Temperatura Lichid Racire
Salut. Am un colt 2005, 130000km, zilele trecute am punand masina pe tester am vazut ca termocupla porneste la temperatura de 106 grade celsius si se opreste cand ajunge undeva spre 86 grade. Intrebare e normal sa porneasca la temperatura asa mare sau trebuia sa porneasca la o temperatura de 95 max 96 grade? Nu pot sa imi dau seama daca termocupla (ventilatorul de pe radiator) are doua trepte. Mentionez ca la pornirea Ac-ului termocupla porneste fara probleme. Astept urgent raspunsuri si opinii de la voi. Respect.
Asa face si la mine. Am ceas de temperatura analogic si un indicator digital in bord. Pana nu trece de 100 nu porneste ventilatorul. A mea e din 2004 si are >207.000km, si a fost alergata bine bine. Nu s-a ars garnitura de chiulasa, deci stiu ei de ce au facut asa.
Grija mea in consecinta a fost doar sa ii pun antigelul corect, in raport 50/50 sau 60/40(apa) dar nu mai concentrat.
Grija mea in consecinta a fost doar sa ii pun antigelul corect, in raport 50/50 sau 60/40(apa) dar nu mai concentrat.
Termocupla este un senzor care masoara temperatura, principiul lui de functionare este bazat pe efectul Seebeck. Ventilatorul este o componenta care creeaza un tiraj de aer fortat printre lamele radiatorului. A nu se confunda termocupla(senzorul care masoara temperatura) cu ventilatorul. Nustiu ce tip de senzor au masinile pentru maurarea temperaturii lichidului de racire, poate fi termocupla, termorezistenta etc. Deobicei termocupla se foloseste pentru masurarea temperaturilor foarte mari(sute de grade C)
Nu este nimic anormal sa porneasca electroventilatorul la 103-106 grade. Important e sa ai termostatul in parametrii (sa nu deschida duar partial) si sa mergi intotdeauna cu apa distilata+antigelul potrivit (daca ai blocul de aluminiu trebuie sa ai grija la ce recomanda producatorul,cu toate ca toate antigelurile noi sunt pt asa ceva dar e bine sa mai si verifici in romania).
Cat despre termocupla ,acesta este un contactor la o anumita temperatura, montat pe radiator si comanda electroventilatorul si nu are nici o legatura cu AC-ul,ala e cu treaba lui. A nu se confunda cu senzorul de temperatura motor-termorezistenta montat pe blocul motor si care trimite informatii la ECU
Cat despre termocupla ,acesta este un contactor la o anumita temperatura, montat pe radiator si comanda electroventilatorul si nu are nici o legatura cu AC-ul,ala e cu treaba lui. A nu se confunda cu senzorul de temperatura motor-termorezistenta montat pe blocul motor si care trimite informatii la ECU
- micutzurbs
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iun 06, 2014 6:39 am
Buna scriu si eu aici am un colt 2005 1.1benzina am fost la mecanic ca mi s a rupt o bieleta antiruliu si am schimbat cureau de transmisie ideea e ca mecanicul a observat ca mi pleaca ventilatorul ca si cum as avea AC pornit dar nu era ideea e ca daca pornesc AC si l opresc de 1-2 se opreste si ventilatorul , el mi a zis ca i ceva pe electric! Am aceleasi probleme ca majoritatea cu afisajul central care ba merge ba nu merge si mi se aprind cate odata toti martorii in bord cand ploua !! Daca aveti vreo idee astept sugestii!! Ms!!
Ventilatia era oprita in momentul in care iti pleaca ventilatorul? Daca ventilatia e pornita si aerul directionat catre parbriz, porneste si AC pt a dezaburi parbrizul mai rapid.
Sigurantele de pe borna plus a acumlatorului arata bine?
Afisajul are o rezolvare destul de simpla, ar fi bine sa-l repari cat mai repede ca sa elimini o necunoscuta din ecuatie.
Sigurantele de pe borna plus a acumlatorului arata bine?
Afisajul are o rezolvare destul de simpla, ar fi bine sa-l repari cat mai repede ca sa elimini o necunoscuta din ecuatie.
- micutzurbs
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iun 06, 2014 6:39 am
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori