Ulei motor
Din moment ce producatorul a scris in carte ca se schimba la 60.000km nu vad de ce sa ne facem probleme. Filtrul meu intradevar e gri nu mai e alb cum era la inceput dar din moment ce l-am suflat anual nu vad care ar fi problema. La utima revizie, 35.000km chiar mecanicul a zis ca nu e nevoie sa il schimb desi aveam filtru nou cumparat mann.
Problema cu suflatul e ca afecteaza structura filtrului, largindu-i gaurile. Iar ulei, asa putin, 3.8L? Eu din 5L nu mai raman cu mare lucru, 200-300ml max pe care oricum ii torn inainte, cu busonul scos, pt a curata tot ce e pe fundul baii. Cat scrie in carte ca inghite masina? In 1.3 si 1.5 intra 4.5L.
Filtrul nou il umplu cu ulei ( de 2 ori, prima data absoarbe hartia mare parte din ulei), cand il pun o parte din uleiul din el curge, dar nu tot, ramane jumate plin macar, si cu ce mai spal baia, si cei 4.5L din motor aia sunt cei 5L. Fac asta pt ca la pornire masina sa nu stea secunde intregi fara presiune de ulei, cu uzura mai pronuntata decat in tot restul intervalului de revizie poate.
Ca sa scot tot uleiul vechi din baie nu fac schimbul pe teren drept, ci cu masina mai ridicata de bot si de partea soferului si mai ridicata, pt ca busonul e intr-un colt in spatele baii. In felul asta se scurge tot uleiul vechi, pun un pic de ulei nou, curge ce mizerie mai e pe fund, pun busonul, filtrul, si umplu motorul. Dupa ce am pus minim 4L in motor, ma opresc, cobor masina, o pornesc, o las 5 min, opresc, verific, completez.
In felul asta intra tot uleiul nou in motor nu in buzunarele mecanicilor.
Filtrul nou il umplu cu ulei ( de 2 ori, prima data absoarbe hartia mare parte din ulei), cand il pun o parte din uleiul din el curge, dar nu tot, ramane jumate plin macar, si cu ce mai spal baia, si cei 4.5L din motor aia sunt cei 5L. Fac asta pt ca la pornire masina sa nu stea secunde intregi fara presiune de ulei, cu uzura mai pronuntata decat in tot restul intervalului de revizie poate.
Ca sa scot tot uleiul vechi din baie nu fac schimbul pe teren drept, ci cu masina mai ridicata de bot si de partea soferului si mai ridicata, pt ca busonul e intr-un colt in spatele baii. In felul asta se scurge tot uleiul vechi, pun un pic de ulei nou, curge ce mizerie mai e pe fund, pun busonul, filtrul, si umplu motorul. Dupa ce am pus minim 4L in motor, ma opresc, cobor masina, o pornesc, o las 5 min, opresc, verific, completez.
In felul asta intra tot uleiul nou in motor nu in buzunarele mecanicilor.
QUOTE (Flipper @ Aug 28 2013, 11:52 AM) Filtrul de aer motor se schimba la 60.000km. Al meu are 48.000km si arata apropae ca nou.
Filtru de habitaclu de schimba din 2 in 2 revizii.
4L de ulei sunt suficienti. La ultima revizie am avut un bidon de 4L din care au mai ramas cam 200ml.
Recomandarea mea e ca pe viitor sa te duci cu consumabilele tale si sa stai langa masina ca sa poti vedea ce se schimba. Eu asa fac si tot eu decid daca schimb sau nu un filtru infunctie de cat de murdar e.
Uite cam ce spune un producator mare de ulei . Banuiesc ca e acelasi motor ca al tau.
Schimba in continuare filtrul de polen asa mai rarut si vedem ce se intampla mai tarziu cu tine, nu cu masina . Toti acarienii care se strang acolo duc spre astm . Nimic important.
Filtru aer motor...plangem ca avem un mic semn pe masina de la unul din parcare si nu stii cu sa ajungi cu ea cat mai repede la casco sa remediem buba, dar cand buba va fi mare ( te lasa masina in drum sau nu te ajuta in depasire ca nu poate ''respira'' ce faci ? Puneti o masca de spital ( aia de o agati de urechi si o pui pe nas si gura ), foloseste-o zilnic , dar mai suflo din cand in cand sa vezi ce bine e. Sau schimbo mai des sa vezi diferentele.
De ce trebuie sa ne gandim sa arate bine pe afara, dar inima sa fie praf ? pe mine ma intereseaza sa nu ma lase in drum si sa stiu ca ma pot baza pe ea oricand , nu sa arate ca un bibelou.
Vorba lui Speed, nu va mai plangeti ca masinile sunt praf si nu sunt fiabile, ele ajung asa din cauza utilizatorilor. Unii chiar nu va meritati masinile.
Filtru de habitaclu de schimba din 2 in 2 revizii.
4L de ulei sunt suficienti. La ultima revizie am avut un bidon de 4L din care au mai ramas cam 200ml.
Recomandarea mea e ca pe viitor sa te duci cu consumabilele tale si sa stai langa masina ca sa poti vedea ce se schimba. Eu asa fac si tot eu decid daca schimb sau nu un filtru infunctie de cat de murdar e.
Uite cam ce spune un producator mare de ulei . Banuiesc ca e acelasi motor ca al tau.
Schimba in continuare filtrul de polen asa mai rarut si vedem ce se intampla mai tarziu cu tine, nu cu masina . Toti acarienii care se strang acolo duc spre astm . Nimic important.
Filtru aer motor...plangem ca avem un mic semn pe masina de la unul din parcare si nu stii cu sa ajungi cu ea cat mai repede la casco sa remediem buba, dar cand buba va fi mare ( te lasa masina in drum sau nu te ajuta in depasire ca nu poate ''respira'' ce faci ? Puneti o masca de spital ( aia de o agati de urechi si o pui pe nas si gura ), foloseste-o zilnic , dar mai suflo din cand in cand sa vezi ce bine e. Sau schimbo mai des sa vezi diferentele.
De ce trebuie sa ne gandim sa arate bine pe afara, dar inima sa fie praf ? pe mine ma intereseaza sa nu ma lase in drum si sa stiu ca ma pot baza pe ea oricand , nu sa arate ca un bibelou.
Vorba lui Speed, nu va mai plangeti ca masinile sunt praf si nu sunt fiabile, ele ajung asa din cauza utilizatorilor. Unii chiar nu va meritati masinile.
- Fişiere ataşate
-
- ulei.jpg (511.23 KiB) Vizualizat de 7336 ori
Cristi, termina cu prostiile astea, lasa-i pe acarieni in pace sa traisca si ei bine.
Foarte bine faceti ca suflati filtrele, eu va propun o varianta si mai radicala, cu putina benzina(pentru cei largi de mana),daca nu aveti in rezervor si sunteti pe rosu, merge perfect si apa cu detergent de vase, sa va spalati filtrul de ulei.
In felul acesta veti reusi sa nu cheltuiti nimic...
Foarte bine faceti ca suflati filtrele, eu va propun o varianta si mai radicala, cu putina benzina(pentru cei largi de mana),daca nu aveti in rezervor si sunteti pe rosu, merge perfect si apa cu detergent de vase, sa va spalati filtrul de ulei.
In felul acesta veti reusi sa nu cheltuiti nimic...
- amp marian
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Aug 15, 2010 4:59 pm
Oare aia 4.2L includ si cantitatea pe care o papa filtrul de ulei? Ca la forfour apare ca in manual, 4.5 dar daca dau pe colt apare 4.2, desi motorul, filtrul si baia de ulei sunt identice, am fost sub destule ca sa stiu.
Oricum, si cu 4.2, daca pui doar 3.8 inseamna 400L de ulei vechi ramas, 10%. Cu 700ml de ulei vechi de la schimb la schimb nici nu vreau sa ma gandesc.
Oricum, si cu 4.2, daca pui doar 3.8 inseamna 400L de ulei vechi ramas, 10%. Cu 700ml de ulei vechi de la schimb la schimb nici nu vreau sa ma gandesc.
- ursul_bipolar
- EVO I
- Mesaje: 25
- Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm
QUOTE (cristibna @ Aug 29 2013, 12:51 PM) Uite cam ce spune un producator mare de ulei . Banuiesc ca e acelasi motor ca al tau.
Schimba in continuare filtrul de polen asa mai rarut si vedem ce se intampla mai tarziu cu tine, nu cu masina . Toti acarienii care se strang acolo duc spre astm . Nimic important.
Filtru aer motor...plangem ca avem un mic semn pe masina de la unul din parcare si nu stii cu sa ajungi cu ea cat mai repede la casco sa remediem buba, dar cand buba va fi mare ( te lasa masina in drum sau nu te ajuta in depasire ca nu poate ''respira'' ce faci ? Puneti o masca de spital ( aia de o agati de urechi si o pui pe nas si gura ), foloseste-o zilnic , dar mai suflo din cand in cand sa vezi ce bine e. Sau schimbo mai des sa vezi diferentele.
De ce trebuie sa ne gandim sa arate bine pe afara, dar inima sa fie praf ? pe mine ma intereseaza sa nu ma lase in drum si sa stiu ca ma pot baza pe ea oricand , nu sa arate ca un bibelou.
Vorba lui Speed, nu va mai plangeti ca masinile sunt praf si nu sunt fiabile, ele ajung asa din cauza utilizatorilor. Unii chiar nu va meritati masinile.
Eu respect ce zice producatorul in cartea de service, deci nu cred ca-mi bat joc de masina. Faptul ca nu imi place sa stau cu zgaibe pe ea denota iar ca nu-mi bat joc de masina. Daca tie-ti place sa sati cu gzaibe pe toate partile masinii e treaba ta. Am destule cunostinte tehnice incat sa pot sa decid singur cand trebuie schimbat un filtru si sa nu ma las prostit de cei din service. Filtru de habitaclu retile o parte din praf si alte impuritati mai mari(frunze, insecte etc), acarienii si bacteriile se formeaza pe evaporatorul de AC chiar daca schimbi filtrul zilnic. Mai bine te-ai documenta inainte sa faci astfel de afirmatii
Schimba in continuare filtrul de polen asa mai rarut si vedem ce se intampla mai tarziu cu tine, nu cu masina . Toti acarienii care se strang acolo duc spre astm . Nimic important.
Filtru aer motor...plangem ca avem un mic semn pe masina de la unul din parcare si nu stii cu sa ajungi cu ea cat mai repede la casco sa remediem buba, dar cand buba va fi mare ( te lasa masina in drum sau nu te ajuta in depasire ca nu poate ''respira'' ce faci ? Puneti o masca de spital ( aia de o agati de urechi si o pui pe nas si gura ), foloseste-o zilnic , dar mai suflo din cand in cand sa vezi ce bine e. Sau schimbo mai des sa vezi diferentele.
De ce trebuie sa ne gandim sa arate bine pe afara, dar inima sa fie praf ? pe mine ma intereseaza sa nu ma lase in drum si sa stiu ca ma pot baza pe ea oricand , nu sa arate ca un bibelou.
Vorba lui Speed, nu va mai plangeti ca masinile sunt praf si nu sunt fiabile, ele ajung asa din cauza utilizatorilor. Unii chiar nu va meritati masinile.
Eu respect ce zice producatorul in cartea de service, deci nu cred ca-mi bat joc de masina. Faptul ca nu imi place sa stau cu zgaibe pe ea denota iar ca nu-mi bat joc de masina. Daca tie-ti place sa sati cu gzaibe pe toate partile masinii e treaba ta. Am destule cunostinte tehnice incat sa pot sa decid singur cand trebuie schimbat un filtru si sa nu ma las prostit de cei din service. Filtru de habitaclu retile o parte din praf si alte impuritati mai mari(frunze, insecte etc), acarienii si bacteriile se formeaza pe evaporatorul de AC chiar daca schimbi filtrul zilnic. Mai bine te-ai documenta inainte sa faci astfel de afirmatii
QUOTE (Flipper @ Aug 29 2013, 10:06 PM) Eu respect ce zice producatorul in cartea de service, deci nu cred ca-mi bat joc de masina. Faptul ca nu imi place sa stau cu zgaibe pe ea denota iar ca nu-mi bat joc de masina. Daca tie-ti place sa sati cu gzaibe pe toate partile masinii e treaba ta. Am destule cunostinte tehnice incat sa pot sa decid singur cand trebuie schimbat un filtru si sa nu ma las prostit de cei din service. Filtru de habitaclu retile o parte din praf si alte impuritati mai mari(frunze, insecte etc), acarienii si bacteriile se formeaza pe evaporatorul de AC chiar daca schimbi filtrul zilnic. Mai bine te-ai documenta inainte sa faci astfel de afirmatii
Dupa cum scriam si mai devreme producatorul da aceste schimburi pentru filtrele de aer si polen in primul rand dupa zonele climatice unde se vand masinile.
Daca tot esti tu asa de informat ai idee de ce unii producatori dau interval de revizii 45-50000 km????? Filtrul de polen daca nu este schimbat cand trebuie la praful din Romania se poate sa ramai cu informatia in plamani.
Ne dam stiutori pe forumuri dar batem campii sincer cred ca este ultimul meu comentariu in acest topic ...................... ............ nu imi permite timpul sa stau sa vad toate tampenile scrise de dragul de a scrie.
Dupa cum scriam si mai devreme producatorul da aceste schimburi pentru filtrele de aer si polen in primul rand dupa zonele climatice unde se vand masinile.
Daca tot esti tu asa de informat ai idee de ce unii producatori dau interval de revizii 45-50000 km????? Filtrul de polen daca nu este schimbat cand trebuie la praful din Romania se poate sa ramai cu informatia in plamani.
Ne dam stiutori pe forumuri dar batem campii sincer cred ca este ultimul meu comentariu in acest topic ...................... ............ nu imi permite timpul sa stau sa vad toate tampenile scrise de dragul de a scrie.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori