Utilizare Cutie Automata
Vreau un sfat!
Am rasfoit netu si aici in forum. Din pacate masina e SH si am manual in germana(olanda) manulul in RO nu m-a ajutat legat de utilizarea cutiei automate tc-sst.
As vrea sa ma lamureasca cineva cum procedez cand stau la semafor sau cand astept pe cineva.....din D trec pe N? ..sau P? Ori raman pe D cu piciorul pe frana... Nu stiu daca dauneaza cu ceva... Si inca ceva...daca mai are cineva 2.2 156 cu tc-sst iese cam greu maneta din P...e la fel la toate sau am eu o problema...
Multumesc!
Am rasfoit netu si aici in forum. Din pacate masina e SH si am manual in germana(olanda) manulul in RO nu m-a ajutat legat de utilizarea cutiei automate tc-sst.
As vrea sa ma lamureasca cineva cum procedez cand stau la semafor sau cand astept pe cineva.....din D trec pe N? ..sau P? Ori raman pe D cu piciorul pe frana... Nu stiu daca dauneaza cu ceva... Si inca ceva...daca mai are cineva 2.2 156 cu tc-sst iese cam greu maneta din P...e la fel la toate sau am eu o problema...
Multumesc!
- hanscelnegru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Feb 22, 2012 12:46 pm
Salut,
Am un tc-sst, 2.2 cu 156 cp. La semafoarele care tin mult sau pe care le prind de doua-trei ori iar afara este canicula, o scot pe N. Altfel, daca am un traseu cursiv si doar o oprire la semafir, o las in D.
Cand este canicula si o tii mult in D pe loc, uleiul din cutie nu are timp sa se raceasca, de aceea trebuie scoasa in N. Oarecum evit sa o tin pe N la semafoare deoarece poate intra in D accidental chiar daca nu tin piciorul pe frana, ceea ce este foarte riscant, in opinia mea. Asa ca, doar daca sunt blocaje o scot pe N sau in P.
Faptul ca o scoti greu din P sau ca o simti ca agata, este normal. Scrie si in cartea de utilizare. Pentru ca P-ul este pozitia de parcare iar cand este in in P se blocheaza pinioanele din cutie pentru a nu permite rotilor sa se invarta. Acelasi lucru se intampla si la cutia manuala cand o lasi in treapta I. Ai observat ca sunt momente in care nu o poti scoate din treapta I pana nu ii calci ambreiajul sau pana nubo fortezi zdravan. La cutia automata nu ai un ambreiaj pe care sa il calci asa ca, o fortezi nitel sa iasa din blocaj.
Este normal.
Ca tot ai achizitionat-o recent si este SH, mai fac o precizare dar referitoare la pornirea motorului. Cand sunt temperaturi cuprinse intre -3 si 4℃, o sa vezi ca dai mai mult la demarorpana porneste. Si asta este normal si este mentionat in cartea de utilizare. Chiar daca invarte mai mult si iti pare ca nu va mai porni, nu te lasa si tine pe cheie pana porneste. La alte temperaturi, nu vei intampina simptomul acesta. Deh, asta-i cusurul ei...
Am un tc-sst, 2.2 cu 156 cp. La semafoarele care tin mult sau pe care le prind de doua-trei ori iar afara este canicula, o scot pe N. Altfel, daca am un traseu cursiv si doar o oprire la semafir, o las in D.
Cand este canicula si o tii mult in D pe loc, uleiul din cutie nu are timp sa se raceasca, de aceea trebuie scoasa in N. Oarecum evit sa o tin pe N la semafoare deoarece poate intra in D accidental chiar daca nu tin piciorul pe frana, ceea ce este foarte riscant, in opinia mea. Asa ca, doar daca sunt blocaje o scot pe N sau in P.
Faptul ca o scoti greu din P sau ca o simti ca agata, este normal. Scrie si in cartea de utilizare. Pentru ca P-ul este pozitia de parcare iar cand este in in P se blocheaza pinioanele din cutie pentru a nu permite rotilor sa se invarta. Acelasi lucru se intampla si la cutia manuala cand o lasi in treapta I. Ai observat ca sunt momente in care nu o poti scoate din treapta I pana nu ii calci ambreiajul sau pana nubo fortezi zdravan. La cutia automata nu ai un ambreiaj pe care sa il calci asa ca, o fortezi nitel sa iasa din blocaj.
Este normal.
Ca tot ai achizitionat-o recent si este SH, mai fac o precizare dar referitoare la pornirea motorului. Cand sunt temperaturi cuprinse intre -3 si 4℃, o sa vezi ca dai mai mult la demarorpana porneste. Si asta este normal si este mentionat in cartea de utilizare. Chiar daca invarte mai mult si iti pare ca nu va mai porni, nu te lasa si tine pe cheie pana porneste. La alte temperaturi, nu vei intampina simptomul acesta. Deh, asta-i cusurul ei...
- bogdanAlba
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Feb 29, 2008 9:52 pm
Multumesc pentru sfaturi. Intre timp am ajuns pe la service(constanta) si baietii de acolo, la aceeasi intrebare, zic sa ramana in D la semafor ca nu-i problema. Cica la pedala de frana este un senzor care decupleaza cutia cand apesi frana si esti pe loc in D. Totusi au zis ca in timp poate apare o uzura in cutie daca este utilizata asa. Nu stiu cat de buni sunt baietii de la service ca e prima oara cand merg la ei. Cred ca cel mai bine este(parerea mea) sa o scot pe N cand semaforul este de ex. mai lung de 30 de secunde, altfel ar insemna sa tot freci levierul ca si cand ai avea manuala. Voi ce credeti?
SI DA ai dreptate "pitesti" cu pornirea ...este mai greoaie la temperaturi scazute.
Ma bucur ca iesire din P nu e o problema. Asa "face" toate e de bine.
Am mai observat o problema. Din cand in cand, absolut aleatoriu cutia "scapa" parca si smuceste cand schimba treptele. Repet, nu face la o anumita treapta sau la kickdown, parca mai degraba la o apasare mai lina a acceleratiei si se intampla destul de rar. Voi ati intampinat asa ceva?
Mai stiu de asemenea ca aceasta cutie tc-sst, fiind dublu ambreiaj, poate trece de ex din treapta 4 direct in treapta 2, sarind treapta 3. Oare de aici sa apara smucitura?
Ma bucur ca iesire din P nu e o problema. Asa "face" toate e de bine.
Am mai observat o problema. Din cand in cand, absolut aleatoriu cutia "scapa" parca si smuceste cand schimba treptele. Repet, nu face la o anumita treapta sau la kickdown, parca mai degraba la o apasare mai lina a acceleratiei si se intampla destul de rar. Voi ati intampinat asa ceva?
Mai stiu de asemenea ca aceasta cutie tc-sst, fiind dublu ambreiaj, poate trece de ex din treapta 4 direct in treapta 2, sarind treapta 3. Oare de aici sa apara smucitura?
nu stiu cati km are masina ta dar, daca o simti ca smuceste la schimbarea treptelor, pregateste-te sa te duci la service pentru o recalibrare a cutiei, eventual chiar sa ii schimbi si uleiul. La a mea, pe la 90.000 a inceput sa smuceasca treapta 2 si 3. S-a rezolvat la service. si la mine a inceput tot ca o parere. Mergi cu ea asa pana se accentueaza, ca sa poata intelege cei de la service ce si cum face. Oricum, sa te astepti sa se uite nitel surprinsi la tine... Asta este doar asa, sa iti mareasca nitel factura, nu ca nu ar sti despre ce este vorba.
referitor la trecerea din treapta 4 direct in treapta 2, nu cred ca este posibil si nici normal sa fie asa. Poate trece foarte repede prin treapta 3 si nu ai apucat sa observi. Oricum, iti trebuie multa rabdare sa inveti sa mergi cu ea. Trebuie sa o conduci ca tataie, ca altfel te da cand cu dintii de volan, cand cu capul de tetiera.
Tu ai kickdown? Interesant. Eu nu am.
Revin putin la pornitul motorului intre anumite temperaturi. o sa vezi ca la -10 si la -20 de grade iti va porni instant. O sa te si sperii de cat de repede porneste.
Una peste alta, este o masina buna. Mie imi place si o ador. Sunt foarte multumit de ea. Sa ii pui scut de metal la motor. Merita!
referitor la trecerea din treapta 4 direct in treapta 2, nu cred ca este posibil si nici normal sa fie asa. Poate trece foarte repede prin treapta 3 si nu ai apucat sa observi. Oricum, iti trebuie multa rabdare sa inveti sa mergi cu ea. Trebuie sa o conduci ca tataie, ca altfel te da cand cu dintii de volan, cand cu capul de tetiera.
Tu ai kickdown? Interesant. Eu nu am.
Revin putin la pornitul motorului intre anumite temperaturi. o sa vezi ca la -10 si la -20 de grade iti va porni instant. O sa te si sperii de cat de repede porneste.
Una peste alta, este o masina buna. Mie imi place si o ador. Sunt foarte multumit de ea. Sa ii pui scut de metal la motor. Merita!
"pitesti", cand apas acceleratia progresiv si constant, cutia schimba vitezele normal 1,2,3,4,etc. Cand sunt la 50km/ora in treapta 4 si apas brusc acceleratia la fund, masina sesizeaza ca am nevoie de putere si acceleratie mai mari si trece brusc in treapta 2 la acceleratie si cuplu crescut. Pentru mine asta inseamna kickdown si sunt convins ca si la tine este la fel.
Daca kickdown inseamna altceva(nu ma pricep prea bine), lamureste-ma si pe mine.Masina are 96000 km.Multumesc pentru sfaturi.
Off topic : la rezervorul de eolys ai pus scut? De unde?
Daca kickdown inseamna altceva(nu ma pricep prea bine), lamureste-ma si pe mine.Masina are 96000 km.Multumesc pentru sfaturi.
Off topic : la rezervorul de eolys ai pus scut? De unde?
Pt scut de eolys exista reper original citroen/mitsu. Arata: http://mitsu.ro/forum/index.php?s=&sho...ost&p=98954
Se gaseste la Mitsu, Citroen, sau la magazinele care aduc piese OEM.
Daca te intereseaza iti pot afla mai tarziu codul si un pret de la aia de la care mi l-am luat eu.
Se gaseste la Mitsu, Citroen, sau la magazinele care aduc piese OEM.
Daca te intereseaza iti pot afla mai tarziu codul si un pret de la aia de la care mi l-am luat eu.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori