Schimbatorul Merge Greu Stanga-dreapta Cand E Scos Din Viteza
Am o virsta si credeti-ma cind spun ca lasatul masinii in viteza, fie ea si marsarier, atunci cine e parcata e o prostie. Ok, poate ajuta la naiba stie ce protectie contra prafului si altele de genul.
Dar, si am vazut de nenumarate ori, daca cineva iti loveste masina in parcare si tu o ai si bagata in viteze, ai mari sanse sa schimbi cutia de viteze.Stiu, nu ti se intimpla tie sau altuia, dar la cite faze din astea am vazut, frina de mina e sfinta.
Restul se curata periodic ca nimic nu e vesnic.
Ba chiar in cazul Mitsu, unele sint chiar premature din fabrica.
Dar, si am vazut de nenumarate ori, daca cineva iti loveste masina in parcare si tu o ai si bagata in viteze, ai mari sanse sa schimbi cutia de viteze.Stiu, nu ti se intimpla tie sau altuia, dar la cite faze din astea am vazut, frina de mina e sfinta.
Restul se curata periodic ca nimic nu e vesnic.
Ba chiar in cazul Mitsu, unele sint chiar premature din fabrica.
Alex, ne poti spune ce marca de unsoare ai folosit la lubrifierea selectorul de la cutia de viteze? Vreau sa fac si eu operatia asta weekendu asta si m-am oprit la https://www.nigrin.de/en/products/nach/ ... otorcycles
E alba la culoare si am uns si balamalele de la usi cu ea. Pare buna... Tu ce ai folsit?
E alba la culoare si am uns si balamalele de la usi cu ea. Pare buna... Tu ce ai folsit?
OO, arata super ce vrei tu. Un spray oarecare de lant motociclete la 46 ron de la un magazin de accesorii moto de pe Dimitrie Cantemir, chiar cand iesi din pasaj dinspre Unirii spre Tineretului.. au trecut ceva ani de atunci si e ok, nu s-a mai intepenit. Si a mea era alba, dar nu mai retin marca, ceva de duzina.
Am efectuat ieri operatiunea cu sprayul amintit mai sus. Selectorul nu parea foarte murdar, dar l-am curatat cu spray de frane, apoi l-am gresat si dupaia am fost dezamagit. Mergea la fel! Dar azi cand m-am urcat in masina si am pus mana pe schimbator mergea brici. Dupa ce am scos din viteza a revenit in centru, la punctul mort. Deci mi-a trecut dezamagirea. Se pare ca a luat un pic mai mult, decat ma asteptam, sa-si faca efectul.
Bine ca a mers pentru ca m-am chinuit un pic sa scot suportul de baterie si carcasa filtrului de aer printre matele alea de pe acolo. Multumesc Alex de informatii!
Bine ca a mers pentru ca m-am chinuit un pic sa scot suportul de baterie si carcasa filtrului de aer printre matele alea de pe acolo. Multumesc Alex de informatii!
Da, eu am insistat foarte mult pana a inceput sa se miste usor schimbatorul, dar tot nu se centra. Eu am fost multumit, pt ca pana atunci DEABIA puteai baga a 5-a, si aveam de acum dureri de cot din cauza asta.
Ce sa vezi, a 2-a zi mergea mult mai usor, si am lasat-o in marsarier in continuare si dupa cateva zile mergea ca nou, se ducea singur la punctul mort si parca si in viteze cand bagai se tragea singur schimbatorul, doar il ghidai nu mai era necesara forta sa-l misti.
Ce sa vezi, a 2-a zi mergea mult mai usor, si am lasat-o in marsarier in continuare si dupa cateva zile mergea ca nou, se ducea singur la punctul mort si parca si in viteze cand bagai se tragea singur schimbatorul, doar il ghidai nu mai era necesara forta sa-l misti.
- triceraptor
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Noi 04, 2010 7:06 pm
Un mic tutorial in ceea ce priveste gresarea cautatorului de viteze.
1.Deschidem capota
2.Decuplam bateria.
a) Am decuplat borna de la minus
b) Am decuplat borna de plus
Am desfacut surubul cu placuta metalica (are rolul de sigurantare a bateriei in tavita)
Am scos bateria.
3.Am desfacut colierul metalic cu surub de pe furtunul de la admisia de aer in motor.
Am scos furtunul.
4.Am decuplat admisia de la filtrul de aer.
Arata ca o trompetica turtita.
Aceasta se prinde in zona grilei radiatorului cu 2 nituri de plastic.
Cu o surubelnita dreapta se scot aceste nituri usor
Partea cealalta intra in carcasa filtrului de aer (se desface tragand usor inspre fata)
Am scos capacul filtrului de aer inclusiv filtrul.
Atentie la clemele otelite de inchidere a filtrului (se pot pierde in timpul manevrelor) scoateti-le si puneti-le bine (eu am patit-o).
Pe tavita suport a bateriei se observa dupa ce scoatem cele 2 capace de cauciuc 4 suruburi.
Acestea le vom scoate pentru a detasa tavita impreuna cu corpul filtrului de aer.
In zona cercului galben pe partea cealalta/inferioara a tavitei se mai gaseste un surub care trebuie scos (acesta tine atasate la tavita cablurile electrice de la borna de plus)
Sfat:
Curatati acel locas de pamant (daca aveti) si dati cu un spray degripant (piulita in care intra acel surub este din bronz iar surubul era putin ruginit)
Aici a fost chinul cel mai mare.
O sa observati ca un cablu (mai gros) se prinde de suport cu un colier de plastic cu siguranta.
Se trage inspre exterior de mica bucatica de plastic.
Se desface.
Celalalt cablu (mai subtire) se prinde de suport cu un colier cu autoretentie (am incercat sa-l scot) dar am renuntat (posibilitate mare de rupere + o gramada de nervi).
Am scos surubul si gata........
Cu grija am scos tavita impreuna cu corpul filtrului de aer.
Si iata:
Cautatorul de viteze.....(deja dat cu cu ce trebuie...mi-am adus aminte sa fac poza... dupa )
1.Deschidem capota
2.Decuplam bateria.
a) Am decuplat borna de la minus
b) Am decuplat borna de plus
Am desfacut surubul cu placuta metalica (are rolul de sigurantare a bateriei in tavita)
Am scos bateria.
3.Am desfacut colierul metalic cu surub de pe furtunul de la admisia de aer in motor.
Am scos furtunul.
4.Am decuplat admisia de la filtrul de aer.
Arata ca o trompetica turtita.
Aceasta se prinde in zona grilei radiatorului cu 2 nituri de plastic.
Cu o surubelnita dreapta se scot aceste nituri usor
Partea cealalta intra in carcasa filtrului de aer (se desface tragand usor inspre fata)
Am scos capacul filtrului de aer inclusiv filtrul.
Atentie la clemele otelite de inchidere a filtrului (se pot pierde in timpul manevrelor) scoateti-le si puneti-le bine (eu am patit-o).
Pe tavita suport a bateriei se observa dupa ce scoatem cele 2 capace de cauciuc 4 suruburi.
Acestea le vom scoate pentru a detasa tavita impreuna cu corpul filtrului de aer.
In zona cercului galben pe partea cealalta/inferioara a tavitei se mai gaseste un surub care trebuie scos (acesta tine atasate la tavita cablurile electrice de la borna de plus)
Sfat:
Curatati acel locas de pamant (daca aveti) si dati cu un spray degripant (piulita in care intra acel surub este din bronz iar surubul era putin ruginit)
Aici a fost chinul cel mai mare.
O sa observati ca un cablu (mai gros) se prinde de suport cu un colier de plastic cu siguranta.
Se trage inspre exterior de mica bucatica de plastic.
Se desface.
Celalalt cablu (mai subtire) se prinde de suport cu un colier cu autoretentie (am incercat sa-l scot) dar am renuntat (posibilitate mare de rupere + o gramada de nervi).
Am scos surubul si gata........
Cu grija am scos tavita impreuna cu corpul filtrului de aer.
Si iata:
Cautatorul de viteze.....(deja dat cu cu ce trebuie...mi-am adus aminte sa fac poza... dupa )
Bun tutorial! Ma gandisem si eu sa fac unul, dar din pacate atunci cand am facut operatiunea nu am avut asistenta decat dupa ce am desfacut totul, iar o ploaie care si-a facut aparitia pana la urma ma amentinta din spate. Asa ca nu am putut filma sau face poze la operatiile desfasurate.
Oricum felicitari! Cred ca va fi util si la altii.
Oricum felicitari! Cred ca va fi util si la altii.
Buna. Vroiam sa urmez si eu azi pașii necesari curățării si gresarii selectorului. M-am oprit întrucât nu știu daca la decuplarea totala a bateriei mi se va cere ulterior cod la radio cd. E vorba de cel original al masinii. Eu nu dețin un astfel de cod.
Oare mi se face cere cod? Cum a fost in cazul vostru? Oare codul se cere daca stai mult timp cu bateria decuplată sau cum? Mașina mea e un Colt 1.5 109 CP, 2006. Mersi!
Oare mi se face cere cod? Cum a fost in cazul vostru? Oare codul se cere daca stai mult timp cu bateria decuplată sau cum? Mașina mea e un Colt 1.5 109 CP, 2006. Mersi!
Am procedat la gresarea selectorului daca tot ne apropiem de toamna si cine știe cat vom mai avea vreme buna.
Degresarea am făcut-o cu spray de frâne circa 5-10 min pana am vazut ca schimbătorul merge foarte greu stânga dreapta iar apoi circa 10 min am gresat. Am folosit ce am avut la dispoziție: Valvoline syntetic chainlube (face o ușoară spuma albă). Mai greu a fost pana am demontat cele necesare.
O prima impresie ar fi ca merge ușor mai bine dar nu pe cat ma așteptam.
Vad zilele următoare. Daca nu sunt rezultate mai bune voi încerca si gresarea din interior doar sa fac rost de o unsoare siliconica ca altceva nu as vrea sa pun (pe acolo am vazut ca sunt prea multe plastice si cred ca ar fi atacate in timp de vaselină).
Degresarea am făcut-o cu spray de frâne circa 5-10 min pana am vazut ca schimbătorul merge foarte greu stânga dreapta iar apoi circa 10 min am gresat. Am folosit ce am avut la dispoziție: Valvoline syntetic chainlube (face o ușoară spuma albă). Mai greu a fost pana am demontat cele necesare.
O prima impresie ar fi ca merge ușor mai bine dar nu pe cat ma așteptam.
Vad zilele următoare. Daca nu sunt rezultate mai bune voi încerca si gresarea din interior doar sa fac rost de o unsoare siliconica ca altceva nu as vrea sa pun (pe acolo am vazut ca sunt prea multe plastice si cred ca ar fi atacate in timp de vaselină).
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori