Ce Ulei De Motor Ati Pus?
Salut,
Din 2013 nu pun decât Mobil1 0W40. Motorul merge brici. Nu pierd nici măcar 1ml de ulei timp de cca 18 luni sau 15000km, repere la care de regulă îl schimb. Nu am probleme de compresie, consumul e puțin peste 6% extern şi între 9-10% urban, în funcție de trafic, distanțele parcurse cu motorul rece sau cât folosesc AC-ul.
RECOMAND!!!
Din 2013 nu pun decât Mobil1 0W40. Motorul merge brici. Nu pierd nici măcar 1ml de ulei timp de cca 18 luni sau 15000km, repere la care de regulă îl schimb. Nu am probleme de compresie, consumul e puțin peste 6% extern şi între 9-10% urban, în funcție de trafic, distanțele parcurse cu motorul rece sau cât folosesc AC-ul.
RECOMAND!!!
QUOTE (johnion65 @ Mar 12 2016, 12:35 PM) @testos
Multumesc, dar care ar fi problema cu 10W60, vascozitatea la cald (60) dauneaza motorului?
In acest moment am in motor Castrol Magnatec 10W40 fabricat in UK si sunt multumit.
De ce nu Castrol?
10W60 e ulei de pus in motor daca mergi la curse pe circuit, rally, etc. Are vascozitatea mare la regimul normal de temperatura la care functioneaza motorul si anume ~90 grade Celsius. Fiind asa vascos acest 10W60, pompa de ulei face un efort suplimentar ca sa il pompeze prin motor, pe cand cu 0W30/5W30 sau 0W40/5W40, pompa de ulei face un efort mai mic sa-l impinga prin "maruntaiele" motorului.
Acel 10W40 pe care il pui tu in motor nu e recomandat la clima noastra. Daca motorul nu consuma ulei, te sfatuiesc sa uiti de 10W40. Mai degraba te orientezi catre un 5W40 sau de ce nu 0W40 ca sa ai parte de porniri mai usoare si de lubrifiere rapida in perioada rece a anului. Vei observa ca iti va scadea consumul de carburant cu un ulei mai subtire (0W40 sau 5W40) tocmai datorita lucrului mecanic mai scazut ca valoare generat de pomparea uleiului de motor cu vascozitatea mai mica, adica 0W40 sau 5W40 sau 5W30/0W30.
Iti las o imagine care te va ajuta sa intelegi cele relatate de mine si te va ajuta sa alegi ce ulei trebuie sa torni in motorul tau.
L.E.: Nu iti recomand Castrol pentru ca nu mai e ceea ce a fost odata, si ma refer la calitate, asta dupa ce am studiat fisele de securitate ale mai multor produse de la Castrol precum si a altor uleiuri pentru motoare, cutii de viteze, etc. de la alti producatori.
Multumesc, dar care ar fi problema cu 10W60, vascozitatea la cald (60) dauneaza motorului?
In acest moment am in motor Castrol Magnatec 10W40 fabricat in UK si sunt multumit.
De ce nu Castrol?
10W60 e ulei de pus in motor daca mergi la curse pe circuit, rally, etc. Are vascozitatea mare la regimul normal de temperatura la care functioneaza motorul si anume ~90 grade Celsius. Fiind asa vascos acest 10W60, pompa de ulei face un efort suplimentar ca sa il pompeze prin motor, pe cand cu 0W30/5W30 sau 0W40/5W40, pompa de ulei face un efort mai mic sa-l impinga prin "maruntaiele" motorului.
Acel 10W40 pe care il pui tu in motor nu e recomandat la clima noastra. Daca motorul nu consuma ulei, te sfatuiesc sa uiti de 10W40. Mai degraba te orientezi catre un 5W40 sau de ce nu 0W40 ca sa ai parte de porniri mai usoare si de lubrifiere rapida in perioada rece a anului. Vei observa ca iti va scadea consumul de carburant cu un ulei mai subtire (0W40 sau 5W40) tocmai datorita lucrului mecanic mai scazut ca valoare generat de pomparea uleiului de motor cu vascozitatea mai mica, adica 0W40 sau 5W40 sau 5W30/0W30.
Iti las o imagine care te va ajuta sa intelegi cele relatate de mine si te va ajuta sa alegi ce ulei trebuie sa torni in motorul tau.
L.E.: Nu iti recomand Castrol pentru ca nu mai e ceea ce a fost odata, si ma refer la calitate, asta dupa ce am studiat fisele de securitate ale mai multor produse de la Castrol precum si a altor uleiuri pentru motoare, cutii de viteze, etc. de la alti producatori.
- Fişiere ataşate
-
- ulei_motor_Mitsubishi.jpg (278.79 KiB) Vizualizat de 7369 ori
QUOTE (testos @ Mar 14 2016, 08:55 PM) @johnion65
Ma bucur ca te-am putut ajuta si ca ai inteles cum sa alegi, pe viitor, lubrifiantul pentru masina ta.
Testos de acesta ce spui?
Acest ulei semisintetic vad ca are si specificatiile pentru japoneze:Jaso DL-1...
Ulei de motor Top Tec 4500 5W 30 Liqui Moly.
Ulei modern de motor, de mare performanţă, cu conţinut redus de cenusă, utilizabil în orice anotimp, care asigură un mers lin al motorului. Combinaţia dintre uleiurile de bază neconvenţionale obţinute prin tehnologia de sinteză şi cei mai moderni aditivi garantează un ulei de motor care asigură o protecţie deosebită la uzură, reducând consumul de ulei şi carburant şi asigurând o lubrifiere rapidă a motorului. Diferiţi producători de autovehicule, cum ar fi Ford, Mazda si Mitsubishi recomandă un ulei de motor cu aceste specificaţii în cazul utilizării unui filtru de particule, pentru a mări la maximum durata de viaţă a acestuia.
Proprietăţi:
- funcţionare lină a motorului;
- durată de viaţă îndelungată a motorului, datorită protecţiei deosebite la uzură;
- asigură o alimentare rapidă cu ulei chiar şi la temperature joase;
- asigură o presiune optimă a uleiului la orice turaţie;
- stabilitate mare la forfecare şi îmbătrânire;
- reduce consumul de carburant şi emisiile de noxe;
- asigură o curăţenie excelentă a motorului;
- testat pentru motoare turbo şi cu catalizatori;
- asigura durata de viata indelungata a filtrului de particule diesel.
- eficienţă maximă doar în stare neamestecată
Corespunde şi îndeplineşte următoarele specificaţii şi clasificări:
ACEA C1-08
JASO DL-1
Ford WSS-M2C 934-B
Liqui Moly recomandă acest produs în special pentru următorii producători de autovehicule, la care se solicită un lubrifiant cu aceste specificaţii:
Mazda
Mitsubishi
Caracteristici tehnice:
Clasa de vâscozitate: : 5W-30
Densitate la +15 °C : 0.850 g/cm³ DIN 51757
Vâscozitatea la 40°C: : 53,5 mm²/s DIN 51562
Vâscozitatea la 100°C: : 10 mm2 / sDIN 51562
Indice de vâscozitate: : 177 DIN ISO 2909
Punct de inflamabilitate : 228 °C DIN ISO 2592
Punct de curgere: : - 36 °C DIN ISO 3016
Culoare numar ASTM : 3 DIN 51578
Vascozitate HTHS : >2,9 mPas ASTM D 4683
Numar de bazicitate totala : 6,0 mg KOH/g DIN ISO 3771
Domeniul de aplicare:
Pentru cea mai noua generatie de autovehicule Ford, Mazda si Mitsubishi. Recomandat pentru turbo si convertizoare catalitice.
Ma bucur ca te-am putut ajuta si ca ai inteles cum sa alegi, pe viitor, lubrifiantul pentru masina ta.
Testos de acesta ce spui?
Acest ulei semisintetic vad ca are si specificatiile pentru japoneze:Jaso DL-1...
Ulei de motor Top Tec 4500 5W 30 Liqui Moly.
Ulei modern de motor, de mare performanţă, cu conţinut redus de cenusă, utilizabil în orice anotimp, care asigură un mers lin al motorului. Combinaţia dintre uleiurile de bază neconvenţionale obţinute prin tehnologia de sinteză şi cei mai moderni aditivi garantează un ulei de motor care asigură o protecţie deosebită la uzură, reducând consumul de ulei şi carburant şi asigurând o lubrifiere rapidă a motorului. Diferiţi producători de autovehicule, cum ar fi Ford, Mazda si Mitsubishi recomandă un ulei de motor cu aceste specificaţii în cazul utilizării unui filtru de particule, pentru a mări la maximum durata de viaţă a acestuia.
Proprietăţi:
- funcţionare lină a motorului;
- durată de viaţă îndelungată a motorului, datorită protecţiei deosebite la uzură;
- asigură o alimentare rapidă cu ulei chiar şi la temperature joase;
- asigură o presiune optimă a uleiului la orice turaţie;
- stabilitate mare la forfecare şi îmbătrânire;
- reduce consumul de carburant şi emisiile de noxe;
- asigură o curăţenie excelentă a motorului;
- testat pentru motoare turbo şi cu catalizatori;
- asigura durata de viata indelungata a filtrului de particule diesel.
- eficienţă maximă doar în stare neamestecată
Corespunde şi îndeplineşte următoarele specificaţii şi clasificări:
ACEA C1-08
JASO DL-1
Ford WSS-M2C 934-B
Liqui Moly recomandă acest produs în special pentru următorii producători de autovehicule, la care se solicită un lubrifiant cu aceste specificaţii:
Mazda
Mitsubishi
Caracteristici tehnice:
Clasa de vâscozitate: : 5W-30
Densitate la +15 °C : 0.850 g/cm³ DIN 51757
Vâscozitatea la 40°C: : 53,5 mm²/s DIN 51562
Vâscozitatea la 100°C: : 10 mm2 / sDIN 51562
Indice de vâscozitate: : 177 DIN ISO 2909
Punct de inflamabilitate : 228 °C DIN ISO 2592
Punct de curgere: : - 36 °C DIN ISO 3016
Culoare numar ASTM : 3 DIN 51578
Vascozitate HTHS : >2,9 mPas ASTM D 4683
Numar de bazicitate totala : 6,0 mg KOH/g DIN ISO 3771
Domeniul de aplicare:
Pentru cea mai noua generatie de autovehicule Ford, Mazda si Mitsubishi. Recomandat pentru turbo si convertizoare catalitice.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator