Clima Automata Lancer Classic
Salut! De vreun an am probleme cu sistemul de climatizare automata de pe masina, in sensul ca nu raceste suficient vara ( am verificat tot ce tine de aerul conditionat, presiuni, cantitate de freon, am schimbat filtrul uscator si valva de la evaporator , totul e ok ), iar cand aerul conditionat este oprit si reglajul de temperatura este pe rece la minim, vine aer caldut in loc sa vina la temperatura de afara. De asemenea, s-a mai intamplat ca iarna cand pornesc incalzirea ,aceasta sa nu porneasca decat daca dau butonul de temperatura alternativ la minim si la maxim de cateva ori. Banuiesc ca robinetul acela de la radiatorul de incalzire al habitaclului este blocat uneori ( nu este constanta problema, uneori climatizarea functioneaza normal ). Am fost vara asta rechemat la reprezentanta cu masina sa-mi schimbe airbagul pasagerului, le-am spus de problema cu climatizarea (daca tot dadeau jos bordul) si mi-au schimbat doar filtrul de polen. Multumesc anticipat pentru orice idee, indrumare, documentatie, etc.
Banuiala ta pare fondata, celalat suspect ar mai fi senzorul te temperatura interioara.
La mine senzorul e integrat in panoul de comanda a/c, si dupa ce am schimbat la un moment dat panoul cu totul (nu mai mergea o rotita) a inceput sa nu-mi mai bage aer cald decat cand e extrem de frig afara, in rest baga caldut. Daca dau temperatura la minim si apoi la maxim baga cald-fierbinte-mori.
Nu stiu daca exista vreo procedura de recalibrare si daca ar fi de folos.
La mine senzorul e integrat in panoul de comanda a/c, si dupa ce am schimbat la un moment dat panoul cu totul (nu mai mergea o rotita) a inceput sa nu-mi mai bage aer cald decat cand e extrem de frig afara, in rest baga caldut. Daca dau temperatura la minim si apoi la maxim baga cald-fierbinte-mori.
Nu stiu daca exista vreo procedura de recalibrare si daca ar fi de folos.
QUOTE (Alex44 @ Oct 26 2017, 03:24 PM) Banuiala ta pare fondata, celalat suspect ar mai fi senzorul te temperatura interioara.
La mine senzorul e integrat in panoul de comanda a/c, si dupa ce am schimbat la un moment dat panoul cu totul (nu mai mergea o rotita) a inceput sa nu-mi mai bage aer cald decat cand e extrem de frig afara, in rest baga caldut. Daca dau temperatura la minim si apoi la maxim baga cald-fierbinte-mori.
Nu stiu daca exista vreo procedura de recalibrare si daca ar fi de folos.
Este un singur senzor de interior? Intreb pentru ca sunt doua decupaje pe unde testeaza temperatura interioara, unul sub potentiometrele de reglaj si altul langa volan in dreapta. De aia as fi vrut sa vad o documentatie, eu am doar manualul de service pentru modelul cu clima manuala, l-am gasit pe net acum cativa ani si l-am descarcat si se refera la modelele cu motor de 2.0 si 2.4 care se vindeau in SUA.
La mine senzorul e integrat in panoul de comanda a/c, si dupa ce am schimbat la un moment dat panoul cu totul (nu mai mergea o rotita) a inceput sa nu-mi mai bage aer cald decat cand e extrem de frig afara, in rest baga caldut. Daca dau temperatura la minim si apoi la maxim baga cald-fierbinte-mori.
Nu stiu daca exista vreo procedura de recalibrare si daca ar fi de folos.
Este un singur senzor de interior? Intreb pentru ca sunt doua decupaje pe unde testeaza temperatura interioara, unul sub potentiometrele de reglaj si altul langa volan in dreapta. De aia as fi vrut sa vad o documentatie, eu am doar manualul de service pentru modelul cu clima manuala, l-am gasit pe net acum cativa ani si l-am descarcat si se refera la modelele cu motor de 2.0 si 2.4 care se vindeau in SUA.
cristi4x4, in partea din dreapta sub volan este senzorul de temperatura interioara. Las aici un link de pe youtube de unde reiese ce senzor e cel mentionat. Incepand cu minutul 0:24 gasesti informatia. La Mitsubishi Lancer CS_ (2003-2008), tot in zona aceea e plasat senzorul, dar mai este unul si pe panoul de comanda al climatizarii automate.
Descriere climatizare automata
Descriere climatizare automata
Am fost din nou la reprezentanta acum doua saptamani si mi-au cofirmat banuiala: exista o clapeta care amesteca aerul cald cu cel rece ( radiatorul de incalzire a habitaclului functioneaza permanent, doar aerul este dirijat controlat prin el ), si aceasta clapeta, care este actionata de un actuator electric , este semiblocata din cauza uzurii, astfel incat nu inchide aerul cald complet. Trebuie dat jos tot bordul pentru a ajunge la cutia cu radiatoarele (de incalzire si clima) dupa care trebuie desfacuta cutia si reparata sau schimbata clapeta. La reprezentanta preturile sunt prohibitive raportat la valoarea masinii. O sa desfac eu bordul dar nu am gasit piesa pe net (am gasit pe ebay dar pentru clima manuala), poate imi dati o sursa. Multumesc anticipat.
Re: Clima Automata
Ai reusit sa rezolvi problema pana la urma?
Am si eu un Outlander, care imi baga caldura bine pe autostrada, dar prin oras ... aici intervine o problema. Apa sta normal, 93grd.C pe Torque, indicatorul la jumatate, baga caldura o perioada de timp, dupa care se aude un clant pe sub bord, si apoi incepe sa bage rece. Clima sta pe automat si la ventilatie si la directie, dau temperatura de la 23 grd la maxim, si degeaba, ca baga tot rece, timp in care toata lumea incepe sa inghete in masina.
Spor la treburi.
Am si eu un Outlander, care imi baga caldura bine pe autostrada, dar prin oras ... aici intervine o problema. Apa sta normal, 93grd.C pe Torque, indicatorul la jumatate, baga caldura o perioada de timp, dupa care se aude un clant pe sub bord, si apoi incepe sa bage rece. Clima sta pe automat si la ventilatie si la directie, dau temperatura de la 23 grd la maxim, si degeaba, ca baga tot rece, timp in care toata lumea incepe sa inghete in masina.
Spor la treburi.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori