Cum Sa Cureti Clapeta De Acceleratie
buna seara
om o reclamatie din partea sotiei ca nu-i place consumul la colt 1.1
am alergat-o si eu o saptamana si intradevar e ceva mai mare cu circa 1.5 L/100km. (masina folosita in oras)
am sesizat si o turatie la relantiu de 900 in loc de 700 cum era inainte plus ca din cand in cand ea incearca sa- revina la ai ei 700 de turatii dar dupa o vibratie revina la 900-1000RPM.
rog sfat ce poate fi?
PS - bujiile schimbate recent
om o reclamatie din partea sotiei ca nu-i place consumul la colt 1.1
am alergat-o si eu o saptamana si intradevar e ceva mai mare cu circa 1.5 L/100km. (masina folosita in oras)
am sesizat si o turatie la relantiu de 900 in loc de 700 cum era inainte plus ca din cand in cand ea incearca sa- revina la ai ei 700 de turatii dar dupa o vibratie revina la 900-1000RPM.
rog sfat ce poate fi?
PS - bujiile schimbate recent
Clapeta si senzorul MAP au fost curatate?
Starea acumulatorului? Daca bateria e veche alternatorul lucreaza din greu sa o tina incarcata...
Termostatul se deschide/inchide cum trebuie?
Aerul e directionat in permanenta strict spre parbriz? (duce la cuplarea A/C-ului intr-o oarecare masura)
Daca e prima iarna cu masina sa stii ca asta e consumul normal pe frig, creste alarmant mai ales pe drumuri scurte, pe naveta la serviciu mi-a crescut cu peste 3l/100km consumul...frig+trafic=gaura in rezervor...
Daca s-a umblat recent la ea si de atunci e mai mare consumul, atunci mai fa-i o verificare. Vezi sa nu fi ramas vreun furtun deconectat, de ex cel care recircula vaporii de ulei prin admisie...poate trage aer fals pe undeva, vezi sa fie toata tubulatura admisiei in regula.
Erori nu are? Becul check engine se aprinde cand pui contactul si se stinge ulterior?
Da-ne mai multe detalii despre masina si poate ne vin idei...
Starea acumulatorului? Daca bateria e veche alternatorul lucreaza din greu sa o tina incarcata...
Termostatul se deschide/inchide cum trebuie?
Aerul e directionat in permanenta strict spre parbriz? (duce la cuplarea A/C-ului intr-o oarecare masura)
Daca e prima iarna cu masina sa stii ca asta e consumul normal pe frig, creste alarmant mai ales pe drumuri scurte, pe naveta la serviciu mi-a crescut cu peste 3l/100km consumul...frig+trafic=gaura in rezervor...
Daca s-a umblat recent la ea si de atunci e mai mare consumul, atunci mai fa-i o verificare. Vezi sa nu fi ramas vreun furtun deconectat, de ex cel care recircula vaporii de ulei prin admisie...poate trage aer fals pe undeva, vezi sa fie toata tubulatura admisiei in regula.
Erori nu are? Becul check engine se aprinde cand pui contactul si se stinge ulterior?
Da-ne mai multe detalii despre masina si poate ne vin idei...
Salut tuturor
Sunt nou pe forum si sunt posesor de Smart Forfour 1.3.
Ieri tocmai mi s-a aprins becul galben in coltul din dreapta jos de la bord si masina nu se mai tura, mergea in regim de avarie... am citit aici si noroc ca existati
Azi am facut si eu operatia de curatare clapeta si sensor, (apropos, am folosit spray WD 40, nu aveam altceva, sper sa nu afecteze in timp...)
Rezultatul e ca problema a disparut !!!
Multumesc inca odata pentru acest forum minunat si ca ajutati !
Drumuri bune tuturor
Sunt nou pe forum si sunt posesor de Smart Forfour 1.3.
Ieri tocmai mi s-a aprins becul galben in coltul din dreapta jos de la bord si masina nu se mai tura, mergea in regim de avarie... am citit aici si noroc ca existati
Azi am facut si eu operatia de curatare clapeta si sensor, (apropos, am folosit spray WD 40, nu aveam altceva, sper sa nu afecteze in timp...)
Rezultatul e ca problema a disparut !!!
Multumesc inca odata pentru acest forum minunat si ca ajutati !
Drumuri bune tuturor
- mitsubishi_pinin
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mar 17, 2016 11:34 am
salutare
se pare ca am facut o prostie foarte mare ...am demontat complet clapeta de acceleratie iar când am incercat sa o montez la loc...surpriza ....clapeta sta numai pe pozitia deschis maxim ( cred ca are legatura cu magnetul acela )....recunosc ca nu am fost nici foarte atent la demontare si nici nu mi am notat care cum vine.....
are cineva poze facute la montare sau informatii care sa ma ajute sa o montez la loc ?
se pare ca am facut o prostie foarte mare ...am demontat complet clapeta de acceleratie iar când am incercat sa o montez la loc...surpriza ....clapeta sta numai pe pozitia deschis maxim ( cred ca are legatura cu magnetul acela )....recunosc ca nu am fost nici foarte atent la demontare si nici nu mi am notat care cum vine.....
are cineva poze facute la montare sau informatii care sa ma ajute sa o montez la loc ?
Am luat de curand colt 1.5i si avea urmatoarele doua probleme: dimineata, in jur de zero grade, pornea perfect doar la a doua cheie. La prima se invartea motorul de vreo doua ori si murea. In alta ordine de idei, simteam o ezitare cand acceleram, nu era pronuntat, dar simteam ca nu accelereaza constant, parca intrerupea usor.
In urma curatarii clapetei si a senzorului s-a rezolvat pornirea si s-a atenuat considerabil problema nr 2, atat de mult incat nu simt nevoia sa mai caut solutii. Masina merge perfect, nu bate, nu troncane, simt ca e noua. E din 2006, 110000km.
Va multumesc pentru acest topic si mai ales multumesc lui alex44. Ti-am citit sute de posturi, cam 24 din 27 pagini cu rezultate in urma cautarii cu numele tau in search box.
In urma curatarii clapetei si a senzorului s-a rezolvat pornirea si s-a atenuat considerabil problema nr 2, atat de mult incat nu simt nevoia sa mai caut solutii. Masina merge perfect, nu bate, nu troncane, simt ca e noua. E din 2006, 110000km.
Va multumesc pentru acest topic si mai ales multumesc lui alex44. Ti-am citit sute de posturi, cam 24 din 27 pagini cu rezultate in urma cautarii cu numele tau in search box.
Ma bucur ca ai gasit informatii de folos, pt asta e forumul Si eu am o mare bucurie cand fac cate ceva cu mana mea.
Pt usoara ezitare cred ca merita investigat daca au fost schimbate bujiile in ultima vreme, si sa tii cont ca sunt destul de sensibile la baterii (acumulatori), daca ai access la un redresor incarc-o peste noapte si daca a doua zi observi imbunatatiri in mersul masinii merita sa investesti intr-un acumulator nou.
Sa o stapanesti sanatos si sa te aduca cu bine de oriunde!
Pt usoara ezitare cred ca merita investigat daca au fost schimbate bujiile in ultima vreme, si sa tii cont ca sunt destul de sensibile la baterii (acumulatori), daca ai access la un redresor incarc-o peste noapte si daca a doua zi observi imbunatatiri in mersul masinii merita sa investesti intr-un acumulator nou.
Sa o stapanesti sanatos si sa te aduca cu bine de oriunde!
Confirm si eu necesitatea curățării clapetei (desi nu era cazul :-)). Colt 1.5 2006, benzina plus gaz, 135.000 km.
Chiar daca la o prima vedere nu pare foarte murdara pe partea pe care intra aerul, e obligatorie o curățare si pe partea cealaltă (catre galeria de admisie) a corpului si a clapetei.
Eu chiar m-am speriat de ceea ce am avut depus (in realitate era mai rău decât ceea ce se vede in poza).
Am curățat putin si catre galeria de admisie unde e MAP (pe care l-am curatat deasemenea).
1.de la ce am acele depuneri ca ceara/rășină?
E normal sa fie asa urat?
2.oare are legătura cu faptul ca am instalație de gaz sau e exact la fel si la cei care au doar benzina?
3.cele 2 furtunase de cauciuc care sunt legate la corpul clapetei ce anume "transporta"?
Inițial am vrut sa le desfac ca sa scot de tot corpul clapetei afara din compartimentul motor însă încercând sa desfac un furtunașsi am observat ca ar ieși ceva ulei/substanța uleioasa...
Mersi pt suport!
Chiar daca la o prima vedere nu pare foarte murdara pe partea pe care intra aerul, e obligatorie o curățare si pe partea cealaltă (catre galeria de admisie) a corpului si a clapetei.
Eu chiar m-am speriat de ceea ce am avut depus (in realitate era mai rău decât ceea ce se vede in poza).
Am curățat putin si catre galeria de admisie unde e MAP (pe care l-am curatat deasemenea).
1.de la ce am acele depuneri ca ceara/rășină?
E normal sa fie asa urat?
2.oare are legătura cu faptul ca am instalație de gaz sau e exact la fel si la cei care au doar benzina?
3.cele 2 furtunase de cauciuc care sunt legate la corpul clapetei ce anume "transporta"?
Inițial am vrut sa le desfac ca sa scot de tot corpul clapetei afara din compartimentul motor însă încercând sa desfac un furtunașsi am observat ca ar ieși ceva ulei/substanța uleioasa...
Mersi pt suport!
- Fişiere ataşate
-
- IMG_8952.JPG (1.29 MiB) Vizualizat de 7884 ori
-
- IMG_8951.JPG (2.24 MiB) Vizualizat de 7886 ori
-
- IMG_8949.JPG (2 MiB) Vizualizat de 7886 ori
-
- IMG_8950.JPG (1.2 MiB) Vizualizat de 7885 ori
Salutare! Sunt si eu proaspat posesor al unui Colt 1.3 din 2006 (al 3-lea proprietar, 156000km). La putin timp dupa cumparare am observat mici fluctuatii ale relantiului si m-am gandit la a curata senzorul si clapeta, dar nu stiam cum, insa vazand aceasta postare m-am luminat.
In perioada 2013-2014 am avut un FordMondeo Mk2 din 1996 care facea figuri la relanti, ba chiar deseori murea motorul stand la semafor, am curatat clapeta si senzorul, dar problema nu a disparut, fiind nevoie inlocuirea senzorului...Sper ca la acest Colt sa treaca in urma curatarii.
Ma bucur ca v-am gasit si ca ati acoperit tot felul de subiecte de interes. Am sa revin cu vesti.
Later edit: senzorul cu ce tip de spray-uri se curata? daca dau jos clapeta de acc o pot curata si cu benzina sau trebuie neaparat sa folosesc spray ptr carb/clapeta?
In perioada 2013-2014 am avut un FordMondeo Mk2 din 1996 care facea figuri la relanti, ba chiar deseori murea motorul stand la semafor, am curatat clapeta si senzorul, dar problema nu a disparut, fiind nevoie inlocuirea senzorului...Sper ca la acest Colt sa treaca in urma curatarii.
Ma bucur ca v-am gasit si ca ati acoperit tot felul de subiecte de interes. Am sa revin cu vesti.
Later edit: senzorul cu ce tip de spray-uri se curata? daca dau jos clapeta de acc o pot curata si cu benzina sau trebuie neaparat sa folosesc spray ptr carb/clapeta?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori