain Free Practice update
The revamped McLaren MCL33 has gone out and performed very well during the first practice session in Barcelona, with Fernando Alonso just 1.7 seconds off the pace of Valtteri Bottas, who was fastest. Alonso was also quicker than Ricciardo’s Red Bull, Grosjean’s impressive Haas and both Renault factory cars.
In the end, whether these changes will be enough to put McLaren on the same level as Red Bull, who also use Renault engines, remains to be seen. For the sake of more entertaining races, we certainly hope that it will.
http://www.automarket.ro/formula1/curse ... 84439.html
Cursele de Formula 1 pot fi urmărite din acest weekend pe noua platformă online F1TV Pro, care oferă acces la camerele onboard ale tuturor piloților. Prețul abonamentului lunar este de 8 euro, echivalentul a circa 38 de lei.
Liberty Media, proprietarul Formulei 1, a lansat în această săptămână serviciul F1TV Pro, care transmite cursele de Formula 1 în direct pe internet.
Serviciul este disponibil inclusiv pe teritoriul României și include transmisiunea în direct a tuturor curselor cu comentariu în limba engleză preluat de la televiziunea britanică SkySports.
În plus, fanii au posibilitatea să urmărească camerele onboard ale tuturor piloților în orice moment al cursei, dar și să asculte comentarii radio mai extinse decât cele disponibile în cadrul transmisiei TV tradiționale. Nu în ultimul rând, serviciul include acces și la un clasament în timp real afișat permanent pe ecran.
Serviciul este disponibil pentru un abonament lunar de 7.99 euro, echivalentul a circa 38 de lei, în timp ce un abonament anual costă 64.99 euro, echivalentul a 300 de lei. Până la 31 mai, abonamentul anual poate fi achiziționat cu o reducere de 10% pentru 58.49 euro (270 lei).
De asemenea, există și un serviciu mai accesibil numit F1TV Access care costă 2.99 euro (14 lei) pe lună sau 26.99 euro (124 lei) pe an. Acesta include înregistrări complete și rezumate ale tuturor sesiunilor unui Mare Premiu de Formula 1 (antrenamente, calificări și curse) disponibile la două zile după desfășurarea acestora, precum și curse integrale din istoria recentă a competiției și documentare. Nu în ultimul rând, acest pachet include și acces la serviciul de live-timing disponibil pe site-ul oficial al competițional.
Toate serviciile disponibile pentru F1TV Access sunt disponibile și pentru abonații F1TV Pro, cu mențiunea că înregistrările curselor sunt disponibile imediat după încheierea acestora.
Via Formula1
=====
Meet The Real 2018 McLaren-Renault And Its Brand New Nose
https://www.carscoops.com/2018/05/meet- ... -new-nose/
Last month, McLaren-Renault racing director, Eric Boullier, revealed that his team’s real 2018 challenger, featuring major upgrades, would debut during this year’s Spanish Grand Prix in Barcelona.
Well, here it is, in all its Papaya Orange glory. While the color scheme remains the same, the nose is completely new, featuring an opening at the front, just like the one found on the Red Bull cars. Also new are the channels installed on either side of the nose, similar to this year’s Saubers.
While the nose design isn’t tremendously original, the fact that the main body is flanked by two air-directing panels is a novelty in and of itself, as Autosport points out.
Meanwhile, the front wing pillars have been replaced by a new set that come together on a Mercedes-like cape, funneling the airflow so it can be of more service to the new turning vanes mounted underneath.
Spain Free Practice update
The revamped McLaren MCL33 has gone out and performed very well during the first practice session in Barcelona, with Fernando Alonso just 1.7 seconds off the pace of Valtteri Bottas, who was fastest. Alonso was also quicker than Ricciardo’s Red Bull, Grosjean’s impressive Haas and both Renault factory cars.
In the end, whether these changes will be enough to put McLaren on the same level as Red Bull, who also use Renault engines, remains to be seen. For the sake of more entertaining races, we certainly hope that it will.
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Bottas și Hamilton, cei mai rapizi în antrenamentele din Spania. Accident pentru Ricciardo
http://www.automarket.ro/formula1/botta ... 84449.html
Hamilton, pole position la Barcelona în fața lui Bottas. Ferrari ocupă a doua linie a grilei de start
http://www.automarket.ro/formula1/hamil ... 84455.html
http://www.automarket.ro/formula1/botta ... 84449.html
Hamilton, pole position la Barcelona în fața lui Bottas. Ferrari ocupă a doua linie a grilei de start
http://www.automarket.ro/formula1/hamil ... 84455.html
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Hamilton a câștigat cursa de la Barcelona în fața lui Bottas și Verstappen! Vettel, locul 4 după o strategie neinspirată
http://www.automarket.ro/formula1/hamil ... 84461.html
Lewis Hamilton a obținut o victorie facilă în Marele Premiu al Spaniei și a fost acompaniat pe podium de Valtteri Bottas și Max Verstappen. Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 4 după ce a efectuat o oprire suplimentară la boxe.
Marele Premiu al Spaniei a fost lipsit de dramatismul și incertitudinile din precedentele curse, însă a reprezentat oportunitatea perfectă pentru a Lewis Hamilton să-și adjudece o victorie importantă în economia luptei pentru titlul mondial.
Pilotul echipei Mercedes a plecat excelent din pole position, însă în spatele său Sebastian Vettel a urcat pe locul doi după ce l-a depășit în primul viraj pe Valtteri Bottas.
Kimi Raikkonen, Max Verstappen și Daniel Ricciardo și-au menținut pozițiile obținute în calificări, însă în mijlocul plutonului Romain Grosjean a comis o eroare în virajul 3 și a fost lovit de Nico Hulkenberg și Pierre Gasly. Toți cei trei piloți au fost nevoiți să abandoneze, iar incidentul a determinat intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Reluarea cursei nu a produs schimbări în plutonul fruntaș, iar Vettel a fost primul care a făcut o mutare din punct de vedere strategic. Pilotul Scuderiei Ferrari a intrat la boxe în turul 18 pentru pneuri medium și a fost urmat în scurt timp de Bottas. Finlandezul avea șanse să revină pe locul doi, însă a avut parte de un pitstop cu 1.4 secunde mai lent decât al germanului și a ieșit pe circuit în imediata sa apropiere, fără însă să aibă ocazia de a-l depăși.
Coechipierul lui Vettel nu a fost însă la fel de norocos. Raikkonen a raportat o lipsă de putere din partea sistemului de propulsie și a revenit în garaj, fiind astfel nevoit să abandoneze. În scurt timp, Hamilton, Verstappen și Ricciardo au efectuat la rândul lor schimbul de pneri soft cu cele medium, iar pilotul echipei Mercedes și-a păstrat prima poziție cu un avans confortabil de circa 8 secunde în fața lui Vettel, care era la rândul său urmat de Bottas și Verstappen.
În turul 40, Esteban Ocon a parcat monopostul Force India pe partea dreaptă a circuitului cu o aparentă defecțiune tehnică la motor, iar comisarii au decis introducerea Safety Car-ului Virtual. În mod surprinzător, Vettel a intrat la boxe pentru un nou set de pneuri medium, semn că inginerii erau circumspecți în privința șanselor sale de a termina cursa cu o singură trecere pe la standuri. Decizia l-a costat însă pe german două poziții, întrucât acesta a revenit pe circuit pe poziția a patra, fiind depășit atât de Bottas, cât și de Verstappen.
Retrogradarea lui Vettel i-a permis lui Hamilton să aibă parte de un final liniștit de cursă, cu un avans de peste 17 secunde în fața lui Bottas. Mercedes a obținut astfel o dublă nesperată după ce finlandezul pierduse a doua poziție la start, în timp ce Red Bull și-a trecut în cont un nou podium prin Verstappen.
De altfel, a fost primul podium pentru olandez în acest an. Pilotul Red Bull a pierdut o parte din aripa față după Safety Car-ul Virtual și a fost ajuns din urmă de Vettel, care nu a reușit însă să inițieze un atac decisiv în finalul cursei.
Astfel, Vettel a fost nevoit să se mulțumească cu un modest loc 4 în urma căruia a coborât la 17 puncte de liderul Hamilton în clasamentul general. După o cursă mai degrabă solitară, Ricciardo a terminat pe locul 5, în mare parte datorită abandonului lui Raikkonen.
Kevin Magnussen a fost "cel mai bun din restul lumii" cu un loc 6 pentru Haas și a fost urmat de Carlos Sainz și Fernando Alonso, care a reușit să recupereze terenul pierdut după ce la start a coborât 3 locuri. McLaren își trece astfel în cont încă 4 puncte în clasamentul constructorilor, în timp ce Sergio Perez a trecut cu greu linia de sosire pe locul 9 în urma unor defecțiuni tehnice. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Charles Leclerc pentru Sauber.
Spania - Rezultate cursă:
http://www.automarket.ro/formula1/hamil ... 84461.html
Lewis Hamilton a obținut o victorie facilă în Marele Premiu al Spaniei și a fost acompaniat pe podium de Valtteri Bottas și Max Verstappen. Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 4 după ce a efectuat o oprire suplimentară la boxe.
Marele Premiu al Spaniei a fost lipsit de dramatismul și incertitudinile din precedentele curse, însă a reprezentat oportunitatea perfectă pentru a Lewis Hamilton să-și adjudece o victorie importantă în economia luptei pentru titlul mondial.
Pilotul echipei Mercedes a plecat excelent din pole position, însă în spatele său Sebastian Vettel a urcat pe locul doi după ce l-a depășit în primul viraj pe Valtteri Bottas.
Kimi Raikkonen, Max Verstappen și Daniel Ricciardo și-au menținut pozițiile obținute în calificări, însă în mijlocul plutonului Romain Grosjean a comis o eroare în virajul 3 și a fost lovit de Nico Hulkenberg și Pierre Gasly. Toți cei trei piloți au fost nevoiți să abandoneze, iar incidentul a determinat intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Reluarea cursei nu a produs schimbări în plutonul fruntaș, iar Vettel a fost primul care a făcut o mutare din punct de vedere strategic. Pilotul Scuderiei Ferrari a intrat la boxe în turul 18 pentru pneuri medium și a fost urmat în scurt timp de Bottas. Finlandezul avea șanse să revină pe locul doi, însă a avut parte de un pitstop cu 1.4 secunde mai lent decât al germanului și a ieșit pe circuit în imediata sa apropiere, fără însă să aibă ocazia de a-l depăși.
Coechipierul lui Vettel nu a fost însă la fel de norocos. Raikkonen a raportat o lipsă de putere din partea sistemului de propulsie și a revenit în garaj, fiind astfel nevoit să abandoneze. În scurt timp, Hamilton, Verstappen și Ricciardo au efectuat la rândul lor schimbul de pneri soft cu cele medium, iar pilotul echipei Mercedes și-a păstrat prima poziție cu un avans confortabil de circa 8 secunde în fața lui Vettel, care era la rândul său urmat de Bottas și Verstappen.
În turul 40, Esteban Ocon a parcat monopostul Force India pe partea dreaptă a circuitului cu o aparentă defecțiune tehnică la motor, iar comisarii au decis introducerea Safety Car-ului Virtual. În mod surprinzător, Vettel a intrat la boxe pentru un nou set de pneuri medium, semn că inginerii erau circumspecți în privința șanselor sale de a termina cursa cu o singură trecere pe la standuri. Decizia l-a costat însă pe german două poziții, întrucât acesta a revenit pe circuit pe poziția a patra, fiind depășit atât de Bottas, cât și de Verstappen.
Retrogradarea lui Vettel i-a permis lui Hamilton să aibă parte de un final liniștit de cursă, cu un avans de peste 17 secunde în fața lui Bottas. Mercedes a obținut astfel o dublă nesperată după ce finlandezul pierduse a doua poziție la start, în timp ce Red Bull și-a trecut în cont un nou podium prin Verstappen.
De altfel, a fost primul podium pentru olandez în acest an. Pilotul Red Bull a pierdut o parte din aripa față după Safety Car-ul Virtual și a fost ajuns din urmă de Vettel, care nu a reușit însă să inițieze un atac decisiv în finalul cursei.
Astfel, Vettel a fost nevoit să se mulțumească cu un modest loc 4 în urma căruia a coborât la 17 puncte de liderul Hamilton în clasamentul general. După o cursă mai degrabă solitară, Ricciardo a terminat pe locul 5, în mare parte datorită abandonului lui Raikkonen.
Kevin Magnussen a fost "cel mai bun din restul lumii" cu un loc 6 pentru Haas și a fost urmat de Carlos Sainz și Fernando Alonso, care a reușit să recupereze terenul pierdut după ce la start a coborât 3 locuri. McLaren își trece astfel în cont încă 4 puncte în clasamentul constructorilor, în timp ce Sergio Perez a trecut cu greu linia de sosire pe locul 9 în urma unor defecțiuni tehnice. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Charles Leclerc pentru Sauber.
Spania - Rezultate cursă:
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania 
MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/

MITSUBISHI ASX CLUB ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/asxromania/
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator