Noul Outlander
Salut,
Motorul de 2.4 este productie proprie, este imprumutat si catre alti producatori - Chrisler si Hyundai. Produce 170 CP/6000 rpm. Mai multe gasesti la link-ul de mai jos.
http://www.mitsubishi-motors.ro/index.p ... 7&action=3
Cutia CVT este facuta de cel mai mare producator in domeniu, cu multa experienta in spate, care numai asta produce - transmisii cu variatie continua, pentru foarte multi producatori de masini.
Fiabilitatea unui ansambul depinde foarte mult de modul de exploatare: o exploatare corecta, corelata cu o mentenanta in functie de modul de exploatare pot face ca un motor si o transmisie sa functioneze multe sute de mii de km.
Pe dealat parte, o exploatare abuziva, fara nici un pic de mentenanta pot distruge un motor si/sau o transmisie foarte repede.
Datorita faptului ca CVT-ul est cuplat cu un hidrotransformator reduce sansa de abuzuri asupra cutiei CVT, deci poti sa spui ca este si foarte sigura in exploatare, vis-a-vis de defecte.
Intretinerea - pentru conditii normale de exploatare - conform planului de mentenanta. Evident ca daca au loc iesiri dese in natura, si in functie de exploatare, poate fi necesara o intretinere suplimentara.
In general in manualul de utilizare sunt niste recomandari ca dupa fiecare iesire off-road sa se faca o vizita de inspectie la service. In functie de ce se gaseste acolo, se iau masurile care trebuie.
Ce este important de spus - transmisia CVT este FOARTE CONFORTABILA in utilizare, nu se compara cu nimic altceva...face toti banii.
Motorul de 2.4 este productie proprie, este imprumutat si catre alti producatori - Chrisler si Hyundai. Produce 170 CP/6000 rpm. Mai multe gasesti la link-ul de mai jos.
http://www.mitsubishi-motors.ro/index.p ... 7&action=3
Cutia CVT este facuta de cel mai mare producator in domeniu, cu multa experienta in spate, care numai asta produce - transmisii cu variatie continua, pentru foarte multi producatori de masini.
Fiabilitatea unui ansambul depinde foarte mult de modul de exploatare: o exploatare corecta, corelata cu o mentenanta in functie de modul de exploatare pot face ca un motor si o transmisie sa functioneze multe sute de mii de km.
Pe dealat parte, o exploatare abuziva, fara nici un pic de mentenanta pot distruge un motor si/sau o transmisie foarte repede.
Datorita faptului ca CVT-ul est cuplat cu un hidrotransformator reduce sansa de abuzuri asupra cutiei CVT, deci poti sa spui ca este si foarte sigura in exploatare, vis-a-vis de defecte.
Intretinerea - pentru conditii normale de exploatare - conform planului de mentenanta. Evident ca daca au loc iesiri dese in natura, si in functie de exploatare, poate fi necesara o intretinere suplimentara.
In general in manualul de utilizare sunt niste recomandari ca dupa fiecare iesire off-road sa se faca o vizita de inspectie la service. In functie de ce se gaseste acolo, se iau masurile care trebuie.
Ce este important de spus - transmisia CVT este FOARTE CONFORTABILA in utilizare, nu se compara cu nimic altceva...face toti banii.
dupa cum ti-a spus si debogdan sint multe de spus, cele mai multe doar teoretice deoarece motorul este foarte nou (a iesit pe piata in trimestrul 3 anul 2007) asa ca nimeni nu iti poate spune ceva despre fiabilitatea lui sau a combinatiei cu cutia cvt
motorul este fabricat de mitsubishi iar cutia, intradevar, de cel mai mare producator de asemenea "agregate". imi scapa acum numele.
te poti insa astepta la un consum in bucuresti de 15-18% iar afara undeva la 9-10%
demarajul este destul de subtire, in carte este parca de 10.8 s, dar, datorita cutiei cvt, senzatia e chiar mai slaba, la kick down are o intirziere sesizabila si, din nou datorita cutiei cvt, desi nu e mai lenta decit o cutie automata normala, lipsa senzatiilor date de schimbarea vitezei amplifica senzatia de intirziere
pe de alta parte exista 6 viteze simultate din software ce pot fi schimbate de la schimbataor sau de la 2 padele de linga volan - asta e chiar mishto.
combinatia motor-cutie cvt este deosebita de confortabila desi la turatii mari exista un zgomot destul de mare al motorului in habitaclu
nu stiu ce sa iti mai spun, intreaba ceva concret si incerc sa te lamuresc.
motorul este fabricat de mitsubishi iar cutia, intradevar, de cel mai mare producator de asemenea "agregate". imi scapa acum numele.
te poti insa astepta la un consum in bucuresti de 15-18% iar afara undeva la 9-10%
demarajul este destul de subtire, in carte este parca de 10.8 s, dar, datorita cutiei cvt, senzatia e chiar mai slaba, la kick down are o intirziere sesizabila si, din nou datorita cutiei cvt, desi nu e mai lenta decit o cutie automata normala, lipsa senzatiilor date de schimbarea vitezei amplifica senzatia de intirziere
pe de alta parte exista 6 viteze simultate din software ce pot fi schimbate de la schimbataor sau de la 2 padele de linga volan - asta e chiar mishto.
combinatia motor-cutie cvt este deosebita de confortabila desi la turatii mari exista un zgomot destul de mare al motorului in habitaclu
nu stiu ce sa iti mai spun, intreaba ceva concret si incerc sa te lamuresc.
Am si eu o intrebare mai tehnica sa zicem asa, referitoare la functionarea CVT-ului.
Imi cer scuze daca o veti considera off-topic insa nu am gasit un topic dedicat astfel ca mi-am permis sa intreb aici.
O cutie CVT teoretic are o infinitate de trepte in modul AUTO. Buun atunci de ce la 130 km/h mers pe autostrada sa zicem tine motorul turat in jurul a 3000 rpm si nu ii reduce turatie (prin "schimbarea" unei "trepte" superioare) astfel incat sa fie motorul la 2000 rpm sa zicem?
In cazul unui kick-down creste turatia si "schimba" catre o "treapta" inferioara...
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Imi cer scuze daca o veti considera off-topic insa nu am gasit un topic dedicat astfel ca mi-am permis sa intreb aici.
O cutie CVT teoretic are o infinitate de trepte in modul AUTO. Buun atunci de ce la 130 km/h mers pe autostrada sa zicem tine motorul turat in jurul a 3000 rpm si nu ii reduce turatie (prin "schimbarea" unei "trepte" superioare) astfel incat sa fie motorul la 2000 rpm sa zicem?
In cazul unui kick-down creste turatia si "schimba" catre o "treapta" inferioara...
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Daca este sa facem o poveste pentru sistemul CVT de pe Outlander/Lancer, care este dublat de sistemul de control Invecs III, e destul de mult de spus.
Sa incepem:
1) Programul din spatele sistemului de control Invecs invata stilul de conducere al soferului, asa ca in cazul unui utilizator care are tendinta sa mearga mai sport sistemul "invata" sa tina motorul mai turat, pentru un raspuns mai promt la comenzile acceleratiei;
2) Dupa aceea turatia stabilizata cea mai economica a oricarui motor este cea de turatie de cuplu - in cazul motorului de 2.4 / 1.8 este undeva la 4000 rpm - ceea ce inseamna ca va fi un consum cu atat mai mic cu cat turatia se apropie de aceasta turatie;
3) In functie de sarcina (incarcatura + rezistenta aerodinamica si de rulare) la o anumita viteza de deplasare este nevoie de un anumit nivel de putere pentru a putea invinge rezistentele enuntate. Aceasta inseamna ca daca motorul nu dezvolta puterea care trebuie pentru deplasarea cu viteza de 130 km/k, indiferent de raportul de transmitere pe care cutia de viteze poate sa-l dezvolte masina nu va putea ajunge la viteza mai sus mentionata. Si atunci sistemul va considerare si alege raportul de transmitere care sa permita functionarea la turatia la care motorul dezvolta puterea necesara invingerii rezistentelor mentionate.
Oricum turatia de 3000 rpm este OK pentru masina si viteza mentionata de tine, datorita motivelor mai sus enumerate, asta in conditiile in care viteza maxima constructiva pentru versiunea 2.4 cu CVT este de 190 km/h (masina incarcata la capacitate maxima - deci sarcina motor 100%).
De fapt, la apsarea pedalei de acceleratie la maxim, intr-o prima etapa motorul va urca turatia la 5000 rpm si sarcina la 100%, in timp ce transmisia se va seta catre rapoarte mai mari de transmitere, in limita posibilitatilor bineinteles - asta pentru a pastra viteza initiala. In urmatoarea etapa turatia motorului si sarcina raman neschimbate, dar se modifica rapoartele de transmitere, pana in momentul in care se ajunge la raportul minim de transmitere (capat de scala :-D ).
In sfarsit - dupa ce transmisia a ajuns la capat de scala, motorul va incepe sa-si modifice turatia.
Cam asta ar fi cu functia de "kick down".
Daca nu ati inteles unele din aspecte, mai cereti (ne)lamiriri suplimentare.
O zi buna si distractie placuta.
Sa incepem:
1) Programul din spatele sistemului de control Invecs invata stilul de conducere al soferului, asa ca in cazul unui utilizator care are tendinta sa mearga mai sport sistemul "invata" sa tina motorul mai turat, pentru un raspuns mai promt la comenzile acceleratiei;
2) Dupa aceea turatia stabilizata cea mai economica a oricarui motor este cea de turatie de cuplu - in cazul motorului de 2.4 / 1.8 este undeva la 4000 rpm - ceea ce inseamna ca va fi un consum cu atat mai mic cu cat turatia se apropie de aceasta turatie;
3) In functie de sarcina (incarcatura + rezistenta aerodinamica si de rulare) la o anumita viteza de deplasare este nevoie de un anumit nivel de putere pentru a putea invinge rezistentele enuntate. Aceasta inseamna ca daca motorul nu dezvolta puterea care trebuie pentru deplasarea cu viteza de 130 km/k, indiferent de raportul de transmitere pe care cutia de viteze poate sa-l dezvolte masina nu va putea ajunge la viteza mai sus mentionata. Si atunci sistemul va considerare si alege raportul de transmitere care sa permita functionarea la turatia la care motorul dezvolta puterea necesara invingerii rezistentelor mentionate.
Oricum turatia de 3000 rpm este OK pentru masina si viteza mentionata de tine, datorita motivelor mai sus enumerate, asta in conditiile in care viteza maxima constructiva pentru versiunea 2.4 cu CVT este de 190 km/h (masina incarcata la capacitate maxima - deci sarcina motor 100%).
De fapt, la apsarea pedalei de acceleratie la maxim, intr-o prima etapa motorul va urca turatia la 5000 rpm si sarcina la 100%, in timp ce transmisia se va seta catre rapoarte mai mari de transmitere, in limita posibilitatilor bineinteles - asta pentru a pastra viteza initiala. In urmatoarea etapa turatia motorului si sarcina raman neschimbate, dar se modifica rapoartele de transmitere, pana in momentul in care se ajunge la raportul minim de transmitere (capat de scala :-D ).
In sfarsit - dupa ce transmisia a ajuns la capat de scala, motorul va incepe sa-si modifice turatia.
Cam asta ar fi cu functia de "kick down".
Daca nu ati inteles unele din aspecte, mai cereti (ne)lamiriri suplimentare.
O zi buna si distractie placuta.
Multumesc de raspunsuri. Acum m-am mai luminat si eu in ceea ce priveste motorul si cutia. Mai trebuie sa caut un dealer care are ca masina de drive-test una cu acest motor.
Am observat in manualul de utilizare a navigatiei ca scrie ca ar avea si functie de caledar in care se pot seta alarme. E adevarat ?
In cateva luni ma voi duce sa dau si eu comanda de Outlander, probabil catre toamna sau iarna.
Am observat in manualul de utilizare a navigatiei ca scrie ca ar avea si functie de caledar in care se pot seta alarme. E adevarat ?
In cateva luni ma voi duce sa dau si eu comanda de Outlander, probabil catre toamna sau iarna.
Salut!
As vrea sa imi cumpar un suv nou dar nu prea m-am hotarat. "Finalistii" ar fi Mitsubishi Outlander, Nissan XTrail, VW Tiguan si Hunday Tucson. Cei care aveti deja Outlander ce imi puteti zice? Toate modelele pe care le-am luat in considerare sunt diesel de 140-150 cp si aprox 2 litri, cu cutie manuala.
Pana acum impresia mea generala este urmatoarea: Tucson-ul este cel mai ieftin dar nu prea fiabil (de cati bani atata face), Tiguanul are pret bun si calitate foarte buna dar e prea mic si prea "de asfalt", Xtrailul e super ca si calitate si offroad dar e scump in draci si te costa mult pt ca are cel mai mare motor (2.2 l), Outlanderul are un pret decent, arata bine, pare facuta pt offroad dar e un pic prea bine ca sa fie adevarat. Ma intreb daca nu cumva sunt probleme la fiabilitate/calitate.
Avand in vedere pretul relativ scazut al Outlanderului fata de xTrail ma intreb daca nu cumva mitsubishi au facut un pic de rabat de la calitate. Tiguanul si Tucsonul inteleg ca au preturi mai mici pt ca sunt mai mici si mai "de asfalt". Dar fata de nissan chiar nu inteleg de unde diferenta (peste 3000 euro la fiecare nivel de echipare)?
Cei care aveti Outlander 2.0 140 cp poate ma puteti lumina un pic cu privire la cum se comporta masina in timp, revizii, consum, eventuale probleme ce pot sa apara. Am luat datele de pe site dar una e pe hartie si alta e cand ai avut masina si stii din proprie experienta ce si cum.
Merci mult pt eventualele raspunsuri.
As vrea sa imi cumpar un suv nou dar nu prea m-am hotarat. "Finalistii" ar fi Mitsubishi Outlander, Nissan XTrail, VW Tiguan si Hunday Tucson. Cei care aveti deja Outlander ce imi puteti zice? Toate modelele pe care le-am luat in considerare sunt diesel de 140-150 cp si aprox 2 litri, cu cutie manuala.
Pana acum impresia mea generala este urmatoarea: Tucson-ul este cel mai ieftin dar nu prea fiabil (de cati bani atata face), Tiguanul are pret bun si calitate foarte buna dar e prea mic si prea "de asfalt", Xtrailul e super ca si calitate si offroad dar e scump in draci si te costa mult pt ca are cel mai mare motor (2.2 l), Outlanderul are un pret decent, arata bine, pare facuta pt offroad dar e un pic prea bine ca sa fie adevarat. Ma intreb daca nu cumva sunt probleme la fiabilitate/calitate.
Avand in vedere pretul relativ scazut al Outlanderului fata de xTrail ma intreb daca nu cumva mitsubishi au facut un pic de rabat de la calitate. Tiguanul si Tucsonul inteleg ca au preturi mai mici pt ca sunt mai mici si mai "de asfalt". Dar fata de nissan chiar nu inteleg de unde diferenta (peste 3000 euro la fiecare nivel de echipare)?
Cei care aveti Outlander 2.0 140 cp poate ma puteti lumina un pic cu privire la cum se comporta masina in timp, revizii, consum, eventuale probleme ce pot sa apara. Am luat datele de pe site dar una e pe hartie si alta e cand ai avut masina si stii din proprie experienta ce si cum.
Merci mult pt eventualele raspunsuri.
Salut Alcosil,
Din cate vad un criteriu important este puterea. In cazul de fata, pentru Outlander ai disponibile doua optiuni: motorul de 2.2l 156CP / 380 Nm sau motorul de 2.0 140 CP / 310 Nm, care cu ajutorul kitului de putere ajunge la 167 CP / 365 Nm. In ambele versiuni dispui, zic eu de suficienta putere pentru ceea ce vrei tu.
Din punctul meu de vedere, al unui utilizator ocazional de Outlander, este foarte OK oricare din optiuni. Mai multe detalii pot sa-ti furnizeze cei care il utilizeaza zilnic.
Orice ti-ai lua sa stapanesti sanatos si sa faci multi km fara probleme.
Din cate vad un criteriu important este puterea. In cazul de fata, pentru Outlander ai disponibile doua optiuni: motorul de 2.2l 156CP / 380 Nm sau motorul de 2.0 140 CP / 310 Nm, care cu ajutorul kitului de putere ajunge la 167 CP / 365 Nm. In ambele versiuni dispui, zic eu de suficienta putere pentru ceea ce vrei tu.
Din punctul meu de vedere, al unui utilizator ocazional de Outlander, este foarte OK oricare din optiuni. Mai multe detalii pot sa-ti furnizeze cei care il utilizeaza zilnic.
Orice ti-ai lua sa stapanesti sanatos si sa faci multi km fara probleme.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori