Lichid De Racire
Multumesc pt informatii @testos !
Am facut comanda de 3L antigel Hepu G12 plus (culoare mov). Ma gandesc ca e mai usor de gasit decat Cartechnicul in caz ca voi avea nevoie sa mai complectez pe viitor.
Tu ai shimbat singur antigelul, sau ai fost la service ? Am descarcat manualul de reparatii, dar mai am cateva nelamuriri... nu stau prea bine la capitolul engleza (
Am facut comanda de 3L antigel Hepu G12 plus (culoare mov). Ma gandesc ca e mai usor de gasit decat Cartechnicul in caz ca voi avea nevoie sa mai complectez pe viitor.
Tu ai shimbat singur antigelul, sau ai fost la service ? Am descarcat manualul de reparatii, dar mai am cateva nelamuriri... nu stau prea bine la capitolul engleza (
Am luat antigel concentrat, am luat si apa distilata... 10 L ...sa fie din belsug Vreau sa ii bag o tura numai apa, sa merg vreo saptamana cu ea, ca sa mai spele antigelul vechi care mai ramane prin motor.
Problema e ca manualul de reparatii spune ca este nevoie de o scula speciala... nu ma prind care e faza cu ea... la ce foloseste si daca este neaparat nevoie de asa ceva...
Problema e ca manualul de reparatii spune ca este nevoie de o scula speciala... nu ma prind care e faza cu ea... la ce foloseste si daca este neaparat nevoie de asa ceva...
Nu ai de ce sa mergi o saptamana cu apa distilata. Daca tot vrei sa faci o spalare, n-ai decat sa scoti antigelul vechi din sistemul de racire, pui apa distilata si mergi 15 km mai turat ca sa se incinga motorul si sa deschida termostatul, apoi dai drumul la apa distilata si pui antigelul nou.
Pasii sunt urmatorii:
-desfaci capacul de la radiator;
-desfaci surubul de drenaj de la radiator (este in stanga jos cum te uiti la radiator din fata masinii, in compartimentul motor. E din plastic si arata ca o piulita fluture);
-desfaci surubul de drenaj de la blocul motor (in spatele motorului, sub admisia de aer. Ai imaginea in manualul de service unde e localizat);
-scoti vasul de expansiune si-l speli/cureti;
-pui pasta de blocare filet pe surubul de drenaj de la blocul motor si-l strangi la cuplul indicat in manual;
-pui vasul de expansiune la loc;
-pui antigel si apa distilata astfel incat sa respecti dilutia 1:1;
-te asiguri ca ai antigel in vasul de expansiune;
-faci un test de drum si completezi in functie de nivelul din vasul de expansiune, dar faci asta cand motorul este rece si antigelul la fel!
Daca mai ai nevoie de informatii, sa-mi spui.
Pasii sunt urmatorii:
-desfaci capacul de la radiator;
-desfaci surubul de drenaj de la radiator (este in stanga jos cum te uiti la radiator din fata masinii, in compartimentul motor. E din plastic si arata ca o piulita fluture);
-desfaci surubul de drenaj de la blocul motor (in spatele motorului, sub admisia de aer. Ai imaginea in manualul de service unde e localizat);
-scoti vasul de expansiune si-l speli/cureti;
-pui pasta de blocare filet pe surubul de drenaj de la blocul motor si-l strangi la cuplul indicat in manual;
-pui vasul de expansiune la loc;
-pui antigel si apa distilata astfel incat sa respecti dilutia 1:1;
-te asiguri ca ai antigel in vasul de expansiune;
-faci un test de drum si completezi in functie de nivelul din vasul de expansiune, dar faci asta cand motorul este rece si antigelul la fel!
Daca mai ai nevoie de informatii, sa-mi spui.
Ieri am reusit sa schimb si eu lichidul de racire si ma bucur ca am facut-o... antigelul vechi avea o culoare... ceva imposibil de descris in cuvinte ! Pus in sticla transparenta de apa distilata si aratat pe la cunoscuti... nimeni nu s-a prins ce este, unii au spus ca este ulei de motor folosit, altii ca e vin
Asa cum scrie in manual, au intrat 5 L de lichid, operatiunea este f simpla, m-am chinuit putin doar la desfacerea busonului de golire din blocul motor. A fost nevoie sa trag de el cu teu de forta + prelungitor din teava. Apropo... pt cei care mai vor sa faca singuri operatia, accesul cel mai bun la acest buson il aveti pe sub masina. Pe deasupra nu prea ai cum sa invarti de cheie/clichet, e prea aglomerat !
Asa cum scrie in manual, au intrat 5 L de lichid, operatiunea este f simpla, m-am chinuit putin doar la desfacerea busonului de golire din blocul motor. A fost nevoie sa trag de el cu teu de forta + prelungitor din teava. Apropo... pt cei care mai vor sa faca singuri operatia, accesul cel mai bun la acest buson il aveti pe sub masina. Pe deasupra nu prea ai cum sa invarti de cheie/clichet, e prea aglomerat !
Re: Lichid De Racire
Am o nelamurire in legatura cu sistemul de racire al lancerului clasic... de cand am luat masina imi scade nivelul antigelului intr-un ritm constant, cam 300-500 ml pe an ! Scurgeri nu se vad pe nicaieri, ceea ce ma face sa cred ca se evapora din vas !
La alte masini vasul de expansiune este inchis ermetic cu un capac care nu deschide circuitul decat daca presiunea depaseste anumite valori, lancerul are doar un dop care protejeaza sa nu intre mizerie in vas...
E normal sa dispara lichidul ? La voi se intampla la fel ?
La alte masini vasul de expansiune este inchis ermetic cu un capac care nu deschide circuitul decat daca presiunea depaseste anumite valori, lancerul are doar un dop care protejeaza sa nu intre mizerie in vas...
E normal sa dispara lichidul ? La voi se intampla la fel ?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori