salut. masina este un 1.6 din 2007 cu 100.000km. toate schimburile au fost facute la timp. de vreo luna, daca motorul merge ceva mai mult in caldura - exp. dupa un drum cta-buc pe autostrada (130-140km/h), sau stat la semafoare prin buc, motorul se tureaza singur pe la 2500-3000 rpm si nu am ce sa ii fac. chiar daca opresc motorul cat stau al semafor si il pornesc iar, tot se tureaza.
doar daca trag pe dreapta si sta 10-15 min oprit isi revine. in plus (desi e posibil sa mi se para), are momente cand nu "trage" - cu schimbat la turatie optima pt cuplu, etc, mi se pare ca urca greu in ture si demaraj ioc.
aveti idee ce ar putea fi si care ar fi rezolvarea? la tester a iesit ok, fara erori (mai putin srs aprins in bord dupa un genunchi plasat strategic la o spalatorie).
mersi
Lance Clasic 1.6 2007 - Se Tureaza Singur
QUOTE (methos824 @ Jul 13 2015, 07:56 PM) salut. masina este un 1.6 din 2007 cu 100.000km. toate schimburile au fost facute la timp. de vreo luna, daca motorul merge ceva mai mult in caldura - exp. dupa un drum cta-buc pe autostrada (130-140km/h), sau stat la semafoare prin buc, motorul se tureaza singur pe la 2500-3000 rpm si nu am ce sa ii fac. chiar daca opresc motorul cat stau al semafor si il pornesc iar, tot se tureaza.
doar daca trag pe dreapta si sta 10-15 min oprit isi revine. in plus (desi e posibil sa mi se para), are momente cand nu "trage" - cu schimbat la turatie optima pt cuplu, etc, mi se pare ca urca greu in ture si demaraj ioc.
aveti idee ce ar putea fi si care ar fi rezolvarea? la tester a iesit ok, fara erori (mai putin srs aprins in bord dupa un genunchi plasat strategic la o spalatorie).
mersi
-posibila admisie de aer fals
-blocaj la revenire pe cablul de acceleratie
-corp clapeta fluture murdara cu ulei de la aspiratie gaze carter
-iacv murdar sau defect
-filtru aspiratie pompa benzina obstructionat sau insa-si pompa da semne de boala
doar daca trag pe dreapta si sta 10-15 min oprit isi revine. in plus (desi e posibil sa mi se para), are momente cand nu "trage" - cu schimbat la turatie optima pt cuplu, etc, mi se pare ca urca greu in ture si demaraj ioc.
aveti idee ce ar putea fi si care ar fi rezolvarea? la tester a iesit ok, fara erori (mai putin srs aprins in bord dupa un genunchi plasat strategic la o spalatorie).
mersi
-posibila admisie de aer fals
-blocaj la revenire pe cablul de acceleratie
-corp clapeta fluture murdara cu ulei de la aspiratie gaze carter
-iacv murdar sau defect
-filtru aspiratie pompa benzina obstructionat sau insa-si pompa da semne de boala
Este o problema corpului clapetei de acceleratie (parca aceasta este denumirea), pentru motoarele 4G18 (1.6 ). Problema consta in uzura clapetei, ceea ce duce la admisie de aer in surplus si prin urmare softu-l incearca sa echilibreze situatia ceea ce duce la turatii variabile intere 1500 si 3000 (la stat pe loc).
Am atasat si o poza cu problema (poza este luata de pe net).
Remedierea problemei consta fie prin inlocuirea corpului clapetei (de dorit nou), dar destul de scump, fie prin interventii asupra celei vechi.
Am uitat poza....
Am atasat si o poza cu problema (poza este luata de pe net).
Remedierea problemei consta fie prin inlocuirea corpului clapetei (de dorit nou), dar destul de scump, fie prin interventii asupra celei vechi.
Am uitat poza....
- Fişiere ataşate
-
- Clapeta.jpg (762.48 KiB) Vizualizat de 7344 ori
- dorianakis
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am
- danburciu88
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Ian 08, 2013 10:19 am
Salutare,
Si eu am problema aceasta, dar in plus: cand incepe sa se tureze, desi in bord imi indica temperatura normala (deci teoretic nu ar fi vorba de supraincalzirea notorului) , AC nu mai baga aer rece, ci cald.
A aparut imediat dupa ce am fost sa incarc cu freon si ulei compresorul AC, iar mecanicul a turat de cateva ori motorul tragand de cablul de acceleratie.
Se intampla cand stau pe loc, sau merg cu viteza foarte mica (bara la bara).
Ma gandesc ca trebuie sa fie o cauza comuna, daca a mai trecut cineva prin asta, sa impartaseasca experienta .
Si eu am problema aceasta, dar in plus: cand incepe sa se tureze, desi in bord imi indica temperatura normala (deci teoretic nu ar fi vorba de supraincalzirea notorului) , AC nu mai baga aer rece, ci cald.
A aparut imediat dupa ce am fost sa incarc cu freon si ulei compresorul AC, iar mecanicul a turat de cateva ori motorul tragand de cablul de acceleratie.
Se intampla cand stau pe loc, sau merg cu viteza foarte mica (bara la bara).
Ma gandesc ca trebuie sa fie o cauza comuna, daca a mai trecut cineva prin asta, sa impartaseasca experienta .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori